Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Igazad van, a térbeli rajz alapján én is kicsit mellélőttem (jó hogy van kiterített ábra is), mert mindkét fékezett kötél ugyanarra a munkahengerre csatlakozik, ahonnan a folyadék-elvezetés van a leszálló gép súlyának megfelelően szabályozva/szűkítve. Az elvezetett folyadék meg egy hidro-akkumulátorra dolgozik, ahol minél kisebbre nyomja össze a folyadék a gázteret (a kötél-kifutás vége felé) annál erősebben fog fékezni. A sok kötél-áttételezés a csigákon azért van, hogy legyen elég hossz a gép "kifutásához".
Most màr èn is èrtem (félig) :)
 
Nem tudtam az àbràt annyira kinagyitani, hogy làssam, hogyan csatlakozok a kötél kèt vége a cilinderhez.
A videókon ez a cilinder kb6-8 m legalàbb.
 
Nem tudtam az àbràt annyira kinagyitani, hogy làssam, hogyan csatlakozok a kötél kèt vége a cilinderhez.
A videókon ez a cilinder kb6-8 m legalàbb.
Hát ha logikusan gondolkozunk, akkor talán ugyanolyan gyors-záras megoldással, mint ahogy az elfogó-kötél csatlakozik a végein a két toldalék kötélhez. Időnként ugyanis nyilván ezeket a köteleket is cserélni kell (még ha ritkábban is mint az elfogó-kötelet), így nyilván nem túl ártalmas ha gyorsan el lehet végezni a melót. Persze értékelhető fotót látni jobb lenne az ilyen műszaki/hidraulika/vas-ízlésűeknek, de mindent azért a "demokráciában" se reklámoznak sajnos .... :-)
 
'Hero of Russia' Matkovski talks military life aboard the Admiral Kuznetsov

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

És ha rendkívül figyelmesen megnézzük ezt a videót, látjuk, hogy a szíriai hadműveletek legalább egy Szu-33-asában más (új) a műszerfal egy igen lényeges eleme.
A korábbi (a mi MiG-29-eseinkből is ismert) katódsugárcsöves monitor helyére egy nagyméretű MFD került.
Először 0:18-nál látni, de iagzán 0:54-nél figyelhető meg.
Ez lehet a magyarázat boki pár nappal ezelőtti kérdésére, hogy a Gefeszt-et vajon hogy használják a bevetésre kerülő Szu-33-asok?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python
Tartusz
7voSxMN7ZPs.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python
Az 1322es hsz videóban 36,07nél látszik a fék. Nem olyan nagy. Katapultot meg csak a Gránitok kiszerelése után lehetne tenni, mert az pont a közepe alatt van.
Köszi, hogy válaszoltál. :)
Most gondosabban megnéztem a videót, valamint köszi

"vilmoci"

Mindegyik 4 kötélhez kell lenni háttérnek.

Gondolom, hogy tisztában vannak a konstrukció hiányosságaival, nem véletlenül hagyták meg a rakétás tűzcsapás eshetőségét. Meg ki tudja, hogy miket tud a technika.

Rövid a hajó, nagyon nehéz lehet a rep. hajózóknak eltalálni. Mégha (:)) jobban hullámzik a tenger, akkor semmi repkedés. Az említett videóban is látszik - az adott időnél az oldalnézetes leszállásnál - hogy a gép csak a 4. kötélnél akad meg. Ez nem pilótahiba, többet nem tud a rendszer, akármilyen bevezető módszer volna segédeszköznek. A leszállást lutrinak tekintem, tized másodpercek vannak arra, hogy jól döntsön kiválasztott. Ráadásul, nem is látja, hogy be tudta e akasztani, az ERŐT kell figyelnie, hogy vele van-e. :)
 
Talán olvastam újságban, talán láttam videón, hogy amerikai hordozón szolgáló pilóta mondta; ekkora területre leszállni olyan, mintha egy zsebkendőre ugranál le (nem tudom milyen:( magasról).
Ezek szerint a Kuznyecov még össze is van hajtogatva...
 
Talán olvastam újságban, talán láttam videón, hogy amerikai hordozón szolgáló pilóta mondta; ekkora területre leszállni olyan, mintha egy zsebkendőre ugranál le (nem tudom milyen:( magasról).
Ezek szerint a Kuznyecov még össze is van hajtogatva...

Egy hordozón leszàllni olyan, mint egy ellenörzött lezuhanàs.
A 3. Kötelet kell lehetöleg elkapni, ami megy is javarészt. Mihelyt leert a gép, teljes gàzt ad a pilota, hogy ha nem kapnà el a köteleket, megint fel tudjon szàllni ès ne a vizbe pottyanjon :(. Ezèrt ilyen nagy a kötelek kopàsa is.
És ha minden jól megy, megàll kb 10 mèterre a fedelzet szélétől. Ez a repülés magasiskolaja, az biztos !! Èrdemes egy leszàllàst megnèzni a jutubon. :)