A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A gyártásnál arra gondoltam, hogy ha például kell présgép, akkor két típus esetén nem kell két gép hanem egy, csak sablon/foglalat/valami kell kettő.
Amire gondolsz, azt jópofa módon úgy hívják, hogy szerszám. (Minden olyan dolgot hívhatsz szerszámnak, amiben hideg/melegalakítás történik és a folyamat befejeztével kipottyan belőle az előgyártmány/munkadarab. pl. a fröccsöntőgépekben is szerszám van, de a kivágás, lyukasztás, hajlítás, süllyesztékes kovácsolás is szerszámmal történik )
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A nagyon speciális igényeket leszámítva teljesen egységes lehetne a magyar erőszakszervezeteknél a maroklőfegyver. És itt simán kijöhetne akár 100 ezres darabszám is. Arra már megéri licenc gyártani.
Maradhatna a 9 mm-s kaliber is, bár én 10 mm auto/.40 S&W párti vagyok :)
Típusból meg ugye a Glock 17 (4.gen), SIG P320, H&K USP, Walther P99 meg a CZ 110 (vagy a Jericho) jöhet szóba, szerintem :)


HK-ból a P30 korszerűbb már. USP-nek meg tényleg elég vastag a markolata...
De a Luthero által korábban betett Arsenal Strike sem rossz szerintem.

https://forum.htka.hu/threads/pisztolyok.316/page-11#post-50860

http://www.arsenalfirearms.it/products/strike-pistol-system/#


10mm auto inkább ne legyen, rengeteg csaj van és a faszik sem biztos hogy dijaznák a visszarugást. a 9mm luger böven jo lenne. glock lenne a legjobb, olcso hozzá minden. 17/19 változatokkal lefedni az igényeket és jonapot.

A 10mm Auto-ban az a jó, hogy van csökkentett lőportöltetű változatban is (meg semmibe nem tart olyat gyártna itthon sem). Az úgy nagyjából a .40 S&W-vel egyenértékű és a hölgyek keze sem fárad el tőle. Rendőrségi felhasználásra pont jó is lenne (expanzív lövedékkel szerelve). Katonaira meg mehetne a fulltöltetű. És így 10mm Auto-val lehetne azonos típus és kaliber, mind a rendőrségnek ,mind a hadseregnek. Katonai célra meg szerintem jelentősen jobb a 10mm Auto, mint a 9-es Para. Persze az utóbbi a jelenlegi NATO-"szabvány, de szerintem ebben az esetben aztán végképp nem muszáj igazodnunk...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Mivel ami a mellényt átvinné (hááát fogalmam nincs milyen pisztolylőszer lehet az ami esetleg átvinne egy modern mellényt) vagy ütne akkorát hogy esetleg a borda is törik, az mellény nélküli célokkal is elbír, szóval az utóbbiakra van szükség a rendőri fegyvereknél is.

Ami átviszi a mellényt, az pl. az 5.7x28-as (FiveSeven pisztoly), vagy a 6.5x25-ös CBJ (csak ehhez még nem csináltak pisztolyt). De ezeknek viszont nagyon kicsi a stophatásuk, ami rendőrségi használatnál kifejezetten negatívum. Ami meg nagyot "üt" mellényen át is, az a 10mm Auto.

A Waltherről nem hallottam rosszat a tulajdonosától. Bár nekem kicsit bumszlinak tűnik a markolata meg a szán de azért annyira nem nagy. Van egy halom speciális lőszer hozzá.

De ha már lőszerek ezekből ránézésre ki mit választana? A nagy része 9mm de van ami nem. Később megírom melyik melyik.
1280px-Cartridges.jpg

Ezek közül? Jobbszélről a másodikat.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and fip7
A cseheknél nem.

Ez a pont a múltkor került szóba és a valóság az, hogy a cseh helyzet nagyon hasonló a magyarhoz, egyetlen lényegi kivétel van, az pedig az, hogy versenyképes termékek révén a kézifegyvergyártás fennmaradt. A CZ-től függetlenül a cseh hadiipar, mint olyan már nem létezik, nem jobban mint a magyar.
 
Ez a pont a múltkor került szóba és a valóság az, hogy a cseh helyzet nagyon hasonló a magyarhoz, egyetlen lényegi kivétel van, az pedig az, hogy versenyképes termékek révén a kézifegyvergyártás fennmaradt. A CZ-től függetlenül a cseh hadiipar, mint olyan már nem létezik, nem jobban mint a magyar.
Hát ezt rosszul tudod.
Volt náluk lejtmenet az igaz, de közel sem szűntek meg a gyáraik, Skoda Művek, Praha, Uhersky Brod-CZ, katonai járművek megvoltak mindig, lőszer, kézifegyver szintén, ráadásul fejlesztve egyre jobbak lettek, (CZ-75-család, Bren) páncélost meg csak licenszben gyártottak amúgy is, amit aztán saját ipari kútfőből upgradeltek. (megj. hol lennénk mi ilyenre képesek ?) Ott az Aero Vodochody, LET Kunovice, ami ha visszafogottan is de működött, továbbá könnyű trénereket folyamatosan építettek.
Szeretnénk mi egy ilyen "nem létező" hadiipart, elhiheted.
 
Ez a pont a múltkor került szóba és a valóság az, hogy a cseh helyzet nagyon hasonló a magyarhoz, egyetlen lényegi kivétel van, az pedig az, hogy versenyképes termékek révén a kézifegyvergyártás fennmaradt. A CZ-től függetlenül a cseh hadiipar, mint olyan már nem létezik, nem jobban mint a magyar.

Azért ez elég erős, hogy a Cseh hadiipar nem jobb mint a miénk.

.http://www.armyrecognition.com/slov...y_fighting_vehicle_technical_data_sheet_speci

http://www.imfdb.org/wiki/CZ_805_BREN

https://hu.pinterest.com/zipack/army-of-czech-republic/
 

A szlovák hadiipar is teljesen leépült, bár nem tudom hogy jön ide, ugyanakkor velük összehasonlításban a Respirator nálunk is tud páncélozott könnyű járművet. A cseh hadsereg csehszlovák eredetű felszerelését olyan üzemek gyártották, amelyek vagy nem léteznek, vagy nincs katonai profiljuk, vagy ha van is, az teljesen jelentéktelen. Magasabbról zuhantak ők ugyanoda, ahova mi. Ők harckocsit, repülőt gyártottak, most meg lényegében kézifegyvereken kívül semmit.
 
Hát ezt rosszul tudod.
Volt náluk lejtmenet az igaz, de közel sem szűntek meg a gyáraik, Skoda Művek, Praha, Uhersky Brod-CZ, katonai járművek megvoltak mindig, lőszer, kézifegyver szintén, ráadásul fejlesztve egyre jobbak lettek, (CZ-75-család, Bren) páncélost meg csak licenszben gyártottak amúgy is, amit aztán saját ipari kútfőből upgradeltek. (megj. hol lennénk mi ilyenre képesek ?) Ott az Aero Vodochody, LET Kunovice, ami ha visszafogottan is de működött, továbbá könnyű trénereket folyamatosan építettek.
Szeretnénk mi egy ilyen "nem létező" hadiipart, elhiheted.

Ez nem hit kérdése. Már nem gyártanak semmit. Az Aero Vodochody-nak éppúgy vége van, mint a Dunai Repülőgépgyárnak, csak az a különbség, hogy a régi profil, a régi kapacitás egy százalékán még kihúzza addig, amíg repülnek az Albák a világban. Utána szupermarket lesz a helyén vagy kínai piac. A cseh hadiipar harcjárművet nem gyárt, tüzérségi eszközt nem gyárt, gyakorlatilag nem létezik. Azon a szinten nem létezik, amin a magyar sem. Vannak cégek különféle igazából soha meg nem valósuló mikroprojektekkel és ennyi. Ami a cseheknél haiipar elpusztult az sokszorosa annak, ami nálunk valaha volt és most ugyanúgy nincs semmi, mint nálunk.

Hallucinációid vannak ha cseh hadiiparról beszélsz!

Lengyel hadiipar az van, az túlélt és még fejlődött is az egykori színvonalhoz képest.
 
Az oroszoknak is van valamilyen mellényátütő pisztolyuk. Speciális lőszert használnak hozzá. De annak kicsi a hatótávja, meg gondolom a stophatása is.
 
Mondjuk ha lehetne, akkor mi is gyárthatnánk pár alapdolgot, még ha nagy részt lícenszbe is: pisztoly, kézigránát, irányítatlan páncéltörő meg ilyesmi.
 
A gyártásnál arra gondoltam, hogy ha például kell présgép, akkor két típus esetén nem kell két gép hanem egy, csak sablon/foglalat/valami kell kettő. De két pisztoly tervezése (bár én is inkább licenszet tartanák valószínűbbnek) se feltétlenül kétszeres költségű, mint eggyé.
Hát nem is a présgép, fröccsöntőgép, (vagy bármely más szériagyártott gép) az igazán drága, hiszen azzal a fegyvermarkolattól a vödrön át a lábasig bármit lehet gyártani, tehát ennek az ára élettartama során nagyon sok termékre leosztódik. Az igazán drága dolog az a présgépre/egyéb gépre felszerelhető, cserélhető spec nagyszilárdságú acélból gyártott forma/szerszám, amivel viszont kizárólag azt az egyetlen alkatrészt lehet gyártani amihez készült, és ilyenből egy sok alkatrészből álló késztermékhez (pisztoly, gépkarabély) több is kell. Az ilyen forma/szerszám esetében árban nagyon nem mindegy, hogy 5000 vagy 50000 késztermékre van igény, mert az anyagköltség mindkét esetben ugyanaz, de a szerszámköltség a kettő között tízszeres!!
 
Ez nem hit kérdése. Már nem gyártanak semmit. Az Aero Vodochody-nak éppúgy vége van, mint a Dunai Repülőgépgyárnak...
Jelenleg az Aero Vodochody az alábbi "semmiket" gyártja:
- Sikorsky S-76 alakatrészek;
- Alenia C27 középső szárny szekcióés;
- Embraer 170 and Embraer 190 ajtó szekció;
- UH-60 kabin;
- F/A-18 Super Hornet alkatrészek;
- Airbus A320 alkatrészek;
- Boeing 767 belépőél
és a végén ha van megrendwlés akkor az ALCA
 
Jelenleg az Aero Vodochody az alábbi "semmiket" gyártja:
- Sikorsky S-76 alakatrészek;
- Alenia C27 középső szárny szekcióés;
- Embraer 170 and Embraer 190 ajtó szekció;
- UH-60 kabin;
- F/A-18 Super Hornet alkatrészek;
- Airbus A320 alkatrészek;
- Boeing 767 belépőél
és a végén ha van megrendwlés akkor az ALCA
+ L-39NG, ha lesz rá megrendelés, de képesek rá. Szeretnék itthon én ilyen "semmilyen" repipart...
 
Jelenleg az Aero Vodochody az alábbi "semmiket" gyártja:
- Sikorsky S-76 alakatrészek;
- Alenia C27 középső szárny szekcióés;
- Embraer 170 and Embraer 190 ajtó szekció;
- UH-60 kabin;
- F/A-18 Super Hornet alkatrészek;
- Airbus A320 alkatrészek;
- Boeing 767 belépőél
és a végén ha van megrendwlés akkor az ALCA
plusz folyamatosan ellátja pótalkatrészekkel a világban bárhol repülő Albákat és ALCA-kat, ami egy-két tucat gépnél azért kicsivel több.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Jelenleg az Aero Vodochody az alábbi "semmiket" gyártja:
- Sikorsky S-76 alakatrészek;
- Alenia C27 középső szárny szekcióés;
- Embraer 170 and Embraer 190 ajtó szekció;
- UH-60 kabin;
- F/A-18 Super Hornet alkatrészek;
- Airbus A320 alkatrészek;
- Boeing 767 belépőél
és a végén ha van megrendwlés akkor az ALCA

Tehát két-három szakinak és néhány segédmunkásnak azért van munka. Merthogy ezeknek az apróságoknak a volumene minimális.
 
Tehát két-három szakinak és néhány segédmunkásnak azért van munka. Merthogy ezeknek az apróságoknak a volumene minimális.
Ne haragudj, de mit ittál te ma reggel?! Vagy van valami iparral kapcsolatos képzettséged, hogy ezt ilyen "korrektül" fel tudtad mérni?!! Ismered te a repipari gyártási/javítási folyamatok követelményeit? Mondd már el, hogy pl. segédmunkást szerinted a repiparban mire tudnak foglalkoztatni (eltekintve persze a hangár-takarítástól)?!! És hány fő szerinted az a "néhány szaki", akik legyártják a C-27 szárnyközép-szekcióját a hajtóműgondolákkal együtt? Azt nem bicskával faragja ám ki Vaclav meg Pável, mások ott a pontossági követelmények és ott nem fér bele a melléütés, mint a számítógép-billentyűzeten!! :-)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci
Ne haragudj, de mit ittál te ma reggel?! Vagy van valami iparral kapcsolatos képzettséged, hogy ezt ilyen "korrektül" fel tudtad mérni?!! Ismered te a repipari gyártási/javítási folyamatok követelményeit? Mondd már el, hogy pl. segédmunkást szerinted a repiparban mire tudnak foglalkoztatni (eltekintve persze a hangár-takarítástól)?!! És hány fő szerinted az a "néhány szaki", akik legyártják a C-27 szárnyközép-szekcióját a hajtóműgondolákkal együtt? Azt nem bicskával faragja ám ki Vaclav meg Pável, mások ott a pontossági követelmények és ott nem fér bele a melléütés, mint a számítógép-billentyűzeten!! :)

A listán szereplő beszállítói feladatok extrém minimálisak. Néhány kiesztergált fémdarabról és összecsavarozott panelről beszélünk. A szaki esztergálja a segédmunkás pedig becsavarja a csavarokat és ennyi. Ami azon a listán van, az semmi. Hány új C-27-et gyártottak az elmúlt években, hány Blackhawkot szereltek össze lengyelbe (oda szállítanak be apróságot), stb.!

A magyar repülőgépiar összességében ugyanezt előadja:
http://www.haif.org/company_data.html