Érdekességek a világ országaiból

Meg a Po-2-t is hasznàltàk éjjel. :) A németek varrógépnek hivtàk a hangja miatt. A legkisebb fenyforràsnàl is fennàllt a veszély, hogy egy kis bombàt dob oda. Eleggé kikèszitette a németeket. Àllitólag ezeken sok pilotanő volt szolgàlatban
 
Erich Hartmann 352 igazolt légigyőzelmét több mint 1200 bevetéssel érte el. Zsoltinak igaza van a keleti fronttal.
Azok a pilóták, aki 40-50-nél több légigyőzelmet értek el, azok Tobak "Cica" bácsi szerint (aki Pumás-pilóta volt) már nagyon profik voltak, sólyomszemként figyelték a légteret és villámgyorsan felmérve a légi-helyzetet elképesztően gyorsan tudtak váratlan döntéseket hozni. Hartmann se csak szovjet gépeket lőtt le, amikor román légtérben többször is Mustangokkal akadt össze azok se tudták őt lelőni (pedig a Jimmyk akkor már mindig létszámfölényben voltak!), ő viszont lelőtt 7 Mustangot közülük. Az összes bevetése 1425 volt.
 
Azok a pilóták, aki 40-50-nél több légigyőzelmet értek el, azok Tobak "Cica" bácsi szerint (aki Pumás-pilóta volt) már nagyon profik voltak, sólyomszemként figyelték a légteret és villámgyorsan felmérve a légi-helyzetet elképesztően gyorsan tudtak váratlan döntéseket hozni. Hartmann se csak szovjet gépeket lőtt le, amikor román légtérben többször is Mustangokkal akadt össze azok se tudták őt lelőni (pedig a Jimmyk akkor már mindig létszámfölényben voltak!), ő viszont lelőtt 7 Mustangot közülük. Az összes bevetése 1425 volt.
A korábbi listák valamiért pontatlanok voltak. Összesen kettőt lőtt le, abból egyet Romániában és egyet a háború végén.

Lásd itt.
http://forum.12oclockhigh.net/showthread.php?t=16

És itt.
http://www.luftwaffe.cz/hartmann.html

És itt.
http://acesofww2.com/germany/aces/hartmann/
 
Azok a pilóták, aki 40-50-nél több légigyőzelmet értek el, azok Tobak "Cica" bácsi szerint (aki Pumás-pilóta volt) már nagyon profik voltak, sólyomszemként figyelték a légteret és villámgyorsan felmérve a légi-helyzetet elképesztően gyorsan tudtak váratlan döntéseket hozni. Hartmann se csak szovjet gépeket lőtt le, amikor román légtérben többször is Mustangokkal akadt össze azok se tudták őt lelőni (pedig a Jimmyk akkor már mindig létszámfölényben voltak!), ő viszont lelőtt 7 Mustangot közülük. Az összes bevetése 1425 volt.
Igaz. Azért meg lehet nézni azt is, hogy Hartmann az össz lelőtt gépeinek hány százalékát lőtte le a Keletin és mennyit a nyugatin. Aztán rögtön utána azt is, hogy hány tényleg elsővonalbeli vadászgépet lőtt le, és mennyi Il-2-t. Hozzáteszem, nem véletlen volt a világtörténelem legeredményesebb vadászpilótája. Szerény volt: Azt állította hogy nem jó lövő, azért repül EXTRÉM közel az áldozataihoz, mert csak onnan találja el őket. Ez természetesen hazugság volt, több vele együtt szolgáló is elmondta, ha a szükség úgy hozta, tudott Ő nagyon is jól lőni messziről - kapásból(deflection shoot), bármilyen elborult szögekből is, előretartással, bárhogy. Ettől függetlenül, mivel igazi taktikai mester volt, állítólag átlag lelövéseit 50!!!-100m -ről követte el. Ez nagyon közel van. Spórolt a munícióval, és biztosra ment. De ettől is volt egy fontosabb tulajdonsága: NEM volt vakmerő! Tudta hogy mibe érdemes belemenni, és mit kell elkerülni. Állítólag műrepülni is tudott, DE valóban nem Ő volt a legjobb műrepülő. Ez inkább Afrika csillaga, Marseille volt. Aki viszont igen fiatalon belehalt egy szerencsétlen balesetbe, de állítólag Ő pörgött forgott, agresszív volt, egy igazi virtuóz. Ha nem viszi el a szerencsétlen baleset, én arra tippelek, hogy Ő akkor is meghalt volna a háború folyamán, ilyen hévvel...
Harmann-al kapcsolatban egyébként én olyan történetre emlékeszem, ahol 7 Mustang kergette, már az utolsó időszakban, amikor egyértelmű volt hogy a Reich elbukott, de felhőket, és minden egyébb cselt bevetve valahogy nagy nehezen meglógott...
 
Te szentségtörő, @zsolti t Einsteinnel hasonlítod össze?! :eek::eek::eek::D:D:D (Bocs, @zsolti!)
Ezen a fórumon hasonlítottak már Colombo-hoz is(jelzem, hogy nem akárki, hanem az első és egyetlen, utolérhetetlen MAC :D), amire azért SZERÉNYEN ott is megjegyeztem, hogy bár Ő nem annak szánta, de köszönöm a DÍCSÉRETET, hisz az öreg igazából ZSENI volt abban amit csinált :P!
 
Azok a pilóták, aki 40-50-nél több légigyőzelmet értek el, azok Tobak "Cica" bácsi szerint (aki Pumás-pilóta volt) már nagyon profik voltak, sólyomszemként figyelték a légteret és villámgyorsan felmérve a légi-helyzetet elképesztően gyorsan tudtak váratlan döntéseket hozni. Hartmann se csak szovjet gépeket lőtt le, amikor román légtérben többször is Mustangokkal akadt össze azok se tudták őt lelőni (pedig a Jimmyk akkor már mindig létszámfölényben voltak!), ő viszont lelőtt 7 Mustangot közülük. Az összes bevetése 1425 volt.
Ez így azért hogy 40-50 győzelemnél többet, ez erős. Németből volt bőven ilyen, Japánból is, már a szövetséges oldalon csak Szovjetből, USA - Brit pilóta így ki is esik rögtön mind... Szerintem nem az volt a lényeg, hogy nagyon sok légigyőzelem legyen egy-egy ember neve mellett, hanem az, hogy biztosan tudja tenni a dolgát egyenszilárdan az egész állományt nézve a többség, ahogy már írtam, NE okozzon gondot a fel-leszállás, a kötelékrepülés, tájékozódás, s a biztos kézzel végrehajtott manőverek, leadott sorozatok. Általános vélemény volt egyébként, hogy mire hozzánk, a Magyar légtérbe elérkeztek a harcok, az átlagos képzettsége az itt harcoló Luftwaffe pilótáknak már !ALACSONYABB! volt, mint a mi Pumáinknak! Pedig itt volt Hartmann alakulata is, sőt maga Hartmann is harcolt aktívan a Pumáinkkal vált vetve Mo-felett. Csak a Németek már jobban kivéreztek, sokkal több zöldfülü volt köztük.
 
Ez így azért hogy 40-50 győzelemnél többet, ez erős. Németből volt bőven ilyen, Japánból is, már a szövetséges oldalon csak Szovjetből, USA - Brit pilóta így ki is esik rögtön mind... Szerintem nem az volt a lényeg, hogy nagyon sok légigyőzelem legyen egy-egy ember neve mellett, hanem az, hogy biztosan tudja tenni a dolgát egyenszilárdan az egész állományt nézve a többség, ahogy már írtam, NE okozzon gondot a fel-leszállás, a kötelékrepülés, tájékozódás, s a biztos kézzel végrehajtott manőverek, leadott sorozatok. Általános vélemény volt egyébként, hogy mire hozzánk, a Magyar légtérbe elérkeztek a harcok, az átlagos képzettsége az itt harcoló Luftwaffe pilótáknak már !ALACSONYABB! volt, mint a mi Pumáinknak! Pedig itt volt Hartmann alakulata is, sőt maga Hartmann is harcolt aktívan a Pumáinkkal vált vetve Mo-felett. Csak a Németek már jobban kivéreztek, sokkal több zöldfülü volt köztük.
Bocsi, de én csak Tobak Tibi bácsit tudtam idézni, ő meg csak a JG52 pilótái közül találkozott személyesen és repült is együtt bevetésen egyik-másik bajtársa a németekkel, így ő csak erről és így tudott nyilatkozni. Mikor bármiben is (gépekről, pilótákról) összehasonlítást kértünk tőle, kerek-perec megmondta, hogy pl. angol gépeket csak névről-újságból ismer, Thunderbolt és Lightning ellen sose harcolt, azokról is csak a bajtársai értékelését mondhatja, a többiről meg ezt mondta amit fentebb írtam. Azt mondta, hogy az igazán profi expertéket a levegőben pár perc után már a repülési stílusukról meg lehetett ismerni, meg a kezdőket is. Elmesélte, hogy repültek együtt olyan német kötelékkel is (Ő 44 nyarától repült a Pumánál), akik láthatóan nagyon kezdők voltak, a Mustangok úgy támadtak rájuk hogy a németek már csak akkor eszméltek mikor többet is kilőttek közülük, meg sajnos a Pumák közül is, mert ők hiába látták meg előbb a Mustangokat, nekik a Sziklából nem engedték felvenni a harcot (azt mondták rádión hogy nem Mustangok, hanem felderítők repülnek fölöttük), a németeket kellett fedezniük, azok meg csak repültek nyílegyenesen célpontot a Jimmyknek. Az amikról is az volt a véleménye, hogy láthatóan nagyon képzett és gyakorlott pilóták voltak, a szovjeteknél meg nagyon nagy volt a szórás, voltak köztük nagyon profik és nagyon átlagosak is, viszont mindig sokan voltak. Utóbbit egyébként az amiknál is kihangsúlyozta, szerinte 1:1-ben a kialakult légiharcban a Mustang és a Messer nagyjából egálban volt, sok múlott a pilótán, de akkor már nemigen kapták meg ezt az 1:1-es esélyt, a jenkik is túlerőben voltak.
 
Bocsi, de én csak Tobak Tibi bácsit tudtam idézni, ő meg csak a JG52 pilótái közül találkozott személyesen és repült is együtt bevetésen egyik-másik bajtársa a németekkel, így ő csak erről és így tudott nyilatkozni. Mikor bármiben is (gépekről, pilótákról) összehasonlítást kértünk tőle, kerek-perec megmondta, hogy pl. angol gépeket csak névről-újságból ismer, Thunderbolt és Lightning ellen sose harcolt, azokról is csak a bajtársai értékelését mondhatja, a többiről meg ezt mondta amit fentebb írtam. Azt mondta, hogy az igazán profi expertéket a levegőben pár perc után már a repülési stílusukról meg lehetett ismerni, meg a kezdőket is. Elmesélte, hogy repültek együtt olyan német kötelékkel is (Ő 44 nyarától repült a Pumánál), akik láthatóan nagyon kezdők voltak, a Mustangok úgy támadtak rájuk hogy a németek már csak akkor eszméltek mikor többet is kilőttek közülük, meg sajnos a Pumák közül is, mert ők hiába látták meg előbb a Mustangokat, nekik a Sziklából nem engedték felvenni a harcot (azt mondták rádión hogy nem Mustangok, hanem felderítők repülnek fölöttük), a németeket kellett fedezniük, azok meg csak repültek nyílegyenesen célpontot a Jimmyknek. Az amikról is az volt a véleménye, hogy láthatóan nagyon képzett és gyakorlott pilóták voltak, a szovjeteknél meg nagyon nagy volt a szórás, voltak köztük nagyon profik és nagyon átlagosak is, viszont mindig sokan voltak. Utóbbit egyébként az amiknál is kihangsúlyozta, szerinte 1:1-ben a kialakult légiharcban a Mustang és a Messer nagyjából egálban volt, sok múlott a pilótán, de akkor már nemigen kapták meg ezt az 1:1-es esélyt, a jenkik is túlerőben voltak.
Nyilván ilyen kontextusba rakva 100% ban igaz. A Németeknél nagyon sokan voltak 40-50-el, ott a 100 lgy. felettiek tábora is népes. Én is úgy tudom, hogy hatalmas szórás volt a németek közt már addigra, a viszonylag kevés valóban rendkívüli képességekkel megáldott - sokat látott/tapasztalt experték, akik hihetetlen dolgokat tudtak, és a túlnyomó többség, akik viszont valóban, nagyjából repülő célpontok voltak a már túlerőben lévő szövetségeseknek, sokszor az alap képességeik is hiányoztak, nem tudtak biztonságban navigálni, köteléket repülni, célozni, fel - leszállni. A Magyar Pumák közt az átlag szint bőven a kivérzett németek felett volt már ez idő tájban, úgy, hogy nyilván nekünk Hartmann szintű zseni pilótánk sosem volt... Az amerikaiak valóban egyenszilárdan JÓ pilóták voltak, korrekt kiképzést kapott mindenki, de igazán nagy zseni ott sem volt köztük, a SZU nál meg volt rengeteg középszar(mennyiséggel operáltak ők is sokszor), de sokkal jelentősebb számban a német expertékhez hasonlítva, komplett gárda alakulatok, akik azért közelítették tudásban a legjobb német Expertéket. Ez ahogy múlt az idő, egyre inkább a SZU felé tolta el a mérleg nyelvét.
 
Az amerikaiak valóban egyenszilárdan JÓ pilóták voltak, korrekt kiképzést kapott mindenki, de igazán nagy zseni ott sem volt köztük
Úgy szeretném tudni, hogy az ilyen veretes kijelentések mire épülnek...

A legtöbb szövetséges pilótának esélyes sem volt megmutatni mit tudott vagy mit tudhatott volna. A bombázókat kísérő vadászok 50%-a soha nem találkozott ellenséges vadászgéppel. Ennyire kivérzett a LW 1944-től. Aki meg találkozott annak sem volt esélye sokat lelőni, mert a győzelmek eloszlottak és elve kevesebb célpont volt.

Náluk is volt olyan pióta, aki sokkal szarabb géppel ért el sikereket a sokkal jobb géppel bíró japók ellen háború elején és a háború végén / középső szakaszában egy bevetés alatt 3-6 gépet is leszedett.

A jenkiknél a Navy pilóták a háború vége felé 600 óra után kerültek ki a harctérre, az USAAF-nál nem tudom. Ez a fajta felkészülési lehetőség, a számbeli fölény a és kísérővadász lét alapvetően más helyzetet teremtett számukra, mint egy német pilótának.
 
A veretes kijelentés nyilván azon alapult, semmi máson, mint hogy ha volt is ZSENI köztük, az ezt nem tudta megmutatni, mivel amit írtál helyes, nem volt annyi alkalmuk németeket lelőni, ha meg összejött, hamar repültek a frontvonaltól messze, kiképzőnek. Egyszerűen nem volt elég idejük-lehetőségük bebizonyítani azt, hogy akkora zsenik, s hatalmas valós harci tapasztalat nem jöhetett össze, mert nem kellett rengeteg bevetést végigcsinálni. A Németek, Japánok, Szovjetek nem egy végigharcolta a háborút, valamint hogy korrektek legyünk, az Európai hadszínteret és a Csendes óceánit butaság egy az egyben összevetni. Az EU hadszíntéren Gabby Gabreski volt a legeredményesebb amerikai, 28 ig jutott mindösszesen, a Németeknél 100 feletti lgy. vel is több tucatnyian voltak, és a SZU pilótákból is egy komplett szazadot össze lehetett volna rakni olyanokból, akik a legeredményesebb EU. hadszinteres amerikainál több légi győzelmes pilótákból állnak. A valós életben szerzett tapasztalatok, megnyert élethalálharcoknál jobb kiképzés nem létezik.