Erich Hartmann 352 igazolt légigyőzelmét több mint 1200 bevetéssel érte el. Zsoltinak igaza van a keleti fronttal.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem állítólag, volt egy alakulat csak női pilótákkal.Meg a Po-2-t is hasznàltàk éjjel. A németek varrógépnek hivtàk a hangja miatt. A legkisebb fenyforràsnàl is fennàllt a veszély, hogy egy kis bombàt dob oda. Eleggé kikèszitette a németeket. Àllitólag ezeken sok pilotanő volt szolgàlatban
Meg lett mondva, hogy nincs. Zsoltinak nem lehet igaza, mert nem fizika tagozatos bölcsibe járt. Úgyhogy, ha meg lett mondva, akkor az úgy is van, ne zavartasd magadat a tényektől!Erich Hartmann 352 igazolt légigyőzelmét több mint 1200 bevetéssel érte el. Zsoltinak igaza van a keleti fronttal.
Azok a pilóták, aki 40-50-nél több légigyőzelmet értek el, azok Tobak "Cica" bácsi szerint (aki Pumás-pilóta volt) már nagyon profik voltak, sólyomszemként figyelték a légteret és villámgyorsan felmérve a légi-helyzetet elképesztően gyorsan tudtak váratlan döntéseket hozni. Hartmann se csak szovjet gépeket lőtt le, amikor román légtérben többször is Mustangokkal akadt össze azok se tudták őt lelőni (pedig a Jimmyk akkor már mindig létszámfölényben voltak!), ő viszont lelőtt 7 Mustangot közülük. Az összes bevetése 1425 volt.Erich Hartmann 352 igazolt légigyőzelmét több mint 1200 bevetéssel érte el. Zsoltinak igaza van a keleti fronttal.
A korábbi listák valamiért pontatlanok voltak. Összesen kettőt lőtt le, abból egyet Romániában és egyet a háború végén.Azok a pilóták, aki 40-50-nél több légigyőzelmet értek el, azok Tobak "Cica" bácsi szerint (aki Pumás-pilóta volt) már nagyon profik voltak, sólyomszemként figyelték a légteret és villámgyorsan felmérve a légi-helyzetet elképesztően gyorsan tudtak váratlan döntéseket hozni. Hartmann se csak szovjet gépeket lőtt le, amikor román légtérben többször is Mustangokkal akadt össze azok se tudták őt lelőni (pedig a Jimmyk akkor már mindig létszámfölényben voltak!), ő viszont lelőtt 7 Mustangot közülük. Az összes bevetése 1425 volt.
Miért? Eistein sem volt gyerekkorában a "spitzzen"!Meg lett mondva, hogy nincs. Zsoltinak nem lehet igaza, mert nem fizika tagozatos bölcsibe járt. Úgyhogy, ha meg lett mondva, akkor az úgy is van, ne zavartasd magadat a tényektől!
Igaz. Azért meg lehet nézni azt is, hogy Hartmann az össz lelőtt gépeinek hány százalékát lőtte le a Keletin és mennyit a nyugatin. Aztán rögtön utána azt is, hogy hány tényleg elsővonalbeli vadászgépet lőtt le, és mennyi Il-2-t. Hozzáteszem, nem véletlen volt a világtörténelem legeredményesebb vadászpilótája. Szerény volt: Azt állította hogy nem jó lövő, azért repül EXTRÉM közel az áldozataihoz, mert csak onnan találja el őket. Ez természetesen hazugság volt, több vele együtt szolgáló is elmondta, ha a szükség úgy hozta, tudott Ő nagyon is jól lőni messziről - kapásból(deflection shoot), bármilyen elborult szögekből is, előretartással, bárhogy. Ettől függetlenül, mivel igazi taktikai mester volt, állítólag átlag lelövéseit 50!!!-100m -ről követte el. Ez nagyon közel van. Spórolt a munícióval, és biztosra ment. De ettől is volt egy fontosabb tulajdonsága: NEM volt vakmerő! Tudta hogy mibe érdemes belemenni, és mit kell elkerülni. Állítólag műrepülni is tudott, DE valóban nem Ő volt a legjobb műrepülő. Ez inkább Afrika csillaga, Marseille volt. Aki viszont igen fiatalon belehalt egy szerencsétlen balesetbe, de állítólag Ő pörgött forgott, agresszív volt, egy igazi virtuóz. Ha nem viszi el a szerencsétlen baleset, én arra tippelek, hogy Ő akkor is meghalt volna a háború folyamán, ilyen hévvel...Azok a pilóták, aki 40-50-nél több légigyőzelmet értek el, azok Tobak "Cica" bácsi szerint (aki Pumás-pilóta volt) már nagyon profik voltak, sólyomszemként figyelték a légteret és villámgyorsan felmérve a légi-helyzetet elképesztően gyorsan tudtak váratlan döntéseket hozni. Hartmann se csak szovjet gépeket lőtt le, amikor román légtérben többször is Mustangokkal akadt össze azok se tudták őt lelőni (pedig a Jimmyk akkor már mindig létszámfölényben voltak!), ő viszont lelőtt 7 Mustangot közülük. Az összes bevetése 1425 volt.
Ezen a fórumon hasonlítottak már Colombo-hoz is(jelzem, hogy nem akárki, hanem az első és egyetlen, utolérhetetlen MAC ), amire azért SZERÉNYEN ott is megjegyeztem, hogy bár Ő nem annak szánta, de köszönöm a DÍCSÉRETET, hisz az öreg igazából ZSENI volt abban amit csinált !
Ez így azért hogy 40-50 győzelemnél többet, ez erős. Németből volt bőven ilyen, Japánból is, már a szövetséges oldalon csak Szovjetből, USA - Brit pilóta így ki is esik rögtön mind... Szerintem nem az volt a lényeg, hogy nagyon sok légigyőzelem legyen egy-egy ember neve mellett, hanem az, hogy biztosan tudja tenni a dolgát egyenszilárdan az egész állományt nézve a többség, ahogy már írtam, NE okozzon gondot a fel-leszállás, a kötelékrepülés, tájékozódás, s a biztos kézzel végrehajtott manőverek, leadott sorozatok. Általános vélemény volt egyébként, hogy mire hozzánk, a Magyar légtérbe elérkeztek a harcok, az átlagos képzettsége az itt harcoló Luftwaffe pilótáknak már !ALACSONYABB! volt, mint a mi Pumáinknak! Pedig itt volt Hartmann alakulata is, sőt maga Hartmann is harcolt aktívan a Pumáinkkal vált vetve Mo-felett. Csak a Németek már jobban kivéreztek, sokkal több zöldfülü volt köztük.Azok a pilóták, aki 40-50-nél több légigyőzelmet értek el, azok Tobak "Cica" bácsi szerint (aki Pumás-pilóta volt) már nagyon profik voltak, sólyomszemként figyelték a légteret és villámgyorsan felmérve a légi-helyzetet elképesztően gyorsan tudtak váratlan döntéseket hozni. Hartmann se csak szovjet gépeket lőtt le, amikor román légtérben többször is Mustangokkal akadt össze azok se tudták őt lelőni (pedig a Jimmyk akkor már mindig létszámfölényben voltak!), ő viszont lelőtt 7 Mustangot közülük. Az összes bevetése 1425 volt.
Rejtegette a feleségét, hogy senki meg ne lássaaz öreg igazából ZSENI volt abban amit csinált
Bocsika!
Hol szolgàlt ez a Newton?Bocsika!
Nálam Newton a zseni az almájával!
Egy nagy almafa alatt volt a felállított őrhelye !Hol szolgàlt ez a Newton?
Bocsi, de én csak Tobak Tibi bácsit tudtam idézni, ő meg csak a JG52 pilótái közül találkozott személyesen és repült is együtt bevetésen egyik-másik bajtársa a németekkel, így ő csak erről és így tudott nyilatkozni. Mikor bármiben is (gépekről, pilótákról) összehasonlítást kértünk tőle, kerek-perec megmondta, hogy pl. angol gépeket csak névről-újságból ismer, Thunderbolt és Lightning ellen sose harcolt, azokról is csak a bajtársai értékelését mondhatja, a többiről meg ezt mondta amit fentebb írtam. Azt mondta, hogy az igazán profi expertéket a levegőben pár perc után már a repülési stílusukról meg lehetett ismerni, meg a kezdőket is. Elmesélte, hogy repültek együtt olyan német kötelékkel is (Ő 44 nyarától repült a Pumánál), akik láthatóan nagyon kezdők voltak, a Mustangok úgy támadtak rájuk hogy a németek már csak akkor eszméltek mikor többet is kilőttek közülük, meg sajnos a Pumák közül is, mert ők hiába látták meg előbb a Mustangokat, nekik a Sziklából nem engedték felvenni a harcot (azt mondták rádión hogy nem Mustangok, hanem felderítők repülnek fölöttük), a németeket kellett fedezniük, azok meg csak repültek nyílegyenesen célpontot a Jimmyknek. Az amikról is az volt a véleménye, hogy láthatóan nagyon képzett és gyakorlott pilóták voltak, a szovjeteknél meg nagyon nagy volt a szórás, voltak köztük nagyon profik és nagyon átlagosak is, viszont mindig sokan voltak. Utóbbit egyébként az amiknál is kihangsúlyozta, szerinte 1:1-ben a kialakult légiharcban a Mustang és a Messer nagyjából egálban volt, sok múlott a pilótán, de akkor már nemigen kapták meg ezt az 1:1-es esélyt, a jenkik is túlerőben voltak.Ez így azért hogy 40-50 győzelemnél többet, ez erős. Németből volt bőven ilyen, Japánból is, már a szövetséges oldalon csak Szovjetből, USA - Brit pilóta így ki is esik rögtön mind... Szerintem nem az volt a lényeg, hogy nagyon sok légigyőzelem legyen egy-egy ember neve mellett, hanem az, hogy biztosan tudja tenni a dolgát egyenszilárdan az egész állományt nézve a többség, ahogy már írtam, NE okozzon gondot a fel-leszállás, a kötelékrepülés, tájékozódás, s a biztos kézzel végrehajtott manőverek, leadott sorozatok. Általános vélemény volt egyébként, hogy mire hozzánk, a Magyar légtérbe elérkeztek a harcok, az átlagos képzettsége az itt harcoló Luftwaffe pilótáknak már !ALACSONYABB! volt, mint a mi Pumáinknak! Pedig itt volt Hartmann alakulata is, sőt maga Hartmann is harcolt aktívan a Pumáinkkal vált vetve Mo-felett. Csak a Németek már jobban kivéreztek, sokkal több zöldfülü volt köztük.
Nyilván ilyen kontextusba rakva 100% ban igaz. A Németeknél nagyon sokan voltak 40-50-el, ott a 100 lgy. felettiek tábora is népes. Én is úgy tudom, hogy hatalmas szórás volt a németek közt már addigra, a viszonylag kevés valóban rendkívüli képességekkel megáldott - sokat látott/tapasztalt experték, akik hihetetlen dolgokat tudtak, és a túlnyomó többség, akik viszont valóban, nagyjából repülő célpontok voltak a már túlerőben lévő szövetségeseknek, sokszor az alap képességeik is hiányoztak, nem tudtak biztonságban navigálni, köteléket repülni, célozni, fel - leszállni. A Magyar Pumák közt az átlag szint bőven a kivérzett németek felett volt már ez idő tájban, úgy, hogy nyilván nekünk Hartmann szintű zseni pilótánk sosem volt... Az amerikaiak valóban egyenszilárdan JÓ pilóták voltak, korrekt kiképzést kapott mindenki, de igazán nagy zseni ott sem volt köztük, a SZU nál meg volt rengeteg középszar(mennyiséggel operáltak ők is sokszor), de sokkal jelentősebb számban a német expertékhez hasonlítva, komplett gárda alakulatok, akik azért közelítették tudásban a legjobb német Expertéket. Ez ahogy múlt az idő, egyre inkább a SZU felé tolta el a mérleg nyelvét.Bocsi, de én csak Tobak Tibi bácsit tudtam idézni, ő meg csak a JG52 pilótái közül találkozott személyesen és repült is együtt bevetésen egyik-másik bajtársa a németekkel, így ő csak erről és így tudott nyilatkozni. Mikor bármiben is (gépekről, pilótákról) összehasonlítást kértünk tőle, kerek-perec megmondta, hogy pl. angol gépeket csak névről-újságból ismer, Thunderbolt és Lightning ellen sose harcolt, azokról is csak a bajtársai értékelését mondhatja, a többiről meg ezt mondta amit fentebb írtam. Azt mondta, hogy az igazán profi expertéket a levegőben pár perc után már a repülési stílusukról meg lehetett ismerni, meg a kezdőket is. Elmesélte, hogy repültek együtt olyan német kötelékkel is (Ő 44 nyarától repült a Pumánál), akik láthatóan nagyon kezdők voltak, a Mustangok úgy támadtak rájuk hogy a németek már csak akkor eszméltek mikor többet is kilőttek közülük, meg sajnos a Pumák közül is, mert ők hiába látták meg előbb a Mustangokat, nekik a Sziklából nem engedték felvenni a harcot (azt mondták rádión hogy nem Mustangok, hanem felderítők repülnek fölöttük), a németeket kellett fedezniük, azok meg csak repültek nyílegyenesen célpontot a Jimmyknek. Az amikról is az volt a véleménye, hogy láthatóan nagyon képzett és gyakorlott pilóták voltak, a szovjeteknél meg nagyon nagy volt a szórás, voltak köztük nagyon profik és nagyon átlagosak is, viszont mindig sokan voltak. Utóbbit egyébként az amiknál is kihangsúlyozta, szerinte 1:1-ben a kialakult légiharcban a Mustang és a Messer nagyjából egálban volt, sok múlott a pilótán, de akkor már nemigen kapták meg ezt az 1:1-es esélyt, a jenkik is túlerőben voltak.
Úgy szeretném tudni, hogy az ilyen veretes kijelentések mire épülnek...Az amerikaiak valóban egyenszilárdan JÓ pilóták voltak, korrekt kiképzést kapott mindenki, de igazán nagy zseni ott sem volt köztük