Ebből pont semmi nem következik. Egy fél százalékos összimpulzus növekedés is "improved kinematics".
Ahhoz viszont, hogy az említett ábra arányai ne különbözzenek ordító mértékben a valóságtól, kb 40 %-os összimpulzus növekedés kellene ugyanakkora induló tömeg mellett. A piros vonal kb 2,8-2,9 Mach sebességnövekedést mutat az indítástól a kiégésig, míg a piros vonal két gyorsítási szakasza együttvéve alsó hangon 4 Mach. Ha pedig ennek érdekében az induló tömeg is megnő, akkor még nagyobb mértékű hajtómű növelésre van szükség. Már ettől is csöppet képtelenségnek tűnik az ábra. Csak hogy érzékelhető legyen: amikor az AIM-120C-5-nél lecserélték a WPU-6/B hajtóművet a WPU-16/B-re akkor ez azt jelentette, hogy a hajtóanyag mennyisége 102,6 fontról 113 fontra nőtt (a hajtómű tömege 156-ról 166,1 fontra nőtt) A nagyobb hajtómű tömeget meg tudták spórolni a kisebb elektronikán, de ez mindössze 10 % hajtóanyag tömeg növekedés volt. Az AIM-120D esetében viszont 4-szer ekkora hajtóanyag tömegnövekedés kellene azonos induló tömegen belül. Képtelenségnek tartom, hogy ez sikerült volna. Ráadásul ha fizikailag szét van választva a két fokozat, akkor az növeli a szerkezeti tömeget.
Meg persze attól is képtelenség, hogy a zöld és a piros vonal keresztezi egymást.
Na meg attól, is hogy ha a piros vonal egy AIM-120B, vagy C-4, akkor vajon hol látható az ábrán annak a menetfokozata. A piros vonal jól láthatóan egy üzemmódú hajtóművet ábrázol. Ha meg C-5/C-7, akkor a D-nek majdnem dupla akkora hatótávolságúnak kellene lennie, mint a C-5/C-7-nek, mert az ábra szerinti 1 Mach feletti sebesség fölé első hasznos út 90 %-kal nagyobb. Tegyük hozzá, hogy a valóságban 1 Mach sebességnél már messze nem kielégítő a rakéta manőverezőképessége, de az ábra szerint mégis ennyi lenne az alsó határ, mert eddig engedik lassulni a rakétát mielőtt újra begyújtana.
Több sebből vérzik ez az ábra. Inkább hiszem el, hogy a marketinges kisfia karácsonyfát próbált rajzolni és így sikerült, sem mint hogy ez a valóságot tükrözné.
Amúgy a gyártó ATK honlapja szerint az AIM-120B/C-4 WPU-6/B hajtóműve "boost-sustain design", míg az AIM-120C-5/C-7 WPU-16/B hajtóműve "all-boost design"
http://www.orbitalatk.com/defense-systems/missile-products/overview/docs/AMRAAM RM Fact Sheet APPROVED 96 TW-2015-0206, June 23, 2015.pdf
Ennyit arról, hogy mekkora nagy előny a kettős üzemmód. Az amcsik is visszatértek az egy üzemmódú működéshez az ezredfordulón.