Nem te írtad,hogy mostanában ezt sokat csinálják valószínűleg teszt jelleggel?
Erről hol olvastál, hogy szabadulni akarnának a B-1B-től? Mert ha akarnak, az nem tart sokba, betolják őket az AMARC-ba és spórolnának vele egy csomó pénzt úgy, hogy még mindig két stratégiai bombázótípusuk lenne. De tavaly Ostravában se erről beszélt a gép pilótája, őt pl. több évtizedes B-52 repülés után helyezték át a Bone-ra. Én inkább az A-10A Varacskos kivonásától olvasgatok évek óta jóformán negyedévenként hol ezt hol azt, mindig mást, pedig azzal jóval kevesebbet spórolhatnának és abban a kategóriában ráadásul még csak hasonló gépe sincs az USAF-nak!!Az amiknak is kb. annyi B-1B-jük van, ám ők szabadulni akarnak tőlük. Mondtam én, hogy hülyeség az újragyártás....
Már több, mint 1 éve olvastam a B-3 kapcsán - mondván ha elkészül, akkor a csontokat fogják kivonni, a Buff viszont 2050-ig is maradhat. Trumpból meg kinéz, hogy megsürgeti a B-3-at....Erről hol olvastál, hogy szabadulni akarnának a B-1B-től?
Azóta a helyzet változott. A Block 16 korszerűsítés már kb. 20 gépen elkészült. Jelen állá szerint 2030-on túl fognak repülni a gépek.Már több, mint 1 éve olvastam a B-3 kapcsán - mondván ha elkészül, akkor a csontokat fogják kivonni, a Buff viszont 2050-ig is maradhat. Trumpból meg kinéz, hogy megsürgeti a B-3-at....
Miért hiszi azt olyan sok ember, hogy hatalmas szerevezetk egymásnak feszülése és egy autokrata rendszer is képes értelmes válaszokat adni egy kérdésre? A III. birodalomban sem ment ez sőt, a demokraikus berendezkedés sem megoldás. Lásd az USMC F-35B erőltetését, ami részben deformálta az F-35A és F-35C képességeit is, LCS program, stb.
Az is lehet, hogy egyszerűen csak jözött egy lobbiérdek, hogy ez legyen, nem feltétlenül a harcászati realitások miatt gyártják és főleg ennyit.
A Tu-160 újra gyártása nem annyira elvetendő ötlet, nekem a számszerű mennyiség az, ami félelemtes. A világ no1. szuperhatalmánek is húzos lenne ezt a mutatvány. Viszonyításképpen.
http://alapblog.hu/a-vilag-gdp-alapjan-felosztva/

) üzemeltetem a Nysa mikrobusz motorját
.



Eddig még nem vettem észre azokat a terelő lapokat a varriaszárny tövében, a gép felső részén. Mi a funkciójuk?
Nem csoda hogy eddig nem vetted észre, mert nem mindig van ott, tehát nem minden üzemmódnál használják. Ez nem fix felület hanem felnyíló terelőlap, láttam már fotón leszállás közben teljesen előrenyilazott szárnynál is, meg nagyobb magasságban teljesen hátranyilazott szárnynál is felnyitott állapotban. Nyilazott szárnynál egyértelmű a funkciója, minden ilyen gépnél az áramlás csúszik le a szárnyvég felé, ami a szárnyvégi alsó/felső felület között nyomás-kiegyenlítődést, tehát felhajtóerő-csökkenést okoz (ráadásul ebből lesz a szárnyvégi indukált örvényáramlás is, ami további plusz légellenállást jelent). Ez ellen a légáramlás-elcsúszás ellen alkalmazzák az áramlásterelő/áramlás-stabilizáló lapokat (MiG-15/17/19, F-86, Jaguar, Harrier, Szu-7/17/22), a belépőélben a bevágást ami magából a légáramlatból hoz létre ilyen áramlásterelő légréteget (Mirage-III/IV, BAC Lightning), vagy a farkasfogazást, ami ugyanúgy egy áramlásterelő légréteget generál (Hunter, Mirage F-1, Crusader, Phantom, Viggen, MiG-23/27, F-15 stabilizátor), meg a még modernebb gépeknél részben a LERX-et is (F-16/18, MiG-29, Szu-27). Persze 100%-os megoldás nincs, a szárnyvég felé csúszó légáramlást megszüntetni nem lehet csak csökkenteni/optimalizálni.Eddig még nem vettem észre azokat a terelő lapokat a varriaszárny tövében, a gép felső részén. Mi a funkciójuk?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..