Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

A nagyon ritka III. forszázsos felszállás egy pár évvel ezelőttti tesztrepüléshez Zsukovszkijból:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nem te írtad,hogy mostanában ezt sokat csinálják valószínűleg teszt jelleggel?
 
A Tu-22M3-as mindig maximális utánégetéssel megy, aminek a beindítása is egy külön látványosság a rendkívül hosszú idő miatt. Pár jó videó, amin még jól is szól:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Végezetül az NK-321-es, azaz a Tu-144LL-be a közös USA-orosz kísérleti repülések miatt beapplikált NK-32-es felszálló rezsimen, Zsukovszkijban. A Tu-144-es szívócsatornája az NK-144-esekre volt méretezve, amihez a leginkább az NK-22-es állt közel, de már a nagyon hasonló NK-25-ös is több levegőt mozgatott meg, nem véletlen, hogy a Tu-22M3-asnál szívócsatornát módosítottak. Na most az NK-32-es közel másfélszer több levegővel dolgozik, így a felszállásnál a Tu-144-esben csak egy fojtott utánégetés jöhetett szóba. Nagy sebességnél már nem volt gond, erre jó példa, hogy a Tu-144LL géppel végül Mach 2.3-at mentek, le is jött róla a szép fehér festék.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nem te írtad,hogy mostanában ezt sokat csinálják valószínűleg teszt jelleggel?

Dede, Zsukovszkijban, teszt jelleggel zsinórban csak ilyen felszállások voltak és ahogy elnéztem, a legelső alkalommal Szíriába repülő gépek is így szálltak fel, majd minden visszaállt a normál kerékvágásba. Az új NK-32-2-es (NK322) miatt csinálhattak/csinálhatnak egy úgynevezett high endurance referencia tesztet. Az is lehet, hogy pár új komponens próbája zajlik.
 
Az amiknak is kb. annyi B-1B-jük van, ám ők szabadulni akarnak tőlük. Mondtam én, hogy hülyeség az újragyártás....
Erről hol olvastál, hogy szabadulni akarnának a B-1B-től? Mert ha akarnak, az nem tart sokba, betolják őket az AMARC-ba és spórolnának vele egy csomó pénzt úgy, hogy még mindig két stratégiai bombázótípusuk lenne. De tavaly Ostravában se erről beszélt a gép pilótája, őt pl. több évtizedes B-52 repülés után helyezték át a Bone-ra. Én inkább az A-10A Varacskos kivonásától olvasgatok évek óta jóformán negyedévenként hol ezt hol azt, mindig mást, pedig azzal jóval kevesebbet spórolhatnának és abban a kategóriában ráadásul még csak hasonló gépe sincs az USAF-nak!!
 
Erről hol olvastál, hogy szabadulni akarnának a B-1B-től?
Már több, mint 1 éve olvastam a B-3 kapcsán - mondván ha elkészül, akkor a csontokat fogják kivonni, a Buff viszont 2050-ig is maradhat. Trumpból meg kinéz, hogy megsürgeti a B-3-at....
 
Már több, mint 1 éve olvastam a B-3 kapcsán - mondván ha elkészül, akkor a csontokat fogják kivonni, a Buff viszont 2050-ig is maradhat. Trumpból meg kinéz, hogy megsürgeti a B-3-at....
Azóta a helyzet változott. A Block 16 korszerűsítés már kb. 20 gépen elkészült. Jelen állá szerint 2030-on túl fognak repülni a gépek.
 
Köszi, megint tanultam valamit! De a Tu-160 újragyártásának továbbra sem látom értelmét. Mondjuk, ha lopakodó csak 20 év múlva lenne, akkor még oké. De kb. egyidőben /és békeidőben/ 2 bombázó gyártása már több, mint pénzkidobás....
 
Miért hiszi azt olyan sok ember, hogy hatalmas szerevezetk egymásnak feszülése és egy autokrata rendszer is képes értelmes válaszokat adni egy kérdésre? A III. birodalomban sem ment ez sőt, a demokraikus berendezkedés sem megoldás. Lásd az USMC F-35B erőltetését, ami részben deformálta az F-35A és F-35C képességeit is, LCS program, stb.

Az is lehet, hogy egyszerűen csak jözött egy lobbiérdek, hogy ez legyen, nem feltétlenül a harcászati realitások miatt gyártják és főleg ennyit.
A Tu-160 újra gyártása nem annyira elvetendő ötlet, nekem a számszerű mennyiség az, ami félelemtes. A világ no1. szuperhatalmánek is húzos lenne ezt a mutatvány. Viszonyításképpen.
http://alapblog.hu/a-vilag-gdp-alapjan-felosztva/

Na látod Molni, Te "mondtad ki" a lényeget, amire célozni próbáltam. Mi több, pont jenki példákkal;)
Lehet az egész világ szemében arc kézbetemetős irracionális baromság egy - bármilyen méretű, létszámú és hatalmú - hatalmi centrum döntése, attól az meghozza azt, mi több még később is ragaszkodni fog hozzá. Már csak azért is...
Ha belebukik is.
S hiába mondanád /mondtad volna/ számokkal, grafikonokkal, stb. az érveidet Napóleonnak, Hitlernek, Nixonnak, a Központi Bizottságnak, a bíborosi testületnek stb. az talán még rontaná is az esélyét, hogy lemondjanak a vesszőparipájukról; máshogy döntsön
Már írtam egy alkalommal; volt egy gépészmérnök végzettségű - előtte hadiüzemben dolgozott - intézményvezetőm a 90'-es évek elején.. Vitánk tárgya az volt, hogy egy órába belefér e két 45 perces menetidejű forduló. /Persze talán igen, ha konkrétan figyelmen kívül hagytam volna az összes piros lámpát és folyamatosan II. rezsimen (állandóan nyitott második torokkal üzemelő karburátor:D) üzemeltetem a Nysa mikrobusz motorját:eek:.
Érveim legütősebb lesöprése a következő mondat volt:
Misi; ne akarjon megzavarni a tényekkel!
:eek::eek::eek:
Aztán beült az első napi - szerinte szabotázsom - után másnap mellém az autóba és meggyőződött róla, hogy 2X45 perc az nem 60 perc.
Na most szerinted esett is egy szó a konok ostobaságáról?
/Az észjárása, döntéshozatalai még évekig rombolták az intézmény működését.../

Molni; az emberi világban nem automatikus a racionalitás.:(

Tu-160. Nem tudhatjuk, hogy a tervezett gyártási darabszámok kőbe vannak e vésve. /Szerintem egyáltalán nem/
Függhet a PAK-DA fejlesztésének az előrehaladásától. Az olajártól, a kínai-USA viszony alakulásától, új fegyverek megjelenésétől stb.
Putyin sem lesz örök életű, meg Trump sem, meg McCain szenátor sem.
A sor végtelenségig folytatható.
 
09-3829876-ey1a2785l.jpg
 
Eddig még nem vettem észre azokat a terelő lapokat a varriaszárny tövében, a gép felső részén. Mi a funkciójuk?
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and 2ndt
Eddig még nem vettem észre azokat a terelő lapokat a varriaszárny tövében, a gép felső részén. Mi a funkciójuk?
Nem csoda hogy eddig nem vetted észre, mert nem mindig van ott, tehát nem minden üzemmódnál használják. Ez nem fix felület hanem felnyíló terelőlap, láttam már fotón leszállás közben teljesen előrenyilazott szárnynál is, meg nagyobb magasságban teljesen hátranyilazott szárnynál is felnyitott állapotban. Nyilazott szárnynál egyértelmű a funkciója, minden ilyen gépnél az áramlás csúszik le a szárnyvég felé, ami a szárnyvégi alsó/felső felület között nyomás-kiegyenlítődést, tehát felhajtóerő-csökkenést okoz (ráadásul ebből lesz a szárnyvégi indukált örvényáramlás is, ami további plusz légellenállást jelent). Ez ellen a légáramlás-elcsúszás ellen alkalmazzák az áramlásterelő/áramlás-stabilizáló lapokat (MiG-15/17/19, F-86, Jaguar, Harrier, Szu-7/17/22), a belépőélben a bevágást ami magából a légáramlatból hoz létre ilyen áramlásterelő légréteget (Mirage-III/IV, BAC Lightning), vagy a farkasfogazást, ami ugyanúgy egy áramlásterelő légréteget generál (Hunter, Mirage F-1, Crusader, Phantom, Viggen, MiG-23/27, F-15 stabilizátor), meg a még modernebb gépeknél részben a LERX-et is (F-16/18, MiG-29, Szu-27). Persze 100%-os megoldás nincs, a szárnyvég felé csúszó légáramlást megszüntetni nem lehet csak csökkenteni/optimalizálni.