Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 042
113
Nem te írtad,hogy mostanában ezt sokat csinálják valószínűleg teszt jelleggel?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 081
113
A Tu-22M3-as mindig maximális utánégetéssel megy, aminek a beindítása is egy külön látványosság a rendkívül hosszú idő miatt. Pár jó videó, amin még jól is szól:



Végezetül az NK-321-es, azaz a Tu-144LL-be a közös USA-orosz kísérleti repülések miatt beapplikált NK-32-es felszálló rezsimen, Zsukovszkijban. A Tu-144-es szívócsatornája az NK-144-esekre volt méretezve, amihez a leginkább az NK-22-es állt közel, de már a nagyon hasonló NK-25-ös is több levegőt mozgatott meg, nem véletlen, hogy a Tu-22M3-asnál szívócsatornát módosítottak. Na most az NK-32-es közel másfélszer több levegővel dolgozik, így a felszállásnál a Tu-144-esben csak egy fojtott utánégetés jöhetett szóba. Nagy sebességnél már nem volt gond, erre jó példa, hogy a Tu-144LL géppel végül Mach 2.3-at mentek, le is jött róla a szép fehér festék.

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 081
113
Nem te írtad,hogy mostanában ezt sokat csinálják valószínűleg teszt jelleggel?

Dede, Zsukovszkijban, teszt jelleggel zsinórban csak ilyen felszállások voltak és ahogy elnéztem, a legelső alkalommal Szíriába repülő gépek is így szálltak fel, majd minden visszaállt a normál kerékvágásba. Az új NK-32-2-es (NK322) miatt csinálhattak/csinálhatnak egy úgynevezett high endurance referencia tesztet. Az is lehet, hogy pár új komponens próbája zajlik.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az amiknak is kb. annyi B-1B-jük van, ám ők szabadulni akarnak tőlük. Mondtam én, hogy hülyeség az újragyártás....
Erről hol olvastál, hogy szabadulni akarnának a B-1B-től? Mert ha akarnak, az nem tart sokba, betolják őket az AMARC-ba és spórolnának vele egy csomó pénzt úgy, hogy még mindig két stratégiai bombázótípusuk lenne. De tavaly Ostravában se erről beszélt a gép pilótája, őt pl. több évtizedes B-52 repülés után helyezték át a Bone-ra. Én inkább az A-10A Varacskos kivonásától olvasgatok évek óta jóformán negyedévenként hol ezt hol azt, mindig mást, pedig azzal jóval kevesebbet spórolhatnának és abban a kategóriában ráadásul még csak hasonló gépe sincs az USAF-nak!!
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Erről hol olvastál, hogy szabadulni akarnának a B-1B-től?
Már több, mint 1 éve olvastam a B-3 kapcsán - mondván ha elkészül, akkor a csontokat fogják kivonni, a Buff viszont 2050-ig is maradhat. Trumpból meg kinéz, hogy megsürgeti a B-3-at....
 
M

molnibalage

Guest
Már több, mint 1 éve olvastam a B-3 kapcsán - mondván ha elkészül, akkor a csontokat fogják kivonni, a Buff viszont 2050-ig is maradhat. Trumpból meg kinéz, hogy megsürgeti a B-3-at....
Azóta a helyzet változott. A Block 16 korszerűsítés már kb. 20 gépen elkészült. Jelen állá szerint 2030-on túl fognak repülni a gépek.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Köszi, megint tanultam valamit! De a Tu-160 újragyártásának továbbra sem látom értelmét. Mondjuk, ha lopakodó csak 20 év múlva lenne, akkor még oké. De kb. egyidőben /és békeidőben/ 2 bombázó gyártása már több, mint pénzkidobás....
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 350
10 740
113
Miért hiszi azt olyan sok ember, hogy hatalmas szerevezetk egymásnak feszülése és egy autokrata rendszer is képes értelmes válaszokat adni egy kérdésre? A III. birodalomban sem ment ez sőt, a demokraikus berendezkedés sem megoldás. Lásd az USMC F-35B erőltetését, ami részben deformálta az F-35A és F-35C képességeit is, LCS program, stb.

Az is lehet, hogy egyszerűen csak jözött egy lobbiérdek, hogy ez legyen, nem feltétlenül a harcászati realitások miatt gyártják és főleg ennyit.
A Tu-160 újra gyártása nem annyira elvetendő ötlet, nekem a számszerű mennyiség az, ami félelemtes. A világ no1. szuperhatalmánek is húzos lenne ezt a mutatvány. Viszonyításképpen.
http://alapblog.hu/a-vilag-gdp-alapjan-felosztva/

Na látod Molni, Te "mondtad ki" a lényeget, amire célozni próbáltam. Mi több, pont jenki példákkal;)
Lehet az egész világ szemében arc kézbetemetős irracionális baromság egy - bármilyen méretű, létszámú és hatalmú - hatalmi centrum döntése, attól az meghozza azt, mi több még később is ragaszkodni fog hozzá. Már csak azért is...
Ha belebukik is.
S hiába mondanád /mondtad volna/ számokkal, grafikonokkal, stb. az érveidet Napóleonnak, Hitlernek, Nixonnak, a Központi Bizottságnak, a bíborosi testületnek stb. az talán még rontaná is az esélyét, hogy lemondjanak a vesszőparipájukról; máshogy döntsön
Már írtam egy alkalommal; volt egy gépészmérnök végzettségű - előtte hadiüzemben dolgozott - intézményvezetőm a 90'-es évek elején.. Vitánk tárgya az volt, hogy egy órába belefér e két 45 perces menetidejű forduló. /Persze talán igen, ha konkrétan figyelmen kívül hagytam volna az összes piros lámpát és folyamatosan II. rezsimen (állandóan nyitott második torokkal üzemelő karburátor:D) üzemeltetem a Nysa mikrobusz motorját:eek:.
Érveim legütősebb lesöprése a következő mondat volt:
Misi; ne akarjon megzavarni a tényekkel!
:eek::eek::eek:
Aztán beült az első napi - szerinte szabotázsom - után másnap mellém az autóba és meggyőződött róla, hogy 2X45 perc az nem 60 perc.
Na most szerinted esett is egy szó a konok ostobaságáról?
/Az észjárása, döntéshozatalai még évekig rombolták az intézmény működését.../

Molni; az emberi világban nem automatikus a racionalitás.:(

Tu-160. Nem tudhatjuk, hogy a tervezett gyártási darabszámok kőbe vannak e vésve. /Szerintem egyáltalán nem/
Függhet a PAK-DA fejlesztésének az előrehaladásától. Az olajártól, a kínai-USA viszony alakulásától, új fegyverek megjelenésétől stb.
Putyin sem lesz örök életű, meg Trump sem, meg McCain szenátor sem.
A sor végtelenségig folytatható.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 091
25 051
113
09-3829876-ey1a2785l.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 374
55 051
113
Eddig még nem vettem észre azokat a terelő lapokat a varriaszárny tövében, a gép felső részén. Mi a funkciójuk?
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and 2ndt

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Eddig még nem vettem észre azokat a terelő lapokat a varriaszárny tövében, a gép felső részén. Mi a funkciójuk?
Nem csoda hogy eddig nem vetted észre, mert nem mindig van ott, tehát nem minden üzemmódnál használják. Ez nem fix felület hanem felnyíló terelőlap, láttam már fotón leszállás közben teljesen előrenyilazott szárnynál is, meg nagyobb magasságban teljesen hátranyilazott szárnynál is felnyitott állapotban. Nyilazott szárnynál egyértelmű a funkciója, minden ilyen gépnél az áramlás csúszik le a szárnyvég felé, ami a szárnyvégi alsó/felső felület között nyomás-kiegyenlítődést, tehát felhajtóerő-csökkenést okoz (ráadásul ebből lesz a szárnyvégi indukált örvényáramlás is, ami további plusz légellenállást jelent). Ez ellen a légáramlás-elcsúszás ellen alkalmazzák az áramlásterelő/áramlás-stabilizáló lapokat (MiG-15/17/19, F-86, Jaguar, Harrier, Szu-7/17/22), a belépőélben a bevágást ami magából a légáramlatból hoz létre ilyen áramlásterelő légréteget (Mirage-III/IV, BAC Lightning), vagy a farkasfogazást, ami ugyanúgy egy áramlásterelő légréteget generál (Hunter, Mirage F-1, Crusader, Phantom, Viggen, MiG-23/27, F-15 stabilizátor), meg a még modernebb gépeknél részben a LERX-et is (F-16/18, MiG-29, Szu-27). Persze 100%-os megoldás nincs, a szárnyvég felé csúszó légáramlást megszüntetni nem lehet csak csökkenteni/optimalizálni.