Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
Ezt kb. napnál világosabb. Több tucat Tu-160 és egyéb projektek finanszírozása és a PAK-FA program fagyott gleccser sebessége indikátora annak, hogy mennyire a reális lehetőségeken túl költ fegyverkezésre Oo. Ha szemét akarnék lenni, akkor csak így tovább, lesz még ebből megint gazdasági csőd...
Pont, mint az űrkutatásnál a hidegháború idején. Több párhuzamos projekt, uram-bátyámkodás, személyes varázs hatása az adott projekt ébrentartása érdekében. Rivalizálás, stb. Továbbra is az a véleményem, hogy amilyen erōs, annyira ostobán irányított a struktúra. Ezt nem tudják kinōni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gacsat

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
A BD valószínűleg a "balsoj dalnoszty" = nagy hatótávolság rövidítése, úgyhogy valami új stratégiai fegyverről lehet szó. Hogy mi benne az új, azt csak Szergej tudhatja.....

A H-102-n farigycsálnak kicsit és jó orosz szokás szerint adnak neki új nevet. De alapvetően a H-102-ről van szó.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Valaki a széri gyártással kapcsolatban azt kérdezte, hogy miért épp 50db a terv?
Úgy 2015-6 tályékán olvastam valahol szakirányú sajtóban (ami a hajtómű fejlesztéséről tudósított), hogy az M 2-höz szükséges hajtómű gyártása adja meg a miértet. Abban az volt leírva, hogy az upgrade hajtómű újragyártásának indítása 200 db alatt még a ruszkiknak is túl drága. Ez pedig 4db/gép + tartalék hajtóművekkel már adja nagyjából a darabszámot.
Azt egyenlőre viszont sehol sem lehet olvasni, hogy a mostani M 1-es konfigokat (sárkányokat) át tudják-e alakítani M 2-re majdan....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
Nyílt nap az Engels légibázison augusztus 19-én.
DHs257mW0AEs-dG.jpg

DHs28QsXUAEqZqs.jpg

DHs2-zpXYAAWB4u.jpg

DHs23XpXkAIzEbU.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 095
113
Roni

Szerintem csak a nukleáris csapásmérő képesség miatt költenek rájuk. Ezek a repülőgépek sosem fognak hagyományos értelemben bombázni. Az a dolguk, hogy 3 lábon álljon velük az orosz atomütőerő. (tengók, silók, bombázók)
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 562
113
Még mindig nem tudom, hogy mit fog tudni az NK-32-2-es. Erősebb lesz? Gazdaságosabb lesz? Hirtelen honnan lett érkezése a két évtizedig csipkerózsika álmát alvó Kuznyecovnak modern(?) hajtóművet gyártani? Úgy tudom UFA-ból, az UMPO-tól kaptak segítséget, de milyet? Az a bajom, hogy szerintem maximum a tüzelőtérbe nyúltak bele és esetleg a turbinákon változtattak, mert a komplett, három forgórészes kompresszor aerodinamikai áttervezésére ennyi idő egy ilyen céggel irtózatosan kevés.
Pedig ez a böhönye három forgórészes 3+5+7 fokozatú kompresszor a mai világban olyan irdatlan nagy teljesítménynövelési potenciállal bírna, hogy korszerű technológiával a Holdig elrepítené a Tu-160-asat. Bár az is igaz, hogy akkor természetesen az utánégetést is át kéne tervezni, mert oda csak úgy nem lehet büntetlenül több vagy nagyobb nyomású levegőt bevezetni. Majd kiderül...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Még mindig nem tudom, hogy mit fog tudni az NK-32-2-es. Erősebb lesz? Gazdaságosabb lesz? Hirtelen honnan lett érkezése a két évtizedig csipkerózsika álmát alvó Kuznyecovnak modern(?) hajtóművet gyártani? Úgy tudom UFA-ból, az UMPO-tól kaptak segítséget, de milyet? Az a bajom, hogy szerintem maximum a tüzelőtérbe nyúltak bele és esetleg a turbinákon változtattak, mert a komplett, három forgórészes kompresszor aerodinamikai áttervezésére ennyi idő egy ilyen céggel irtózatosan kevés.
Pedig ez a böhönye három forgórészes 3+5+7 fokozatú kompresszor a mai világban olyan irdatlan nagy teljesítménynövelési potenciállal bírna, hogy korszerű technológiával a Holdig elrepítené a Tu-160-asat. Bár az is igaz, hogy akkor természetesen az utánégetést is át kéne tervezni, mert oda csak úgy nem lehet büntetlenül több vagy nagyobb nyomású levegőt bevezetni. Majd kiderül...

Az mennyire ördögtől való,hogy a fejlesztés már évek óta folyik(számítógépen)?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 562
113
Ilyen dolgokat éles tesztelés nélkül nem emelnek csak úgy át a számítógépről. Itt tesztelni kell az anyagot, a gyártást, a mintasorozat gyárthatóságát, külön-külön és beépítve... szóval ez lassú dolog. És volt már pár színes kis riport a Kuznyecov gyáráról, ahol a magas rangú és elkápráztatni kívánt fejeseknek mutogatták az NK-32-2-est és nyoma nem volt semmiféle új kompresszornak, pedig azokkal ilyenkor büszkélkedni szoktak. Ott volt a fékpadon egy NK-32-es, közben beszéltek arról, hogy ez az új (aztán vagy így volt, vagy nem) és látni lehetett, hogy a lapátozás (legalábbis az első fokozaté) ugyanaz.