Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

Ezt kb. napnál világosabb. Több tucat Tu-160 és egyéb projektek finanszírozása és a PAK-FA program fagyott gleccser sebessége indikátora annak, hogy mennyire a reális lehetőségeken túl költ fegyverkezésre Oo. Ha szemét akarnék lenni, akkor csak így tovább, lesz még ebből megint gazdasági csőd...
Pont, mint az űrkutatásnál a hidegháború idején. Több párhuzamos projekt, uram-bátyámkodás, személyes varázs hatása az adott projekt ébrentartása érdekében. Rivalizálás, stb. Továbbra is az a véleményem, hogy amilyen erōs, annyira ostobán irányított a struktúra. Ezt nem tudják kinōni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gacsat
A BD valószínűleg a "balsoj dalnoszty" = nagy hatótávolság rövidítése, úgyhogy valami új stratégiai fegyverről lehet szó. Hogy mi benne az új, azt csak Szergej tudhatja.....

A H-102-n farigycsálnak kicsit és jó orosz szokás szerint adnak neki új nevet. De alapvetően a H-102-ről van szó.
 
Valaki a széri gyártással kapcsolatban azt kérdezte, hogy miért épp 50db a terv?
Úgy 2015-6 tályékán olvastam valahol szakirányú sajtóban (ami a hajtómű fejlesztéséről tudósított), hogy az M 2-höz szükséges hajtómű gyártása adja meg a miértet. Abban az volt leírva, hogy az upgrade hajtómű újragyártásának indítása 200 db alatt még a ruszkiknak is túl drága. Ez pedig 4db/gép + tartalék hajtóművekkel már adja nagyjából a darabszámot.
Azt egyenlőre viszont sehol sem lehet olvasni, hogy a mostani M 1-es konfigokat (sárkányokat) át tudják-e alakítani M 2-re majdan....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nyílt nap az Engels légibázison augusztus 19-én.
DHs257mW0AEs-dG.jpg

DHs28QsXUAEqZqs.jpg

DHs2-zpXYAAWB4u.jpg

DHs23XpXkAIzEbU.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
Roni

Szerintem csak a nukleáris csapásmérő képesség miatt költenek rájuk. Ezek a repülőgépek sosem fognak hagyományos értelemben bombázni. Az a dolguk, hogy 3 lábon álljon velük az orosz atomütőerő. (tengók, silók, bombázók)
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
Még mindig nem tudom, hogy mit fog tudni az NK-32-2-es. Erősebb lesz? Gazdaságosabb lesz? Hirtelen honnan lett érkezése a két évtizedig csipkerózsika álmát alvó Kuznyecovnak modern(?) hajtóművet gyártani? Úgy tudom UFA-ból, az UMPO-tól kaptak segítséget, de milyet? Az a bajom, hogy szerintem maximum a tüzelőtérbe nyúltak bele és esetleg a turbinákon változtattak, mert a komplett, három forgórészes kompresszor aerodinamikai áttervezésére ennyi idő egy ilyen céggel irtózatosan kevés.
Pedig ez a böhönye három forgórészes 3+5+7 fokozatú kompresszor a mai világban olyan irdatlan nagy teljesítménynövelési potenciállal bírna, hogy korszerű technológiával a Holdig elrepítené a Tu-160-asat. Bár az is igaz, hogy akkor természetesen az utánégetést is át kéne tervezni, mert oda csak úgy nem lehet büntetlenül több vagy nagyobb nyomású levegőt bevezetni. Majd kiderül...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Még mindig nem tudom, hogy mit fog tudni az NK-32-2-es. Erősebb lesz? Gazdaságosabb lesz? Hirtelen honnan lett érkezése a két évtizedig csipkerózsika álmát alvó Kuznyecovnak modern(?) hajtóművet gyártani? Úgy tudom UFA-ból, az UMPO-tól kaptak segítséget, de milyet? Az a bajom, hogy szerintem maximum a tüzelőtérbe nyúltak bele és esetleg a turbinákon változtattak, mert a komplett, három forgórészes kompresszor aerodinamikai áttervezésére ennyi idő egy ilyen céggel irtózatosan kevés.
Pedig ez a böhönye három forgórészes 3+5+7 fokozatú kompresszor a mai világban olyan irdatlan nagy teljesítménynövelési potenciállal bírna, hogy korszerű technológiával a Holdig elrepítené a Tu-160-asat. Bár az is igaz, hogy akkor természetesen az utánégetést is át kéne tervezni, mert oda csak úgy nem lehet büntetlenül több vagy nagyobb nyomású levegőt bevezetni. Majd kiderül...

Az mennyire ördögtől való,hogy a fejlesztés már évek óta folyik(számítógépen)?
 
Ilyen dolgokat éles tesztelés nélkül nem emelnek csak úgy át a számítógépről. Itt tesztelni kell az anyagot, a gyártást, a mintasorozat gyárthatóságát, külön-külön és beépítve... szóval ez lassú dolog. És volt már pár színes kis riport a Kuznyecov gyáráról, ahol a magas rangú és elkápráztatni kívánt fejeseknek mutogatták az NK-32-2-est és nyoma nem volt semmiféle új kompresszornak, pedig azokkal ilyenkor büszkélkedni szoktak. Ott volt a fékpadon egy NK-32-es, közben beszéltek arról, hogy ez az új (aztán vagy így volt, vagy nem) és látni lehetett, hogy a lapátozás (legalábbis az első fokozaté) ugyanaz.