A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Rémlik, hogy Kunmadarast az oroszok csak úgy adták oda rombolás nélkül, hogy ott nem üzemeltetünk katonai repteret. Szóval az ha nem tévedek, akkor nem volt opció soha. Jártam már ott, elég durva még 25 év nem üzemeltetés után is. Minden vadászgépnek külön bunkerszerű hangára volt, egymástól legalább 200 méter távolságra, külön feljáró úttal a kifutóra. Jártam ezekben a hangárakban, mert helyszínelnem kellett. Mindegyik robosztus betonfallal és tetővel rendelkezik, tetején meg oldalt legalább 1 méter vastag földborítás. A kapuk is elég stabilak voltak. Látszott hogy úgy volt kialakítva eredetileg hogy ott minden szerelést, egyebeket el lehetett végezni.
Most különböző cégek, magánszemélyek bérlik, raktárnak, garázsnak használják őket. Maga a repülőtér is hatalmas, kicsit sajnáltam hogy nem tudtam bejárni az egészet.
Meglehet, bár ha nagyon akartuk volna és amilyen zavaros helyzetben voltak akkor talán megkaphattuk volna. De mostanra mindegy, mert Kecskemét lett a fellegvár.
 
Én még bízok benne, hogy csak hülyén lett fogalmazva, és a Dongó nem Gripent, hanem Alcát kap. Persze az se túl értelmes ötlet, de kisebb rossz, mintha tényleg Griff század lenne
 
Én még bízok benne, hogy csak hülyén lett fogalmazva, és a Dongó nem Gripent, hanem Alcát kap. Persze az se túl értelmes ötlet, de kisebb rossz, mintha tényleg Griff század lenne

Miért lenen kevésbé rossz hogy semmire nem jó Alca-kat vennénk?
 
Miért lenen kevésbé rossz hogy semmire nem jó Alca-kat vennénk?

Mert ha már mindenképpen ragaszkodnak ehhez az idióta ötletükhöz, akkor legalább kevesebb pénz b@sznak el rá, ha Alcát vesznek. Amúgy, a Zlin átadáskor volt szó köztes gépről is, az lesz az igazán "szép", ha lesz Alca és + Gripen :D
A jelenlegi 12nél sincs kihasználva a repidő, keróra nem volt pénz, kevés a műszaki, nincs fegyverzet, első gen.-es LGB felhasználáson 3 éve tökölnek már, őszintén, szerinted minek ebbe a rendszerbe betolni még gépet?
 
Kunmadaras+Mezőkövesd amit meghagytam volna én Kecskemét helyett. Ezzel lett volna egy Kunmadaras-Mezőkövesd-Debrecen háromszög, közel egymáshoz, jól védhetően 3 reptér amiből alapjáraton egy civil (Debrecen) egy katonai (Kunmadaras) és egy tartalék (Mezőkövesd) mindkettő számára akár. De a kecskeméti lobbi erőseb volt, és most a merci elszívja a katonát és van egy repterünk a pusztában ahol kb annyi fedezék volt évtizedeken át mint Mezőkövesden. Most is csak lemezhangárok vannak, meg földsáncok amik a Mig-29-eseket rejtik.
Akármit is mondotok, Kiskunlacháza a király.
Jóval közelebb van a fővároshoz, mint a többi, a potenciális ellenségeinktől viszont távolabb, ergó néhány perccel több idő áll rendelkezésre reagálni. Jelenleg is működik, vannak ott vállalkozások, karbantartják, betonfedezék van, stb.
Kecskemétet el kell adni, most, hogy fellendült ott a gazdaság, jó pénzt lehetne kapni érte, amiből kiglancolhatnánk a Kiskunlacházi repteret, talán még maradna is belőle.
 
Meglehet, bár ha nagyon akartuk volna és amilyen zavaros helyzetben voltak akkor talán megkaphattuk volna. De mostanra mindegy, mert Kecskemét lett a fellegvár.

Kaptuk volna... Bocs de ezt "kapunk" dolgot el kéne felejteni. Mi nem kapjuk ezeket a dolgokat, ez nem a karácsony az árvaházban esete.
Először is Kunmadars, ahogy Lacháza vagy épp Debrecen távolról se volt lerombolva a szovjetek által, ez csak egy magyar bullshit volt, ami jól hangzott a nagy 89-es Tovarisi Konyec iddején, de távolról sem volt igaz. A szovjetek működőképes reptereket hagytak itt, ami rombolás átment a köztudatba, azt drága jó magyar honfitársaink művelték. Ráadásul (pont éppen Kunmadarosan) a műsor nem is kimonodottan a távozásuk után kezdődött, ugyanis a kivonulás még javában tartott, mikor a lokális privatizatőrök már belógtak az objektumokba. De az igazi nagy rombolást különféle vállalkozók vitték véghez.

Hogy mi mit kaptunk volna... Az ÁPV Rt és a Honvédség finoman szólva távolról se volt a helyzet magaslatán, nagy hirtelen nem is iagzán tudták, mihez is kezdjenek a sok, nagy kiterjedésű objektummal. Ezeket az objektumokat nem mi kaptuk, ezek a mieink voltak, úgy is kellett volna velük bánni.

Aztán 1993-ban beköszöntött a nagy MiG-29-es éra, amihez simán át lehetett volna költözni valamelyik, megerősített fedezékkel is erősen teletűzdelt alföldi ex-szovjet bázisra, ami külön passzolt volna Für Lajos "körkörös védelem" nevezetű doktrinájához. De távolról se volt összhangban az egykori "operett ezrednek" csúfolt kecskeméti bázis állománya világképével.
Tudvalevő a Pápa - Taszár - Kecskemét trióból ugye az örök elsővonalas alakulat volt ugye Pápa. Nagyon jó volt a karrier szempontjából, nagyon jó ajánlólevél volt a vezérkar felé, repülni, szolgálni kizárólag vonalzó mentén, elvágólag. A bázison kívüli élet meg igazából lekorlátozódott egy dunántúli kisváros nyújtotta szintre. Valamit valamiért.
Taszár volt a másik elsővonalas alakulat, de egyben a rettegett végvár. Aki ide került, az itt is maradt, örökre, elefeledve. Egy kistelepülés az össz-vissz magánélet, ahol minden második lakó a bázison is szembeköszön. Cserébe a szakmai előmenetel vitán felüli, repülni orrvérzésig, a flieger szellemiség netovábbja.
Kecskemét... az operett ezred. Levedlett másodvonals technikával, cserébe ha előljáró érkezik, lehet zöldre festeni a füvet, fehérre a szegélykövet. Inenn nincs tovább, de legalább van egy város, ahol van élet. Ahol a tiszt elvtársak igazi vitéz urakként élhettek.

1993-ban ember nem volt a földön aki kecskeméti felhőlovag létére csak azért beleegyezett volna egy kunmadarasi vagy lacházi emigrálásba, csak mert az új és drága technika már csak az illendőség szintjén is megkivánja, hogy ne az ország legszegényesebb bázisára kerüljön. És ugye egy dolog, hogy egy kecskeméti harcos mit mond, de ilyen parancs se jött fenntről, mert ott meg a "ne csinálunk semmit, abból nem lesz semmi baj" szemlélet uralkodott.
 
Halálba küldenék a helikoptereseket
Zord Gábor László

2017. június 16., péntek 06:06, frissítve: péntek 16:00

Helikopterek_ZGL_1_focuspoint_926x504.jpg


Ezt kellene a "Cég"-gel kapcsolatos ÖSSZES hírben hangoztatni. Talán odafenn észrevennék, hogy az emberek nem hülyék, és már vicc tárgyává vált a honvédség.:
A honvédség szállító helikoptereit érintő súlyos hiányosságról lapunk először tíz éve írt, azóta semmilyen lépés nem történt orvoslására. Közérthetőbben úgy lehet fogalmazni: a gépeket ennyi erővel át lehetne festeni rikító sárgára, s velük létrehozni egy civil katasztrófavédelmi helikopteres különítményt, mert kizárólag békeidőben értelmezhető az általuk nyújtott képesség.

https://mno.hu/belfold/halalba-kuldenek-a-helikoptereseket-2403522
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
1993-ban ember nem volt a földön aki kecskeméti felhőlovag létére csak azért beleegyezett volna egy kunmadarasi vagy lacházi emigrálásba, csak mert az új és drága technika már csak az illendőség szintjén is megkivánja, hogy ne az ország legszegényesebb bázisára kerüljön.
Lacháza 15-20 km-re van Dél-Pesttől, ami már egyáltalán nem a világvége, ez igazán nem távolság, autóval, busszal max fél óra.
 
Halálba küldenék a helikoptereseket
Zord Gábor László

2017. június 16., péntek 06:06, frissítve: péntek 16:00

Helikopterek_ZGL_1_focuspoint_926x504.jpg


Ezt kellene a "Cég"-gel kapcsolatos ÖSSZES hírben hangoztatni. Talán odafenn észrevennék, hogy az emberek nem hülyék, és már vicc tárgyává vált a honvédség.:
A honvédség szállító helikoptereit érintő súlyos hiányosságról lapunk először tíz éve írt, azóta semmilyen lépés nem történt orvoslására. Közérthetőbben úgy lehet fogalmazni: a gépeket ennyi erővel át lehetne festeni rikító sárgára, s velük létrehozni egy civil katasztrófavédelmi helikopteres különítményt, mert kizárólag békeidőben értelmezhető az általuk nyújtott képesség.

https://mno.hu/belfold/halalba-kuldenek-a-helikoptereseket-2403522
Az is ökör aki minyókat vizionál frontzónába MO-on.
 
Akármit is mondotok, Kiskunlacháza a király.
Jóval közelebb van a fővároshoz, mint a többi, a potenciális ellenségeinktől viszont távolabb, ergó néhány perccel több idő áll rendelkezésre reagálni. Jelenleg is működik, vannak ott vállalkozások, karbantartják, betonfedezék van, stb.
Kecskemétet el kell adni, most, hogy fellendült ott a gazdaság, jó pénzt lehetne kapni érte, amiből kiglancolhatnánk a Kiskunlacházi repteret, talán még maradna is belőle.
Csak gondolatkísérlet szintjén...

Semmi értelme, túl közel van Kecsóhoz. Ez 3 perc repidő M0.90-95-tel (58 km) tehát AA konfig közepes magasság max. forszázs üzemmód nélkül.

Pápa fényévekkel ideálisabb lenne, az már komolyabb távolság 178 km. Jelenleg is aktív reptér és betonfedezékek is vannak.

Taszár régen elhagyatva, betonfedezék semmi és 158 km-rel van keletebbre. A magyar-szlován határ geometriai közephez Pápa közelebb van, mint Taszár...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Kaptuk volna... Bocs de ezt "kapunk" dolgot el kéne felejteni. Mi nem kapjuk ezeket a dolgokat, ez nem a karácsony az árvaházban esete.
Először is Kunmadars, ahogy Lacháza vagy épp Debrecen távolról se volt lerombolva a szovjetek által, ez csak egy magyar bullshit volt, ami jól hangzott a nagy 89-es Tovarisi Konyec iddején, de távolról sem volt igaz. A szovjetek működőképes reptereket hagytak itt, ami rombolás átment a köztudatba, azt drága jó magyar honfitársaink művelték.
Tökölön a kerozinnal szennyezett talajvíz az kinek a sara volt akkor...?
Tökölön én azt láttam, hogy a felsővezetéket és a szögesdrótót is vitték magukkal a kerítés tetejéről...
 
Számomra egyébként tényleg fucsa, hogy miért Kecsó és miért nem Tököl vagy Lacháza győzött. Zajvédelmi okokból Kecsó semmivel sem jobb egyiknél sem, a reptér a települések szájában van itt és ott is. Csak a hangárok Lacházán sokat számítokkal volna állagmegőrzés szempontjából.