MiG-41 / PAK DP (Oroszország)

Tekintve,hogy 4.gen. hajtóművekről volt szó nem nagyon tudom minek keversz ide mást!Ennyita write only módról!

MiG-29 9.13(1985) meg ugye ott van az M sárkánya ami kész van 1988-1990 óta(a K sárkányával ellentétben amin kellett csiszolgatni,hogy rendszeresíthető legyen K/KUB néven).Tehát a 9.12 sárkánynak 85-óta van alternatívája a 9.13(7db felfüggesztő,kopoltyúval de + üzemanyag került a függőleges vezérsíkokba)és 9.15(9 felfüggesztő ebből kopoltyú nélkül és amennyire tudom ugyan úgy mint a 9.13-nál a függőleges vezérsíkban is van tüzelőanyag) sárkányok személyében.
Dudi, a baj az, hogy szokás szeritn összevissza handabandázol...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Dudi, a baj az, hogy szokás szeritn összevissza handabandázol...

Miért handabanda?

Nem akarlak elkeseríteni de a 9.13 púpja nem azonos az SMT púpjával ez AO-tól tudom aki azt is hozzátette annó,hogy nem befolyásol negatívan a púp a 9.13-on sőt ha jól emlékszem hangsebesség alatt még előnyös is.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Tekintve,hogy 4.gen. hajtóművekről volt szó nem nagyon tudom minek keversz ide mást!Ennyita write only módról!.
Láthatólag nem értted meg, ezért lassan mondom, hogy mindenki megértse...
  1. Amikor a jenki FADEC-es gépeet és hajtóműveket gyártott, az orosz kb. akkor kezdte el a Szu-27Sz sorozatgyártását nagyobb mennyiségbe AL-31-gyel, ami tudtommal akkor nem votl FADEC-es. (Ez volt az a korszak, amikor az ipari folyamatirányító rendszereket is importálni próbálták...)
  2. Amikor talán végre megvolt a FADEC technika, az alkalmazás nem volt lehetséges, mert a Szu összedőlt. Ekkor már repült az YF-22/23, mindkettőben volt F119 és YF120 is, a változtatható kétáramúságú hajtómű, amiből nem kér az USAF.
  3. Tehát az USAF a mezei 4. gen gépek hajtóművei terén is évtizedes vagy nagyobb előnyban volt és mikor az orosz még mindig ezekkel szórakozott már akkor megvolt az F119, ami az F135 alapja és már ráncfellvarják, mikor az orosznak az első ilyenje majd talán idén vagy jövőre eléri azt, amit az F119 az YF-22/23-ban 1990-ben. 28 évvel korábban. Ennyi idő alatt valakinek gyereke és unokája születik...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Láthatólag nem értted meg, ezért lassan mondom, hogy mindenki megértse...
  1. Amikor a jenki FADEC-es gépeet és hajtóműveket gyártott, az orosz kb. akkor kezdte el a Szu-27Sz sorozatgyártását nagyobb mennyiségbe AL-31-gyel, ami tudtommal akkor nem votl FADEC-es. (Ez volt az a korszak, amikor az ipari folyamatirányító rendszereket is importálni próbálták...)
  2. Amikor talán végre megvolt a FADEC technika, az alkalmazás nem volt lehetséges, mert a Szu összedőlt. Ekkor már repült az YF-22/23, mindkettőben volt F119 és YF120 is, a változtatható kétáramúságú hajtómű, amiből nem kér az USAF.
  3. Tehát az USAF a mezei 4. gen gépek hajtóművei terén is évtizedes vagy nagyobb előnyban volt és mikor az orosz még mindig ezekkel szórakozott már akkor megvolt az F119, ami az F135 alapja és már ráncfellvarják, mikor az orosznak az első ilyenje majd talán idén vagy jövőre eléri azt, amit az F119 az YF-22/23-ban 1990-ben. 28 évvel korábban. Ennyi idő alatt valakinek gyereke és unokája születik...

Nem érted,hogy nem érdekel senkit az 5.gen. hajtómű mert nem azokról volt szó.Nem bonyolult 4.gen. hajtómű ennyi!
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
A Rafale M88-asa mar sokat javult, az F-22-es F119-ese nem akkora elettartam bajnok, mint a korabbi hajtomuvek, a PAK-FA hajtomuvenel a fajlagos teljesitmeny joval magasabbra van belove, mint az F119-esnel elerheto, aminel sokat nyom a latba, hogy a 119-esnel a fuvocso igencsak nehezre sikeredett.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Roni
A 9.13-as pupja szinte semmit nem ront a gyakorlati repulesi parametereken, ugyanakkor nem a pup miatt, fe par fokkal meg nott is a megengedheto maximalis allasszog, egy olyan tipus eseteben, ahol ezt amugy az emberi izomero szabalyozta, ha nagyon pontatlan akarnek lenni. A hatotav csak annyiban javult, ha a szarnyakra is felment a potos, de ekkor ugrott az R-27-es. A 9.13-as lenyege a pupban levo Gardenija zavarorendszer es mas avionikai aprosag volt.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fishbed
A 9.13-as pupja szinte semmit nem ront a gyakorlati repulesi parametereken, ugyanakkor nem a pup miatt, fe par fokkal meg nott is a megengedheto maximalis allasszog, egy olyan tipus eseteben, ahol ezt amugy az emberi izomero szabalyozta, ha nagyon pontatlan akarnek lenni. A hatotav csak annyiban javult, ha a szarnyakra is felment a potos, de ekkor ugrott az R-27-es. A 9.13-as lenyege a pupban levo Gardenija zavarorendszer es mas avionikai aprosag volt.


Üdvözöllek a mobilos kommentelés világában! :D
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
Tudtommal külföldre nem adták a zavaró berendezést hanem kerozin került a helyére(kivétel talán Perut ahová a kivint szovjet gépek kerültek).Bár azt nem értem,hogy miért a 9.13-at vonták ki miért nem tartották meg az összeset a 9.12 helyett.
 
Ha már MIG-29.A 9.13-as hatótávját is megnéztétek?Ha meg az M-et vesszük alapul(90-re már kész volt a sárkány nagyobb belső tartályokkal +összesen 9 felfüggesztővel tehát a 6 légi harc rakéta mellett 3 póttartályt is) akkor mekkora a különbség?
Picit realistábban új vagy újabb építésű MiG 29, aminek már egy picivel nagyobb a hatósugara az általad leírtak miatt, az összesen 2 alakulatnál létezik, s nem több min 40-50 gép. A haditengerészeti K verzió, amiből máris dobtak el idén év elején a Kuznyecovról, és egy alakulatnál Kurszk állomás hellyel, de ezek meg az Algériai balfék export kísérletből visszamaradt gépek.Ez azért nem tétel az orosz légierőnél, tehát a pár db-os új MiG 35-ös rendelést leszámítva valahogy továbbra sem kérnek a MiG 29 és klónjaiból. Szerintem azért nem véletlenül....
 
Azért azt se felejtsd el, hogy az oroszok azért ragaszkodnak a nagyobb méretű, nagyobb hatótávolságú gépekhez, mert egyrészt ázsiában nincs elegendően sürü reptérhálózatuk a MiG 29 hatótávolságához, európában a kalinyingrádi enklávé környékét és a balti államok körzetét leszámítva meg ahhoz is több 100km-t kell repülni, hogy a várható harctéri zónához odaérjenek. Anno a szu idejében az NDK Csehszlovák és Magyar repterek meglétével semmilyen gond nem volt a MiG 29-es nagyon rövid harci hatósugarával (arra a szitura és harcászati elvekre tervezték).
Ez a hivatalos álláspontjuk. Viszont a védendő obiektumaik köré kiépíthetik az új reptereket (szerintem most is vannak). Költséghatékonyság tekintetében úgy érzsm, hogy hosszú távon jobban járnának.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Ez a hivatalos álláspontjuk. Viszont a védendő obiektumaik köré kiépíthetik az új reptereket (szerintem most is vannak). Költséghatékonyság tekintetében úgy érzem, hogy hosszú távon jobban járnának.
Nagyjából egyet is értünk, de ez sem univerzális megoldás. Ázsiában az általad leírt dolog nem működik, s nem véletlen hogy az új Szu 30 és 35-ös gépek java része oda került, csak tavaly kezdtek megérkezni ezek az újabb tipusok európába is. A Belorusz és Ukrán államok miatt Európa felé pedig egyértelműen elégtelen a MiG 29/35 hatótávolsága.... Ez pedig adottság. A Kalinyingrádi enklávé, a Balti államok felé és bizonyos fokig a Finn-Norvég térség irányába nagy valószinüséggel iagazd van.
 
Én nem a Mig-29-ről beszéltem, hanem egy F-16 kategóriájú multifunkci vadászról, azoknak meg tudtommal elég jó a hatótávolságuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Picit realistábban új vagy újabb építésű MiG 29, aminek már egy picivel nagyobb a hatósugara az általad leírtak miatt, az összesen 2 alakulatnál létezik, s nem több min 40-50 gép. A haditengerészeti K verzió, amiből máris dobtak el idén év elején a Kuznyecovról, és egy alakulatnál Kurszk állomás hellyel, de ezek meg az Algériai balfék export kísérletből visszamaradt gépek.Ez azért nem tétel az orosz légierőnél, tehát a pár db-os új MiG 35-ös rendelést leszámítva valahogy továbbra sem kérnek a MiG 29 és klónjaiból. Szerintem azért nem véletlenül....

Úgy emlékszem rendeltek SzMT-is meg állítólak 35-öst is.Ezekkel 100 felett lesz a darabszám ami nem kevés.
 
Már mint az F-16-nak?Sok jó tulajdonsáfa van de a hatótáv nem az.
Az F-16CJ hatósugara azonos mennyiségű fegyverzettel és pótossal kb. 30%-kal haladj meg HI-(LO/ACM)-HI profillel a MIG-29 9.12/9.13-at.
Osziraknál nézd meg a távolságot, hogy mit repültek le 3 db pótossal és 2 db Mk-84-gyel és 2 db AIM-9-cel LO-HI konifban. Kb. 950-1000 km-et repültek oda végig tengerszinten és hazafelé végig magasan.

Ezt távot a MiG-29 9.12/9.13. talán még HI-HI-ban sem tudná AAM fegyverzettel, talán csak áttelepülési konfigban 3 pótossal a 9.13.
 
A 9.13-as pupja szinte semmit nem ront a gyakorlati repulesi parametereken, ugyanakkor nem a pup miatt, fe par fokkal meg nott is a megengedheto maximalis allasszog, egy olyan tipus eseteben, ahol ezt amugy az emberi izomero szabalyozta, ha nagyon pontatlan akarnek lenni. A hatotav csak annyiban javult, ha a szarnyakra is felment a potos, de ekkor ugrott az R-27-es. A 9.13-as lenyege a pupban levo Gardenija zavarorendszer es mas avionikai aprosag volt.
+
Az F-16CJ hatósugara azonos mennyiségű fegyverzettel és pótossal kb. 30%-kal haladj meg HI-(LO/ACM)-HI profillel a MIG-29 9.12/9.13-at.
Osziraknál nézd meg a távolságot, hogy mit repültek le 3 db pótossal és 2 db Mk-84-gyel és 2 db AIM-9-cel LO-HI konifban. Kb. 950-1000 km-et repültek oda végig tengerszinten és hazafelé végig magasan.

Ezt távot a MiG-29 9.12/9.13. talán még HI-HI-ban sem tudná AAM fegyverzettel, talán csak áttelepülési konfigban 3 pótossal a 9.13.
Az orosz oldalról leszedett orosz konfigon sem látok pótos lehetőséget 9.13-on a szárnyakon...
 
Ha a legszarabbhoz hasonlítom persze,hogy jó...Hasonlítsd a 9.15-höz...
 
Én nem a Mig-29-ről beszéltem, hanem egy F-16 kategóriájú multifunkci vadászról, azoknak meg tudtommal elég jó a hatótávolságuk.
Az a gáz, hogy ilyen a ruszkiknál még tervezési fázisban sincs (esetleg reklám és szédítés szintjén). A MiG 29 és származékairól meg talán ne beszéljünk többet, mert az nem lesz soha sem igazából az a gép képesség, amiről itt beszélünk.
 
Ha a legszarabbhoz hasonlítom persze,hogy jó...Hasonlítsd a 9.15-höz...
Olyan gépről beszélsz, ami nincs rendszeresítve? Mig F 16 több ezres tételben (szövetségi rendszer szinten). Kicsit megint elrugaszkodsz a valóság és a fikció közé.... (nem bántás)