MiG-41 / PAK DP (Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Tekintve,hogy 4.gen. hajtóművekről volt szó nem nagyon tudom minek keversz ide mást!Ennyita write only módról!

MiG-29 9.13(1985) meg ugye ott van az M sárkánya ami kész van 1988-1990 óta(a K sárkányával ellentétben amin kellett csiszolgatni,hogy rendszeresíthető legyen K/KUB néven).Tehát a 9.12 sárkánynak 85-óta van alternatívája a 9.13(7db felfüggesztő,kopoltyúval de + üzemanyag került a függőleges vezérsíkokba)és 9.15(9 felfüggesztő ebből kopoltyú nélkül és amennyire tudom ugyan úgy mint a 9.13-nál a függőleges vezérsíkban is van tüzelőanyag) sárkányok személyében.
Dudi, a baj az, hogy szokás szeritn összevissza handabandázol...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 485
84 567
113
Dudi, a baj az, hogy szokás szeritn összevissza handabandázol...

Miért handabanda?

Nem akarlak elkeseríteni de a 9.13 púpja nem azonos az SMT púpjával ez AO-tól tudom aki azt is hozzátette annó,hogy nem befolyásol negatívan a púp a 9.13-on sőt ha jól emlékszem hangsebesség alatt még előnyös is.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
M

molnibalage

Guest
Tekintve,hogy 4.gen. hajtóművekről volt szó nem nagyon tudom minek keversz ide mást!Ennyita write only módról!.
Láthatólag nem értted meg, ezért lassan mondom, hogy mindenki megértse...
  1. Amikor a jenki FADEC-es gépeet és hajtóműveket gyártott, az orosz kb. akkor kezdte el a Szu-27Sz sorozatgyártását nagyobb mennyiségbe AL-31-gyel, ami tudtommal akkor nem votl FADEC-es. (Ez volt az a korszak, amikor az ipari folyamatirányító rendszereket is importálni próbálták...)
  2. Amikor talán végre megvolt a FADEC technika, az alkalmazás nem volt lehetséges, mert a Szu összedőlt. Ekkor már repült az YF-22/23, mindkettőben volt F119 és YF120 is, a változtatható kétáramúságú hajtómű, amiből nem kér az USAF.
  3. Tehát az USAF a mezei 4. gen gépek hajtóművei terén is évtizedes vagy nagyobb előnyban volt és mikor az orosz még mindig ezekkel szórakozott már akkor megvolt az F119, ami az F135 alapja és már ráncfellvarják, mikor az orosznak az első ilyenje majd talán idén vagy jövőre eléri azt, amit az F119 az YF-22/23-ban 1990-ben. 28 évvel korábban. Ennyi idő alatt valakinek gyereke és unokája születik...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 485
84 567
113
Láthatólag nem értted meg, ezért lassan mondom, hogy mindenki megértse...
  1. Amikor a jenki FADEC-es gépeet és hajtóműveket gyártott, az orosz kb. akkor kezdte el a Szu-27Sz sorozatgyártását nagyobb mennyiségbe AL-31-gyel, ami tudtommal akkor nem votl FADEC-es. (Ez volt az a korszak, amikor az ipari folyamatirányító rendszereket is importálni próbálták...)
  2. Amikor talán végre megvolt a FADEC technika, az alkalmazás nem volt lehetséges, mert a Szu összedőlt. Ekkor már repült az YF-22/23, mindkettőben volt F119 és YF120 is, a változtatható kétáramúságú hajtómű, amiből nem kér az USAF.
  3. Tehát az USAF a mezei 4. gen gépek hajtóművei terén is évtizedes vagy nagyobb előnyban volt és mikor az orosz még mindig ezekkel szórakozott már akkor megvolt az F119, ami az F135 alapja és már ráncfellvarják, mikor az orosznak az első ilyenje majd talán idén vagy jövőre eléri azt, amit az F119 az YF-22/23-ban 1990-ben. 28 évvel korábban. Ennyi idő alatt valakinek gyereke és unokája születik...

Nem érted,hogy nem érdekel senkit az 5.gen. hajtómű mert nem azokról volt szó.Nem bonyolult 4.gen. hajtómű ennyi!
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 760
66 620
113
A Rafale M88-asa mar sokat javult, az F-22-es F119-ese nem akkora elettartam bajnok, mint a korabbi hajtomuvek, a PAK-FA hajtomuvenel a fajlagos teljesitmeny joval magasabbra van belove, mint az F119-esnel elerheto, aminel sokat nyom a latba, hogy a 119-esnel a fuvocso igencsak nehezre sikeredett.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Roni

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 760
66 620
113
A 9.13-as pupja szinte semmit nem ront a gyakorlati repulesi parametereken, ugyanakkor nem a pup miatt, fe par fokkal meg nott is a megengedheto maximalis allasszog, egy olyan tipus eseteben, ahol ezt amugy az emberi izomero szabalyozta, ha nagyon pontatlan akarnek lenni. A hatotav csak annyiban javult, ha a szarnyakra is felment a potos, de ekkor ugrott az R-27-es. A 9.13-as lenyege a pupban levo Gardenija zavarorendszer es mas avionikai aprosag volt.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 485
84 567
113
A 9.13-as pupja szinte semmit nem ront a gyakorlati repulesi parametereken, ugyanakkor nem a pup miatt, fe par fokkal meg nott is a megengedheto maximalis allasszog, egy olyan tipus eseteben, ahol ezt amugy az emberi izomero szabalyozta, ha nagyon pontatlan akarnek lenni. A hatotav csak annyiban javult, ha a szarnyakra is felment a potos, de ekkor ugrott az R-27-es. A 9.13-as lenyege a pupban levo Gardenija zavarorendszer es mas avionikai aprosag volt.


Üdvözöllek a mobilos kommentelés világában! :D
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 485
84 567
113
Tudtommal külföldre nem adták a zavaró berendezést hanem kerozin került a helyére(kivétel talán Perut ahová a kivint szovjet gépek kerültek).Bár azt nem értem,hogy miért a 9.13-at vonták ki miért nem tartották meg az összeset a 9.12 helyett.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Ha már MIG-29.A 9.13-as hatótávját is megnéztétek?Ha meg az M-et vesszük alapul(90-re már kész volt a sárkány nagyobb belső tartályokkal +összesen 9 felfüggesztővel tehát a 6 légi harc rakéta mellett 3 póttartályt is) akkor mekkora a különbség?
Picit realistábban új vagy újabb építésű MiG 29, aminek már egy picivel nagyobb a hatósugara az általad leírtak miatt, az összesen 2 alakulatnál létezik, s nem több min 40-50 gép. A haditengerészeti K verzió, amiből máris dobtak el idén év elején a Kuznyecovról, és egy alakulatnál Kurszk állomás hellyel, de ezek meg az Algériai balfék export kísérletből visszamaradt gépek.Ez azért nem tétel az orosz légierőnél, tehát a pár db-os új MiG 35-ös rendelést leszámítva valahogy továbbra sem kérnek a MiG 29 és klónjaiból. Szerintem azért nem véletlenül....
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Azért azt se felejtsd el, hogy az oroszok azért ragaszkodnak a nagyobb méretű, nagyobb hatótávolságú gépekhez, mert egyrészt ázsiában nincs elegendően sürü reptérhálózatuk a MiG 29 hatótávolságához, európában a kalinyingrádi enklávé környékét és a balti államok körzetét leszámítva meg ahhoz is több 100km-t kell repülni, hogy a várható harctéri zónához odaérjenek. Anno a szu idejében az NDK Csehszlovák és Magyar repterek meglétével semmilyen gond nem volt a MiG 29-es nagyon rövid harci hatósugarával (arra a szitura és harcászati elvekre tervezték).
Ez a hivatalos álláspontjuk. Viszont a védendő obiektumaik köré kiépíthetik az új reptereket (szerintem most is vannak). Költséghatékonyság tekintetében úgy érzsm, hogy hosszú távon jobban járnának.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Ez a hivatalos álláspontjuk. Viszont a védendő obiektumaik köré kiépíthetik az új reptereket (szerintem most is vannak). Költséghatékonyság tekintetében úgy érzem, hogy hosszú távon jobban járnának.
Nagyjából egyet is értünk, de ez sem univerzális megoldás. Ázsiában az általad leírt dolog nem működik, s nem véletlen hogy az új Szu 30 és 35-ös gépek java része oda került, csak tavaly kezdtek megérkezni ezek az újabb tipusok európába is. A Belorusz és Ukrán államok miatt Európa felé pedig egyértelműen elégtelen a MiG 29/35 hatótávolsága.... Ez pedig adottság. A Kalinyingrádi enklávé, a Balti államok felé és bizonyos fokig a Finn-Norvég térség irányába nagy valószinüséggel iagazd van.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Én nem a Mig-29-ről beszéltem, hanem egy F-16 kategóriájú multifunkci vadászról, azoknak meg tudtommal elég jó a hatótávolságuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 485
84 567
113
Picit realistábban új vagy újabb építésű MiG 29, aminek már egy picivel nagyobb a hatósugara az általad leírtak miatt, az összesen 2 alakulatnál létezik, s nem több min 40-50 gép. A haditengerészeti K verzió, amiből máris dobtak el idén év elején a Kuznyecovról, és egy alakulatnál Kurszk állomás hellyel, de ezek meg az Algériai balfék export kísérletből visszamaradt gépek.Ez azért nem tétel az orosz légierőnél, tehát a pár db-os új MiG 35-ös rendelést leszámítva valahogy továbbra sem kérnek a MiG 29 és klónjaiból. Szerintem azért nem véletlenül....

Úgy emlékszem rendeltek SzMT-is meg állítólak 35-öst is.Ezekkel 100 felett lesz a darabszám ami nem kevés.
 
M

molnibalage

Guest
Már mint az F-16-nak?Sok jó tulajdonsáfa van de a hatótáv nem az.
Az F-16CJ hatósugara azonos mennyiségű fegyverzettel és pótossal kb. 30%-kal haladj meg HI-(LO/ACM)-HI profillel a MIG-29 9.12/9.13-at.
Osziraknál nézd meg a távolságot, hogy mit repültek le 3 db pótossal és 2 db Mk-84-gyel és 2 db AIM-9-cel LO-HI konifban. Kb. 950-1000 km-et repültek oda végig tengerszinten és hazafelé végig magasan.

Ezt távot a MiG-29 9.12/9.13. talán még HI-HI-ban sem tudná AAM fegyverzettel, talán csak áttelepülési konfigban 3 pótossal a 9.13.
 
M

molnibalage

Guest
A 9.13-as pupja szinte semmit nem ront a gyakorlati repulesi parametereken, ugyanakkor nem a pup miatt, fe par fokkal meg nott is a megengedheto maximalis allasszog, egy olyan tipus eseteben, ahol ezt amugy az emberi izomero szabalyozta, ha nagyon pontatlan akarnek lenni. A hatotav csak annyiban javult, ha a szarnyakra is felment a potos, de ekkor ugrott az R-27-es. A 9.13-as lenyege a pupban levo Gardenija zavarorendszer es mas avionikai aprosag volt.
+
Az F-16CJ hatósugara azonos mennyiségű fegyverzettel és pótossal kb. 30%-kal haladj meg HI-(LO/ACM)-HI profillel a MIG-29 9.12/9.13-at.
Osziraknál nézd meg a távolságot, hogy mit repültek le 3 db pótossal és 2 db Mk-84-gyel és 2 db AIM-9-cel LO-HI konifban. Kb. 950-1000 km-et repültek oda végig tengerszinten és hazafelé végig magasan.

Ezt távot a MiG-29 9.12/9.13. talán még HI-HI-ban sem tudná AAM fegyverzettel, talán csak áttelepülési konfigban 3 pótossal a 9.13.
Az orosz oldalról leszedett orosz konfigon sem látok pótos lehetőséget 9.13-on a szárnyakon...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 485
84 567
113
Ha a legszarabbhoz hasonlítom persze,hogy jó...Hasonlítsd a 9.15-höz...
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Én nem a Mig-29-ről beszéltem, hanem egy F-16 kategóriájú multifunkci vadászról, azoknak meg tudtommal elég jó a hatótávolságuk.
Az a gáz, hogy ilyen a ruszkiknál még tervezési fázisban sincs (esetleg reklám és szédítés szintjén). A MiG 29 és származékairól meg talán ne beszéljünk többet, mert az nem lesz soha sem igazából az a gép képesség, amiről itt beszélünk.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Ha a legszarabbhoz hasonlítom persze,hogy jó...Hasonlítsd a 9.15-höz...
Olyan gépről beszélsz, ami nincs rendszeresítve? Mig F 16 több ezres tételben (szövetségi rendszer szinten). Kicsit megint elrugaszkodsz a valóság és a fikció közé.... (nem bántás)