MiG-41 / PAK DP (Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Én meg azt nem értem, hogy miért kellene lopakodnia egy MIG-31 utódnak? :eek: Mi elől lopakodna Szibéria felet? :rolleyes:
Ritka nagy baromságnak tartom ezt az egészet....

Annak még látnám értelmét ha csinálnának egy MIG-31 jellegű gépet, egy fős személyzettel, modernebb hajtóművel, AESA radarral, modernebb R-33/37-el és belső fegyvertérrel. Ebben lenne ráció, főleg, hogy kímélné a rakétái élettartalmát a belső fegyvertér miatt. De, hogy mi a péklapátért kellene lopakodnia azt nem tudom...
Attól függ, hogy ugyanúgy CSAK egyfeladatos gép lesz, mint a 31-es, vagy csapásmérésre is szánják. Ha az utóbbi igaz, akkor már be kell neki repülni az ellenséges légtérbe, és akkor tényleg fontos lehet az alacsony felderíthetőség lehetősége. Tekintve hogy egyfeladatos gépet manapság ritkán építenek, én nem lepődnék meg az elfogóvadász és csapásmérő MiG-41 változattól.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Amit látnak anélkül,hogy átgondolnák nekik valóban abban a formában kell-e minden mint az amerikaiaknak.Annyi idő alatt nem lehet átgondolni,kipróbálni egy PLA méretű szervezetben az újdonságokat mint amennyi idő alatt megjelenik minden amerikai fejlesztés kínai megfelelője.
Tudnál konkrétumot mondani? Ha a J-10-re gondolsz, van fogalmad, hogy meddig nyúlik vissza az a program? Már az 1970-es években nekifogtak egy ilyen gép (J-13) kifejlesztésének és persze beletört a bicskájuk mest semmilyen ipari háttér nem állt rendelkezésükre. Viszont az igény és átgondolás megvolt hozzá.
J-13_model_boy_from_magazine.jpg

J-13_5e71f54btvb1a1eh90il8_690.jpg

195355n23nrruve2p24j3j.jpg

Hogy aztán kicsit rázzák gatyába a gazdaságukat és már több pénzzel, több technológiával fogjanak újból neki és úgy összejött, hogy a kilencvenes évek végére összejöjjön a J-10.
Képt valamelyék prototípusról 1998-ból
image.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Amellett finoman elsuhantok,hogy amikor az NDK-tól megörökölt MIG-ek hajtóművein dolgoztak az NSZK-s szerelők nem értették,hogy miért kell hibátlan hajtóműveket javításra küldeni ne adj isten kidobni...Nem mondom,hogy ugyan ott járnak az orosz hajtóművek élettartamban mint a nyugatiak de azt ki merem jelenteni,hogy semmiben nem korszerűtlenebbek azoknál.Az meg aztán tényleg vicces,hogy tolóerőben gyengébbek!
  • Az első nyugati FADEC-es hajtómű széria gyártású rendszeresített vadászgépen tudtommal az F100-PW-220 volt a '80-as évek elején/közepén, ekkor már az F-15C gyártása is alsó hangon négy éve folyt.
  • A nem FADEC-es AL-31-es Szu-27-et komolyabban 1984 után kezdték gyártni, addig kb. egy tucat készült el. ('82-ben három, '83-ban kilenc gép készült csak el).
  • A FADEC-es orosz hajtóművek min. 1 évtizeddel a jenki mögött jártak tudtommal, de elterjedtségben lehet, hogy kettővel vagy hárommal vannak, mert kétlem, hogy a '90-es években a Szu-24/27 és MiG-29 gépeken bári változtatás lett volna. Allesmor remélem felhomályosít majd, hogy mikortól lett a FADEC-es hajtómű elterjed az oroszoknál, ha egyáltalán elérték-e már ezt a szintet. Az Szu-30/35 sanszosan már ilyen, de ezek aránya az összes géphez képest...
  • Az oroszok nagy ráhagyással állapították meg az időket, de rohadtul nem hibátlan hajtóművekről volt szó. Ismerem a sztorit. Lapátcserére megértett több lapát is, de a nagyjavítást a németek szerint nem igényeltek volna. A bibi az, hogy az indiai tapasztalatok egészen mások még az újabb hajtóművekkel is főleg a TVC miatt.
  • A tolóerő meg nem aboszlút értelemben értendő, hanem vagy a hajtómű saját tolóerő/tömeg aránya illetve a fajlagos fogyasztása, hogy mennyi keró kell adott tolóerő előállításához. Ebben sincsenek túl távol a 20-30 évvel ezelőtti jenki hajtóműveket nézve. Az F100-PW-229 szintja már megvan, de az F119/F135 picit még odébb van. Apró hibia, hogy az F135 már azon a ráncfelvarráson fog hamarosan átesni, ami anno a -220 --> 229 átmenet volt, mikor a PAK-FA új hajtóműve még fel sem szállt, ami elvben hasonló fajlagos paramétereket kellene, hogy hozzon, mint a 30 éves F119.
A MIG-gel kapcsolatban azt azért tedd hozzá,hogy pontosan azok mentik meg akik tönkretették!A MIG nem azért ment tönkre mert a 29-es elavult gép vagy mert nincs benne fejlesztési potenciál hanem azért mert a Szuhojnak volt politikai háttere a MIG-nek meg nem.
Ez ebben a formában félig igaz, az oroszoknál is töbször átpolitizálva és haveri alapon mentek a favorizálások, de az eredeti kopoltyús 29-esnek olyan komoly hatósugár problémái voltak, ami mellett nem lehet elmenni. Kb. 1 éve Hpasp és én F-16C és német 29-es manualból AA bevetésre összelegóztuk a hatósugarat és azonos konfiggal a 29-es hatósugara kb. 30-35%-kal maradt el az F-16C-től.

A másik, hogy az export is a Szu-27 leszármazottakkal jött be, a két legnagyobb megrendelő India és Kína nem kért belőle, elég csak az országok méretére ránézni. Igen, India üzemeltet 29-est, történelmi emlék. Akkor szerezték be a Kub előtti gépeket, amikor Szu-27 exportja fel sem merült a '80-as évek közepén.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and sirdavegd

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Amellett finoman elsuhantok,hogy amikor az NDK-tól megörökölt MIG-ek hajtóművein dolgoztak az NSZK-s szerelők nem értették,hogy miért kell hibátlan hajtóműveket javításra küldeni ne adj isten kidobni...Nem mondom,hogy ugyan ott járnak az orosz hajtóművek élettartamban mint a nyugatiak de azt ki merem jelenteni,hogy semmiben nem korszerűtlenebbek azoknál.Az meg aztán tényleg vicces,hogy tolóerőben gyengébbek!

Molni

A MIG-gel kapcsolatban azt azért tedd hozzá,hogy pontosan azok mentik meg akik tönkretették!A MIG nem azért ment tönkre mert a 29-es elavult gép vagy mert nincs benne fejlesztési potenciál hanem azért mert a Szuhojnak volt politikai háttere a MIG-nek meg nem.
Csak annyit írtam, hogy a teljes követelmény rendszert nem tudják egyszerre. Tehát a tolóerő ok, de kisebb élettartam mellett. Amennyibben csökkentik a tolóerőt (turbina fokozatok hőterhelésének a mérséklésével), akkor jobb az élettartam. A MiG-es felvetésre az a válaszom, hogy a teljes orosz(szu) javítási technológia, pont a nem teljesen stabil gyártási körülmények miatt volt átállítva üzemórás rezsimre. Egyébbként egyet értek alapjaiban veled.
 
M

molnibalage

Guest
Attól függ, hogy ugyanúgy CSAK egyfeladatos gép lesz, mint a 31-es, vagy csapásmérésre is szánják. Ha az utóbbi igaz, akkor már be kell neki repülni az ellenséges légtérbe, és akkor tényleg fontos lehet az alacsony felderíthetőség lehetősége. Tekintve hogy egyfeladatos gépet manapság ritkán építenek, én nem lepődnék meg az elfogóvadász és csapásmérő MiG-41 változattól.
A két legeltérőbb feladatra építeni egy gépet elég vicces. Minek? Csapásmérésre ott van a tengernyi Szu-30/35 és Szu-24 is marad még egy ideig no meg Szu-34. Egyesek pont mánikusan azt szajkózzák, hogy úgysem kell mindenhova 5. gen/ stealth.

Van egy kurvajó elfogó vadászuk a MiG-31. Ha nagyon csapásmérősködni akarnak, akkor MiG-31 modifikációval is lehet, de szerintem ökörség erre használni a SEAD feladatokat leszámítva. MiG-25-ból a BM SEAD variáns volt. CAS és konvencionális strike/OCA feladatkörre MiG-31-et használni az ökörség cúcsa.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Mert a légierők alap vadászgépét szerte a világon F-16, Mirage 2000, Rafale, Typhoon, F-CK-1, F-18 kategóriájú gépek alkotják. Kb. ez az a méret ami képesség-ár arányban a legjobban megéri. Az F-15 és Szu-27 kaegóriájú gépek egy exkúzív kategória. Csak az igazán tehetősek engedik meg maguknak de azt is úgy, hogy van még melettük egy "igásló" ami a légierejük gerincét képezi.

A hivatalos orosz álláspont szerint nincs szügségük ilyen gépre, mert akkora az ország területe, hogy ilyesmi nekik nem kell. Nekem úgy tűnik, hogy a nyolcvanas évek vége fele felmerült az igény, de aztán már nem volt elég forrás a megvalósításához.
Azért azt se felejtsd el, hogy az oroszok azért ragaszkodnak a nagyobb méretű, nagyobb hatótávolságú gépekhez, mert egyrészt ázsiában nincs elegendően sürü reptérhálózatuk a MiG 29 hatótávolságához, európában a kalinyingrádi enklávé környékét és a balti államok körzetét leszámítva meg ahhoz is több 100km-t kell repülni, hogy a várható harctéri zónához odaérjenek. Anno a szu idejében az NDK Csehszlovák és Magyar repterek meglétével semmilyen gond nem volt a MiG 29-es nagyon rövid harci hatósugarával (arra a szitura és harcászati elvekre tervezték).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and sirdavegd

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A két legeltérőbb feladatra építeni egy gépet elég vicces. Minek? Csapásmérésre ott van a tengernyi Szu-30/35 és Szu-24 is marad még egy ideig no meg Szu-34. Egyesek pont mánikusan azt szajkózzák, hogy úgysem kell mindenhova 5. gen/ stealth.

Van egy kurvajó elfogó vadászuk a MiG-31. Ha nagyon csapásmérősködni akarnak, akkor MiG-31 modifikációval is lehet, de szerintem ökörség erre használni a SEAD feladatokat leszámítva. MiG-25-ból a BM SEAD variáns volt. CAS és konvencionális strike/OCA feladatkörre MiG-31-et használni az ökörség cúcsa.
Azt azért el ne felejtsük, akármilyen jó elfogó is a MiG-31, mikor is kezdték a gyártását?! Mikor én megnősültem, 1979-ben, tehát a legöregebb gépek (ha egyáltalán repülnek még) már közel 40, és a legifjabbak is 25 évesek!! Tehát ketyeg az élettartamuk órája, és ha 10 év múlva végre akarják hajtani a típuscserét, akkor nagyon neki kell feküdni az új tipus kidolgozásának. Hogy MAJD AKKOR mire akarják használni, azon szerintem még Szergej is csak éppen elkezdett gondolkodni, de mégegyszer:
- egyfeladatos gépet manapság óriási luxus rendszeresíteni, ezt pont Szergej tudhatja legjobban hiszen az utolsó ilyen, a MiG-31 is az övék volt
- a 2030-as évektől elsővonalbeli (majdnem biztosan többfeladatos) harcigépnél nem hiszem hogy olyan felesleges luxus lenne a stealth kialakítás.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and endre

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 103
113
Molni

Szerintem azért keresik a MIG-31 váltótípusát, mert kezd kifutni a MIG-31-esek üzemideje, és nem léteznek már azok a gyárak és eszközök amikkel újra lehetne gyártani a típust. Ha pedig ez a helyzet akkor nincs baj azzal szerintem, hogy új gépet fejlesztenek ki helyette.

Én a problémát még mindig ott látom, hogy lopakodó gépet akarnak. Ez szerintem butaság a részükről és óriási pénzpazarlás lenne.
Viszont az is esélyes, hogy a radar keresztmetszetet csökkenteni tudják, hiszen kaphat a gép olyan vagy hasonló megoldásokat amilyeneket az SH-n is alkalmaztak.
A belső fegyvertérre meg szerintem azért lenne szükség, hogy a rakéták élettartalmát kíméljék, illetve, hogy csökkentség a gép közeg ellenállását, ami fontos lehet egy MACH 3-ra is képes repülőgépnél.
AESA radarra, légiutántölthetőségre, modern adatkapcsolatra szintén szükség lesz majd.
A nagy kérdés az lenne, hogy milyen hajtóművet tudnának a géphez szállítani.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Azt azért el ne felejtsük, akármilyen jó elfogó is a MiG-31, mikor is kezdték a gyártását?! Mikor én megnősültem, 1979-ben, tehát a legöregebb gépek (ha egyáltalán repülnek még) már közel 40, és a legifjabbak is 25 évesek!! Tehát ketyeg az élettartamuk órája, és ha 10 év múlva végre akarják hajtani a típuscserét, akkor nagyon neki kell feküdni az új tipus kidolgozásának. Hogy MAJD AKKOR mire akarják használni, azon szerintem még Szergej is csak éppen elkezdett gondolkodni, de mégegyszer:
- egyfeladatos gépet manapság óriási luxus rendszeresíteni, ezt pont Szergej tudhatja legjobban hiszen az utolsó ilyen, a MiG-31 is az övék volt
- a 2030-as évektől elsővonalbeli (majdnem biztosan többfeladatos) harcigépnél nem hiszem hogy olyan felesleges luxus lenne a stealth kialakítás.
Azt hiszem a végére eltaláltad a lényeget. Vajon 2030-ban a nagy védtelen észak szibériai területek fölé milyen kompetenciákkal rendelkező harci/többfeladatos gép kell? Egyáltalán az akkor jelentkező igényeket egy vadászgéppel kell kielégíteni? Mert a MiG 31 kifejezetten a nagy távolságú és rakéta (robotrepülőgép) valamint bombázó nehéz gépek elfogására volt tervezve, és azért lett egyfeladatos, mert ilyen követelmény rendszert nem lehet multirole géppel kielégíteni, annyira speciális. Ebből következően viszont a fegyve terhelése és a manőverező képessége a gép mértei ellenére is a túró kategória, viszonyt agyig lehet tölteni keróval és van egy akkora teljesítményű lokátora, amit még zavaró berendezéssel is alig lehet "elnyomni". Szóval ez a gép egy rendkívül speciális feladatra lett tervezve, kifejezetten az 1970-es évek közepén meghatározott igények alapján (érdekesség, ha jól tudom a nagy hatótávolság miatt a dupla hajtómű egy Tu 154-es alap hajtómű továbbfejlesztése utánégetővel kiegészítve)
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Én nem vágom ezt a hajtóművesdit :D:D

A szu-30sm/35 képes úgy repülni mint akármelyik 4 gen gép légiharcban. Most az f-22 hajtóműve a világ csúcs tolóerőben(hiába az f-135 nem gyorsabb az f-35 és nem is manőverez jobban )ami veri még az f-35 közeli légharcban.
És ha a jneki meglépi majd az új 6 generációs hajtóművet ami legyen mondjuk 24 tonna tolóerejű akkor az orosz is azt fogja meglépni nem pedig az f-135 mércét.

Nem tudom miért misztikus de attól hogy f-135 hajtómű ide vagy oda nem térhajtómű nem teszi gépet hiperszonikussá és nem is manőverezz jobban(igaz ez sárkánytól is függ) egy f-22-nél
 
M

molnibalage

Guest
Azt azért el ne felejtsük, akármilyen jó elfogó is a MiG-31, mikor is kezdték a gyártását?! Mikor én megnősültem, 1979-ben, tehát a legöregebb gépek (ha egyáltalán repülnek még) már közel 40, és a legifjabbak is 25 évesek!! Tehát ketyeg az élettartamuk órája, és ha 10 év múlva végre akarják hajtani a típuscserét, akkor nagyon neki kell feküdni az új tipus kidolgozásának. Hogy MAJD AKKOR mire akarják használni, azon szerintem még Szergej is csak éppen elkezdett gondolkodni, de mégegyszer:
- egyfeladatos gépet manapság óriási luxus rendszeresíteni, ezt pont Szergej tudhatja legjobban hiszen az utolsó ilyen, a MiG-31 is az övék volt
- a 2030-as évektől elsővonalbeli (majdnem biztosan többfeladatos) harcigépnél nem hiszem hogy olyan felesleges luxus lenne a stealth kialakítás.

MiG-31 production ended in 1994.[15] A total of 519 MiG-31s was produced of which 349 "baseline models" were produced at the Sokol plant between 1976 and 1988. The second production batch of 101 MiG-31DZs was produced between 1989 and 1991. The final batch (MiG-31B) of 69 aircraft was produced between 1990 and 1994. Of this final batch, 50 were retained by the Kazakhstan Air Force after the dissolution of the Soviet Union. Of the "baseline models," 40 airframes were upgraded to MiG-31BS standard.[2]

Az utolsó két batch gépei a lényegesek és ez is 180 db. Ha nem hagyták szétrohadni őket, akkor ezek a gépek elvben sokáig repülhetnek még. Ezekkel nem műrepülnek, nem cipelnek nagy tömegű csapásmérő fegyverezetet. Tekitve, hogy egyes gépek nyugaton képesek 8-10 ezer órát repülni az orosz repórák mellett a MiG-31 megerősítésekkel - kit érdekel a picit romló repteljesítmény CM-ek ellen nem kell semmi extra - addig repülhetnek kis túlzással, amíg szét nem rohadnak a gépek.


A jenkik eleve 16k órára tervezték az F-15E-t úgy, hogy kapja a terhelést rendesen és ezt tervezik kitolni 32k órára. Az F-15 Golden Eagle gépeket kvázi újjáépítették ahogy az A-10C-ket is. Pusztán sárkány és hajtómű oldalról erős túzlással addig repülhet a 31-es, ameddig az oroszok akarják, ha nem hagyják elveszni az ahhoz szükséges hátteret.

A MIG-31-et nem kell rendszeresíteni, mert megvan. Ez ínséges időkben nem kis előny...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
  • Az első nyugati FADEC-es hajtómű széria gyártású rendszeresített vadászgépen tudtommal az F100-PW-220 volt a '80-as évek elején/közepén, ekkor már az F-15C gyártása is alsó hangon négy éve folyt.
  • A nem FADEC-es AL-31-es Szu-27-et komolyabban 1984 után kezdték gyártni, addig kb. egy tucat készült el. ('82-ben három, '83-ban kilenc gép készült csak el).
  • A FADEC-es orosz hajtóművek min. 1 évtizeddel a jenki mögött jártak tudtommal, de elterjedtségben lehet, hogy kettővel vagy hárommal vannak, mert kétlem, hogy a '90-es években a Szu-24/27 és MiG-29 gépeken bári változtatás lett volna. Allesmor remélem felhomályosít majd, hogy mikortól lett a FADEC-es hajtómű elterjed az oroszoknál, ha egyáltalán elérték-e már ezt a szintet. Az Szu-30/35 sanszosan már ilyen, de ezek aránya az összes géphez képest...
  • Az oroszok nagy ráhagyással állapították meg az időket, de rohadtul nem hibátlan hajtóművekről volt szó. Ismerem a sztorit. Lapátcserére megértett több lapát is, de a nagyjavítást a németek szerint nem igényeltek volna. A bibi az, hogy az indiai tapasztalatok egészen mások még az újabb hajtóművekkel is főleg a TVC miatt.
  • A tolóerő meg nem aboszlút értelemben értendő, hanem vagy a hajtómű saját tolóerő/tömeg aránya illetve a fajlagos fogyasztása, hogy mennyi keró kell adott tolóerő előállításához. Ebben sincsenek túl távol a 20-30 évvel ezelőtti jenki hajtóműveket nézve. Az F100-PW-229 szintja már megvan, de az F119/F135 picit még odébb van. Apró hibia, hogy az F135 már azon a ráncfelvarráson fog hamarosan átesni, ami anno a -220 --> 229 átmenet volt, mikor a PAK-FA új hajtóműve még fel sem szállt, ami elvben hasonló fajlagos paramétereket kellene, hogy hozzon, mint a 30 éves F119.
Ez ebben a formában félig igaz, az oroszoknál is töbször átpolitizálva és haveri alapon mentek a favorizálások, de az eredeti kopoltyús 29-esnek olyan komoly hatósugár problémái voltak, ami mellett nem lehet elmenni. Kb. 1 éve Hpasp és én F-16C és német 29-es manualból AA bevetésre összelegóztuk a hatósugarat és azonos konfiggal a 29-es hatósugara kb. 30-35%-kal maradt el az F-16C-től.

A másik, hogy az export is a Szu-27 leszármazottakkal jött be, a két legnagyobb megrendelő India és Kína nem kért belőle, elég csak az országok méretére ránézni. Igen, India üzemeltet 29-est, történelmi emlék. Akkor szerezték be a Kub előtti gépeket, amikor Szu-27 exportja fel sem merült a '80-as évek közepén.


Milyen F119 meg F135?Azok 5.gen. hajtóművek ne keverd ide őket!!!
Ha engem kérdezel akkor 1000x hiszek egy németnek mint egy indiainak....
A kopoltyús 29-esnek kb 85 óta(32év)van alternatívája!
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fishbed

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
MiG-31 production ended in 1994.[15] A total of 519 MiG-31s was produced of which 349 "baseline models" were produced at the Sokol plant between 1976 and 1988. The second production batch of 101 MiG-31DZs was produced between 1989 and 1991. The final batch (MiG-31B) of 69 aircraft was produced between 1990 and 1994. Of this final batch, 50 were retained by the Kazakhstan Air Force after the dissolution of the Soviet Union. Of the "baseline models," 40 airframes were upgraded to MiG-31BS standard.[2]

Az utolsó két batch gépei a lényegesek és ez is 180 db. Ha nem hagyták szétrohadni őket, akkor ezek a gépek elvben sokáig repülhetnek még. Ezekkel nem műrepülnek, nem cipelnek nagy tömegű csapásmérő fegyverezetet. Tekitve, hogy egyes gépek nyugaton képesek 8-10 ezer órát repülni az orosz repórák mellett a MiG-31 megerősítésekkel - kit érdekel a picit romló repteljesítmény CM-ek ellen nem kell semmi extra - addig repülhetnek kis túlzással, amíg szét nem rohadnak a gépek.


A jenkik eleve 16k órára tervezték az F-15E-t úgy, hogy kapja a terhelést rendesen és ezt tervezik kitolni 32k órára. Az F-15 Golden Eagle gépeket kvázi újjáépítették ahogy az A-10C-ket is. Pusztán sárkány és hajtómű oldalról erős túzlással addig repülhet a 31-es, ameddig az oroszok akarják, ha nem hagyják elveszni az ahhoz szükséges hátteret.

A MIG-31-et nem kell rendszeresíteni, mert megvan. Ez ínséges időkben nem kis előny...
Azért azt se feledd el, hogy nem csak üzemóra, hanem naptári idő is meg van határozva..... Tehát az amcsik is csak úgy lépték át ezt pld-ul az A 10 vagy az F 15 ös gépeknél, hogy új centroplánt és/vagy szárnyakat kaptak a masinák. A MiG 31-nél ilyenről szó sincs, tehát az utolsó gyártás gépei is 23-27 évesek, és minden további naptári időalap hosszabbításhoz fársztásos tesztet kell lefolytatniuk, az nem automatikus.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
MiG-31 production ended in 1994. Tekitve, hogy egyes gépek nyugaton képesek 8-10 ezer órát repülni az orosz repórák mellett a MiG-31 megerősítésekkel - kit érdekel a picit romló repteljesítmény CM-ek ellen nem kell semmi extra - addig repülhetnek kis túlzással, amíg szét nem rohadnak a gépek.

A MIG-31-et nem kell rendszeresíteni, mert megvan. Ez ínséges időkben nem kis előny...
Pont arra vagyok bátor felhívni a figyelmet, hogy:
- a 31-es nem nyugati, hanem még szovjet anyagokból és technológiával épült gép (köztük vannak olyan alapanyagok, aminek a gyártási licencét még az 1930-as években vették a Krupptól!!)
- szóval idővel tényleg szét fognak rohadni, és bármit is tesznek, jónéhány korabeli szerkezeti anyagban a kristályközi korrózió az sajnos dolgozik
- szóval óriási kérdés, hogy a "MiG-31 az megvan" meddig lehet érvényes kijelentés?!
- tekintve hogy ezt legjobban Szergej tudja, és hogy manapság egy új harcigép kifejlesztése és rendszeresítése min 10-12 év (szerintem nekik inkább több is), talán nem túl korai nekik elgondolkozni a "hogyan tovább"-on.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
Ha már MIG-29.A 9.13-as hatótávját is megnéztétek?Ha meg az M-et vesszük alapul(90-re már kész volt a sárkány nagyobb belső tartályokkal +összesen 9 felfüggesztővel tehát a 6 légi harc rakéta mellett 3 póttartályt is) akkor mekkora a különbség?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Milyen F119 meg F135?Azok 5.gen. hajtóművek ne keverd ide őket!!!
Ha engem kérdezel akkor 1000x hiszek egy németnek mint egy indiainak....
A kopoltyús 29-esnek kb 85 óta(32év)van alternatívája!
Dudi, te write olnyban vagy? A '80-as éveknél vettem fel a fonalat az F100-nál, aminek az őse eggy '60-as évek beli kísérleti hajtómű. Olvasd el az F-15-ös írás ezen részét, ha még nem tetted meg.

A 29-esenek miféle alternatívája van 1985 óta?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
Dudi, te write olnyban vagy? A '80-as éveknél vettem fel a fonalat az F100-nál, aminek az őse eggy '60-as évek beli kísérleti hajtómű. Olvasd el az F-15-ös írás ezen részét, ha még nem tetted meg.

A 29-esenek miféle alternatívája van 1985 óta?

Tekintve,hogy 4.gen. hajtóművekről volt szó nem nagyon tudom minek keversz ide mást!Ennyita write only módról!

MiG-29 9.13(1985) meg ugye ott van az M sárkánya ami kész van 1988-1990 óta(a K sárkányával ellentétben amin kellett csiszolgatni,hogy rendszeresíthető legyen K/KUB néven).Tehát a 9.12 sárkánynak 85-óta van alternatívája a 9.13(7db felfüggesztő,kopoltyúval de + üzemanyag került a függőleges vezérsíkokba)és 9.15(9 felfüggesztő ebből kopoltyú nélkül és amennyire tudom ugyan úgy mint a 9.13-nál a függőleges vezérsíkban is van tüzelőanyag) sárkányok személyében.
 
M

molnibalage

Guest
Ha már MIG-29.A 9.13-as hatótávját is megnéztétek?Ha meg az M-et vesszük alapul(90-re már kész volt a sárkány nagyobb belső tartályokkal +összesen 9 felfüggesztővel tehát a 6 légi harc rakéta mellett 3 póttartályt is) akkor mekkora a különbség?
Mitől térne el lényegesen a 9.12-től...? A púpban elektronika van, a keró mennyisége szinte azonos, a légellenállása meg még nagyobb is. A kopoltyúk azon is rajta vannak.

9.12. 4300 liter
9.13. 4540 liter

A 9.13-as is 3-3 szárny és egy CL függesztős volt...
mig29-13-2.gif
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
Az,hogy annyi erő nem volt a MIG-ben,hogy keresztülvigye legalább a 9.12 sárkányok lecserélését 9.13 vagy 9.15 sárkányokra akár úgy is,hogy a teljes beltartalom marad a 9.12-jé az egy más kérdés.