Ezt a gépet direkt úgy tervezték, hogy startrakétával indul.
A rendszernek ez az eleme kap egy további funkciót( -amikor erre szükség van-) : az utazó magassághoz minnél közelebb juttatni a drónt, kvázi "kétlépcsős rendszer", az első repülési feladat (utazómagasság elérése) alól mentesítjük a drónt, ezzel hatótávolságot, plussz üzemanyagot nyerünk. Így a Griffhez hasonló sebességű, hatótávolságú drónt kapunk, aminek a repülési jellemzői "relatíve" kis konstrukciós változtatások után lehetővé teszik, hogy a Grippennel együttműködve hajtson végre feladatokat, de akár más drón által végrehajtandó feladatot is végre tudhat hajtani a 2-3 felfüggesztési ponton hordozott eszközeivel.
Melyik gépet? Ezt amit te most kitaláltál? Olyat mutass, amiből gyártottak is szériát..
Érdemes megnézni, az X-47be ugyanazt az F100-220 at rakták mint ami az F-15ösökben meg az F-16osokban van. A megpakolt súlya az F-16nak kb nagyjából hasonló lehet, mint egy X-47nek, annyi különbséggel, hogy az X-47ben lévő hajtóműn nincs fáklya, ami BVR harcnál elég komoly problémákat tud okozni. Eleve a transzszonikus vagy már a szuperszonikus tartományból történő inídtás elég nagyot dob a DLZ-n illetve annak összeomlasztásában és fontos szerepet játszik és tengerszintnél kicsit magasabban fáklya nélkül egyszerűen nem fog menni a 8-9G forduló sem.
AO-tól kérdezném, hogy hasonló kaliberű hajtóművet egyáltalán elméletben lehetséges lenne-e tervezni fizikailag, vagy alapból képtelenség? Szerintem rohadtul nem triviális.
Az amiknak itt egyszerű dolguk volt, volt egy kész jól bevált platform amire ráhúzták az UCAVt aztán heló. Apró hiba, hogy ennek a mérete alapjaiban meghatározta az egészet, bár kötve hiszem, hogy ezen felül ennél kisebb gépben gondolkoztak. Mindegy, a lényeg, hogy egy kisméretű ilyen kaliberű hajtómű kifejlesztése a csillagos ég, főleg az itteni K+F tudással. Nézz körbe Kínában mennyit szoptak a hajtómű tech koppintásával amikor ott irgalmatlan K+F és ipar van mögötte. Szerinted akkor itt mi a tökre lenne képes bárki?
Továbbra is alapvetően a fő probléma az, hogy az adatkapcsolat biztosítása egyáltalán nem triviális nagy távolságokon. A két gép közötti datalinket valszeg nehezebb zavarni a kis távolság miatt de itt meg több 100 km-ről történő távvezérlésről van szó. Csak úgy megjegyzésként ha jól emlékszem az Allied Force alatt sok esetben fingjuk nem volt, hogy mi hol van, azt ott még olyan haj de komoly ellenfél se volt.
Piciben egyszerűen nem tudsz olyat csinálni ami repülési paraméterekben is tud annyit, amit kell, és még legalább 2 közepes / nagy hatótávú AAM-et is el tud vinni. Vagy ha igen akkor azt olyan kibaszott drága lesz kifejleszteni, hogy helyette egy vadászgépet is betehetnél, és ahhoz képest brutálisan limitált képességekkel fog rendelkezni. Az X-47 méretű típusnál az meg kb. szinte ugyanez, hogy ugyanennyiből akár vadászgépet is vehetsz ami sokkal többet tud. Nem néztem utána de amennyi az X-47ből készült, lehet hogy fajlagosan olcsóbb F-22t venni.