[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

20 - 204 óra - 1996-11 (!!!) - vélhetően bemutatós gép volt, gondolom szétrepülték


Nem volt bemutatós gép. Fenntebb írtam, hogy mely oldalszámokkal repülték azt a kevés bemutatót 1994 és 96 között. Konkrétan ezen időszak alatt három nyilvános légibemutató volt, plusz a gyakorlás és a bázison megrendezett nem vagy félig nyilvános repüléseknél egy-egy kisebb műsor. Donnor gép volt, gondolom valamelyik más gépekkel együtt rekedhetett a hangárban talán egy 250 órás karbantartásnál, ahonnan már nem jött ki "élve", hogy a többi újra repülhessen.
 
Ha már ennyire felkapott lett most az Index fórum "A Magyar Honvédség megsemmisült" topikja, használjuk ki hogy az egyik fórumozó volt olyan lelkes, hogy begépelte az adatokat még a videó alapján:


oldalszám/repült óra/utolsó repülés

01 - 266 óra - 1997/01 (!!!)
02 - 781 óra - 2005-05 (lezuhant)
03 - 870 óra - 2006-03
04 - 623 óra - 2003-12 (2004-es üzemidő hosszabbítás után már nem repült)
05 - 215 óra - 1996-12 (!!!)
06 - 651 óra - 2003-12 (2004-es üzemidő hosszabbítás után már nem repült)
07 - 537 óra - 2001-12
08 - 613 óra - 2006-07
09 - 800 óra - 2008-10
10 - 1083 óra - 2010-07
11 - 1025 óra - 2010-12
12 - 189 óra - 1996-04 (!!!)
14 - 219 óra - 1997-01 (!!!)
15 - 876 óra - 2008-04 (lezuhant)
16 - 658 óra - 2006-05
17 - 291 óra - 1998-07 (lezuhant, Rácz Zsolt (†))
18 - 890 óra - 2009-01
19 - 354 óra - 1998-05 (!!!)
20 - 204 óra - 1996-11 (!!!) - vélhetően bemutatós gép volt, gondolom szétrepülték
21 - 579 óra - 2010-12
22 - 357 óra - 1999-12 (!!!)
23 - 547 óra - 2002-06


UB-k:
24 - 616 óra - 2001-10
25 - 668 óra - 2001-11
26 - 677 óra - 2008-06
27 - 1500 óra - 2010-12
28 - 719 óra - 2001-11
29 - 343 óra - 1998-03 (!!!)
Én full terveztem átteni az egészet, csak eddig nem volt rá időm.
 
Nem volt bemutatós gép. Fenntebb írtam, hogy mely oldalszámokkal repülték azt a kevés bemutatót 1994 és 96 között. Konkrétan ezen időszak alatt három nyilvános légibemutató volt, plusz a gyakorlás és a bázison megrendezett nem vagy félig nyilvános repüléseknél egy-egy kisebb műsor. Donnor gép volt, gondolom valamelyik más gépekkel együtt rekedhetett a hangárban talán egy 250 órás karbantartásnál, ahonnan már nem jött ki "élve", hogy a többi újra repülhessen.
Én úgy tudom, hogy két gépnél is integráltartály repedés volt és aztán 3G-re lettek korlátozva.
 
Nem volt bemutatós gép. Fenntebb írtam, hogy mely oldalszámokkal repülték azt a kevés bemutatót 1994 és 96 között. Konkrétan ezen időszak alatt három nyilvános légibemutató volt, plusz a gyakorlás és a bázison megrendezett nem vagy félig nyilvános repüléseknél egy-egy kisebb műsor. Donnor gép volt, gondolom valamelyik más gépekkel együtt rekedhetett a hangárban talán egy 250 órás karbantartásnál, ahonnan már nem jött ki "élve", hogy a többi újra repülhessen.


Nem én írtam a megjegyzéseket.


A fotógyűjteményeket végignézve ezek a gépek voltak repülőnapokon és valószínűleg repültek velük bemutatókat:

04
07
08
10
11
15
16
18
21
22

24
25
26
27


1997-98-99-ben a legtöbbet a 25-ös géppel demózták.

Nem tudjuk, hogy a pilóták a felkészülést ugyanazzal a géppel kezdték-e meg, mint amelyikkel végül a bemutatókat repülték. (Nem tudjuk, hogy történt-e gépcsere valamilyen oknál fogva.)

Jól gondolom, hogy a nagy túlterhelések nem csak műrepülés közben keletkezhetnek, hanem légi harc gyakorlása közben is? A fő feladat pedig a légi harc gyakorlása volt. (Erről se lehet semmilyen elérhető adatunk.)

Jól emlékszem, hogy a felújítás után már mindenféle korlátozás volt a gépekre bevezetve? Emiatt az akkori bemutatók sem voltak már olyan intenzívek.
 
Jól emlékszem, hogy a felújítás után már mindenféle korlátozás volt a gépekre bevezetve? Emiatt az akkori bemutatók sem voltak már olyan intenzívek.
Az élttartamuk végén már utánégetős sem kapcsolhattak. Az utolsó vagy utolsó előtte 29-eset még tartalmazó repnapnál 0 db fáklyát kapcsoltak a demó alatt, ennyire spórolni kellett már velük...
 
Az élttartamuk végén már utánégetős sem kapcsolhattak. Az utolsó vagy utolsó előtte 29-eset még tartalmazó repnapnál 0 db fáklyát kapcsoltak a demó alatt, ennyire spórolni kellett már velük...


Ne keverjünk, ne keverjünk. Élettartamuk végén... nem ezt akarhattad írni...

Az üzemidő hosszabított gépekkel nem volt semmiféle korlátozás, a demokat és a készültséget is ugyanúgy RPT-vel csinálták/adták.
Az, hogy a 2001 utáni demopilóták milyen maximális túlterheléssel repülték az amúgy még mindig elég kemény programot, az az ő személyes hozzáállásukon-döntésükön múlt. Vári alkatilag jól bírta, aztán bele is fájdult a gerince.
A 2008-as eset, mikor már utánégetőt se kapcsoltak a 2008-as repülőnapon, amiatt volt, hogy nem volt elég hajtómű és spórolni kellett velük.
A komplett Vári/Csurgai/Kovács (97-2001) - Szabó/Molnár (2003-2005)- Peszeki/Szatmári (2007-2008) demot repülte végig Szatmári László az évfordulós festésű 11-es géppel úgy, hogy nem használt utánégetőt, így minden beviteli sebességet vagy kétszer hosszabb sebeséggyűjtő szakasszal csinált.
Mivel abban az évben jöttek a Lousiana-i ANG F-15 A és C gépei is hozzánk, velük például még a manőverező légiharcot is fáklya nélkül repülték végig. Egy ilyet én is végignéztem, mert a 44-es felül látszott egy összeakaszkodás 2 vs 1 a jenkik javára.
Mondhatom sokat profitálhattak ebből a vérszegény ellenségből az amerikai pilóták.
Aztán "csoda" történt, mert a 2010-es repülőnapon már repültek utánégetővel is, igaz ezen az ersón csak a szlovákok repültek szólódemót, a mieink a Gripenekkel csináltak egy légiharc demót, de úgy untermankodtak, hogy a Gripenek könnyen el tudják kapni őket. Ez volt a koreográfia. Így a forszázs csak alkalmi jelleggel villant fel majd kapcsolták is ki.
Aztán kiderült, hogy év végén, decemerben vége a típusnak, de úgy, hogy ezt már 2009-ben is meghirdették. A 2010-es "szemérmes" búcsún volt forszázs, de már minden mindegy alapon.

A típust decemberben végleg leállították, majd kiderült, hogy Isaszegen beládázva ott van vagy 30 darab tartalék hajtómű hosszú évek óta...
 
A függőleges vezérsík bekötésének repedése miatt nálunk volt valami korlátozás 2008-tól? Az oroszok az összes 9.12-est leállították és kivonták, miután kiderült hogy ez okozott két balesetet is, ha jól emlékszem.

(A google most nem akar nekem semmit sem megtalálni. Holnap meg beírom és elsőre kidobja. Nem értem ezt.)
 
Ne keverjünk, ne keverjünk. Élettartamuk végén... nem ezt akarhattad írni...

Aztán kiderült, hogy év végén, decemerben vége a típusnak, de úgy, hogy ezt már 2009-ben is meghirdették. A 2010-es "szemérmes" búcsún volt forszázs, de már minden mindegy alapon.

A típust decemberben végleg leállították, majd kiderült, hogy Isaszegen beládázva ott van vagy 30 darab tartalék hajtómű hosszú évek óta...
Tehát pontosan erről volt szó. Az élettartamot úgy értettem, hogy kb. a tervetzett leállításig húzzák ki. Az viszont elképesztő, hogy tartalék hajtóművek fényében csinálták ezt. Erős a gyanúm, hogy megvolt azokra már a vevő... 30 éve erre még azt mondták volna az elvtársak, hogy szabotázs...
 
Tehát pontosan erről volt szó. Az élettartamot úgy értettem, hogy kb. a tervetzett leállításig húzzák ki. Az viszont elképesztő, hogy tartalék hajtóművek fényében csinálták ezt. Erős a gyanúm, hogy megvolt azokra már a vevő... 30 éve erre még azt mondták volna az elvtársak, hogy szabotázs...
Simán elképzelhető az is, hogy nem tudta a bal kéz, hogy mit csinál a jobb (és ez még megspékelve a logisztikusok „ami a raktárkapun bejött, az be van jőve” mentalitásával).
 
Simán elképzelhető az is, hogy nem tudta a bal kéz, hogy mit csinál a jobb (és ez még megspékelve a logisztikusok „ami a raktárkapun bejött, az be van jőve” mentalitásával).
Hát, ha van ilyen logisztikus pofán is csapnám, mert szakmájának szégyene... A logisztikus dolga a mozgatás és koordinálsá és nem tulajdonlása valaminek, ami neki úgysem jó közvetlenül semmire...
 
Hát, ha van ilyen logisztikus pofán is csapnám, mert szakmájának szégyene... A logisztikus dolga a mozgatás és koordinálsá és nem tulajdonlása valaminek, ami neki úgysem jó közvetlenül semmire...

Szerinted vettek volna hajtóművet azok helyett amiket kiadnak a raktárból?Nem...Innentől kezdve arra a raktárra sem lett volna szükség ha meg raktár nincs raktáros sem kell...
 
De.
Normális
Tehát ha normálisan üzemeltették volna a gépeket akkor nem lett volna Gripen vásárlás hisz nem lett volna rá szükség!

De.
Lehet normálisan üzemeltetni a Lada 1200-t is, de 2000 környékén már reménytelenül elavult....
 
Igen, ha olyan lett volna mint a törpeklán egyszeri csatabárdja...
(Terry Pratchett után szabadon...)
 
Tehát ha normálisan üzemeltették volna a gépeket akkor nem lett volna Gripen vásárlás hisz nem lett volna rá szükség!

Így végül kaptak Gripent és most azt is utálják, mert F-18-ast vagy F-16-ost akartak.
Illetve leginkább azok utálják a Gripent, akiknek bármi köze volt a MiG-29-hez. Akkor hogy is van ez?!?
Nekünk nem jó soha semmi.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Így végül kaptak Gripent és most azt is utálják, mert F-18-ast vagy F-16-ost akartak.
Illetve leginkább azok utálják a Gripent, akiknek bármi köze volt a MiG-29-hez. Akkor hogy is van ez?!?
Nekünk nem jó soha semmi.
Nem tudom te hány Griff-pilótával tudtál beszélgetni 2 percnél többet, de akikkel én beszéltem láthatóan egyik se utálta a gépét!! Sok mindennel volt problémájuk, de egyiknek se a Gripennel!
Persze azon nem csodálkozom, hogy jobban szerettek volna az USA-ban F-16-kiképzést kapni mint a svédeknél a Gripenre, ebből a szempontból csatlakozni tudok a véleményükhöz (elég fázós vagyok). :D