M
molnibalage
Guest
Az USA-hoz mérve igen. A környező országokat nézve kurvára nem...De.
Normális
De.
Lehet normálisan üzemeltetni a Lada 1200-t is, de 2000 környékén már reménytelenül elavult....
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az USA-hoz mérve igen. A környező országokat nézve kurvára nem...De.
Normális
De.
Lehet normálisan üzemeltetni a Lada 1200-t is, de 2000 környékén már reménytelenül elavult....
Nem tudom te hány Griff-pilótával tudtál beszélgetni 2 percnél többet, de akikkel én beszéltem láthatóan egyik se utálta a gépét!! Sok mindennel volt problémájuk, de egyiknek se a Gripennel!
Persze azon nem csodálkozom, hogy jobban szerettek volna az USA-ban F-16-kiképzést kapni mint a svédeknél a Gripenre, ebből a szempontból csatlakozni tudok a véleményükhöz (elég fázós vagyok).
Ez a marhaságot már elnézést, de honnan haluztad be...?Így végül kaptak Gripent és most azt is utálják, mert F-18-ast vagy F-16-ost akartak.
Illetve leginkább azok utálják a Gripent, akiknek bármi köze volt a MiG-29-hez. Akkor hogy is van ez?!?
Nekünk nem jó soha semmi.
Igen, olyannal is. A 29-es szép és jó műrepülő, de mind kapásból rávágta, hogy harcba Gripennel menne.Olyanokkal beszéltél, akik a MiG-29-esről lettek átképezve? Mert akit eleve csak Gripenre képeztek ki, az tényleg szereti.
Igen, olyannal is. A 29-es szép és jó műrepülő, de mind kapásból rávágta, hogy harcba Gripennel menne.
Érthető számos okból: Füstölésmentes hajtómű, igen fejlett avionika, meg amit még nem tudunk.Igen, olyannal is. A 29-es szép és jó műrepülő, de mind kapásból rávágta, hogy harcba Gripennel menne.
Olvasd el a 2012-es ostravai beszámolómat...Hát én ezt mindig kicsit "hivatalos bullshit"-nek éreztem szájukból. Nem tűnt őszintének.
Hát én ezt mindig kicsit "hivatalos bullshit"-nek éreztem szájukból. Nem tűnt őszintének.
Olvasd el a 2012-es ostravai beszámolómat...
A pilóták igen mondták, hogy a dogolás egy Block 30/32 ellen is szenvedés, de a gép BVR-ben kb. olyan szinten van a 29-eshez képest, mint a Ford T modell egy mai full extrás Octaviához képest. Egymás közti data link, fényévekkel jobb radar (ez még MS20 vagy 21 előtti update előtt volt) és az AIM-120-hoz képest az R-27R egy ócskvas erős túlzással. Sokkal több infracsapda vagy elektronikus zavaró rendszer is, ami nyista 29-esen. A csapásmérő képessége a 29-esnek kvázi 0.
Ez nem bullshit. Jó lenne nem nyilatkozgatni, ha ennyire sem jártál utána.
Én eddig kb. fél tucat pilótával beszéltem, volt köztük 29-es múltú min 1. Ő azt monda, hogy igen, erős szép, hangos egy 29-es, csak a Gipen 20-szor lövi le, mire sikerül WVR helyzetig eljutni vele. Innentől fogva meg lehet izgalmas a 29-es, mint egy forróvérű szerető, de túlélés szempontjából a Gripen köröket ver a 29-esre. Szoftveresen frissíthető RWR és elektonikus adatbázis, robotpilótás alacsonyan repülés amit csak akarsz. Mindenben többet tud, mint a 29-es kivéve repteljesítmény. Viszont ahhoz bőven eleget tud, hogy BVR-ban képes legyen teljesíteni és tudjon csapást mérni.Én biztos nem beszéltem annyi pilótával, mint "emel", lehet kifogtam azokat, akik kevésbé szerették, vagy félreértettem hogy kicsi a gép kívül-belül, hogy rossz helyen van a töltőcső, hogy folyton jelez valami hibát stb.
Én eddig kb. fél tucat pilótával beszéltem, volt köztük 29-es múltú min 1. Ő azt monda, hogy igen, erős szép, hangos egy 29-es, csak a Gipen 20-szor lövi le, mire sikerül WVR helyzetig eljutni vele. Innentől fogva meg lehet izgalmas a 29-es, mint egy forróvérű szerető, de túlélés szempontjából a Gripen köröket ver a 29-esre. Szoftveresen frissíthető RWR és elektonikus adatbázis, robotpilótás alacsonyan repülés amit csak akarsz. Mindenben többet tud, mint a 29-es kivéve repteljesítmény. Viszont ahhoz bőven eleget tud, hogy BVR-ban képes legyen teljesíteni és tudjon csapást mérni.
A szlovák repnap után leírtam. Gripen pilótának lenni kb. egyenlő a nagy magasságú rendszergazdával. Néha repült és dogolsz, de alapvetően menedzseled a dolgokat, a gép a kezed alá dolgozik és kinyalja a segged, ahol lehet. A 29-es kőkorszaki hozzá képest ezen nincs mit szépíteni. Pont. NUKU MFD, pilóta - gép kapcsolat olyan szar, hogy az ember elsírja magát tőle. A '70-es évek eleji szinten van. Data link semmi, fél-hardveres RWR, áh...
A földi személyzet számára is hatalmas könnyítés az, hogy digitális, egy rakás adat kinyerhető, statisztika, online support és az, hogy eleve korszerűbb filozófiájú, mint a 29-es.
Pont őket vakítja el a legkevésbé. Mert a gyakorlatokon látják a különbséget, mert most már vissza is tudják utólag nézni, mert ugye erre is képes a Gripen. A 29-es erre sem volt képes. Normális szimulátor sem volt hozzá. Olyasféle nosztalgia volt, hogy hát igen, a 29-est de szépen lehetett tépni. Olyan, mint egy kurvaerős oltimer kocsi. De azért harcba mégsem azzal mennének. Ennyi.Molni, nem a gépek képességéről vitatkozunk. Én egyetértek veled. A pilóták érzései meg nem minden esetben objektívek, a "szerelem" elvakíthatja őket.
A közben leírt Gripen dicséretek fényében nem tudom ezt hová tenni....Az USA-hoz mérve igen. A környező országokat nézve kurvára nem...
A környező országok egyikében sem volt jelentős számú valóban hadrafogható BVR képes gép 1999 után egészen a román F-16 rendszeresítéséig. Mo. az AIM-120-szel egyedül jelentette itt ezt a kategóriát. A néhány szerb és szlovák 29-es semmi volt még hozzánk képest is...A közben leírt Gripen dicséretek fényében nem tudom ezt hová tenni....
A környező országok egyikében sem volt jelentős számú valóban hadrafogható BVR képes gép 1999 után egészen a román F-16 rendszeresítéséig. Mo. az AIM-120-szel egyedül jelentette itt ezt a kategóriát. A néhány szerb és szlovák 29-es semmi volt még hozzánk képest is...
Az ukrán mennyiség papíron nagy, harcértékük a repidő és más miatt kérdéses és azok is R-27R-rel és 1:1 szovjet hidegháborús technikát jelenetettek.
Így már érthető?
Igazad van. Minek az egész kóceráj? Szántsuk be az egészet a fenébe, adjuk el a technikát ócskavasnak, a pénzből vegyünk lélegeztetőgépet, meg jégkorongcsapatot Burkina Faso-ban. Aztán, ha majd tök véletlenül erre téved valaki akinek megtetszik a sok termőterület meg a vízben gazdag ország, majd megdobáljuk sz@rral. Meg ne kérdezd, hogy honnan lesz annyi sz@r. Lesz az hidd el.A gond az ezzela BVR kepesse
A gon az ezzel a magyar egyedulallo BVR kepesseggel hogy a tobbi orszag rendelkezett olyan legvedelmi ernyoivel ami igen igen lekorlatozta a magyar gepek esetleges tevekenyseget. Arrol meg nem is beszelve hogy minek legifoleny ha nincsenek szarazfoldi csapatok.
Most almát veted össze a körtévekl. Ennek a kommentenek ebben a formában semmi értelme....A gond az ezzela BVR kepesse
A gon az ezzel a magyar egyedulallo BVR kepesseggel hogy a tobbi orszag rendelkezett olyan legvedelmi ernyoivel ami igen igen lekorlatozta a magyar gepek esetleges tevekenyseget. Arrol meg nem is beszelve hogy minek legifoleny ha nincsenek szarazfoldi csapatok.
Másképp fogalmazok. Honvédelmi koncepciüban a többi ország fix telepített légvédelmi ernyőjébe miért is akart volna berepülni a Griff? A mobil csapatlégvédelem az, ami csak releváns. Abból meg Kub felett nincs semmi a szomszédoknál sőt, a magyar Kub a legkorszerűbb az egész világon talán.A gond az ezzela BVR kepesse
A gon az ezzel a magyar egyedulallo BVR kepesseggel hogy a tobbi orszag rendelkezett olyan legvedelmi ernyoivel ami igen igen lekorlatozta a magyar gepek esetleges tevekenyseget. Arrol meg nem is beszelve hogy minek legifoleny ha nincsenek szarazfoldi csapatok.
http://airbase.blog.hu/2012/02/18/palyamodositas_ivÍgy végül kaptak Gripent és most azt is utálják, mert F-18-ast vagy F-16-ost akartak.
Illetve leginkább azok utálják a Gripent, akiknek bármi köze volt a MiG-29-hez. Akkor hogy is van ez?!?
Nekünk nem jó soha semmi.