Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
20 - 204 óra - 1996-11 (!!!) - vélhetően bemutatós gép volt, gondolom szétrepülték
Én full terveztem átteni az egészet, csak eddig nem volt rá időm.Ha már ennyire felkapott lett most az Index fórum "A Magyar Honvédség megsemmisült" topikja, használjuk ki hogy az egyik fórumozó volt olyan lelkes, hogy begépelte az adatokat még a videó alapján:
oldalszám/repült óra/utolsó repülés
01 - 266 óra - 1997/01 (!!!)
02 - 781 óra - 2005-05 (lezuhant)
03 - 870 óra - 2006-03
04 - 623 óra - 2003-12 (2004-es üzemidő hosszabbítás után már nem repült)
05 - 215 óra - 1996-12 (!!!)
06 - 651 óra - 2003-12 (2004-es üzemidő hosszabbítás után már nem repült)
07 - 537 óra - 2001-12
08 - 613 óra - 2006-07
09 - 800 óra - 2008-10
10 - 1083 óra - 2010-07
11 - 1025 óra - 2010-12
12 - 189 óra - 1996-04 (!!!)
14 - 219 óra - 1997-01 (!!!)
15 - 876 óra - 2008-04 (lezuhant)
16 - 658 óra - 2006-05
17 - 291 óra - 1998-07 (lezuhant, Rácz Zsolt (†))
18 - 890 óra - 2009-01
19 - 354 óra - 1998-05 (!!!)
20 - 204 óra - 1996-11 (!!!) - vélhetően bemutatós gép volt, gondolom szétrepülték
21 - 579 óra - 2010-12
22 - 357 óra - 1999-12 (!!!)
23 - 547 óra - 2002-06
UB-k:
24 - 616 óra - 2001-10
25 - 668 óra - 2001-11
26 - 677 óra - 2008-06
27 - 1500 óra - 2010-12
28 - 719 óra - 2001-11
29 - 343 óra - 1998-03 (!!!)
Én úgy tudom, hogy két gépnél is integráltartály repedés volt és aztán 3G-re lettek korlátozva.Nem volt bemutatós gép. Fenntebb írtam, hogy mely oldalszámokkal repülték azt a kevés bemutatót 1994 és 96 között. Konkrétan ezen időszak alatt három nyilvános légibemutató volt, plusz a gyakorlás és a bázison megrendezett nem vagy félig nyilvános repüléseknél egy-egy kisebb műsor. Donnor gép volt, gondolom valamelyik más gépekkel együtt rekedhetett a hangárban talán egy 250 órás karbantartásnál, ahonnan már nem jött ki "élve", hogy a többi újra repülhessen.
Nem volt bemutatós gép. Fenntebb írtam, hogy mely oldalszámokkal repülték azt a kevés bemutatót 1994 és 96 között. Konkrétan ezen időszak alatt három nyilvános légibemutató volt, plusz a gyakorlás és a bázison megrendezett nem vagy félig nyilvános repüléseknél egy-egy kisebb műsor. Donnor gép volt, gondolom valamelyik más gépekkel együtt rekedhetett a hangárban talán egy 250 órás karbantartásnál, ahonnan már nem jött ki "élve", hogy a többi újra repülhessen.
Az élttartamuk végén már utánégetős sem kapcsolhattak. Az utolsó vagy utolsó előtte 29-eset még tartalmazó repnapnál 0 db fáklyát kapcsoltak a demó alatt, ennyire spórolni kellett már velük...Jól emlékszem, hogy a felújítás után már mindenféle korlátozás volt a gépekre bevezetve? Emiatt az akkori bemutatók sem voltak már olyan intenzívek.
Az élttartamuk végén már utánégetős sem kapcsolhattak. Az utolsó vagy utolsó előtte 29-eset még tartalmazó repnapnál 0 db fáklyát kapcsoltak a demó alatt, ennyire spórolni kellett már velük...
Tehát pontosan erről volt szó. Az élettartamot úgy értettem, hogy kb. a tervetzett leállításig húzzák ki. Az viszont elképesztő, hogy tartalék hajtóművek fényében csinálták ezt. Erős a gyanúm, hogy megvolt azokra már a vevő... 30 éve erre még azt mondták volna az elvtársak, hogy szabotázs...Ne keverjünk, ne keverjünk. Élettartamuk végén... nem ezt akarhattad írni...
Aztán kiderült, hogy év végén, decemerben vége a típusnak, de úgy, hogy ezt már 2009-ben is meghirdették. A 2010-es "szemérmes" búcsún volt forszázs, de már minden mindegy alapon.
A típust decemberben végleg leállították, majd kiderült, hogy Isaszegen beládázva ott van vagy 30 darab tartalék hajtómű hosszú évek óta...
Simán elképzelhető az is, hogy nem tudta a bal kéz, hogy mit csinál a jobb (és ez még megspékelve a logisztikusok „ami a raktárkapun bejött, az be van jőve” mentalitásával).Tehát pontosan erről volt szó. Az élettartamot úgy értettem, hogy kb. a tervetzett leállításig húzzák ki. Az viszont elképesztő, hogy tartalék hajtóművek fényében csinálták ezt. Erős a gyanúm, hogy megvolt azokra már a vevő... 30 éve erre még azt mondták volna az elvtársak, hogy szabotázs...
Hát, ha van ilyen logisztikus pofán is csapnám, mert szakmájának szégyene... A logisztikus dolga a mozgatás és koordinálsá és nem tulajdonlása valaminek, ami neki úgysem jó közvetlenül semmire...Simán elképzelhető az is, hogy nem tudta a bal kéz, hogy mit csinál a jobb (és ez még megspékelve a logisztikusok „ami a raktárkapun bejött, az be van jőve” mentalitásával).
Hát, ha van ilyen logisztikus pofán is csapnám, mert szakmájának szégyene... A logisztikus dolga a mozgatás és koordinálsá és nem tulajdonlása valaminek, ami neki úgysem jó közvetlenül semmire...
Tehát ha normálisan üzemeltették volna a gépeket akkor nem lett volna Gripen vásárlás hisz nem lett volna rá szükség!
De.
Normális
De.
Lehet normálisan üzemeltetni a Lada 1200-t is, de 2000 környékén már reménytelenül elavult....
Tehát ha normálisan üzemeltették volna a gépeket akkor nem lett volna Gripen vásárlás hisz nem lett volna rá szükség!
Nem tudom te hány Griff-pilótával tudtál beszélgetni 2 percnél többet, de akikkel én beszéltem láthatóan egyik se utálta a gépét!! Sok mindennel volt problémájuk, de egyiknek se a Gripennel!Így végül kaptak Gripent és most azt is utálják, mert F-18-ast vagy F-16-ost akartak.
Illetve leginkább azok utálják a Gripent, akiknek bármi köze volt a MiG-29-hez. Akkor hogy is van ez?!?
Nekünk nem jó soha semmi.