Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Nem kötözködés, de ha akku, akkor inkább kémia óra...

Viszont, fejszámolás után: 800km hatótáv legalább 100kWh villamos tárolókapacitás. Ha percek alatt tölthető (tegyük fel 5 perc) akkor a töltési teljesítményre 1200kW jön ki. Ha ez 230V-os hálózatból jönne, akkor az cca. 5200A. A töltési időt tekintve a méretezés alapja egy 10A/négyzetmilliméter lehetne, ami feltételez egy 520 nmm-es vezetéket, aminek az átmérője cca 80mm. Szép számok! Villamos hálózati támogatás?
Ez a másik, amit fel akartam tenni. Mi a tököm fogja ezt tölteni? Távvezetéki szivattyúk vannak ilyen teljesítményszinten, amik 120 kV-os távezzeték mellett vannak, de min. 6 kV alállomás közeében.

Nevetséges.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nem kötözködés, de ha akku, akkor inkább kémia óra...

Viszont, fejszámolás után: 800km hatótáv legalább 100kWh villamos tárolókapacitás. Ha percek alatt tölthető (tegyük fel 5 perc) akkor a töltési teljesítményre 1200kW jön ki. Ha ez 230V-os hálózatból jönne, akkor az cca. 5200A. A töltési időt tekintve a méretezés alapja egy 10A/négyzetmilliméter lehetne, ami feltételez egy 520 nmm-es vezetéket, aminek az átmérője cca 80mm. Szép számok! Villamos hálózati támogatás?
Ráadásul 1 perces töltés van. Több MW teljesítmény...
És van aki ezt elhiszi...
 
Na, írtam nekik... Kíváncsi leszek...

Kedves Tóth Balázs!

A kérdésem az lenne, hogy az index.hu alkalmaz-e bármiféle forráskritikát?
http://index.hu/tech/2017/11/15/hihetetlen_attores_jon_az_elektromos_autozasban/

A fent linkelt cikkben szereplő számokat ki és miért hiszi el kritikáltanul mikor kb. 1 perc Google keresés és középiskolás fizikatudással cáfolható és látszik, hogy totál hülyeség....? [fekvakarás]

Lássuk az alapokat.
  • 1 liter gázolaj vagy benzin energiatartalma kb. 10 kWh, kerkítsük szép egész számra. http://www.rets-project.eu/UserFiles/File/pdf/respedia/A-Beginners-Guide-to-Energy-and-Power-HU.pdf
  • Az autó igen megendegőden fogyasszon 6 litert/100 km-et 30% hatásfokkal.
  • Ebből az jön ki 800 km-es hatótávval 8*6*10 = 480 kWh energia mennyiség, de ebből ami hasznos az kb 1/3-a, ami 160 kWh.
  • A villanyautó hatásfoka 90%, tehát 160/0,9 = kb. 180kWh akkukapacitást jelent. Decens.
  • 180 kWh kapacitás esetén egy órás töltéssel 180 kW a teljesímény. Ha 90%-os hatásfokú a töltés, akkor 18 kW-nyi hulladékhő van. Viszonyításképen ezzel 100-120 m2-es családi ház kifűthető -15 fokban, de egy kisméretű akkuba tolva ezt garantált a tönkremenetel hűtés nélkül.
  • Ezen felül hol lenne ilyen töltő? 180 kW teljesítmény? Az ipari gyakorlatban ekkora fogyasztók 6 kV-os betápon vannak. Otthon ilyen senkinél nem lesz, de még a város közepén sem egyhamar, mert igény az nincs ár. Ha lenne, akkor is ki hűti az akksit és hogyan?
  • Ha elhisszük az 1 percet akkor ennek hatvanszorosa a villamos teljesítmény, ami 10,8 MW. Uh, kiserőművek ekkorák, az elvonandó hőteljesítény meg 1080 kW. (Most azt ne firtssuk, hogy hány fokon, mert hőcserélő szempontjából nagyon nem mindegy.)
Nem érte, hogy mi szükség van ilyen nevetséges hírek posztolására és táplálni valamiféle nevetségseg vak hitet.

Persze ide vezet az, ha a társadalom és az újságírók alapvető fizikához sem értenek és nem fogják fel saját korlátaikat. Komolyan mondom én ingyen is megkommentálnám az ilyen híreket, ha feltüntetnek társszerzőként...

Üdvözlettel
Molnár Balázs
 
Na, írtam nekik... Kíváncsi leszek...
Az mondjuk baj, hogy megint tirpákul írtál nekik, illetve ultra ratyi szófordulatokat használsz....o_O
Ráadásul nyelvtanilag is hulladék a produktum...
Remélem azért hivatalos leveleket nem így fogalmazol meg. Az teljesen egyértelmű, hogy amit írnak, annak nincs köze a valósághoz, hiszen... index.
Az alázat és a tisztelet látszata mágikus erővel bír, ha emberekkel próbálunk rögeszmét cserélni, de hiába jársz ide sok-sok éve, mert ezt még nem sikerült megtanítanunk neked...továbbra is fullba tolod :D
 
Az mondjuk baj, hogy megint tirpákul írtál nekik, illetve ultra ratyi szófordulatokat használsz....o_O
Ráadásul nyelvtanilag is hulladék a produktum...
Remélem azért hivatalos leveleket nem így fogalmazol meg. Az teljesen egyértelmű, hogy amit írnak, annak nincs köze a valósághoz, hiszen... index.
Az alázat és a tisztelet látszata mágikus erővel bír, ha emberekkel próbálunk rögeszmét cserélni, de hiába jársz ide sok-sok éve, mert ezt még nem sikerült megtanítanunk neked...továbbra is fullba tolod :D
Tirpákul? Még kedves voltam....
Az újságíró állítólag közszereplő vagy mi... Örüljön, hogy nem kreténeztem le élből. Elvileg ennyit a középsikolás 2-ért kéne tudni.

Ez a zseni a gázszámláját nem tudná kiszámolni, de ilyen cikkeket rak ki...
 
http://index.hu/tech/2017/11/15/hihetetlen_attores_jon_az_elektromos_autozasban/
...800 kilométerre elegendő, egy perc alatt feltölthető aksikat szabadalmaztat...
De most komolyan... nemár. Vagy lemaradtam valamiről mikor átírták a fizikakönyvet?
Az Indexes cikkben sajnos nincs semmi link milyen csodaksira is gondoltak.
Szerintem erre: http://www.greencarcongress.com/2017/11/20171113-fisker.html
Ahogy látom a Fiskers féle szilárd test akkumulátor szabadalom lényege valami újfajta 3D-s elektróda.
A szabadalom révén az elektróda felület állítólag 25 x lehet nagyobb mint a jelenlegi lapos vékony film alapú modellekké.
A cég azt ígéri hogy ennek révén a mostani lítium-ion aksiknál 2,5 x nagyobb energia sűrűséget lehet így elérni.
Nos, - ahogy az öreg Zen Mester mondta - majd meglátjuk...
image.png

u.i.: Érdemes elolvasni a fent linkelt cikkhez fűzött hozzászólásokat...mintha az itteniek szó szerinti fordításai lennének :)
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
"...Nem kell félnie az olajiparnak a villanyautóktól? A világ olajkeresletére csak csekély hatással lesz az elektromos autók növekvő szerepe a közlekedésben, az olajvegyipari és közlekedési célú felhasználás viszont az elkövetkező két évtizedben is növekedni fog - állapítja meg a párizsi székhelyű Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) kedden kiadott kiadványa. Az IEA számításai szerint elektromos autóból a jelenlegi közel kétmillió helyett az IEA prognózisa szerint mintegy 50 millió rója majd az utakat 2025-re és számuk 300 millióra emelkedik 2040-re. Ez a növekedés azonban addigra is mindössze napi 2,5 millió hordóval, nagyjából két százalékkal csökkenti a világ olajkeresletét. Ezzel egy időben azonban a közlekedésben résztvevő járművek száma megduplázódik, egymilliárdról kétmilliárdra emelkedik. Az IEA prognózisa szerint napelemes áramtermelő kapacitásból 2040-ig minden egyes évben több fog hálózatra lépni, mint bármely más forrásból, évente közel 70 gigawatt. A kínálati oldalon a legnagyobb zavart az USA lesz képes kelteni az IEA tanulmánya szerint. A piaci becsléseknél hatékonyabb és alacsony árszint mellett is fenntartható módon üzemelő palaolaj-termelési technológiának köszönhetően az Egyesült Államok 2040-re megkérdőjelezhetetlen vezető szerepre tesz szert az olaj- és gázpiacon. "Az olaj- és gáztermelés oly mértékű növekedésével állunk szemben az USA-ban, amire az iparág történetében még nem volt példa" - mutatott rá Tim Gould, az IEA energiakínálati osztályának a vezetője. Az Egyesült Államok olajtermelése az IEA becslése szerint a 2020-as években napi 17 millió hordó körül éri el csúcspontját. (MTI)..."

http://totalcar.hu/magazin/hidegindito/2017/11/15/november_15/
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd and fip7
  • Tetszik
Reactions: 2ndt
Csak azok vannak. írtam már, hogy láttam megrakott buszt, ami 1 km-en a Lágymányosi hídra felhajtás alatt elfüstölt 1 liter gázolajat. Nincs az a megpakolt teherautó, ami egy töltésből csak egy 500 méteres szutyok dombot meg tudna mászni, nemhogy azt az országot, ahol több ezer méteres hegyek is vannak.
Egy Sziklás-hegység átkelés nem piskóta, megnézném, hogy ez a csodakamion mihez kezdene egy Flagstaff-LA körben...

Musk tud mondani barokkos túlzásokat és akkor még finom voltam
 
"Fülöp Zoltán, az LMP energiapolitikai szakértője szerint..."
Objektivitas fel sem merulhet. o_O

"Ezt az egyik meghívott szakértőtől, Felsmann Balázs közgazdásztól hallhattuk, aki egyúttal azt is megkérdezte a jelenlévő Csepreghy Nándor miniszterhelyettestől, hogy miért előnyös a Paks 2 finanszírozásáról szóló hitelszerződés Magyarország számára, hiszen a szerint évi 4,5 százalékos kamatra adósodunk el, miközben jelenleg a 10 éves futamidejű magyar állampapír kamata ennek a fele, mindössze 2,2 százalék."
Folyamatosan vizsgaljak, hogy mikor honnan olcsobb a finanszirozas.
Lazar mondta a kormanyinfoban, hogy egy reszletet mar elotorlesztett az allamadossag kezelo, eppen a fent emlitett okok miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7