Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Igen tudom hogy mit jelent az és sokkal kedvezőbb a kialakítása mint a PAKFA gépre tervezett OLS-50-es
Hát nem hiszem
Az AAX-1 meg oylan mint egy orr alá épített ols-35
A szezont kevered a fazonnal. Pedig mér preview is volt IRST témában. Keresd vissza. Vagy bírd ki még 3,5 hétig. A szezont kevered a fazonnal, olyan szinten téves dolgokat hasonlítottál össze....
 
Ezen szemlélet alapján semmiféle egyéb fegyverre nem lenne szükségük... A valóság mégis más...

A valóság meg az, hogy nem lehet minden első piszlicsáré esetben atomfegyverhez nyúlni vagy fenyegetni vele. Valójában az utóbbi elvesztette már hitelét kb. 50 éve az előbbi meg kb. soha nem opció, ha az ellen atomhatalom...

Nem nyultak ok atomfegyverhez eddig sem... Viszont fenyegetettseg ezek meglete mellett nem nagyon van... Ezert is ezek fejlesztesere es mennyisegere siman mondhatjuk, hogy barkivel partiban vannak.

Kell nekik persze sok minden, csak a prioritas mason van, igy ettol fuggoen is oszlik meg a zseton.

Helyi konfliktusokban mar reg alul maradt az orosz technika -legalabbis az USA-val szemben mindenkeppen-, de attol meg amit tudnak fejlesztenek, es ebbol amit es amennyit tudnak, be is szereznek, meg el is adogatjak oket. Miert ne tennek? Ezeket pedig, ahol megengedhetik, be is vetik.

A gondjuk az, hogy jelenleg egyre kevesebb a penz mindenre, de azert annak ellenere, hogy az USA es Kina a legtobb teruleten elottuk jar, kesobb meg kerulhetnek partiba hagyomanyos fegyverek teren es, felteve, ha legalabb technologia szinten tesznek valamit az egyre novekvo kulonbseg csokkentesere.
 
A probléma az, hogyha nem erőltetik az ipar által előállítandó darabszámokat, csak fejlesztenek egy-egy kis szériát, akkor végleg elvándorol tőlük mindenki.
A képlet egyszerű. Egy orosz OKB (tervező iroda) és az ő saját kísérleti üzeme eltart egy pártíz, netán százfős gárdát, ahol a főkonstruktőr szava szent, a pozíció kihalásos alapon öröklődik, sokan még nyugdíj után is bitorolják a széküket, mert nem is bírnak leállni, meg nem is vonzó a fiataloknak a lomhán reagáló szobatudós gárdából álló munkaközeg, ami állami apanázson tengődik. És olyan is.

Azt minden ember tudja, hogy egy szakmát a munkahelyén tanulja meg az ember, nem az iskolapadban, ahogy az egyedi, kísérleti gyártások akadémiai szintű műszaki kreativitásának szépsége is öncélú "mérnöki maszturbáció" a nagyszériás gyártás napi problémamegoldásaihoz képest. Ez utóbbinál nagyobb a felelősség, de a piac fizet.
A nagyszériás gyártásnál a visszacsatolás is okító erejű és az ember fia a saját bőrén érzi nap mint nap a mérnöki döntései súlyát. Ahogy a cég is, meg maga az idomuló, adaptálódó technológia is.

Ha az oroszok a technológiai zászlóshajónak számító PAK-FA programot nem viszik nagyszériás gyártásba, akkor az orosz repülőipar nagy hányada mehet a kukába a komplett (és szerintem mostanáig jól behintáztatott) beszállítói hálózatával együtt.

Aki mérnökként a repülőiparban akar elhelyezkedni, az nyilván pénzt is akar keresni.

Tisztán látszik, hogy az eddigi elvándorlást a távol-keleti KnAAZ-ból ezután a döntés után már a jófene se állítja meg.
Az Irkutnál modern gép lesz az MSz-21, ha a piac is úgy akarja, illetve részint a Szu-35Sz fő komponenseivel upgrade-elt Szu-30MKI, már, ha az indusok ezt tényleg akarják.
Aztán kuka.
 
A probléma az, hogyha nem erőltetik az ipar által előállítandó darabszámokat, csak fejlesztenek egy-egy kis szériát, akkor végleg elvándorol tőlük mindenki.
A képlet egyszerű. Egy orosz OKB (tervező iroda) és az ő saját kísérleti üzeme eltart egy pártíz, netán százfős gárdát, ahol a főkonstruktőr szava szent, a pozíció kihalásos alapon öröklődik, sokan még nyugdíj után is bitorolják a széküket, mert nem is bírnak leállni, meg nem is vonzó a fiataloknak a lomhán reagáló szobatudós gárdából álló munkaközeg, ami állami apanázson tengődik. És olyan is.

Azt minden ember tudja, hogy egy szakmát a munkahelyén tanulja meg az ember, nem az iskolapadban, ahogy az egyedi, kísérleti gyártások akadémiai szintű műszaki kreativitásának szépsége is öncélú "mérnöki maszturbáció" a nagyszériás gyártás napi problémamegoldásaihoz képest. Ez utóbbinál nagyobb a felelősség, de a piac fizet.
A nagyszériás gyártásnál a visszacsatolás is okító erejű és az ember fia a saját bőrén érzi nap mint nap a mérnöki döntései súlyát. Ahogy a cég is, meg maga az idomuló, adaptálódó technológia is.

Ha az oroszok a technológiai zászlóshajónak számító PAK-FA programot nem viszik nagyszériás gyártásba, akkor az orosz repülőipar nagy hányada mehet a kukába a komplett (és szerintem mostanáig jól behintáztatott) beszállítói hálózatával együtt.

Aki mérnökként a repülőiparban akar elhelyezkedni, az nyilván pénzt is akar keresni.

Tisztán látszik, hogy az eddigi elvándorlást a távol-keleti KnAAZ-ból ezután a döntés után már a jófene se állítja meg.
Az Irkutnál modern gép lesz az MSz-21, ha a piac is úgy akarja, illetve részint a Szu-35Sz fő komponenseivel upgrade-elt Szu-30MKI, már, ha az indusok ezt tényleg akarják.
Aztán kuka.

Ezt tudják az oroszok is és nem fogják engedni!
 
Igen tudom hogy mit jelent az és sokkal kedvezőbb a kialakítása mint a PAKFA gépre tervezett OLS-50-es
Hát nem hiszem
Az AAX-1 meg oylan mint egy orr alá épített ols-35
Kezdetnek.
https://forum.htka.hu/threads/lockheed-martin-f-22-raptor.116/page-56#post-359337

  1. Az AAX-1 a látható fény tartományában dolgozik.
  2. Az OLSz-35 IRST, elvileg képalkotós, olyan PIRATE szerűség lehet.
  3. A PIRATE-ról lesz egy német anyag angolra áttéve és formázva mellékletként 10+ oldal.
  4. A többi nem képalkotós IRST is el lesz magyarázva.
stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
Milyen leállított SZU-57 program?Azt mondják,hogy lesz belőle maximum 30 majd utána egy másikat fognak gyártani.A bibi csak az,hogy nem mondták azt,hogy mi lesz az a másik!!!Ha tökéletesen másik gép lesz akkor azon már most dolgozniuk kell ha pedig csak egy SZU-57M akkor meg nem állítják le a jelenlegi programot.Az a baj,hogy megint csak fél információt nyomtak(max 30 lesz a jelenlegi SZU-57-ből)és itt már mindenki veri a vészharangot a nagy semmire.
 
dudi 10 év alatt max 30 gép, akármennyire is szépíted, ott valami gond kell legyen és nem annyi, hogy az új hajtúmű akkorra érkezik meg. Ez semmiképp nem egy működő program jele. Persze megtörténhet, hogy a SZU-67-et állnak neki fejleszteni nulláról a most megszerzett tapasztalatokkal, de erre kevés esélyt látok.
 
dudi 10 év alatt max 30 gép, akármennyire is szépíted, ott valami gond kell legyen és nem annyi, hogy az új hajtúmű akkorra érkezik meg. Ez semmiképp nem egy működő program jele. Persze megtörténhet, hogy a SZU-67-et állnak neki fejleszteni nulláról a most megszerzett tapasztalatokkal, de erre kevés esélyt látok.

Nem mondtam,hogy nincs baj!
 
A probléma az, hogyha nem erőltetik az ipar által előállítandó darabszámokat, csak fejlesztenek egy-egy kis szériát, akkor végleg elvándorol tőlük mindenki.
A képlet egyszerű. Egy orosz OKB (tervező iroda) és az ő saját kísérleti üzeme eltart egy pártíz, netán százfős gárdát, ahol a főkonstruktőr szava szent, a pozíció kihalásos alapon öröklődik, sokan még nyugdíj után is bitorolják a széküket, mert nem is bírnak leállni, meg nem is vonzó a fiataloknak a lomhán reagáló szobatudós gárdából álló munkaközeg, ami állami apanázson tengődik. És olyan is.

Azt minden ember tudja, hogy egy szakmát a munkahelyén tanulja meg az ember, nem az iskolapadban, ahogy az egyedi, kísérleti gyártások akadémiai szintű műszaki kreativitásának szépsége is öncélú "mérnöki maszturbáció" a nagyszériás gyártás napi problémamegoldásaihoz képest. Ez utóbbinál nagyobb a felelősség, de a piac fizet.
A nagyszériás gyártásnál a visszacsatolás is okító erejű és az ember fia a saját bőrén érzi nap mint nap a mérnöki döntései súlyát. Ahogy a cég is, meg maga az idomuló, adaptálódó technológia is.

Ha az oroszok a technológiai zászlóshajónak számító PAK-FA programot nem viszik nagyszériás gyártásba, akkor az orosz repülőipar nagy hányada mehet a kukába a komplett (és szerintem mostanáig jól behintáztatott) beszállítói hálózatával együtt.

Aki mérnökként a repülőiparban akar elhelyezkedni, az nyilván pénzt is akar keresni.

Tisztán látszik, hogy az eddigi elvándorlást a távol-keleti KnAAZ-ból ezután a döntés után már a jófene se állítja meg.
Az Irkutnál modern gép lesz az MSz-21, ha a piac is úgy akarja, illetve részint a Szu-35Sz fő komponenseivel upgrade-elt Szu-30MKI, már, ha az indusok ezt tényleg akarják.
Aztán kuka.


Teljesen egyetertek.
 
A probléma az, hogyha nem erőltetik az ipar által előállítandó darabszámokat, csak fejlesztenek egy-egy kis szériát, akkor végleg elvándorol tőlük mindenki.
A képlet egyszerű. Egy orosz OKB (tervező iroda) és az ő saját kísérleti üzeme eltart egy pártíz, netán százfős gárdát, ahol a főkonstruktőr szava szent, a pozíció kihalásos alapon öröklődik, sokan még nyugdíj után is bitorolják a széküket, mert nem is bírnak leállni, meg nem is vonzó a fiataloknak a lomhán reagáló szobatudós gárdából álló munkaközeg, ami állami apanázson tengődik. És olyan is.

Azt minden ember tudja, hogy egy szakmát a munkahelyén tanulja meg az ember, nem az iskolapadban, ahogy az egyedi, kísérleti gyártások akadémiai szintű műszaki kreativitásának szépsége is öncélú "mérnöki maszturbáció" a nagyszériás gyártás napi problémamegoldásaihoz képest. Ez utóbbinál nagyobb a felelősség, de a piac fizet.
A nagyszériás gyártásnál a visszacsatolás is okító erejű és az ember fia a saját bőrén érzi nap mint nap a mérnöki döntései súlyát. Ahogy a cég is, meg maga az idomuló, adaptálódó technológia is.

Ha az oroszok a technológiai zászlóshajónak számító PAK-FA programot nem viszik nagyszériás gyártásba, akkor az orosz repülőipar nagy hányada mehet a kukába a komplett (és szerintem mostanáig jól behintáztatott) beszállítói hálózatával együtt.

Aki mérnökként a repülőiparban akar elhelyezkedni, az nyilván pénzt is akar keresni.
Ezt akár a német repülō-iparról is írhattad volna
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and endre
Megfordult a fejemben egy furcsa gondolat.
Az elmúlt években a közel-keleti műsor során az oroszoknak lehetett több alkalmuk mind az F-22, mind az F-35 megfigyelésére, az orosz radarokon való felbukkanásuk mikéntjére stb.
Nem lehet, hogy rájöttek/megláttak valamit ami arra a következtetésre juttatta őket, hogy a stealth vonal a jelenlegi igényeiket tekintve számukra ár érték arányban nem egy feltétlen fontos fejlesztés? Vagy hogy a valószínűen jóval drágábban gyártható Szu-57 helyett sokkal jobban jönnek ki egy modernizált Szu-35-tel főleg úgy, hogy az új hajtóművet is belenyomják később a 35-ösbe?
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and vata
Megfordult a fejemben egy furcsa gondolat.
Az elmúlt években a közel-keleti műsor során az oroszoknak lehetett több alkalmuk mind az F-22, mind az F-35 megfigyelésére, az orosz radarokon való felbukkanásuk mikéntjére stb.
Nem lehet, hogy rájöttek/megláttak valamit ami arra a következtetésre juttatta őket, hogy a stealth vonal a jelenlegi igényeiket tekintve számukra ár érték arányban nem egy feltétlen fontos fejlesztés? Vagy hogy a valószínűen jóval drágábban gyártható Szu-57 helyett sokkal jobban jönnek ki egy modernizált Szu-35-tel főleg úgy, hogy az új hajtóművet is belenyomják később a 35-ösbe?

Nem. :)
 
Megfordult a fejemben egy furcsa gondolat.
Az elmúlt években a közel-keleti műsor során az oroszoknak lehetett több alkalmuk mind az F-22, mind az F-35 megfigyelésére, az orosz radarokon való felbukkanásuk mikéntjére stb.
Nem lehet, hogy rájöttek/megláttak valamit ami arra a következtetésre juttatta őket, hogy a stealth vonal a jelenlegi igényeiket tekintve számukra ár érték arányban nem egy feltétlen fontos fejlesztés? Vagy hogy a valószínűen jóval drágábban gyártható Szu-57 helyett sokkal jobban jönnek ki egy modernizált Szu-35-tel főleg úgy, hogy az új hajtóművet is belenyomják később a 35-ösbe?
Én ebban akkor látnék bármilyen rációt, ha elkezdenének megjelenni orosz vadászokon valamilyen újgenerációs radarok, légiharcrakéták stb. stb. Amiből arra lehetne következtetni, hogy sikerült valamilyen áttörést elérniük szenzorok terén stb. stb.
Amúgy az ár-érték varányban is lehet valami. Rájöttek, hogy anyagilag hatalmas falat egy ilyen gép és inkább lemondanak róla.
 
Szép kifejtős válasz :D:D

Tfh. igazad van és tényleg van rá módszerük+technikájuk az alacsony észlelhetőségű gépek elfogadható tartományban levő észlelésére.
Attól még ezt a technolgóiai lépcsőt nem hagyhatják ki... Eleve attól még ha nekik nem is lenne gond az észlelésük az ilyen gépeknek, nyílván a Világ jelentős részének az lenne.

A fejlesztés jelentős része pedig már ehhez megvan (maga a vas). Amivel gondjaik lehetnek, az pl. radar, hajtómű, rádióhullám elnyelő réteg, ilyenek, amelyekből max. a rh.e. réteg amit el lehetne felejteni, mert a többit amúgy is folyamtosan fejleszteniük kell.
 
A gép fejlesztése sok pénzt visz el, ahogy a számos párhuzamos program is. A nagyobbik baj, hogy fegyver az nincs hozzá. Nyilván van, de ami van, az el van maradva ahhoz a valós légi harcászati környezethez képest, amit ma a Nyugat diktál. És ahogy többen is írtátok, ebben már a kínaiak is előbbre vannak az oroszoknál.
Kedvenc példám a Gripen. Az egy dolog, hogy mivel kis szériás európai vadászgép, ezért drága, de technológiai szemüvegen keresztül nézve (tegyük fel, hogy az USA-ban gyártották volna és valamivel nagyobb darabszámban) ez egy kicsi, olcsó repülőgép. Vagyis az lenne. A lényeg a lényeg, se komoly erejű hajtóműve nincsen, se mindenkit lenyűgöző repülési paraméterei, csak kicsi, jó a radarja, jó az avionikája, a szenzorai és ami a legfontosabb, jók a fegyverei.
Az utóbbi negyed évben a svédek feltűnően sokat mutogatják egyik harci gépüket, amint fel meg leszáll Meteor+AMRAAM+IRIS-T kombóval, ami ettől még nem biztos, hogy elterjedt képesség, de már így önmagában az a bizonyos "James Bond-féle tudd, hogy értsd helyzet". Tehát még egy Gripen is komoly fenyegetés.

Az oroszoknak gőzerővel neki kell állni a komplett légi harcászatirepülőgépfedélzeti fegyverarzenál modernizációjának, különben az idáig az úgynevezett "4++" generáiciós gépekbe ölt pénz értelmét veszti.