AO arról beszélt,hogy ha ezt abbahagyják akkor lehúzhatja a rolót az egész katonai harcászatigép ágazat.Na ezt nem fogják engedni.
Nem fogják engedni: anno azt sem engedték, hogy kibernetikában lemaradjanak a nyugattól... és mégis.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
AO arról beszélt,hogy ha ezt abbahagyják akkor lehúzhatja a rolót az egész katonai harcászatigép ágazat.Na ezt nem fogják engedni.
Egy védekező helyzetben a 4++ gen gépek nem alkalmasak erre a feladatra? Értem én, hogy mi lesz 10-20 év múlva meg minden, de vajon mit tudhatnak az oroszok amit mi nem, hogy ennyire áttették a fókuszt a fejlesztésekben?
Azt nem tudom elfogadni, hogy nincs rá pénz, mert pénz arra van amire rányomják, legfeljebb máshonnan vesznek el. De ha már mindenképpen pénzügyi vonalon akarnánk megokolni a döntést akkor sem lehet a racionalitás vonalán haladni mivel szubjektív viszonyok erősen torzítják a piaci teret Oroszországban. Szóval ezen a vonalon el tudom képzelni, hogy a Szuhoj kicsit kiesett a pixisből, esetleg túl nagyot loptak a fejlesztési pénzekből és az eredmény kevés lett, most pedig megszívatják őket. Az orosz gondolkodást ismerve, ha valakit meg kell szívatni, akkor az meg lesz szívatva kerüljön akármibe.
Azért az nem elhanyagolható, hogy az F-15C nek pl 100 fölötti légigyőzelme van és 0 veszteség harc közben. Nyilván nem mindig ugyanolyan kaliberű ellenfél ellen harcoltak (ugyanakkor a többi típus sem), de azért ez már nem a véletlen kategória. A többi típusból ehhez képest elég sok veszett. Ebből nem kifejezetten azt kell levonni, hogy az F-15 az über alles, hanem azt, hogy az F-15 platform és az A2A only pilóták olyan magas színvonalon űzték a szakmát, mint senki más. Ez a repült órák fejében nem is feltétlen meglepő.
A red flag alapvetően arra van, hogy olyan gyakorlási lehetőséget biztosítson ami a lehető legközelebb áll a valósághoz. Ez az újoncoknak különösen fontos.
A II. vh után alakult ki a mondás, hogy az a pilóta aki az első bevetését túléli, az valószínűleg a többit is. Na ez kb. a red flag az újoncoknak, "kicsiben".
Inkább úgy fogalmaznék, hogy nem nagyon volt ugyanolyan kaliberű ellenfél. Persze az F-15 egy eltalált konstrukció, de ugyanaz a generáció sohsem állt vele szemben ugyanazokkal az AA rakétákkal és hasonló mennyiségben. Most konkrét számokba nem akarok bemelenni, de ha felvinnének 6-os csoportokban kb 100 F-15-öst, vele szemben ugyanennyi Gripent / EF-t / Rafale, az ami gépeken AIM-120D, az ellenfelen is AIM-120D vagy Meteor, ott biztos nem lenne 100:0 az F-15 javára. Generációs hátrányban meg lehet csinálni, ha nem bízod el magad, de Irakban is lőttek le amerikai gépet régi szovjet vadászokkal, de az azt hiszem nem F-15 volt.Azért az nem elhanyagolható, hogy az F-15C nek pl 100 fölötti légigyőzelme van és 0 veszteség harc közben. Nyilván nem mindig ugyanolyan kaliberű ellenfél ellen harcoltak (ugyanakkor a többi típus sem), de azért ez már nem a véletlen kategória. A többi típusból ehhez képest elég sok veszett. Ebből nem kifejezetten azt kell levonni, hogy az F-15 az über alles, hanem azt, hogy az F-15 platform és az A2A only pilóták olyan magas színvonalon űzték a szakmát, mint senki más. Ez a repült órák fejében nem is feltétlen meglepő.
A red flag alapvetően arra van, hogy olyan gyakorlási lehetőséget biztosítson ami a lehető legközelebb áll a valósághoz. Ez az újoncoknak különösen fontos.
A II. vh után alakult ki a mondás, hogy az a pilóta aki az első bevetését túléli, az valószínűleg a többit is. Na ez kb. a red flag az újoncoknak, "kicsiben".
Sokan emlegetik ezt az F-15 győzelem dolgot, de az kevéssé van a köztudatban, hogy az igazi csúcs az F-14-esé és pont az A verzióé. Öt lelőtt gépre 135 légigyőzelem jutott.
Inkább úgy fogalmaznék, hogy nem nagyon volt ugyanolyan kaliberű ellenfél. Persze az F-15 egy eltalált konstrukció, de ugyanaz a generáció sohsem állt vele szemben ugyanazokkal az AA rakétákkal és hasonló mennyiségben. Most konkrét számokba nem akarok bemelenni, de ha felvinnének 6-os csoportokban kb 100 F-15-öst, vele szemben ugyanennyi Gripent / EF-t / Rafale, az ami gépeken AIM-120D, az ellenfelen is AIM-120D vagy Meteor, ott biztos nem lenne 100:0 az F-15 javára. Generációs hátrányban meg lehet csinálni, ha nem bízod el magad, de Irakban is lőttek le amerikai gépet régi szovjet vadászokkal, de az azt hiszem nem F-15 volt.
A RF "eredménye" meg horgásztörténetek kategória, mindenki 10:0-ra veri a másikat, az második VH-s nagy légicsaták meg már nem aktuálisak.
Azért nem felejtsük el, hogy a "100:0 félék"-ben saját gép is volt, pont a századik F-15 légi győzelem egy saját helikopter volt, és még csak nem is háborús helyzetben.RF azért van mert amiknak elfogadhatatlan volt a 2-4:1es veszteségek, min 7-10est szerettek volna.
Ebből aztán mára lett 100:0 félék. Hamár pöcsméregetés.
Persze, csak itt MOST nálunk mindenki a nyugati forrást tartja MINDIG igaznak. Az Izraeliek tényleg sokkal jobban képzettebbek, és szervezettek voltak, jellemzően generációs előnyből valóban sikeresebben harcoltak esélyesen mint a képzetlenebb, fegyelmezetlenebb arabok Mig-21/Mig-23 al az F-15/16 ok ellen, de azért ha szépíteni kell a sztorin, eltagadni saját veszteséget, abban mindenki nagyon ügyes abban a térségben, nem csak az arabok...Abba meg már bele se menjünk, hogy ezen légi győzelmek nagy része az arab-izraeli háborúkból származik, ahol saját bevallás alapján mindenki több gépet lőtt le, mint amennyivel az ellenfél összesen rendelkezett , ha pedig volt vesztesség az véletlen baleset következménye volt, amihez az ellenfélnek persze semmi köze nem lehetett. Arra fele kb. ez a mentalitás, ennél fogva ezek a statisztikák finoman szólva is színezettek![]()
Abba meg már bele se menjünk, hogy ezen légi győzelmek nagy része az arab-izraeli háborúkból származik, ahol saját bevallás alapján mindenki több gépet lőtt le, mint amennyivel az ellenfél összesen rendelkezett , ha pedig volt vesztesség az véletlen baleset következménye volt, amihez az ellenfélnek persze semmi köze nem lehetett. Arra fele kb. ez a mentalitás, ennél fogva ezek a statisztikák finoman szólva is színezettek![]()
Az IAF légi győzelmeinek igazolása az egyik legszigorúbb a világon, csaxólok.
ugyanúgy nem vonom kétségbe a német Experték légi győzelmeinek számát, az ő elismerési rendszerük miatt.
Nincs egy olyan ország a földön akire ez nem lenne igaz ha üzleti érdekekről van szó..valaki elfogja ezt,valaki pedig bohóc maradAz IAF győzelmeinek igazolása az biztos az egyik legszigorúbb a világon, de vajon a veszteségeiket is ilyen őszintén igazolják-e? Egy a harci moráljára különösen kényes haderő könnyen lehet "nagyvonalú", ha a veszteségeit kell vizsgálni. És külön úgy, hogy esetleg egy nagyobb testvér üzleti érdeke is ezt kívánja. Csak spekulálok...
Nem az elsőt, hanem az első 5-10-et. Ennyi min. kellett ahhoz, hogy az akkori idők légi helyzetképalkotó képességének minimuma és rutinja meg legyen. Ez nem jelenti azt, hogy utána elkezdett légigyőzelmeket termelni, de legalább nem halt meg és ment könnyűszerrel a vágóhídra. A RF K/L aránya sanoszan olyan azonos szintű gépek között, hogy olyan veszteség esetén az USA soha sehova nem menne be...Azért az nem elhanyagolható, hogy az F-15C nek pl 100 fölötti légigyőzelme van és 0 veszteség harc közben. Nyilván nem mindig ugyanolyan kaliberű ellenfél ellen harcoltak (ugyanakkor a többi típus sem), de azért ez már nem a véletlen kategória. A többi típusból ehhez képest elég sok veszett. Ebből nem kifejezetten azt kell levonni, hogy az F-15 az über alles, hanem azt, hogy az F-15 platform és az A2A only pilóták olyan magas színvonalon űzték a szakmát, mint senki más. Ez a repült órák fejében nem is feltétlen meglepő.
A red flag alapvetően arra van, hogy olyan gyakorlási lehetőséget biztosítson ami a lehető legközelebb áll a valósághoz. Ez az újoncoknak különösen fontos.
A II. vh után alakult ki a mondás, hogy az a pilóta aki az első bevetését túléli, az valószínűleg a többit is. Na ez kb. a red flag az újoncoknak, "kicsiben".
Miért? Az F-14-nél ez hol igaz? AIM-54-nel és még kiherélt radarjának sem volt semmi iraki oldalon a közelében sem. Még az AIM-7 iráni export változatának sem, mert az iraki MiG-23 + R-23R az minden volt, csak nem acélos.Inkább úgy fogalmaznék, hogy nem nagyon volt ugyanolyan kaliberű ellenfél. Persze az F-15 egy eltalált konstrukció, de ugyanaz a generáció sohsem állt vele szemben ugyanazokkal az AA rakétákkal és hasonló mennyiségben. Most konkrét számokba nem akarok bemelenni, de ha felvinnének 6-os csoportokban kb 100 F-15-öst, vele szemben ugyanennyi Gripent / EF-t / Rafale, az ami gépeken AIM-120D, az ellenfelen is AIM-120D vagy Meteor, ott biztos nem lenne 100:0 az F-15 javára. Generációs hátrányban meg lehet csinálni, ha nem bízod el magad, de Irakban is lőttek le amerikai gépet régi szovjet vadászokkal, de az azt hiszem nem F-15 volt.
A RF "eredménye" meg horgásztörténetek kategória, mindenki 10:0-ra veri a másikat, az második VH-s nagy légicsaták meg már nem aktuálisak.
Ehhez képest az Sivatagi Vihar alatt két F-15E is odapalacsintázott. Az egyik egy kőkorszaki export Volhov szedte le...Nincs egy olyan ország a földön akire ez nem lenne igaz ha üzleti érdekekről van szó..valaki elfogja ezt,valaki pedig bohóc marad
???Miért? Az F-14-nél ez hol igaz? AIM-54-nel és még kiherélt radarjának sem volt semmi iraki oldalon a közelében sem. Még az AIM-7 iráni export változatának sem, mert az iraki MiG-23 + R-23R az minden volt, csak nem acélos.
Nem írtam azt hogy minden ország minden helyzetében korrupt...de úgy is érted mit akartam írniEhhez képest az Sivatagi Vihar alatt két F-15E is odapalacsintázott. Az egyik egy kőkorszaki export Volhov szedte le...
Ez itt off, de a jelentés semmi ilyent nem mondott.Az izraeliek azért elég kritikusak(a szárazföldiek biztos,a többit nem tudom).Ugye 2006 után kerek perec megmondták,hogy pár elit hadosztályt leszámítva lószart nem érnek kiváltképp a tartalékosok.Ezen elvileg azóta már(pont 2006 apropóján)változtattak.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..