Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

DOiiPmSWAAAZCxg.jpg:large

Régi kép, már kb 3x volt posztolva. :)
 
Bár nem vagyok szakértő az orosz nevezéktanban, de az összes eddig elkészült gép techdemo, mint a Szu-27Sz előtt volt a T-10 változatok... Az összes eddigi gép az YF-22 magasságába levő szinten van kb. Koncepció gépek.

Akkor meg mért hívják Su-57nek.

Az a durva fogalmunk sincs miért csak 30db 2027ig. Baromi kevés. Még tesztelésre... is. Tuti nem a hajtomű 117essel is bőven van benne kraft, max nem cirkál 1.6machal, na bumm. Miután megjelent a 30as majd lesz belölle gyakorló/képző gép uez van rakat más tipusnál is, hogy a széria első ~10%ból lett a kiképzőgép.Vmi komoly hiba van amiről foglamunk sincs.
Export piacokat is bukni fog evvel Oo, pedig ami jelenleg van és jó annak egy jelentős része pont úgy jött része, hogy India fizette a fejlesztés nagyját. Már csak ezért is végig kellett volna tolni. X akta.
 
Szerintem kicsit túl van bonyolítva a kérdés... Azért megy szarul (mert azért ne írjuk már le még, amíg itt repked, meg ilyenek) a projekt, mert nincs benne pénz. Ennyi...
Lehet itt variálni, hogy szakemberhiány is, stb... De mind-mind arra vezethető vissza, hogy nincs pénz.
Amúgy is azért nézzük már meg, hogy milyen fejlesztőkkel kell versenyezniük, USA, Kína, EU... Ezek GDP-jével kell összemérni az orosz lehetőségeket.

Nem vagyok orosz fan, de amiatt én is csalódott vagyunk, hogy egy ilyen érdekes projektnek ennyire hányattatott a sorsa. Szép és jó gépeket csinálnak, vannak érdekes és egyedi megoldásaik, annak ellenére, hogy bizonyos területeknek 10-20-30 éves lemaradásaik vannak,Ezeket mindenképpen becsülöm, értékelem, akárki is a gyártó...

HA nem lettek volna szankciók, HA az indiaiak komolyabban beszállnak, stb-stb...

Nem értek egyet pénzügyileg sem. Amit el elhet adni drágán, fő exportcikk nem mellesleg még fejlesztésébe is adnak esetleg pénzt az mindig prioritás volt és "bomba" üzlet. Vmin komoly probléma van amiről nem tudunk és imo nem a hajtómű az mert 117essel is nagyon szépen megy. Ha tippelnem kéne avionika, rendszerintegráció...

Amúgy izgi lesz a kérdés, hogy India ezek után merre tovább. Mert a squadron szám a Mig-21/27... kiesésével csúnyán meg fog zuhanni, 200+ gépet kéne potolniuk 5!éven belűl.
 
Akkor meg mért hívják Su-57nek.

Az a durva fogalmunk sincs miért csak 30db 2027ig. Baromi kevés. Még tesztelésre... is. Tuti nem a hajtomű 117essel is bőven van benne kraft, max nem cirkál 1.6machal, na bumm. Miután megjelent a 30as majd lesz belölle gyakorló/képző gép uez van rakat más tipusnál is, hogy a széria első ~10%ból lett a kiképzőgép.Vmi komoly hiba van amiről foglamunk sincs.
Export piacokat is bukni fog evvel Oo, pedig ami jelenleg van és jó annak egy jelentős része pont úgy jött része, hogy India fizette a fejlesztés nagyját. Már csak ezért is végig kellett volna tolni. X akta.
Talán mert nem ugyan az mint annak idején az YF-22 volt...?
 
Akkor meg mért hívják Su-57nek.

Azért Szu-57, mert kell a nevezéktanba, hogy ez már széria-érett gép, kész van.
Nem először történik ilyen, más országokban is előfordul, ugye. De hogy orosz nevezéktan legyen példa, a Szuhoj Sz-37 előre nyilazott szárnyú proto gépnek is adtak Szu-47 jelölést, pedig összesen egy készült belőle. Ha jól rémlik, akkor volt is bejelentés, hogy ez lesz az alapja az új orosz vadászgépnek. Oszt nem ez lett...

Export piacokat is bukni fog evvel Oo, pedig ami jelenleg van és jó annak egy jelentős része pont úgy jött része, hogy India fizette a fejlesztés nagyját. Már csak ezért is végig kellett volna tolni. X akta.

Ha kész lenne, és export képes lenne, feltehetően el lehetne adni. Az Sz-400-asokat is úgy árulják, hogy évek múlva tudják leszállítani, mert először az orosz igényeket kell kielégíteni. Az Sz-350 Vityazt is úgy árulják, hogy még nincs készen belőle valójában egy sem.
Korábban a Szu-35 / Szu-37, vagy a MiG-35 is ilyen volt, félig-meddig meg volt csinálva, de ha valaki megrendelte volna, akkor először a pénz arra ment volna, hogy befejezzék. Ez történt ugye az Indiaiak által megrendelt MiG-29K esetében is....

Amúgy izgi lesz a kérdés, hogy India ezek után merre tovább. Mert a squadron szám a Mig-21/27... kiesésével csúnyán meg fog zuhanni, 200+ gépet kéne potolniuk 5!éven belűl.

Annyira India gazdasága sem erős, hogy a viszonylag olcsó és olcsón üzemeltethető MiG-21-esről és -27-esről 1:1 arányban válthassanak modern vadászgépre.
Ezzel mindenki, még az USAF is szembesült...
 
December 12-én készültek a képek. Asztrahány- megyében, Privolzsszkijban.
A_LK3gbyKjM.jpg

Más..
Nem hivatalos hírek szerint 6 darab 30-as hajtómü van Aktyubinszkban és a következő két PAK-FA protóba már azokat építik be.

Nem értem.
Az oké, hogy Aktyubinszkban van pár darab proto, illetve a kondenzes képek tanúsága szerint az egyik legutolsó, már beburkolt hajtóműgondolás példány is ott repked. A légierő tesztalakulatának pilótái, tehát a katonák dolgoznak velük.
Ahogy láthattátok, maga a bázis parancsnoka, Radev eszredes is, aki a szíriai, Szu-34-esen lehúzott éles harci küldetéssorozata után kapott Putyintól a sturmanjával együtt Oroszország Hőse kitűntetést, még ő is teszteli a Szu-57-est.
(Aktyubinszkban zajlanak az új repülőgép típusok fegyvertesztjei, indítások, célravezérlések, oldási tesztek, nagy hatótávolságú rakéta éleslövészetek. Gondoljunk csak a néhai MiG-31M mai napig világrekord 250km-es távolságból végrehajtott sikeres R-37-es éleslövészetére akár)

De a 30-as hajtóműveket minek viszik a légierő kísérleti csapatpróba bázisára, ha egyszer az érdemi repülési teszteket vagy Zsukovszkijban, vagy a KnAAZ Dzemgiben levő gyári bázisáról végzik?
Józan paraszti ésszel úgy gondolnám, hogy az összerakott és nem bolygatott, alaposan berepült, kiismert és minden érdemi korlátozás alól feloldott példányokal dolgoznak a fegyvertesztekhez, míg egy-egy kiragadott LL-é (repülő próbapaddá) átépített példánnyal alaposan letesztelik a hajtóművet illetve hajtóműveket.
És ugye közben a sorban levő új példányokba is már ezeket építik be.
 
Nem értem.
Az oké, hogy Aktyubinszkban van pár darab proto, illetve a kondenzes képek tanúsága szerint az egyik legutolsó, már beburkolt hajtóműgondolás példány is ott repked. A légierő tesztalakulatának pilótái, tehát a katonák dolgoznak velük.
Ahogy láthattátok, maga a bázis parancsnoka, Radev eszredes is, aki a szíriai, Szu-34-esen lehúzott éles harci küldetéssorozata után kapott Putyintól a sturmanjával együtt Oroszország Hőse kitűntetést, még ő is teszteli a Szu-57-est.
(Aktyubinszkban zajlanak az új repülőgép típusok fegyvertesztjei, indítások, célravezérlések, oldási tesztek, nagy hatótávolságú rakéta éleslövészetek. Gondoljunk csak a néhai MiG-31M mai napig világrekord 250km-es távolságból végrehajtott sikeres R-37-es éleslövészetére akár)

De a 30-as hajtóműveket minek viszik a légierő kísérleti csapatpróba bázisára, ha egyszer az érdemi repülési teszteket vagy Zsukovszkijban, vagy a KnAAZ Dzemgiben levő gyári bázisáról végzik?
Józan paraszti ésszel úgy gondolnám, hogy az összerakott és nem bolygatott, alaposan berepült, kiismert és minden érdemi korlátozás alól feloldott példányokal dolgoznak a fegyvertesztekhez, míg egy-egy kiragadott LL-é (repülő próbapaddá) átépített példánnyal alaposan letesztelik a hajtóművet illetve hajtóműveket.
És ugye közben a sorban levő új példányokba is már ezeket építik be.

Nem lehet,hogy nem most először repült a 30-as csak mot mutatták meg?Annyira nem bízhatnak a hajtóműben,hogy azonnal Aktyubinszkba viszik?
 
Akkor meg mért hívják Su-57nek.

Az a durva fogalmunk sincs miért csak 30db 2027ig. Baromi kevés. Még tesztelésre... is. Tuti nem a hajtomű 117essel is bőven van benne kraft, max nem cirkál 1.6machal, na bumm. Miután megjelent a 30as majd lesz belölle gyakorló/képző gép uez van rakat más tipusnál is, hogy a széria első ~10%ból lett a kiképzőgép.Vmi komoly hiba van amiről foglamunk sincs.
Export piacokat is bukni fog evvel Oo, pedig ami jelenleg van és jó annak egy jelentős része pont úgy jött része, hogy India fizette a fejlesztés nagyját. Már csak ezért is végig kellett volna tolni. X akta.
Amiért az F-22 egy ideig F/A-22 volt... Marketing/PR...
 
Kérdés az mekkora sorozatban gondolkodnak???:)
Ez olyan kérdés, mint a sorozáson a "fogyasztasz-e alkoholt rendszeresen?". Egy kemény alkoholista is felelhet erre igennel, mivel minden nap iszik, és az is aki május 1-kor meg szilveszterkor iszik meg egy pohárral (máskor soha) mivel ez is egy rendszer. Szóval majd meglátjuk.
 
Ez olyan kérdés, mint a sorozáson a "fogyasztasz-e alkoholt rendszeresen?". Egy kemény alkoholista is felelhet erre igennel, mivel minden nap iszik, és az is aki május 1-kor meg szilveszterkor iszik meg egy pohárral (máskor soha) mivel ez is egy rendszer. Szóval majd meglátjuk.
Ennek az országnak nincs szégyenkezni valója.....ha ennyi akkor ennyi..sokkal sokkal gazdagabb országok is csak sima usa csicskák és egyszerűbb tőlük venni mindent....ezek meg egy képzeletbeli börtönben hozzák össze ezeket az eredményeket...mindegy ez van
 
A 12 darabos kezdeti tétel a gyártásfejlesztési időszak alatt gyártott első ipari tömeggyártás(széria) vagy tömeggyártás műszaki dokumentációját használva, annak érdekében, hogy megerősítse a termelés készenlétét a meghatározott követelményeknek megfelelő és meghatározott mennyiségű termékek előállítására.
 
Mennyi a modern kori ...2 vh után..kb 60-s évektől számított havi legtöbb legyártott harci gép db szám egy típusból?
 
A 12 darabos kezdeti tétel a gyártásfejlesztési időszak alatt gyártott első ipari tömeggyártás(széria) vagy tömeggyártás műszaki dokumentációját használva, annak érdekében, hogy megerősítse a termelés készenlétét a meghatározott követelményeknek megfelelő és meghatározott mennyiségű termékek előállítására.

Igazából önző módon nekem az a lényeg, hogy mire "újból" kijutok a győzelem napi parádéra, addig legyen belőlük annyi, hogy elsötétítsék velük az eget... :)