Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 181
50 487
113
Dehogy gyártok terminológiákat. Annyit mondtam hogy hamarabb eléri az a sebességet amit szeretnének hogy elérjen, ha közben süllyed és úgy gyorsít fel majd vált át vízsintes repülésre, ahol csúcsot mérnek. Szerintem ezt tartom továbbra is.

Ha az F-15 egyszer elérte a Mach 2.4-et, s a legtöbb helyen Mach 2.5 van neki megadva maximális sebességnek, akkor az a Pak-Fa az új hajtóművel nem feltétlenül lesz távol attól hogy egyszer elérje akár azt ami most felreppent, 3000 km/h-t.

Értelme van? Nincs.

A gyorsulás a lényeg, és az agilitás, nem a csúcssebesség amit tök üresen - könnyen tud akár pár másodpercre beállítani. Ettől függetlenül ahhoz hogy ezt elérje, lehet hogy az új hajtóművekkel meg lesz az a gyorsulás képesség, az újonnan alkalmazott anyagokkal a hőrezisztencia ahhoz, hogy beállítson egy ilyen rekordot.
 
M

molnibalage

Guest
Dehogy gyártok terminológiákat. Annyit mondtam hogy hamarabb eléri az a sebességet amit szeretnének hogy elérjen, ha közben süllyed és úgy gyorsít fel majd vált át vízsintes repülésre, ahol csúcsot mérnek. Szerintem ezt tartom továbbra is.

Ha az F-15 egyszer elérte a Mach 2.4-et, s a legtöbb helyen Mach 2.5 van neki megadva maximális sebességnek, akkor az a Pak-Fa az új hajtóművel nem feltétlenül lesz távol attól hogy egyszer elérje akár azt ami most felreppent, 3000 km/h-t.

Értelme van? Nincs.

A gyorsulás a lényeg, és az agilitás, nem a csúcssebesség amit tök üresen - könnyen tud akár pár másodpercre beállítani. Ettől függetlenül ahhoz hogy ezt elérje, lehet hogy az új hajtóművekkel meg lesz az a gyorsulás képesség, az újonnan alkalmazott anyagokkal a hőrezisztencia ahhoz, hogy beállítson egy ilyen rekordot.
Jaj...

Számold már ki, hogy mekkora túlterhelésű fordulóval lehetne úgy süllyedni, hogy utána a gravitációüval még lehessen gyorsulni miközben a légkör egyre sűrűbb. A forduló maga lassítja a gépet ... Mutassam meg F-16-tal a jelenséges a BMS4-ben majd a két ünnep között...?

Ilyen hülyeségek megválaszolása viszi el az értékes időt, ahelyett hogy írnám, amit írni kell, hogy 20-ra készen legyek...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 181
50 487
113
Hát erre már kiváncsi vagyok, hogy ha full gázon megy egy repülőgép vízszintesen, és ezt az utánégetőt tovább tartva elkezd magasságot veszteni, akkor hogyan fog nem tovább gyorsulni...
 
M

molnibalage

Guest
Hát erre már kiváncsi vagyok, hogy ha full gázon megy egy repülőgép vízszintesen, és ezt az utánégetőt tovább tartva elkezd magasságot veszteni, akkor hogyan fog nem tovább gyorsulni...
Úgy zsolti, hogy a süllyedéshez a gépel fordulni kell, vagyik leborítani vagy negatív G-nen süllyedni...
Amit ráadásul a sürűrűbb légkör felé teszel meg...

Nézd már meg az n+1-szer linkelt F-16CJ supplementet vagy a fenti diagramot, amit linkelte az jósiten szakadna már rád... Ez linkeltem szarabb minőségben odafent.
Tessék, jó minőségben.
msj3wcq5bn0noikopku8.png


Felfogod annak jelentését, hogy kb. 36 ezer lábon a gép eléri csúcssebességét? Ha magasabbról akarsz süllyedni, akkor a csúcssebességed eleve kisebb és a forduló maga lassítja a gépet és igen hamar 30 ezer láb alatt vagy, mert kurvagyorsna repült és néhány fokos süllyedésben is már zúgsz lefelé.

A limit airspeed görbe a torlónyomás és egyéb hatások miatt van. Feltűni, hogy adott magasság felett már nem ez a korlát...?

Nagyon kérlek, ha kb. századjára is ennyire fogalmatlan vagy témában, akkor megtennéd azt a szívességet, hogy legfeljebb csak megköszönöd a felvilágosítást és nem hülyeségeket kombinálsz tovább,,.? Please...?
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Úgy zsolti, hogy a süllyedéshez a gépel fordulni kell, vagyik leborítani vagy negatív G-nen süllyedni...
Amit ráadásul a sürűrűbb légkör felé teszel meg...

Nézd már meg az n+1-szer linkelt F-16CJ supplementet vagy a fenti diagramot, amit linkelte az jósiten szakadna már rád... Ez linkeltem szarabb minőségben odafent.
Tessék, jó minőségben.
msj3wcq5bn0noikopku8.png


Felfogod annak jelentését, hogy kb. 36 ezer lábon a gép eléri csúcssebességét? Ha magasabbról akarsz süllyedni, akkor a csúcssebességed eleve kisebb és a forduló maga lassítja a gépet és igen hamar 30 ezer láb alatt vagy, mert kurvagyorsna repült és néhány fokos süllyedésben is már zúgsz lefelé.

A limit airspeed görbe a torlónyomás és egyéb hatások miatt van. Feltűni, hogy adott magasság felett már nem ez a korlát...?

Nagyon kérlek, ha kb. századjára is ennyire fogalmatlan vagy témában, akkor megtennéd azt a szívességet, hogy legfeljebb csak megköszönöd a felvilágosítást és nem hülyeségeket kombinálsz tovább,,.? Please...?


Bárminemű kötözködés elkerülése végett...miért nem kombinálhat??Miért nem mondhat hülyeséget 1000 szer is...Miért akarod hogy rászakadjon a jóisten?
Kérlek ad meg az alapvető emberi tisztességet ...KÉRLEK KÉRLEK KÉRLEK!!!!
Egy szaros diagram miatt eszed az ideget?,Miért ,miért ,miért...Kérlek használd a szerkesztés gombot...mielőtt Zsoltinak írsz...egy halandónak ,mint én ugyanolyan bicskanyitógató az,hogy 1000. alkalom után is egy szaros diagram nem tudása miatt sértegetsz egy embert.......és nem Zsolti védem ezzel........olyan amilyen.
 
M

molnibalage

Guest
Bárminemű kötözködés elkerülése végett...miért nem kombinálhat??Miért nem mondhat hülyeséget 1000 szer is...Miért akarod hogy rászakadjon a jóisten?
Kérlek ad meg az alapvető emberi tisztességet ...KÉRLEK KÉRLEK KÉRLEK!!!!
Egy szaros diagram miatt eszed az ideget?,Miért ,miért ,miért...Kérlek használd a szerkesztés gombot...mielőtt Zsoltinak írsz...egy halandónak ,mint én ugyanolyan bicskanyitógató az,hogy 1000. alkalom után is egy szaros diagram nem tudása miatt sértegetsz egy embert.......és nem Zsolti védem ezzel........olyan amilyen.
Használtam, utána nézett ki így.

Az nem tisztesség, hogy ha ÖTVENEDJÉRA magyarázza meg valalki a 1G PE diagramot, akkor értse már meg...? Ráadásul zsolti esete nem egyedi. Az ember megmagyarázza, ő meg folyamtosan kitalál valamit, aminek a vége az, hogy "nem tudhatjuk". Az az érzésem, hogy neki az Összefoglaló is falra hányt borsó lesz...

Kicsit nagyon kezd elegem lenni abból, hogy egyesek csak a stíluson akadnak ki. Az nem alapvető tisztesség, hogy egy vitába ne ostoba módon menjél bele n+1-ik alkalommal is? :confused:
Ketten magyaráztuk el a csúcssebességet, erre ő továbbra is fantáziál...
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Használtam, utána nézett ki így.

Az nem tisztesség, hogy ha ÖTVENEDJÉRA magyarázza meg valalki a 1G PE diagramot, akkor értse már meg...? Ráadásul zsolti esete nem egyedi. Az ember megmagyarázza, ő meg folyamtosan kitalál valamit, aminek a vége az, hogy "nem tudhatjuk". Az az érzésem, hogy neki az Összefoglaló is falra hányt borsó lesz...

Kicsit nagyon kezd elegem lenni abból, hogy egyesek csak a stíluson akadnak ki. Az nem alapvető tisztesség, hogy egy vitába ne ostoba módon menjél bele n+1-ik alkalommal is? :confused:
Ketten magyaráztuk el a csúcssebességet, erre ő továbbra is fantáziál...
Nézd az,hogy nem érti az az ő felelőssége...és te ezen rugózol rendszeresen...ha te jogosan hozod fel ezt érvként..(50 alkalommal mondtam el)...akkor más is jogosan hozhat fel ilyen érvet a "stílussal" kapcsolatban...,mert ez is el lett mondva 50 alkalommal...másrészt nem kevés alkalommal kaptál dicséretet a munkádért,kutatásaidért,...stb.
Ha te azt kéred tanuljunk a munkáidból ,akkor mi meg azt kérjük tanulj mások stílusából....ha nekem javamra válik a te tudásod akkor hidd el neked meg javadra válik mások kommunikálási stílusa.Ha te ezt telibesz...d akkor sincs semmi baj ,mert ez egy fórum.:):)
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 181
50 487
113
Szerintem elbeszélünk egymás mellett.

Ha adva van egy magasság érték, ahol a lehető legoptimálisabb a torló nyomás és minden egyéb hatás ahhoz hogy te ott érd el a csúcssebességed az adott géppel, én akkor is azt gondolom, hogy ettől magasabbra repülve és onnan elkezdve fogyasztva az üa-ot csökkentve a magasságot nyél gázon beérve az optimális magasságba és ott vízszintesen mérve lehet a legrövidebb idő alatt kigyorsítani egy olyan csúcssebességre, ahol aztán meglehet a kívánt rekord. Ezt csak azért írtam le már az elején, mert jópáran azt mondják, hogy nem is hajtómű tolóereje, hanem a hőterhelés lehet a szűk keresztmetszet. Tehát ha csúcsot kéne dönteni, az mindenképp jól jönne, ha a lehető legkevesebb idő alatt érné el a kívánt sebességet, ehhez viszont jó gyorsulás kell. Na erre írtam azt amit. Felmész szolgálati csúcsmagasságba, úgy hogy nem olvasztod szét magad a nagy sebességtől, és onnan kezdesz el begyorsítani, majd akár 10km-nél mérsz egy vízszintes szakaszon egy csúcssebességet.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Úgy zsolti, hogy a süllyedéshez a gépel fordulni kell, vagyik leborítani vagy negatív G-nen süllyedni...
Amit ráadásul a sürűrűbb légkör felé teszel meg...

Nézd már meg az n+1-szer linkelt F-16CJ supplementet vagy a fenti diagramot, amit linkelte az jósiten szakadna már rád... Ez linkeltem szarabb minőségben odafent.
Tessék, jó minőségben.
msj3wcq5bn0noikopku8.png


Felfogod annak jelentését, hogy kb. 36 ezer lábon a gép eléri csúcssebességét? Ha magasabbról akarsz süllyedni, akkor a csúcssebességed eleve kisebb és a forduló maga lassítja a gépet és igen hamar 30 ezer láb alatt vagy, mert kurvagyorsna repült és néhány fokos süllyedésben is már zúgsz lefelé.

A limit airspeed görbe a torlónyomás és egyéb hatások miatt van. Feltűni, hogy adott magasság felett már nem ez a korlát...?

Nagyon kérlek, ha kb. századjára is ennyire fogalmatlan vagy témában, akkor megtennéd azt a szívességet, hogy legfeljebb csak megköszönöd a felvilágosítást és nem hülyeségeket kombinálsz tovább,,.? Please...?


Ez akkor azt jelenti,hogy amikor a gép eléri a csúcsmagasságát és max speed-t és onnan bedönt ...akkor lassulni fog?....Max speed után?
 
M

molnibalage

Guest
Ez akkor azt jelenti,hogy amikor a gép eléri a csúcsmagasságát és max speed-t és onnan bedönt ...akkor lassulni fog?....Max speed után?
Igen, azt. Azért hívják csúcssebességnek, mert abból a pontból is minden manőver lassulásra készteti a gépet.

Süllyed? Fordulnia kell, emiatt lassul és sűrűbb légkörbe is ér.
Emelkedik? Lassul.
Pusztán fordul? Azt még néhány tized G-s manőverig elviseli, de kb. ennyi.

A limit speed résznél elvileg átléphetné azt a sebességét a gép, de az nem a normál üzemi tartomány. Érdelme nem stealth gépek esetén amúgy sincs az egésznek a függesztmények légellenállása miatt.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Igen, azt. Azért hívják csúcssebességnek, mert abból a pontból is minden manőver lassulásra készteti a gépet.

Süllyed? Fordulnia kell, emiatt lassul és sűrűbb légkörbe is ér.
Emelkedik? Lassul.
Pusztán fordul? Azt még néhány tized G-s manőverig elviseli, de kb. ennyi.

A limit speed résznél elvileg átléphetné azt a sebességét a gép, de az nem a normál üzemi tartomány. Érdelme nem stealth gépek esetén amúgy sincs az egésznek a függesztmények légellenállása miatt.
okés..köszi...most először értelmeztetem ezt a diagramot:D:D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 202
60 080
113
Nem tudjuk ki állította ezeket az értékeket, de csak elméleti síkon azért megéri róla beszélni.
Nekem az jutott eszembe, hogy a PAKFA gyakorlatilag úgy van megtervezve, hogy nem csak a szárnyak, de a törzs is komoly felhajtóerőt termelhet.
Mi van akkor ha a PAKFA képes nagyon nagy magasságban is repülni-e miatt? Gondolok itt arra, hogy 20 km magasan a 3000 km/h közel sem jár akkora hőterheléssel és közeg ellenállással , mint 10 km magasan.

És mi van ha a hajtómű tényleg képes ezekre a maximális tervezési értékekre, csak mondjuk nem a PAKFA-ban?
Ugye az oroszok szóba hozták, hogy a MIG-31-nek is szeretnének utódot. Mi van akkor ha abba is ezt a hajtóművet szánják? Mert oda jól jönnének ezek a paraméterek :)
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 181
50 487
113
Nem tudjuk ki állította ezeket az értékeket, de csak elméleti síkon azért megéri róla beszélni.
Nekem az jutott eszembe, hogy a PAKFA gyakorlatilag úgy van megtervezve, hogy nem csak a szárnyak, de a törzs is komoly felhajtóerőt termelhet.
Mi van akkor ha a PAKFA képes nagyon nagy magasságban is repülni-e miatt? Gondolok itt arra, hogy 20 km magasan a 3000 km/h közel sem jár akkora hőterheléssel és közeg ellenállással , mint 10 km magasan.

És mi van ha a hajtómű tényleg képes ezekre a maximális tervezési értékekre, csak mondjuk nem a PAKFA-ban?
Ugye az oroszok szóba hozták, hogy a MIG-31-nek is szeretnének utódot. Mi van akkor ha abba is ezt a hajtóművet szánják? Mert oda jól jönnének ezek a paraméterek :)
Olyan nagy magasságban már nagyon kevés az oxigén a hajtóműnek ahhoz, hogy a legjobb tolóerőt tudja kifejteni. A beomlővel sok mindent lehet módosítani, de ha egy gépet arra terveznek hogy 8 max 10/12 km ig legyen agilis, ahová a harcászati vadászgépek nagy része be van lőve, annak a 20 km már nem lesz optimális. A Mig 31 elfogó vadász, marha magasan tud nagyon gyorsan haladni jó sokáig, de az meg cserében úgy manőverezik mint egy féltégla. A Pak Fa nyilván és egyértelműen nem erre van, ebben egyet értek mindenkivel. Viszont ha bika erős lesz valóban a hajtómű, és picit a borítást is elviszik ebbe az irányba, kiváló gyorsulással tisztán üresen sztem nem kijelenthető hogy a neki optimális 10 12 km magasságban ne tudna beállítani egy kb. beharangozott 3000 km/h t. Főleg hogy több hír van arról, hogy másokkal ellentétben nem a stealthnek rendeltek alá mindent a saját 5. gen tervezésnél. Ettől viszont még nyilván nem ez lesz a funkciója, ha el is tudja érni majd a kb. 2.8 M et, másodpercekre tudja csak tartani. Ha egyáltalán... Megint nem azt akartam mondani, hogy biztos igazat mondanak az oroszok, csak annyit, hogy csípőből nem biztos hogy rá kell vágni hogy hazudnak, illetve azt hogy ránézésre lehetetlen, mert én pl. nem hiszek senkinek aki fényképről megmondja azt hogy milyen anyagból, és pláne milyen felületi kezeléssel, erősítéssel, bevonattal fog készülni hőrezisztencia alapján a T 50. Azt gondolom, kb. annyi hiteles infó lehet erről is, mint az RCS keresztmetszetéről, vagy a 30 as hajtóművek valós teljesítménykarakterisztikájáról. Ott is ígérnek egyébként kb. 180 KN t, akár abba is bele lehetne kötni ránézésre, hogy úgy sem lesz meg, mert nem lesznek képesek előállítani nagy mennyiségben sorozatban a megfelelő minőségű egykristályos turbinalapátokat pl., vagy bármi mást.

Sok tényezős dolog lesz még ez, nagyon nincs még kiforrva hogy mi lesz ebből a végére.


Majd meglássuk.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Nem tudjuk ki állította ezeket az értékeket, de csak elméleti síkon azért megéri róla beszélni.
Nekem az jutott eszembe, hogy a PAKFA gyakorlatilag úgy van megtervezve, hogy nem csak a szárnyak, de a törzs is komoly felhajtóerőt termelhet.
Mi van akkor ha a PAKFA képes nagyon nagy magasságban is repülni-e miatt? Gondolok itt arra, hogy 20 km magasan a 3000 km/h közel sem jár akkora hőterheléssel és közeg ellenállással , mint 10 km magasan.

És mi van ha a hajtómű tényleg képes ezekre a maximális tervezési értékekre, csak mondjuk nem a PAKFA-ban?
Ugye az oroszok szóba hozták, hogy a MIG-31-nek is szeretnének utódot. Mi van akkor ha abba is ezt a hajtóművet szánják? Mert oda jól jönnének ezek a paraméterek :)

molni tökön fogja szúrni magát....
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
Vastagsag es hoelvezetes a lenyeg. Mikor a csodálkozó Mikiegér kinézetű Super Crusaidert megtolta a J75-ös, 3000km/h lett a vége és a Crusaider-ével lényegében azonos kabintető több helyen megolvadt.

Az igazán gyors gépek osztott szélvédővel bírnak, komoly vastagságuk is komoly merevítésük van. A külön front szélvédő ráadásul többrétegű.
Ez volt anno a Mig-31-ösök egyik komoly hibája. A felmelegedéssel/lehűléssel járó hōterhelést könnyen megrepeszthette az oldalsó ablakokat...

San-Diego-ban lefotóztam egy képet, amin a Blackbird hōprofilja van. A belépōélek vastagon 1000F felett vannak, a kabintetō is elég meleg. Egy prototípus kabinteteje is ki van állítva, ha tippelnem kellene, akkor többrétegű, hōkezelt síküvegbōl van összeragasztva.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
M

molnibalage

Guest
Nem tudjuk ki állította ezeket az értékeket, de csak elméleti síkon azért megéri róla beszélni.
Nekem az jutott eszembe, hogy a PAKFA gyakorlatilag úgy van megtervezve, hogy nem csak a szárnyak, de a törzs is komoly felhajtóerőt termelhet.
Mi van akkor ha a PAKFA képes nagyon nagy magasságban is repülni-e miatt? Gondolok itt arra, hogy 20 km magasan a 3000 km/h közel sem jár akkora hőterheléssel és közeg ellenállással , mint 10 km magasan.

És mi van ha a hajtómű tényleg képes ezekre a maximális tervezési értékekre, csak mondjuk nem a PAKFA-ban?
Ugye az oroszok szóba hozták, hogy a MIG-31-nek is szeretnének utódot. Mi van akkor ha abba is ezt a hajtóművet szánják? Mert oda jól jönnének ezek a paraméterek :)
A hagyományos vadászgépek 1G P-E diagramja okkal olyan formájú, amilyen. 10-13 km magasság között van a csúcssebességük, mert ez jön ki a légellenállás és tolóerő párosából. Figyelem, ez messze nem jelenti azt, hogy a gyorsulásuk itt a legnagyobb.

(Pont azt a részt írom az összefoglalóban át...)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Olyan nagy magasságban már nagyon kevés az oxigén a hajtóműnek ahhoz, hogy a legjobb tolóerőt tudja kifejteni. A beomlővel sok mindent lehet módosítani, de ha egy gépet arra terveznek hogy 8 max 10/12 km ig legyen agilis, ahová a harcászati vadászgépek nagy része be van lőve, annak a 20 km már nem lesz optimális. A Mig 31 elfogó vadász, marha magasan tud nagyon gyorsan haladni jó sokáig, de az meg cserében úgy manőverezik mint egy féltégla. A Pak Fa nyilván és egyértelműen nem erre van, ebben egyet értek mindenkivel. Viszont ha bika erős lesz valóban a hajtómű, és picit a borítást is elviszik ebbe az irányba, kiváló gyorsulással tisztán üresen sztem nem kijelenthető hogy a neki optimális 10 12 km magasságban ne tudna beállítani egy kb. beharangozott 3000 km/h t.
Elérni el tudná? Sanszsoan igen. Beállítani tartósan? A fizika és eddigi gépek arra utalnak, hogy nagyon nem. Termondinamikai és anyagszerkezeti okai vannak.

Minden, ismétlem, minden olyan repülőgép, ami tartósan ekkora sebességre volt képes vagy 100% hőálló acél vagy titánból épült és/vagy speciális festéssel. Teljesen mindegy, hogy 16 vagy 24-26 km-en repülsz ekkora sebességgel, ez már gond. Az SR-71 belépőélei is bőven 200 fok felett voltak 24 km magasan. Pedig az titán volt és vezette el a hőt és minden a nagy sebességnek rendeltek alá...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Nem tudjuk ki állította ezeket az értékeket, de csak elméleti síkon azért megéri róla beszélni.
Nekem az jutott eszembe, hogy a PAKFA gyakorlatilag úgy van megtervezve, hogy nem csak a szárnyak, de a törzs is komoly felhajtóerőt termelhet.
Mi van akkor ha a PAKFA képes nagyon nagy magasságban is repülni-e miatt? Gondolok itt arra, hogy 20 km magasan a 3000 km/h közel sem jár akkora hőterheléssel és közeg ellenállással , mint 10 km magasan.

És mi van ha a hajtómű tényleg képes ezekre a maximális tervezési értékekre, csak mondjuk nem a PAKFA-ban?
Ugye az oroszok szóba hozták, hogy a MIG-31-nek is szeretnének utódot. Mi van akkor ha abba is ezt a hajtóművet szánják? Mert oda jól jönnének ezek a paraméterek :)
A hőterhelésnek az állásszöghöz vajmi kevés köze van... Egyszerűen a torlóponti entalpia követezménye...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 559
113
A Raptor fix profilú szívócsatornával bármikor képes 20 ezer méter fölé emelkedni. A Mach 2+ is egy hivatalossá tett bullshit érték, a gép valószínű képes a Mach 2.4-re is. De nem csak a Mach 2+ a hivatalos, hanem a gyakorlatban elért max sebességadat titkossága is. Szabályozható szívócsatornával a Lockheed berepülőpilótáinak hivatalos véleménye szerint Mach 2.6-ot tudna a gép. Ha ilyen lenne. A Szu-57-esnek szabályozható a szívocsatornája a többi meg majd vagy kiderül, vagy nem.