Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 480
113
Én illusztrációra tippelek (vagyis kvázi biztos vagyok benne). ;)
Az amit láttam nem az volt. Film volt, mérnökökkel, köpenyes technikusokkal. Viszont akár lehetett valami kísérleti baszott erős AL-41 is, meg nem mondom nektek 100%-ra hogy a mostani 30 as típus volt e vagy sem, egészben van részegységeiben.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Nem látok feliratot, nem hallok hangok Boki. Megmondom a frankót, akár ez is lehetett, ha egy kb. órás doku közepe tájáról van kivágva, és azt írták alá angolul feliratban amit mondtam fentebb. Ennyire részletekre már nem emlékszem. Egy mérnök ücsörgött monitorok előtt, és magyarázott dolgokat, hogy kurva jó lesz, nagyon erős, nagyon gyorsan fog vele utánégetés nélkül is minden orosz vadászgép, és 18 tonnás tolóerő a cél. A csóva színe hajazott erre, de így ennyi nekem kevés most a 100% beazonosításhoz, hogy ezt láttam vagy sem :(.

Talán ez?


Bokival egyszerre :D
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 480
113
Nem. Ott egy teljesen máshogy kinéző fickó volt a mérnök, illetve az a műsor nem a hajtóműre volt kihegyezve, hanem a Szuhojra. Nem is a Pak-Fa-ra, hanem a gyárra, cakk pakk. Így említették az új fejlesztéseket, és ott egy pici részt kapott a hajtómű. Arra nem esküszöm azért meg, hogy nem valami kísérleti AL-41 tökömtudja milyen verzió volt, de erős volt, és nagyon szép volt az utánégető csóvája, valamint az volt feliratozva, amit mondtam nektek :p.

Illetve RT-s volt, nem krixkrax 24 es.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 480
113
Milyen erős volt ez a cucc? Lehet hogy erre írták a feliratban, hogy ezt fogják eltolni tervek szerint a fejlesztésekkel 180 KN tolóerőig?
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Az amit láttam nem az volt. Film volt, mérnökökkel, köpenyes technikusokkal. Viszont akár lehetett valami kísérleti baszott erős AL-41 is, meg nem mondom nektek 100%-ra hogy a mostani 30 as típus volt e vagy sem, egészben van részegységeiben.

Úgy értem, hogy az újról beszéltek, de a 41F1-et mutatták közben illusztrálás gyanánt.

Nem. Ott egy teljesen máshogy kinéző fickó volt a mérnök, illetve az a műsor nem a hajtóműre volt kihegyezve, hanem a Szuhojra. Nem is a Pak-Fa-ra, hanem a gyárra, cakk pakk. Így említették az új fejlesztéseket, és ott egy pici részt kapott a hajtómű. Arra nem esküszöm azért meg, hogy nem valami kísérleti AL-41 tökömtudja milyen verzió volt, de erős volt, és nagyon szép volt az utánégető csóvája, valamint az volt feliratozva, amit mondtam nektek :p.

Illetve RT-s volt, nem krixkrax 24 es.

Végül is mindegy, de ha valóban a 30-ast mutatták működés közben, akkor az tavalyinál régebbi nem lehetett, mert azt 2016-ban üzemelték be először próbapadon. De szerintem nem az volt, mert különben már tele lenne vele a net azóta.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 480
113
Kb. 1 éve volt, most meg 2017 vége van. A pontos dátumra nem emlékszem, s mondom még egyszer, ha az újról beszéltek, és közben egy régit mutogattak, azt én észre nem veszem. Nekem minden hajtómű egyforma, annyit látok köztük különbséget, hogy a turbopropot és a turbojet-et tudom megkülönböztetni. De ott egy turbojetről irták amit mondtam nektek, és közben egy turbojet volt próbapadon forszázsig hajtva. Egyértelműen új generációsnak, jövőbeni alapnak, és 180KN tervezett teljesítményre képesnek emlékszem hogy mondták.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 454
84 421
113
Akkor tegye már valaki magyarrá azt a belső orosz infót legyen olyan kedves(meg dima "falusi" ;) orosz szövegét is).Köszönöm


MAGYAR ÉGRA MAGYAR UFO-T!!!!
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 569
85 039
113
@Allesmor
Ehhez mit szólsz?
Новая силовая установка дает летательному аппарату отличные боевые возможности. Например, в бесфорсажном режиме ПАК ФА сможет развивать крейсерскую скорость в 2,1 Маха, а максимальная скорость составит 3000 километров в час....
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
@Allesmor
Ehhez mit szólsz?
Новая силовая установка дает летательному аппарату отличные боевые возможности. Например, в бесфорсажном режиме ПАК ФА сможет развивать крейсерскую скорость в 2,1 Маха, а максимальная скорость составит 3000 километров в час....
Az új hajtómű kitűnő harcászati lehetőségeket biztosít a PAK-FA számára. Pl. utánégető nélküli üzemmódban elérhető a Mach 2.1 utazósebesség, a max sebesség pedig eléri a 3000km/órát ...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 556
113
Sárkányszerkezeti akadályokat látok a felső érték tekintetében, de azt el tudom képzelni, hogy a gép a Mach 2.1-et tudja tartani ezzel a hajtóművel utánégető nélkül.
Sőt azt is, hogy el is tudja érni anélkül, hogy egyátalán használná. Erre már volt példa korábban is és a Raptor hajtóművénél is lehet jobbat csinálni utólag.

De a 3000km/h-t soknak tartom. Tudom, hogy ez nem Mach 3, de még így is sok.
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 460
141
63
De mi értelme megreptetni egy álló hajtóművet?Értem,hogy az alapjárat kb semmilyen teljesítményt nem ad le de legalább valamilyen adattal szolgál a fejlesztőknek ellenben azzal,hogyha csak be van építve de nem jár.
A lenyeg hogy repuljon a naptari ev vege elott, ez gyakori arra fele.
“ Ugyan, kit csaptunk be? Magunkat? Mi tudjuk, miről van szó. A kutatókat? Azok örülnek, hogy plecsni van a mellükön. A széles tömegeket? Azok úgyse repülnek, de boldogok, hogy velünk ünnepelhetnek. A nyugatiakat? Ühüm, azoknak alaposan túljártunk az eszén. Nem szeretnék most a helyükben lenni! Kiadtuk a jelszót: repüljön az új hajtómű! És repült! Mi nem ígérgetünk a levegőbe. “
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 454
84 421
113
Sárkányszerkezeti akadályokat látok a felső érték tekintetében, de azt el tudom képzelni, hogy a gép a Mach 2.1-et tudja tartani ezzel a hajtóművel utánégető nélkül.
Sőt azt is, hogy el is tudja érni anélkül, hogy egyátalán használná. Erre már volt példa korábban is és a Raptor hajtóművénél is lehet jobbat csinálni utólag.

De a 3000km/h-t soknak tartom. Tudom, hogy ez nem Mach 3, de még így is sok.

Sárkányszerkezeti akadályon pl a függőleges vezérsíkot érted(mivel az egész mozog nem elég erős a szerkezete)?
Ha igen az lehet megoldás,hogy extrém nagy sebességnél a legoptimálisabb helyzetben fixálják és más kormányfelületekkel( netán vektorálássak ha az alkalmas rá???) váltják ki a szerepét?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 480
113
Anno a B-70-esnek és a méggyorsabb SR-71-esnek is ugyanilyen balansz függőleges vezérsíkja volt, tehát nem ez a gond.
A komplett alaktényező, a jókora plexi, a borítás anyaga az, amit nem látok alkalmasnak arra, hogy tartósan ekkora sebességet el bírjon viselni.
Milyen anyagból van a kabintető, a többi borítás?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 556
113
Vastagsag es hoelvezetes a lenyeg. Mikor a csodálkozó Mikiegér kinézetű Super Crusaidert megtolta a J75-ös, 3000km/h lett a vége és a Crusaider-ével lényegében azonos kabintető több helyen megolvadt.

Az igazán gyors gépek osztott szélvédővel bírnak, komoly vastagságuk is komoly merevítésük van. A külön front szélvédő ráadásul többrétegű.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 454
84 421
113
Vastagsag es hoelvezetes a lenyeg. Mikor a csodálkozó Mikiegér kinézetű Super Crusaidert megtolta a J75-ös, 3000km/h lett a vége és a Crusaider-ével lényegében azonos kabintető több helyen megolvadt.

Az igazán gyors gépek osztott szélvédővel bírnak, komoly vastagságuk is komoly merevítésük van. A külön front szélvédő ráadásul többrétegű.

Nem fejlődhetett ennyit a technológia ezen a téren?
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti