M
molnibalage
Guest
Ha ott is piacgazdaság van, akkor lehet, hogy csak fizetési mérföldkő miatt reptették meg...Azért egy dolgot látni kell. Ez erősen marketing első repülés, vagy inkább megreptetés volt. Befértek az év vége elé, de, hogy érdemben mit és hogyan muzsikált a hajtómű a mindössze 17 perces repülés alatt, az jó kérdés. Szerintem leginkább sehogy. 17 percnyi kerótöltés egy forszázshasználatot nélkülöző repüléshez nem egy tétel, mondhatni pehelykönnyű volt a gép. Anno, 2010-ben mikor az első felszállás volt, Bogdan a gépet 45 percnyi repûlésre vitte, utánégető nélkül is egy relatíve rövid nekifutás után meredeken az égbe rántva a gépet. Impozáns debütálás vokt. Itt meg az erős és a mégerősebb hajtómű együttes(?) használatával is majd kivánszorog a gép a világból, mire felemelkedik lapos szögben. Feltűnő még az oldalkormányok kalimpálása, holott nem hiszem, hogy a legbrutálisabb oldalszelet várták meg az első repüléssel.
És ugye ez sanszosan egy ejektoros fúvócső, ahol - szemben a Laval fúvócsövekkel - a kilépő keresztmetszet nagyságából nem lehet messziről következtetni a belső, úgynevezett kritikus ketesztmetszet helyzetére ( lásd akár Rafale).
Vagyis szerintem ez a nagy 17 perces első repülés egy PR sétarepülés volt, beindították a 30-ast ugyan, de végig alapjáraton utazta végig ezt a bő negyed órát, amíg a szomszédos 117-es (vagy 117A) végigizzadta az egészet. Persze szigorúan utánégető nélkül, hogy ne legyen feleslegesen nagy az aszimmetria.
Érdemi teszt szerintem majd tényleg valamikor 2018-ban várható.