M
molnibalage
Guest
Nem az elsőt, hanem az első 5-10-et. Ennyi min. kellett ahhoz, hogy az akkori idők légi helyzetképalkotó képességének minimuma és rutinja meg legyen. Ez nem jelenti azt, hogy utána elkezdett légigyőzelmeket termelni, de legalább nem halt meg és ment könnyűszerrel a vágóhídra. A RF K/L aránya sanoszan olyan azonos szintű gépek között, hogy olyan veszteség esetén az USA soha sehova nem menne be...Azért az nem elhanyagolható, hogy az F-15C nek pl 100 fölötti légigyőzelme van és 0 veszteség harc közben. Nyilván nem mindig ugyanolyan kaliberű ellenfél ellen harcoltak (ugyanakkor a többi típus sem), de azért ez már nem a véletlen kategória. A többi típusból ehhez képest elég sok veszett. Ebből nem kifejezetten azt kell levonni, hogy az F-15 az über alles, hanem azt, hogy az F-15 platform és az A2A only pilóták olyan magas színvonalon űzték a szakmát, mint senki más. Ez a repült órák fejében nem is feltétlen meglepő.
A red flag alapvetően arra van, hogy olyan gyakorlási lehetőséget biztosítson ami a lehető legközelebb áll a valósághoz. Ez az újoncoknak különösen fontos.
A II. vh után alakult ki a mondás, hogy az a pilóta aki az első bevetését túléli, az valószínűleg a többit is. Na ez kb. a red flag az újoncoknak, "kicsiben".