Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A jobb oldali az új?Ugy latom csak az egyik hajtomuvet csereltek ki, de ez varhato volt. Ez igy szokas.
Nyugi, rosszul látod. Teljesen mindegy a tolóerő különbség, a gépet tökéletesen ki lehet trimmelni aerodinamikailag. A világ legtöbb kéthajtóműves gépe egy hajtóművel is el tud repülni úgy is, hogy az egyik alspon van, vagy áll, a másik meg full fáklyán dolgozik. És erre nem most kell rácsodálkozni és nem valami orosz töketlenkedést kell sejteni a háttérben, mert ez már elég régi módszer.Akkora biztonsági kockázat kicsrélni mindkettőt vagy nincs belőle kettő teljesen készen? Ezzel így mennyire lehet tesztelni, hogy az egyik hajtómű 10-20-30%-kal erősebb? Persze összehangolják, hogy egyformán tolja, de akkoris az egyik már kapcsolna utánégetőre, az új meg még nem pörgött ki teljesen. Ezzel mit tudsz tesztelni azonkívül, hogy kopik-e, kormol-e, leáll-e?
Joker a beépítés lényege felett siklik el. Még a legkorszerűbb szélcsaotornákban sem lehet tudtommal hosszútávon biztosítani a nagysebességű légáramot és a szívócsatoránba beépítettséget. Be kell építeni a gépbe, hogy az biztosítja a hajtómű üzemének modellezéskor felvett peremfeltételeit, a légkör nyomás, hőmérsékletét és a légáramlás relatív sebességét.Nyugi, rosszul látod. Teljesen mindegy a tolóerő különbség, a gépet tökéletesen ki lehet trimmelni aerodinamikailag. A világ legtöbb kéthajtóműves gépe egy hajtóművel is el tud repülni úgy is, hogy az egyik alspon van, vagy áll, a másik meg full fáklyán dolgozik. És erre nem most kell rácsodálkozni és nem valami orosz töketlenkedést kell sejteni a háttérben, mert ez már elég régi módszer.
A lényeg az, hogy a földön fékpadon kimérik statikusan az összes munkapontot, majd egy erre kiválasztott repülő próbapadon egy ismert referenciahajtóművel mintegy referencia repülő laborkörnyezetet biztosítanak a tesztelendő hajtóműnek. A trimmeléshez kitérített irányfelületek aerodinamikai fékező hatását is figyelembe véve a szenzorokkal telepakolt hajtómű és annak környezete (szívócsatorna, bekötések, miegyéb) minden adatát rögzítik.
Nézik a légi gyorsulást, gázkar reakciót, hőmérsékletet, vibrációt.
Ehhez etalonnak ott van a már jól ismert másik hajtómű, ami már kinőtte gyermekbetegségeit, így nem zavarja meg a tesztet és nem generál több ismeretlen faktort.
A jobb oldali az új?
Mindenki az 510,512 oldalszámú gépekbe várta az új hajtómüvet. Mivel ezek átadása csak 2018-ban valósul meg logikusan az következett belőle, hogy csak 2018-ban repül a 30-as. De végül is betartották az igéretüket(2017 végéig ) és tegnap már levegőben volt.Inkább a bal mert az tűnik farkasfogazottnak.
Egyébként ezután ki mer még bármilyen hitelt adni bármilyen nyilatkozatnak a SZU-57 program kapcsán?Arra gondolok,hogy eddig kb tényként közölték,hogy az új hajtómű csak jövőre kerül a gépbe valamikor az év második felében...Gondolom nem az történt,hogy reggelre a Mikulás vitt nekik egy olyan 30-as hajtóművet amit be lehet építeni...
2 éve mondják, hogy 2017 végéig repülni fog a 30-as . 2017-re 3 protó átadását tervezték. 511-es átadva. Marad az 510 és 512. Valószinü ezek közül kerül ki az izdelie 30-al ellátott verzió.
Kerámia helyett? Ezen mennyi súlycsökkentést nyernek? Milyen más célja van a kompozitra cserélésnek? Gyakran reped a kerámia alapú?Igen, ez a videóban is említve volt.
Hanem azt meg én teszem hozzá, hogy úgy fest, igaznak bizonyult az a korábbi kis minuszos hírecske, hogy az amúgy elmaradott kompozit technológiájú oroszoknál is megpróbálják kompozitból elkészíteni a leendő 30-as hajtómű fúvócső borító lamelláit. Bár a videó még nem elég jó felbontású, nekem úgy tűnik, a PW hajtóműveire hasonlító módon most már az oroszoknak is sikerült ilyen anyagból fúvócső borítást csinálni.
Ilyen még a Snecma M88-asa is, de pl a GE hajtóművein, vagy az EJ200-ason nem követték ezt a trendet.
Drágább, de számos előnye van.
Kerámia helyett? Ezen mennyi súlycsökkentést nyernek? Milyen más célja van a kompozitra cserélésnek? Gyakran reped a kerámia alapú?
Ez most a mozgó GSF fokozatokat jelenti vagy azt, amit az F-15 gépekre inkább fel sem tesznek és burkolatlan?