Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Szu-57-en jelenleg ennyi a kompozit.... gondolom...
t50-3.jpg
t50-2.jpg
Ha ez tényleg így van, ők jelenleg még csak a szemből lévő aspektusra gyúrtak rá ezen a téren.
 
Szerintem a PAKFA-s képet félre értitek.
A sárga szín az vagy fém és/vagy üvegszálas műanyag.
A szürke meg festett szénszál lehet.
A fekete meg titán.
A sárga az minden bizonnyal valamilyen kompozit, de a szürke egyszer sem biztos hogy szénszál.
Itt van ez a kép (hajtómű szívócsatorna előtti kitéríthető LERX):
9627453023_7a05ea9eed_o.jpg

Ez a rész a fenti képen szürke sárga belépőéllel. Ennek a képnek az alapján azt hiszem nyilvánvaló hogy a szürke rész egy fém felszín nem pedig szénszál, és csak a belépőél valamilyen kompozit.
 
A sárga az minden bizonnyal valamilyen kompozit, de a szürke egyszer sem biztos hogy szénszál.
Itt van ez a kép (hajtómű szívócsatorna előtti kitéríthető LERX):
9627453023_7a05ea9eed_o.jpg

Ez a rész a fenti képen szürke sárga belépőéllel. Ennek a képnek az alapján azt hiszem nyilvánvaló hogy a szürke rész egy fém felszín nem pedig szénszál, és csak a belépőél valamilyen kompozit.
Számomra itt egyetlen dolog a nyilvánvaló, hogy a panelek csavarokkal vannak a bordákra rögzítve, a panelek közti rések tömítőpasztával (sealant) ki vannak töltve, de ettől még ugyanúgy lehetnek durállemezből mint akár szénszálas vagy bármilyen más kompozitból.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Számomra itt egyetlen dolog a nyilvánvaló, hogy a panelek csavarokkal vannak a bordákra rögzítve, a panelek közti rések tömítőpasztával (sealant) ki vannak töltve, de ettől még ugyanúgy lehetnek durállemezből mint akár szénszálas vagy bármilyen más kompozitból.
Ja, és ha a belépőél kompozit, akkor azért más színű, mert annak hőállónak kell lennie a sebességből adódó lehetséges felmelegedés miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A sárga az minden bizonnyal valamilyen kompozit, de a szürke egyszer sem biztos hogy szénszál.
Itt van ez a kép (hajtómű szívócsatorna előtti kitéríthető LERX):
9627453023_7a05ea9eed_o.jpg

Ez a rész a fenti képen szürke sárga belépőéllel. Ennek a képnek az alapján azt hiszem nyilvánvaló hogy a szürke rész egy fém felszín nem pedig szénszál, és csak a belépőél valamilyen kompozit.

A belépőélek nem szoktak kompozitból lenni a nagy hőterhelés miatt.Az azért elég komoly kompozit iparra utal ha ilyen felületeket kompozitból készítesz.
 
A belépőélek nem szoktak kompozitból lenni a nagy hőterhelés miatt.Az azért elég komoly kompozit iparra utal ha ilyen felületeket kompozitból készítesz.
Van hőálló kompozit is, csak a kifizetése sokszor nagyobb probléma mint a gyártása, szóval nem egy olcsóság.
 
http://www.editorialmanager.com/e-e...cdf1d204-8fc4-45ef-a422-ac1ff7819106&scheme=1

Jó kis anyag, kéretik elolvasni.
Repülőipari kompozitok rögzítése egymáshoz rendszerint titánikum szegecseléssel történik. A fenti link alaposan elmagyarázza, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznie annak, aki szénszál erősítésű kompozitok egymáshoz rögzítését szeretné repülőipari szinten megoldani.

A szénszálas kompozitok:

  • Jó elektromos vezetők, így az alumínium szegecselést galvanizálják
  • A belső rétegsérülések ritkán futnak ki felszínre, ha ezt észleljükk, akkor már nagy a baj, kuka az egész
  • A szegecselés ütési terhelése, a frekvencia, a szegecsszár és az előfúrt furat közti tűrés a kompozit rétegek elválását eredményezi
  • A szénszálas kompozitok furatai közelében a szegecselés erőhatásainak kifutása nehezen számolható, összetett feladat az egymáson fekvő rétegek szálainak iránya és a kötőanyag műgyanta, továbbá a mátrix anyag karbonszálak extrém eltérő fizikai tulajdonságai miatt
A titán nem galvanizálódik a karbonszálas kompozittól, a szilárdsági mutató a karbonéval azonos nagyságúak, így a fizikai terhelések eloszlása a kompozit lemez és a merőleges szegecsszárak között relaítve azonos.
 
http://www.editorialmanager.com/e-e...cdf1d204-8fc4-45ef-a422-ac1ff7819106&scheme=1

Jó kis anyag, kéretik elolvasni.
Repülőipari kompozitok rögzítése egymáshoz rendszerint titánikum szegecseléssel történik. A fenti link alaposan elmagyarázza, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznie annak, aki szénszál erősítésű kompozitok egymáshoz rögzítését szeretné repülőipari szinten megoldani.

A szénszálas kompozitok:

  • Jó elektromos vezetők, így az alumínium szegecselést galvanizálják
  • A belső rétegsérülések ritkán futnak ki felszínre, ha ezt észleljükk, akkor már nagy a baj, kuka az egész
  • A szegecselés ütési terhelése, a frekvencia, a szegecsszár és az előfúrt furat közti tűrés a kompozit rétegek elválását eredményezi
  • A szénszálas kompozitok furatai közelében a szegecselés erőhatásainak kifutása nehezen számolható, összetett feladat az egymáson fekvő rétegek szálainak iránya és a kötőanyag műgyanta, továbbá a mátrix anyag karbonszálak extrém eltérő fizikai tulajdonságai miatt
A titán nem galvanizálódik a karbonszálas kompozittól, a szilárdsági mutató a karbonéval azonos nagyságúak, így a fizikai terhelések eloszlása a kompozit lemez és a merőleges szegecsszárak között relaítve azonos.

Akkor ezért akarták erőltetni az X-32-nél,hogy a törzs és a szárnyak borítása egy darabból legyen?Úgy kevesebb illesztési pont lett volna enlékeim szerint.
 
Russia’s Su-57 Stealth Fighter Is Destined to Fail
https://www.yahoo.com/news/russia-su-57-stealth-fighter-122900472.html

Ennyit erről ! Nemhiába 8 év alatt semmire nem jutottak.
A cikk erős baromság. A Szu-57 nem azért fail ami a cikkben le lett írva (már csak azért sem, mivel a cikk megállapításai, a valósággal jórészt összeegyeztethetetlenek).
A Szu-57 azért fail, mert sem tech szinten, sem mennyiségi szinten, sem doktrinálisan nem tud alternatívát felmutatni a versenytársaival szemben.
Amennyiben valóban nem fogják komolyan vehető mennyiségben gyártani, hanem egy alacsony példányszámú tesztplatform marad, akkor viszont egyáltalán nem fail, mivel rögtön egészen más kontextusban beszélhetünk róla.
 
A cikk erős baromság. A Szu-57 nem azért fail ami a cikkben le lett írva (már csak azért sem, mivel a cikk megállapításai, a valósággal jórészt összeegyeztethetetlenek).
A Szu-57 azért fail, mert sem tech szinten, sem mennyiségi szinten, sem doktrinálisan nem tud alternatívát felmutatni a versenytársaival szemben.
Amennyiben valóban nem fogják komolyan vehető mennyiségben gyártani, hanem egy alacsony példányszámú tesztplatform marad, akkor viszont egyáltalán nem fail, mivel rögtön egészen más kontextusban beszélhetünk róla.

Mit tudsz a Szuholyról,hogy ezt így ki mered helenteni?Könyörgöm olyan alapvető dolgokat sem lárhatunk mint belső fegyvertér.
 
Mit tudsz a Szuholyról,hogy ezt így ki mered helenteni?Könyörgöm olyan alapvető dolgokat sem lárhatunk mint belső fegyvertér.
Nem többet, mint itt általában. A fegyverteret miért nem láthatjuk? Abban igaza van molninak hogy ott van és számoltak vele a tervzésnél. Miért nem látunk többet, ha annyi minden mást megmutatnak? Mi olyan veszett titkos egy fegyvertérben?
 
Nem többet, mint itt általában. A fegyverteret miért nem láthatjuk? Abban igaza van molninak hogy ott van és számoltak vele a tervzésnél. Miért nem látunk többet, ha annyi minden mást megmutatnak? Mi olyan veszett titkos egy fegyvertérben?
Semmi. Szerintem egyszerűen annyira nincs még kész a gép, hogy sanszosan fixen van rögzítve.
 
  • Tetszik
Reactions: endre