Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 924
55 348
113
Szu-57-en jelenleg ennyi a kompozit.... gondolom...
t50-3.jpg
t50-2.jpg
Ha ez tényleg így van, ők jelenleg még csak a szemből lévő aspektusra gyúrtak rá ezen a téren.
 
T

Törölt tag

Guest
Szerintem a PAKFA-s képet félre értitek.
A sárga szín az vagy fém és/vagy üvegszálas műanyag.
A szürke meg festett szénszál lehet.
A fekete meg titán.
A sárga az minden bizonnyal valamilyen kompozit, de a szürke egyszer sem biztos hogy szénszál.
Itt van ez a kép (hajtómű szívócsatorna előtti kitéríthető LERX):
9627453023_7a05ea9eed_o.jpg

Ez a rész a fenti képen szürke sárga belépőéllel. Ennek a képnek az alapján azt hiszem nyilvánvaló hogy a szürke rész egy fém felszín nem pedig szénszál, és csak a belépőél valamilyen kompozit.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
A sárga az minden bizonnyal valamilyen kompozit, de a szürke egyszer sem biztos hogy szénszál.
Itt van ez a kép (hajtómű szívócsatorna előtti kitéríthető LERX):
9627453023_7a05ea9eed_o.jpg

Ez a rész a fenti képen szürke sárga belépőéllel. Ennek a képnek az alapján azt hiszem nyilvánvaló hogy a szürke rész egy fém felszín nem pedig szénszál, és csak a belépőél valamilyen kompozit.
Számomra itt egyetlen dolog a nyilvánvaló, hogy a panelek csavarokkal vannak a bordákra rögzítve, a panelek közti rések tömítőpasztával (sealant) ki vannak töltve, de ettől még ugyanúgy lehetnek durállemezből mint akár szénszálas vagy bármilyen más kompozitból.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
Számomra itt egyetlen dolog a nyilvánvaló, hogy a panelek csavarokkal vannak a bordákra rögzítve, a panelek közti rések tömítőpasztával (sealant) ki vannak töltve, de ettől még ugyanúgy lehetnek durállemezből mint akár szénszálas vagy bármilyen más kompozitból.
Ja, és ha a belépőél kompozit, akkor azért más színű, mert annak hőállónak kell lennie a sebességből adódó lehetséges felmelegedés miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 470
90 461
113
A sárga az minden bizonnyal valamilyen kompozit, de a szürke egyszer sem biztos hogy szénszál.
Itt van ez a kép (hajtómű szívócsatorna előtti kitéríthető LERX):
9627453023_7a05ea9eed_o.jpg

Ez a rész a fenti képen szürke sárga belépőéllel. Ennek a képnek az alapján azt hiszem nyilvánvaló hogy a szürke rész egy fém felszín nem pedig szénszál, és csak a belépőél valamilyen kompozit.

A belépőélek nem szoktak kompozitból lenni a nagy hőterhelés miatt.Az azért elég komoly kompozit iparra utal ha ilyen felületeket kompozitból készítesz.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
A belépőélek nem szoktak kompozitból lenni a nagy hőterhelés miatt.Az azért elég komoly kompozit iparra utal ha ilyen felületeket kompozitból készítesz.
Van hőálló kompozit is, csak a kifizetése sokszor nagyobb probléma mint a gyártása, szóval nem egy olcsóság.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 280
70 684
113
http://www.editorialmanager.com/e-e...cdf1d204-8fc4-45ef-a422-ac1ff7819106&scheme=1

Jó kis anyag, kéretik elolvasni.
Repülőipari kompozitok rögzítése egymáshoz rendszerint titánikum szegecseléssel történik. A fenti link alaposan elmagyarázza, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznie annak, aki szénszál erősítésű kompozitok egymáshoz rögzítését szeretné repülőipari szinten megoldani.

A szénszálas kompozitok:

  • Jó elektromos vezetők, így az alumínium szegecselést galvanizálják
  • A belső rétegsérülések ritkán futnak ki felszínre, ha ezt észleljükk, akkor már nagy a baj, kuka az egész
  • A szegecselés ütési terhelése, a frekvencia, a szegecsszár és az előfúrt furat közti tűrés a kompozit rétegek elválását eredményezi
  • A szénszálas kompozitok furatai közelében a szegecselés erőhatásainak kifutása nehezen számolható, összetett feladat az egymáson fekvő rétegek szálainak iránya és a kötőanyag műgyanta, továbbá a mátrix anyag karbonszálak extrém eltérő fizikai tulajdonságai miatt
A titán nem galvanizálódik a karbonszálas kompozittól, a szilárdsági mutató a karbonéval azonos nagyságúak, így a fizikai terhelések eloszlása a kompozit lemez és a merőleges szegecsszárak között relaítve azonos.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 470
90 461
113
http://www.editorialmanager.com/e-e...cdf1d204-8fc4-45ef-a422-ac1ff7819106&scheme=1

Jó kis anyag, kéretik elolvasni.
Repülőipari kompozitok rögzítése egymáshoz rendszerint titánikum szegecseléssel történik. A fenti link alaposan elmagyarázza, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznie annak, aki szénszál erősítésű kompozitok egymáshoz rögzítését szeretné repülőipari szinten megoldani.

A szénszálas kompozitok:

  • Jó elektromos vezetők, így az alumínium szegecselést galvanizálják
  • A belső rétegsérülések ritkán futnak ki felszínre, ha ezt észleljükk, akkor már nagy a baj, kuka az egész
  • A szegecselés ütési terhelése, a frekvencia, a szegecsszár és az előfúrt furat közti tűrés a kompozit rétegek elválását eredményezi
  • A szénszálas kompozitok furatai közelében a szegecselés erőhatásainak kifutása nehezen számolható, összetett feladat az egymáson fekvő rétegek szálainak iránya és a kötőanyag műgyanta, továbbá a mátrix anyag karbonszálak extrém eltérő fizikai tulajdonságai miatt
A titán nem galvanizálódik a karbonszálas kompozittól, a szilárdsági mutató a karbonéval azonos nagyságúak, így a fizikai terhelések eloszlása a kompozit lemez és a merőleges szegecsszárak között relaítve azonos.

Akkor ezért akarták erőltetni az X-32-nél,hogy a törzs és a szárnyak borítása egy darabból legyen?Úgy kevesebb illesztési pont lett volna enlékeim szerint.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 553
12 908
113
Russia’s Su-57 Stealth Fighter Is Destined to Fail
https://www.yahoo.com/news/russia-su-57-stealth-fighter-122900472.html

Ennyit erről ! Nemhiába 8 év alatt semmire nem jutottak.
A cikk erős baromság. A Szu-57 nem azért fail ami a cikkben le lett írva (már csak azért sem, mivel a cikk megállapításai, a valósággal jórészt összeegyeztethetetlenek).
A Szu-57 azért fail, mert sem tech szinten, sem mennyiségi szinten, sem doktrinálisan nem tud alternatívát felmutatni a versenytársaival szemben.
Amennyiben valóban nem fogják komolyan vehető mennyiségben gyártani, hanem egy alacsony példányszámú tesztplatform marad, akkor viszont egyáltalán nem fail, mivel rögtön egészen más kontextusban beszélhetünk róla.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 470
90 461
113
A cikk erős baromság. A Szu-57 nem azért fail ami a cikkben le lett írva (már csak azért sem, mivel a cikk megállapításai, a valósággal jórészt összeegyeztethetetlenek).
A Szu-57 azért fail, mert sem tech szinten, sem mennyiségi szinten, sem doktrinálisan nem tud alternatívát felmutatni a versenytársaival szemben.
Amennyiben valóban nem fogják komolyan vehető mennyiségben gyártani, hanem egy alacsony példányszámú tesztplatform marad, akkor viszont egyáltalán nem fail, mivel rögtön egészen más kontextusban beszélhetünk róla.

Mit tudsz a Szuholyról,hogy ezt így ki mered helenteni?Könyörgöm olyan alapvető dolgokat sem lárhatunk mint belső fegyvertér.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 553
12 908
113
Mit tudsz a Szuholyról,hogy ezt így ki mered helenteni?Könyörgöm olyan alapvető dolgokat sem lárhatunk mint belső fegyvertér.
Nem többet, mint itt általában. A fegyverteret miért nem láthatjuk? Abban igaza van molninak hogy ott van és számoltak vele a tervzésnél. Miért nem látunk többet, ha annyi minden mást megmutatnak? Mi olyan veszett titkos egy fegyvertérben?
 
M

molnibalage

Guest
Nem többet, mint itt általában. A fegyverteret miért nem láthatjuk? Abban igaza van molninak hogy ott van és számoltak vele a tervzésnél. Miért nem látunk többet, ha annyi minden mást megmutatnak? Mi olyan veszett titkos egy fegyvertérben?
Semmi. Szerintem egyszerűen annyira nincs még kész a gép, hogy sanszosan fixen van rögzítve.
 
  • Tetszik
Reactions: endre