Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Ebbe annyira azért ne follyunk bele, de a Y-9-nek kb. annyi köze van az AN-12-höz mint a C-130J-nek a C-130A-hoz.

Ezért is fogalmaztam úgy, ahogy.
Habár... Ha jól rémlik, akkor a C-130J-re nem a C-130A-n használt hajtómű típust szerelik, hanem egy sokkal modernebbet. Na ez a Y-9 esetében nem áll meg.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
rudi

Ezek a képek az F-22-ről készültek:
F-22.Raptor.076.jpg


8218219850_fef9c1ff72_b.jpg


these-are-the-highlights-of-the-air-forces-annual-air-space-and-cyber-conference.jpg



6984568331_004471aad5_h.jpg


Szerintem itt is fémből készült a pilótakabin kerete. A legjobb esetben is csak rá van laminálva a fémre valami. Ezt a PAKFA esetén is meg lehet oldani amikor már nem egy prototípus gépről beszélünk majd.
Csodálatos az a lehámló festékréteg a kabintető előtti orrészen!! Csúcs!! ... technológia? ... alatta meg a kilátszó szánszálas kompozitpanel :D:p
 
T

Törölt tag 1586

Guest
rudi

Ezek a képek az F-22-ről készültek:
6984568331_004471aad5_h.jpg


Szerintem itt is fémből készült a pilótakabin kerete. A legjobb esetben is csak rá van laminálva a fémre valami. Ezt a PAKFA esetén is meg lehet oldani amikor már nem egy prototípus gépről beszélünk majd.
Ez egy kiváló kép az F-22-ről mert kiválóan mutatja hogy szinte az egész gép kompozit elemekkel van burkolva. A kép a radarabszorbens festék felhordása előtt készült.
Ha egy repülőgépet nem eleve így terveztek akkor szerintem utólag már nem lehet full kompozit borítással ellátni.
Szerintem ha az Oroszok tényleg egy ütős STEALTH gépet akarnak építeni akkor ahhoz az majd a Szu-58-as lesz...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 453
84 420
113
Ja értem...Ha a Raptoron kopott a festék akkor az egy kiváló kép ha a Szuhojon akkor az meg egy rakat szar...
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
T

Törölt tag 1586

Guest
Szerintem a PAKFA-s képet félre értitek.
A sárga szín az vagy fém és/vagy üvegszálas műanyag.
A szürke meg festett szénszál lehet.
A fekete meg titán.
A sárga az minden bizonnyal valamilyen kompozit, de a szürke egyszer sem biztos hogy szénszál.
Itt van ez a kép (hajtómű szívócsatorna előtti kitéríthető LERX):
9627453023_7a05ea9eed_o.jpg

Ez a rész a fenti képen szürke sárga belépőéllel. Ennek a képnek az alapján azt hiszem nyilvánvaló hogy a szürke rész egy fém felszín nem pedig szénszál, és csak a belépőél valamilyen kompozit.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A sárga az minden bizonnyal valamilyen kompozit, de a szürke egyszer sem biztos hogy szénszál.
Itt van ez a kép (hajtómű szívócsatorna előtti kitéríthető LERX):
9627453023_7a05ea9eed_o.jpg

Ez a rész a fenti képen szürke sárga belépőéllel. Ennek a képnek az alapján azt hiszem nyilvánvaló hogy a szürke rész egy fém felszín nem pedig szénszál, és csak a belépőél valamilyen kompozit.
Számomra itt egyetlen dolog a nyilvánvaló, hogy a panelek csavarokkal vannak a bordákra rögzítve, a panelek közti rések tömítőpasztával (sealant) ki vannak töltve, de ettől még ugyanúgy lehetnek durállemezből mint akár szénszálas vagy bármilyen más kompozitból.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Számomra itt egyetlen dolog a nyilvánvaló, hogy a panelek csavarokkal vannak a bordákra rögzítve, a panelek közti rések tömítőpasztával (sealant) ki vannak töltve, de ettől még ugyanúgy lehetnek durállemezből mint akár szénszálas vagy bármilyen más kompozitból.
Ja, és ha a belépőél kompozit, akkor azért más színű, mert annak hőállónak kell lennie a sebességből adódó lehetséges felmelegedés miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 453
84 420
113
A sárga az minden bizonnyal valamilyen kompozit, de a szürke egyszer sem biztos hogy szénszál.
Itt van ez a kép (hajtómű szívócsatorna előtti kitéríthető LERX):
9627453023_7a05ea9eed_o.jpg

Ez a rész a fenti képen szürke sárga belépőéllel. Ennek a képnek az alapján azt hiszem nyilvánvaló hogy a szürke rész egy fém felszín nem pedig szénszál, és csak a belépőél valamilyen kompozit.

A belépőélek nem szoktak kompozitból lenni a nagy hőterhelés miatt.Az azért elég komoly kompozit iparra utal ha ilyen felületeket kompozitból készítesz.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A belépőélek nem szoktak kompozitból lenni a nagy hőterhelés miatt.Az azért elég komoly kompozit iparra utal ha ilyen felületeket kompozitból készítesz.
Van hőálló kompozit is, csak a kifizetése sokszor nagyobb probléma mint a gyártása, szóval nem egy olcsóság.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 556
113
http://www.editorialmanager.com/e-e...cdf1d204-8fc4-45ef-a422-ac1ff7819106&scheme=1

Jó kis anyag, kéretik elolvasni.
Repülőipari kompozitok rögzítése egymáshoz rendszerint titánikum szegecseléssel történik. A fenti link alaposan elmagyarázza, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznie annak, aki szénszál erősítésű kompozitok egymáshoz rögzítését szeretné repülőipari szinten megoldani.

A szénszálas kompozitok:

  • Jó elektromos vezetők, így az alumínium szegecselést galvanizálják
  • A belső rétegsérülések ritkán futnak ki felszínre, ha ezt észleljükk, akkor már nagy a baj, kuka az egész
  • A szegecselés ütési terhelése, a frekvencia, a szegecsszár és az előfúrt furat közti tűrés a kompozit rétegek elválását eredményezi
  • A szénszálas kompozitok furatai közelében a szegecselés erőhatásainak kifutása nehezen számolható, összetett feladat az egymáson fekvő rétegek szálainak iránya és a kötőanyag műgyanta, továbbá a mátrix anyag karbonszálak extrém eltérő fizikai tulajdonságai miatt
A titán nem galvanizálódik a karbonszálas kompozittól, a szilárdsági mutató a karbonéval azonos nagyságúak, így a fizikai terhelések eloszlása a kompozit lemez és a merőleges szegecsszárak között relaítve azonos.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 453
84 420
113
http://www.editorialmanager.com/e-e...cdf1d204-8fc4-45ef-a422-ac1ff7819106&scheme=1

Jó kis anyag, kéretik elolvasni.
Repülőipari kompozitok rögzítése egymáshoz rendszerint titánikum szegecseléssel történik. A fenti link alaposan elmagyarázza, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznie annak, aki szénszál erősítésű kompozitok egymáshoz rögzítését szeretné repülőipari szinten megoldani.

A szénszálas kompozitok:

  • Jó elektromos vezetők, így az alumínium szegecselést galvanizálják
  • A belső rétegsérülések ritkán futnak ki felszínre, ha ezt észleljükk, akkor már nagy a baj, kuka az egész
  • A szegecselés ütési terhelése, a frekvencia, a szegecsszár és az előfúrt furat közti tűrés a kompozit rétegek elválását eredményezi
  • A szénszálas kompozitok furatai közelében a szegecselés erőhatásainak kifutása nehezen számolható, összetett feladat az egymáson fekvő rétegek szálainak iránya és a kötőanyag műgyanta, továbbá a mátrix anyag karbonszálak extrém eltérő fizikai tulajdonságai miatt
A titán nem galvanizálódik a karbonszálas kompozittól, a szilárdsági mutató a karbonéval azonos nagyságúak, így a fizikai terhelések eloszlása a kompozit lemez és a merőleges szegecsszárak között relaítve azonos.

Akkor ezért akarták erőltetni az X-32-nél,hogy a törzs és a szárnyak borítása egy darabból legyen?Úgy kevesebb illesztési pont lett volna enlékeim szerint.