Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Roni

Most nem bántásból, de az YF-22 1990-ben repült először, az F-22 meg 2005-ben állt rendszerbe!
Az X-35 2000-ben repült először, és 2015-ben állt szolgálatba, úgy, hogy erősen korlátozott képességű!

A PAKFA hivatalosan 2010-ben repült először! Ha 2025-ben szolgálatba állna akkor sem lennének rosszabbak az USA-nál! Ha csak 2030-ban akkor sincs mit szégyelniük szerintem.
Annál az USA-nál aki nagyságrendekkel több pénzzel rendelkezik, mint Oroszország....
Gondolkodj már el néha a dolgokon egy kicsit légyszíves! ;)

khm: F-22 is Developed from Lockheed YF-22

és ez takarja is a lényeget. USben ez így megy rendszeresen YF-22 YF-23 techdemo. Megversenyeztetik őket, USAF meditál, politika meditál, államok osztozkodnak... hirdetnek egy győztest, átírják a kívánalmakat, elindul F-22 fejlesztése majd 1997ben felszáll az F-22

És van még egy nagyon fontos dolog: F-22 az egyik legfölösebb tipus a történelemben. Nincs hol, ki ellen bevetni. Nincs légigyőzelme. Semmi. Tu-95 öket kerget Alaszkánál, meg hogy csináljon már vmit ledob 4 SDBt Szíriában. Ezt anno látták is és bár nem kaszálták el de végtelenül megnyujtották az egész programot.

Szégyenkezni nem kell Su-57 miatt ellenben hol van már a 2015 majd 2016os rendszerbe állás, meg 2020ig 60db rendszeresítése? Mert pont ezt hazudták az Orosz politikusok Putin is. Emiatt esetleg lehetne szégyenkezni, hogy ennyire nincsenek tisztába az Orosz valósággal de nem hinném Putin nagyon szemlesütve kellne, járna. De Zelin sem...

Ami viszont érdekes, hogy vmiért Su öszeomlása után, elmúlt években is Oroszok voltak top 2nek tekíntve HT terén. A PakFa, J20 elég jó demonstárciója a változásnak.

Gazdaságilag meg a PakFa csúszása elég kellemetlen lehet Oonak ahol a 2. legnagyobb export ágazat a nyersanyagok után a hadiipar. Nem is az F-35 a probléma hanem a J-31 és a Kínai Oroszos bármit bárkinek.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
A Szu-57 azért fail, mert sem tech szinten, sem mennyiségi szinten, sem doktrinálisan nem tud alternatívát felmutatni a versenytársaival szemben.
Amennyiben valóban nem fogják komolyan vehető mennyiségben gyártani, hanem egy alacsony példányszámú tesztplatform marad, akkor viszont egyáltalán nem fail, mivel rögtön egészen más kontextusban beszélhetünk róla.

Na jó de mért lett a Su-57 fail? Inkább erről szól a cikk a project manager, management... részeknél.

A Su-57 nem tesztplatformank készült, hanem egy 2015/2016/2020ban rendszerbe álló 5gen HI gépnek. Ha tesztplatform az erősen kellemetlen mind az Orosz légierőnek aki vehet helyette Su-35öt, mind a gazdaságnak mert Su-35ön nem lesz akkora profit és J-31el való versenyzés se lesz könnyű.
 
Szerintem kicsit túl van bonyolítva a kérdés... Azért megy szarul (mert azért ne írjuk már le még, amíg itt repked, meg ilyenek) a projekt, mert nincs benne pénz. Ennyi...
Lehet itt variálni, hogy szakemberhiány is, stb... De mind-mind arra vezethető vissza, hogy nincs pénz.
Amúgy is azért nézzük már meg, hogy milyen fejlesztőkkel kell versenyezniük, USA, Kína, EU... Ezek GDP-jével kell összemérni az orosz lehetőségeket.

Nem vagyok orosz fan, de amiatt én is csalódott vagyunk, hogy egy ilyen érdekes projektnek ennyire hányattatott a sorsa. Szép és jó gépeket csinálnak, vannak érdekes és egyedi megoldásaik, annak ellenére, hogy bizonyos területeknek 10-20-30 éves lemaradásaik vannak,Ezeket mindenképpen becsülöm, értékelem, akárki is a gyártó...

HA nem lettek volna szankciók, HA az indiaiak komolyabban beszállnak, stb-stb...
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Szerintem kicsit túl van bonyolítva a kérdés... Azért megy szarul (mert azért ne írjuk már le még, amíg itt repked, meg ilyenek) a projekt, mert nincs benne pénz. Ennyi...
Lehet itt variálni, hogy szakemberhiány is, stb... De mind-mind arra vezethető vissza, hogy nincs pénz.
Amúgy is azért nézzük már meg, hogy milyen fejlesztőkkel kell versenyezniük, USA, Kína, EU... Ezek GDP-jével kell összemérni az orosz lehetőségeket.

Nem vagyok orosz fan, de amiatt én is csalódott vagyunk, hogy egy ilyen érdekes projektnek ennyire hányattatott a sorsa. Szép és jó gépeket csinálnak, vannak érdekes és egyedi megoldásaik, annak ellenére, hogy bizonyos területeknek 10-20-30 éves lemaradásaik vannak,Ezeket mindenképpen becsülöm, értékelem, akárki is a gyártó...

HA nem lettek volna szankciók, HA az indiaiak komolyabban beszállnak, stb-stb...

Nem a szankciók a fő ok hanem a prioritás.A légierő náluk nem élvez prioritást ezért van az,hogy fejlesztenek egy amúgy tök felesleges új ICBM-et.Ha azt a pénzt a SZU-57-re fordítanák akkor előrébb járnának úgy,hogy nem lenne gyengébb az atomarzenáljuk csak egy tök felesleges rakétával lenne kevesebb(vagy kettővel mert vonatosat is tfejlesztenek).
 
Ha nagyon nem megy nekik kompozitból
(ami nem valószínű mert a belépőélek is abból vannak állítólag)akkor még mindig csinálhatják titánból az ajtókat.Gondolom az elég erős hidraulika rendszert sem okoz nekik gondot,hisz valamivel a kormányfelületeket és vezérsíkokat is mozgatják.
Ez nemcsak szerkezeti/szilárdsági és működtetési probléma, hanem nagyon komoly aerodinamikai is. Kilökjék a rakétát a fegyvertérből (katapultos indítás), vagy kitolható sínről indítsák, melyik megoldásnál hogyan biztosítható, hogy a teljes üzemi tartományon belül (sebesség 400-2000km/ó?, magasság100-20000m?, túlterhelés -3+8g ??) ne csapja a külső légáramlat, a gép és a nyitott ajtók körüli örvénylés a rakétát az indító géphez? Egyáltalán milyen aerodinamikai kialakítású, méretű és súlyú rakéta lesz a fegyverzete, mert amíg ez nincs készen, addig ilyen teszteket még szélcsatornában is elég nehéz folytatni, nemhogy a valóságban?!
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Nem a szankciók a fő ok hanem a prioritás.A légierő náluk nem élvez prioritást ezért van az,hogy fejlesztenek egy amúgy tök felesleges új ICBM-et.Ha azt a pénzt a SZU-57-re fordítanák akkor előrébb járnának úgy,hogy nem lenne gyengébb az atomarzenáljuk csak egy tök felesleges rakétával lenne kevesebb(vagy kettővel mert vonatosat is tfejlesztenek).

Nem a szankciók, a pénz hiány... Innentől mondom, megint részletkérdés, hogy mert magas a korrupció, mert inkább másra fordítanak abból, ami van, stb.. Egy ekkora gazdaságnak túl nagy falat ez a gép. Ezért halad pokoli lassan.
 
Ez nemcsak szerkezeti/szilárdsági és működtetési probléma, hanem nagyon komoly aerodinamikai is. Kilökjék a rakétát a fegyvertérből (katapultos indítás), vagy kitolható sínről indítsák, melyik megoldásnál hogyan biztosítható, hogy a teljes üzemi tartományon belül (sebesség 400-2000km/ó?, magasság100-20000m?, túlterhelés -3+8g ??) ne csapja a külső légáramlat, a gép és a nyitott ajtók körüli örvénylés a rakétát az indító géphez? Egyáltalán milyen aerodinamikai kialakítású, méretű és súlyú rakéta lesz a fegyverzete, mert amíg ez nincs készen, addig ilyen teszteket még szélcsatornában is elég nehéz folytatni, nemhogy a valóságban?!

A fegyverzet fejlesztése folyik(néhányat már be is mutattak).Amit írsz az valós de nem magyarázat arra,hogy még miért nem láttad nyitva a fegyvertér ajtókat.Nyilván ez is olyan beteges dolog mint minden amiből titkot csinálnak.
 
Nem a szankciók, a pénz hiány... Innentől mondom, megint részletkérdés, hogy mert magas a korrupció, mert inkább másra fordítanak abból, ami van, stb.. Egy ekkora gazdaságnak túl nagy falat ez a gép. Ezért halad pokoli lassan.
Ezzel így nem tudok egyet érteni, hogy ekkora gazdaságnak túl nagy falat ez a gép, mert szerintem Dudinál van az igazság inkább, ekkora gazdaságnak akkor túl nagy falat ez a gép, ha inkább Borejekre, Topolokra, és egyéb csillagháborús dolgokra költ helyette, mert máshova teszi a prioritást. Pénz az oroszoknál is ott van, ahol akarják hogy legyen.
 
A fegyverzet fejlesztése folyik(néhányat már be is mutattak).Amit írsz az valós de nem magyarázat arra,hogy még miért nem láttad nyitva a fegyvertér ajtókat.Nyilván ez is olyan beteges dolog mint minden amiből titkot csinálnak.
Ha valós amit írok, akkor az is lehet, hogy nincs miért nyitogatni azt a fegyverteret, mert még egyszerűen csak egy üres tér törzskeretekkel és hossztartókkal, ami várja a hozzá még kifejlesztés alatt álló fegyverzetet és indító berendezéseket. Ha új fegyverzetet akarnak, akkor ezek még nem kész és ismert, fix méretű fegyverek és berendezések, és még ezekhez kialakított bekötési és csatlakozási pontok se lehetnek a fegyvertérben. Talán ezért is repülnek olyan keveset ezekkel a gépekkel, mert ami még nincs kész azt tesztelni se lehet. És ami még nincs kész, ahhoz a sorozatgyártásra se nagyon lehet felkészülni, ha még azt se tudják hol és milyen kialakítású bekötései pontok kellenek a fegyvertér törzskeretein, hossztartóin.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7
Na jó de mért lett a Su-57 fail? Inkább erről szól a cikk a project manager, management... részeknél.

A Su-57 nem tesztplatformank készült, hanem egy 2015/2016/2020ban rendszerbe álló 5gen HI gépnek. Ha tesztplatform az erősen kellemetlen mind az Orosz légierőnek aki vehet helyette Su-35öt, mind a gazdaságnak mert Su-35ön nem lesz akkora profit és J-31el való versenyzés se lesz könnyű.
Bár nem vagyok szakértő az orosz nevezéktanban, de az összes eddig elkészült gép techdemo, mint a Szu-27Sz előtt volt a T-10 változatok... Az összes eddigi gép az YF-22 magasságába levő szinten van kb. Koncepció gépek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and notaricon
Ha valós amit írok, akkor az is lehet, hogy nincs miért nyitogatni azt a fegyverteret, mert még egyszerűen csak egy üres tér törzskeretekkel és hossztartókkal, ami várja a hozzá még kifejlesztés alatt álló fegyverzetet és indító berendezéseket. Ha új fegyverzetet akarnak, akkor ezek még nem kész és ismert, fix méretű fegyverek és berendezések, és még ezekhez kialakított bekötési és csatlakozási pontok se lehetnek a fegyvertérben. Talán ezért is repülnek olyan keveset ezekkel a gépekkel, mert ami még nincs kész azt tesztelni se lehet. És ami még nincs kész, ahhoz a sorozatgyártásra se nagyon lehet felkészülni, ha még azt se tudják hol és milyen kialakítású bekötései pontok kellenek a fegyvertér törzskeretein, hossztartóin.

A géphez fejlesztik a fegyvert nem a fegyvehez a gépet.Szóval adott a gép fegyverterének mérete,a bekötési pontok a kábelezés stb,meg hogy adott típusú fegyverből mennyinek kell elférni és ezek alapján fejlesztik a fegyvereket.
 
Bár nem vagyok szakértő az orosz nevezéktanban, de az összes eddig elkészült gép techdemo, mint a Szu-27Sz előtt volt a T-10 változatok... Az összes eddigi gép az YF-22 magasságába levő szinten van kb. Koncepció gépek.

Hány YF-22 készült?Hány YF-22-n teszteltek fegyvereket?Hány YF-22-N teszteltek fedélzeti elektronikát?
 
A géphez fejlesztik a fegyvert nem a fegyvehez a gépet.Szóval adott a gép fegyverterének mérete,a bekötési pontok a kábelezés stb,meg hogy adott típusú fegyverből mennyinek kell elférni és ezek alapján fejlesztik a fegyvereket.
Persze, ez így mind szépen is hangzik. De azt azért ne felejtsd el, hogy Szergejéknél ez az első VADÁSZGÉP, ami belső fegyvertérrel készül. Ehhez ráadásul új fegyverzetet is akarnak, szóval lehet ott probléma bőven, hiszen eddig egy repfedélzeti rakétánál 15-20 centi +- nem számított, elfért a szárny alatt, itt meg a centik is számítanak. Azt is vedd számításba hogy mindenre ott se telik, választaniuk kell. Úgy néz ki nekik nem ez a sürgős, hiszen ki az a környezetükben, akit a PAK-FA nélkül hagyományos fegyverzettel ne nyomnának le, szóval nekik nem égető a hiánya. Aki ellen meg ez kevés, az ellen meg ott van a nagy BUMM. Szóval ők úgy érzik, nekik most más a prioritás, pl. a Tu-160 és más stratégiai fegyverek.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Persze, ez így mind szépen is hangzik. De azt azért ne felejtsd el, hogy Szergejéknél ez az első VADÁSZGÉP, ami belső fegyvertérrel készül. Ehhez ráadásul új fegyverzetet is akarnak, szóval lehet ott probléma bőven, hiszen eddig egy repfedélzeti rakétánál 15-20 centi +- nem számított, elfért a szárny alatt, itt meg a centik is számítanak. Azt is vedd számításba hogy mindenre ott se telik, választaniuk kell. Úgy néz ki nekik nem ez a sürgős, hiszen ki az a környezetükben, akit a PAK-FA nélkül hagyományos fegyverzettel ne nyomnának le, szóval nekik nem égető a hiánya. Aki ellen meg ez kevés, az elleon meg ott van a nagy BUMM. Szóval ők úgy érzik, nekik most más a prioritás, pl. a Tu-160 és más stratégiai fegyverek.

Igazából a második.A SZU-47-nek is belső fegyvertere volt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and notaricon
Hány YF-22 készült?Hány YF-22-n teszteltek fegyvereket?Hány YF-22-N teszteltek fedélzeti elektronikát?
2 db. Volt egy demonstratív célpont nélküli AIM-120 indítás. Nem teszteltek, összesen 200-300 órát repültek a gépek. De ezeket wikin is megtalálod, ha vennéd rá a fáradságot..
 
Mert nem a végleges hajtómű van benne, nem azonos a kabin kialakításuk sem emlékeim szerint, stb. Az YF-22 és F-22A külsőre sem azonos, nemhogy belsőre. A mostani gépekben sanszosan radar sincs csak ballaszt, stb. stb.

Nem azonos kabin kialakítás?Arra gondolsz,hogy egy vagy 2 gépnek van megerősítés a plexin?Az egyik gépbe már beépítették a 30-ast és láss csodát semmit nem változott a gép(valószínűleg a 117 úgy lett átalakítva,hogy a gép változtatása nélkül bemenjen a 30-as helyére).

Maradjunk a tényeknél és felejtsünk el olyan dolgojat,hogy valószínűleg.A tényeket igazítsd a teóriához ne fordítva...

Láttad a 30-as hajtóművet valaha?Aztán még is ott van a gépben és repül.Attól,hogy nem látunk valamit az nem jelenti azt,hogy nem is létezik.És csak ezalapján kijelenteni bármit is óriási butaság.