Szállítógépek váltása a MH-nél

ki az aki itt Wizz Air személyzettel repülő HuAF gépet javasolt?

pointosabban: onna bérelt személyzetet???
 
Amit lehetett benne, azt igyekeztek eddig a kor színvolának közelébe hozni. Kicsit idős már, de hát ez a korral jár. :)
Viszont még van benne kb. 3év. 750misi volt a javítása 2015-ben. Eddig lement ~2,5 év. A normál üzemeltetési költsége elhanyagolható egy C295 beszerzés első részletéhez képest is, és ezt már nem kell megvenni. És ezért kapsz teherdobást, ejtőernyős ugratást nagyobb magasságból is, open-sky „képességet”, teherszállítási „képességet” 1500-2000km-en belül és még füves reptérre is leszállhatsz vele, ha muszáj. Ugyanúgy van benne ILS, TCAS, minden szükséges navigáció, rádiók, amik nátókompatibilissé teszik. megfelelően el lehet vele boldogulni bárhol Európában.
Kicsit több kerót éget, mint amit manapság illene, de cserébe stabil konstrukció és elvan kenyéren és vízen is. A svédek herculesei is hasonlóan régi gépek (tán még régebbiek is), aztán szinten tartják azokat is és nem tekinthetők teljesen elavultnak.
Ahhoz szerintem nem vagyunk elég gazdagok, hogy úgy kidobjuk, hogy még van benne rengeteg idő.

A korábbi politikusi / katonai felsővezetői nyilatkozatok alapján azért igény volna a kinyírására, miközben alternatíva meg nincsen.
Tehát maradjanak az ancsák csak azért mert azok már megvannak? Korszerűsíteni kellene nem restaurálni!
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
ki az aki itt Wizz Air személyzettel repülő HuAF gépet javasolt?

pointosabban: onna bérelt személyzetet???
Senki, ezt te is tudod. Azt javasoltak, hogy amig epp nem kell Afganisztanba repulni, addig kolcson lehet adni a HM Airbus-pilotait, mint alkalmazottakat a Wizzairnek, hogy nojon a reporaszamuk.
 
a Wizz Air személyzete fogja Afganisztánba vinni a cuccot?
katonai gépen...
óbazzz......
Mi a probléma a vele? Jelenleg (!!) olyan a helyzet hogy megy a polgári légiforgalom Afganisztán több repterére is.
Emiratestől kezdve a Turkis Airlinig jó néhány társaságnak van járata Afganisztán különböző reptereire (Kabul, Kandahar, Mazar-i-Sharif)
Ezek a társaságok is civil pilótákkal repülnek.
Akkor lenne probléma ha esetleg a "helyzet fokozódik" és leállnak a civil járatok. Ebben az esetben önvédelmi rendszer hiányában és civil pilótákkal valóban nem lehetne repülni.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Egyebkent a specimpexes cucc nem integralhato keskenytorzsuekre? Ndm csucskytegoria de manpads ellen jo
 
Egyébként azóta már nekik is két 319-ük van, OM-BYA és BYK.

Értem én hogy a honvédelmet nem lehet a légitársaságok hatékonyságához hasonlítani, kell a tartalékgép és van olyan is hogy egy időben 2-3 helyre is kell menni, de egy szlovák kormánygép 0,8 órát repült naponta átlagosan 2015-ben. Azaz 5,6 órát hetente. Ez havonta kb. 6 oda-vissza út Brüsszelbe.
 
Tehát maradjanak az ancsák csak azért mert azok már megvannak? Korszerűsíteni kellene nem restaurálni!
Igen.
Ez lenne a legokosabb és legköltséghatékonyabb is amíg nincs zokni, bakancs, egyenruha, tüzérség, PSzH, meg hasonlók.
Ráadásul korábban fizettél, hogy kapjál még időt... Azt ki kéne használni.
Egyebkent a specimpexes cucc nem integralhato keskenytorzsuekre? Ndm csucskytegoria de manpads ellen jo
Az egyelőre olyan,mint a Széles 1000 Ikarusa... Az se biztos, hogy lesz, vagy van.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
N

ncs A219 a wizznél...
A 219 sehol nincs, legfeljebb A 319!! :D És tudod mennyi a különbség az A 319 és a WizzAir-nél tömegével előforduló A 320 között?!! A 320-as kicsivel hosszabb hogy több utasülés férjen bele, vagyis reptechnikailag gyakorlatilag semmi különbség.
 
A 219 sehol nincs, legfeljebb A 319!! :D És tudod mennyi a különbség az A 319 és a WizzAir-nél tömegével előforduló A 320 között?!! A 320-as kicsivel hosszabb hogy több utasülés férjen bele, vagyis reptechnikailag gyakorlatilag semmi különbség.

Teljesen fogalmatlan.
 
Mi a probléma a vele? Jelenleg (!!) olyan a helyzet hogy megy a polgári légiforgalom Afganisztán több repterére is.
Emiratestől kezdve a Turkis Airlinig jó néhány társaságnak van járata Afganisztán különböző reptereire (Kabul, Kandahar, Mazar-i-Sharif)
Ezek a társaságok is civil pilótákkal repülnek.
Akkor lenne probléma ha esetleg a "helyzet fokozódik" és leállnak a civil járatok. Ebben az esetben önvédelmi rendszer hiányában és civil pilótákkal valóban nem lehetne repülni.

????

CIVIL légitársaság üzleti járatait repteti oda.
Azért mert neki üzlet.
Alatta meg leszögezed, hogy civil pilótákkal repülnek.


NEM kölcsönkéregetnek a hadseregektől.