Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Koszi, de eddig arrol volt szo, hogy Olaszo-ban festik oket. Vagy ott csak az "alapozo" ment fel? :)
Ostravában van repülőgép-karbantartó cég is, és valószínű hogy szükség van némi belső átalakításra, főleg ha egészségügyi/orvosi felszereléseket is beépítenek. Ha így van akkor azért nem Ferihegyen az ACE-nál vagy a Lufthansa Technik-nél, mert nyilván ezt olyan cégre bízzák ahol már csináltak ilyet. Ha jól tippelek ...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 907
82 500
113
Koszi, de eddig arrol volt szo, hogy Olaszo-ban festik oket. Vagy ott csak az "alapozo" ment fel? :)

Az MNO cikkben benne volt hogy:

"A szpotter úgy tudja, hogy a gépet Ostravában építik át az úgynevezett Corporate Jet, azaz vállalati gép konfigurációra, ami összecseng a várható magyar feladatrendszerrel. A cseh légierőben tíz éve repül két A319-es ilyen kialakítással, kiszolgálva mind a kormány, mind a hadsereg igényeit."
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Az MNO cikkben benne volt hogy:

"A szpotter úgy tudja, hogy a gépet Ostravában építik át az úgynevezett Corporate Jet, azaz vállalati gép konfigurációra, ami összecseng a várható magyar feladatrendszerrel. A cseh légierőben tíz éve repül két A319-es ilyen kialakítással, kiszolgálva mind a kormány, mind a hadsereg igényeit."
Ah, oke, koszi.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 891
6 152
113
Az MNO cikkben benne volt hogy:

"A szpotter úgy tudja, hogy a gépet Ostravában építik át az úgynevezett Corporate Jet, azaz vállalati gép konfigurációra, ami összecseng a várható magyar feladatrendszerrel. A cseh légierőben tíz éve repül két A319-es ilyen kialakítással, kiszolgálva mind a kormány, mind a hadsereg igényeit."

Az a legviccesebb a cikk végén, hogy Szíjjártó nem tud semmit, és nagyon meglepődne, ha az Air Berlintől vagy bárki mástól gépet vennénk :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 907
82 500
113
Az a legviccesebb a cikk végén, hogy Szíjjártó nem tud semmit, és nagyon meglepődne, ha az Air Berlintől vagy bárki mástól gépet vennénk :D

Az Air Berlin már nem létezik, akitől vesszük, az meg nem légitársaság... Szíjjártó meg... miniszter. Vagy tényleg nem tud semmit. :D
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az a legviccesebb a cikk végén, hogy Szíjjártó nem tud semmit, és nagyon meglepődne, ha az Air Berlintől vagy bárki mástól gépet vennénk :D
Erről tényleg nem Szíjjártót kellene kérdezni, a HM-hez tartozik az egész ügy, esetleg egy része a pénzügyminisztériumhoz, még ha hallott is róla nyilván nem ő fog erről interjút adni.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd and Pal

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 907
82 500
113
Erről tényleg nem Szíjjártót kellene kérdezni, a HM-hez tartozik az egész ügy, esetleg egy része a pénzügyminisztériumhoz, még ha hallott is róla nyilván nem ő fog erről interjút adni.

Az igaz hogy a beszerzés nem hozzá tartozik, de azért elég sokat fogja majd használni a gépeket szerintem.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 907
82 500
113



Viszont a cseheknél a másik gép így néz ki belülről....


https://www.planes.cz/cs/photo/1012303/a319-115-cj-2801-czech-air-force-cef-praha-kbely-lkkb

https://www.planes.cz/cs/photo/1012302/a319-115-cj-2801-czech-air-force-cef-praha-kbely-lkkb

https://www.planes.cz/cs/photo/1012362/a319-115-cj-2801-czech-air-force-cef-praha-kbely-lkkb


1012303.jpg



Ha szerencsénk lesz, nekünk sem lesz mindkettő ilyen.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
http://hvg.hu/itthon/20171217_Tenyl...jJmATShwQ.0&utm_referrer=http://hvg.hu/itthon

a kormányszóvivő szerint:

nem kormánygépet vesznek, bár nem ártana, ha lenne ilyen, mert túl sokba kerülnek a repülőjegyek.

nanézzük:



Előéletek:)

https://www.planespotters.net/airframe/Airbus/A319/D-ABGM-Eurowings/bAGOT40P



https://www.planespotters.net/airframe/Airbus/A320/D-ABDS-Air-Berlin/dbr7cX64



Illetve:

http://aeromagazin.hu/index.php?opt...-a-honvédség-új-a319-es-airbus-ait&Itemid=116



Nos, egy kis infó a gépek átvizsgálási ciklusairól:


Heti. ell. - 120 repóra vagy 8 naptári nap, a továbbiakban / jel repóra -naptári
Havi ell.- 400 óra
A szintű ell. - 600 / 90
2A : - 1200 / 180
4A Check - 2400 / 360
C : - 18 hónap
2C - 36 hónap

A ciklusok szerinti igénybevételt kihagytam ( a normál polgári igénytől eltérő esetlege katonai szállító bevetések miatt), illetve a 3 éven túli ellenőrzéseket is, mert hát rövidtávú ideiglenes megoldás lesz :)

Hogy mennyire lesz gazdaságos a gépek üzemeltetése passz, mert gondolom más árképzési mech. lesz mint egy légitársaságnál, de a gépek repült órái is másként alakulnak majd, vélhetően nem lesz nyári idegenforgalmi roham Mallorca-ra:)

De egy C szintű ellenőrzést piaci áron ( mert nincs saját kapacitás) 250000 USD alatt nemigen fogják megúszni

https://www.youtube.com/watch?v=uxV4YpMNAsg
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 907
82 500
113
http://hvg.hu/itthon/20171217_Tenyleg_vesz_repulot_a_HM_csak_nem_kormanygepet?utm_expid=1324304-23.8USXuGWPRhWtdjJmATShwQ.0&utm_referrer=http://hvg.hu/itthon

a kormányszóvivő szerint:

nem kormánygépet vesznek, bár nem ártana, ha lenne ilyen, mert túl sokba kerülnek a repülőjegyek.

nanézzük:



Előéletek:)

https://www.planespotters.net/airframe/Airbus/A319/D-ABGM-Eurowings/bAGOT40P



https://www.planespotters.net/airframe/Airbus/A320/D-ABDS-Air-Berlin/dbr7cX64



Illetve:

http://aeromagazin.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1328:milánóban-festik-a-honvédség-új-a319-es-airbus-ait&Itemid=116



Nos, egy kis infó a gépek átvizsgálási ciklusairól:


Heti. ell. - 120 repóra vagy 8 naptári nap, a továbbiakban / jel repóra -naptári
Havi ell.- 400 óra
A szintű ell. - 600 / 90
2A : - 1200 / 180
4A Check - 2400 / 360
C : - 18 hónap
2C - 36 hónap

A ciklusok szerinti igénybevételt kihagytam ( a normál polgári igénytől eltérő esetlege katonai szállító bevetések miatt), illetve a 3 éven túli ellenőrzéseket is, mert hát rövidtávú ideiglenes megoldás lesz :)

Hogy mennyire lesz gazdaságos a gépek üzemeltetése passz, mert gondolom más árképzési mech. lesz mint egy légitársaságnál, de a gépek repült órái is másként alakulnak majd, vélhetően nem lesz nyári idegenforgalmi roham Mallorca-ra:)

De egy C szintű ellenőrzést piaci áron ( mert nincs saját kapacitás) 250000 USD alatt nemigen fogják megúszni

https://www.youtube.com/watch?v=uxV4YpMNAsg


A gép üzemeltetését majd a HM fizeti (mert katonai gép), a külügy pedig majd jól kimutatja, hogy hány milliót takarított meg ezzel havonta. Biztos hogy "sikersztori" lesz ez is. Én csak azért aggódom, hogy elég biztonságosan üzemeltessék őket.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 436
113
Na, az Együtt már fel is kapta a dolgot facebookon, mennek a kommentek is ezerrel, tényleg nem egyszerű itthon beszerezni bármit is
Íme pár korszakváltó honvédelmi programuk :
-A tényleges állomány lakhatását a jelenlegi ingatlanbérleti programon felül is támogatjuk megfelelő követelmények teljesülése esetén. Segítjük az új településen, új szakmában történő életpálya-folytatást, együttműködve az önkormányzatokkal, piaci munkaadókkal.
-A magyar polgárok védelmének megerősítése érdekében új szervezetet hozunk létre a nemzetbiztonsági intézményrendszeren belül a külföldi hibrid-hadviselés és ennek részeként a kommunikációs-technológiai befolyásolás megelőzésére és kivédésére.
-Átalakítjuk az elmúlt években bevezetett tartalékos-rendszert, egységesítjük a honvédelmi feladatok, a természeti és humanitárius katasztrófák idején bevonható személyi tartalék képzésének és mozgósításának rendszerét.
-Átgondolt haderő-fejlesztési programot indítunk az esetleges beszerzések helyett.
Ki ki vonjon belőle le következtetés. Nekem elsőre ami beugrik belőle:
leépítés, beszerzések minimalizálása magyarán semmit. Tartalékos rendszer teljes megszüntetése átalakítása csak polgári feladatokra.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Íme pár korszakváltó honvédelmi programuk :
-A tényleges állomány lakhatását a jelenlegi ingatlanbérleti programon felül is támogatjuk megfelelő követelmények teljesülése esetén. Segítjük az új településen, új szakmában történő életpálya-folytatást, együttműködve az önkormányzatokkal, piaci munkaadókkal.
-A magyar polgárok védelmének megerősítése érdekében új szervezetet hozunk létre a nemzetbiztonsági intézményrendszeren belül a külföldi hibrid-hadviselés és ennek részeként a kommunikációs-technológiai befolyásolás megelőzésére és kivédésére.
-Átalakítjuk az elmúlt években bevezetett tartalékos-rendszert, egységesítjük a honvédelmi feladatok, a természeti és humanitárius katasztrófák idején bevonható személyi tartalék képzésének és mozgósításának rendszerét.
-Átgondolt haderő-fejlesztési programot indítunk az esetleges beszerzések helyett.
Ki ki vonjon belőle le következtetés. Nekem elsőre ami beugrik belőle:
leépítés, beszerzések minimalizálása magyarán semmit. Tartalékos rendszer teljes megszüntetése átalakítása csak polgári feladatokra.
Pontosan. Ezt a hulye is latja, ezert is szavaz rajuk.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 516
5 459
113
A gép üzemeltetését majd a HM fizeti (mert katonai gép), a külügy pedig majd jól kimutatja, hogy hány milliót takarított meg ezzel havonta. Biztos hogy "sikersztori" lesz ez is. Én csak azért aggódom, hogy elég biztonságosan üzemeltessék őket.
Ha a kormány utaztatására is használják, biztos lehetsz benne, hogy odafigyelnek a biztonságos üzemeltetésre! Vagy szándékos rongálásra gondolsz? :rolleyes:
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
http://hvg.hu/itthon/20171217_Tenyleg_vesz_repulot_a_HM_csak_nem_kormanygepet?utm_expid=1324304-23.8USXuGWPRhWtdjJmATShwQ.0&utm_referrer=http://hvg.hu/itthon

a kormányszóvivő szerint:

nem kormánygépet vesznek, bár nem ártana, ha lenne ilyen, mert túl sokba kerülnek a repülőjegyek.

nanézzük:



Előéletek:)

https://www.planespotters.net/airframe/Airbus/A319/D-ABGM-Eurowings/bAGOT40P



https://www.planespotters.net/airframe/Airbus/A320/D-ABDS-Air-Berlin/dbr7cX64



Illetve:

http://aeromagazin.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1328:milánóban-festik-a-honvédség-új-a319-es-airbus-ait&Itemid=116



Nos, egy kis infó a gépek átvizsgálási ciklusairól:


Heti. ell. - 120 repóra vagy 8 naptári nap, a továbbiakban / jel repóra -naptári
Havi ell.- 400 óra
A szintű ell. - 600 / 90
2A : - 1200 / 180
4A Check - 2400 / 360
C : - 18 hónap
2C - 36 hónap

A ciklusok szerinti igénybevételt kihagytam ( a normál polgári igénytől eltérő esetlege katonai szállító bevetések miatt), illetve a 3 éven túli ellenőrzéseket is, mert hát rövidtávú ideiglenes megoldás lesz :)

Hogy mennyire lesz gazdaságos a gépek üzemeltetése passz, mert gondolom más árképzési mech. lesz mint egy légitársaságnál, de a gépek repült órái is másként alakulnak majd, vélhetően nem lesz nyári idegenforgalmi roham Mallorca-ra:)

De egy C szintű ellenőrzést piaci áron ( mert nincs saját kapacitás) 250000 USD alatt nemigen fogják megúszni

https://www.youtube.com/watch?v=uxV4YpMNAsg
Gondolod hogy egy 30-35 éves An-26 karbantartása ennél olcsóbban megúszható?!! És ha megúszható is, a rövidesen lejáró élettartammal akkor sem tudsz mit kezdeni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 907
82 500
113
Ha a kormány utaztatására is használják, biztos lehetsz benne, hogy odafigyelnek a biztonságos üzemeltetésre! Vagy szándékos rongálásra gondolsz? :rolleyes:

A pilóták repült idejére gondoltam. Hogy mindig legyen elég gyakorlatuk, repült órájuk. Ne csak addig, amíg segít a wizzair a képzésben, hogy meg legyen a "kapitányi" besorolás.
 
  • Tetszik
Reactions: ZRÍNYI 20!026