- Abból csak egy vanMiért, az Ancsára is megvan az óra, nem?
- Ergo minden feladatot azzal az egyetlen géppel repülnek, de az Airbus pl. alkalmatlan nagyméretű terhek szállítására, ejtőernyős ugratásra, ejtőernyős teherdobásra ...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
- Abból csak egy vanMiért, az Ancsára is megvan az óra, nem?
Gondolom az IDF-nek meg Netanjahunak sincs még csak hasonló gépe se. Vadliba hátán repülnek ha valahova esetleg meghívják még.http://hvg.hu/itthon/20171217_Tenyleg_vesz_repulot_a_HM_csak_nem_kormanygepet?utm_expid=1324304-23.8USXuGWPRhWtdjJmATShwQ.0&utm_referrer=http://hvg.hu/itthon
a kormányszóvivő szerint:
nem kormánygépet vesznek, bár nem ártana, ha lenne ilyen, mert túl sokba kerülnek a repülőjegyek.
nanézzük:
Előéletek
https://www.planespotters.net/airframe/Airbus/A319/D-ABGM-Eurowings/bAGOT40P
https://www.planespotters.net/airframe/Airbus/A320/D-ABDS-Air-Berlin/dbr7cX64
Illetve:
http://aeromagazin.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1328:milánóban-festik-a-honvédség-új-a319-es-airbus-ait&Itemid=116
Nos, egy kis infó a gépek átvizsgálási ciklusairól:
Heti. ell. - 120 repóra vagy 8 naptári nap, a továbbiakban / jel repóra -naptári
Havi ell.- 400 óra
A szintű ell. - 600 / 90
2A : - 1200 / 180
4A Check - 2400 / 360
C : - 18 hónap
2C - 36 hónap
A ciklusok szerinti igénybevételt kihagytam ( a normál polgári igénytől eltérő esetlege katonai szállító bevetések miatt), illetve a 3 éven túli ellenőrzéseket is, mert hát rövidtávú ideiglenes megoldás lesz
Hogy mennyire lesz gazdaságos a gépek üzemeltetése passz, mert gondolom más árképzési mech. lesz mint egy légitársaságnál, de a gépek repült órái is másként alakulnak majd, vélhetően nem lesz nyári idegenforgalmi roham Mallorca-ra
De egy C szintű ellenőrzést piaci áron ( mert nincs saját kapacitás) 250000 USD alatt nemigen fogják megúszni
https://www.youtube.com/watch?v=uxV4YpMNAsg
Érdemes még Zordtól bármit elolvasni? A SZU Pravdája elbújhat mellette. Olyan ez mint a nyuszika sapkája, ha van akkor az a baj, ha nincs akkor meg az a baj.
Vajon csináltak ilyet ancsával az utóbbi pár évben? Mármint ernyősöket meg terhet dobálni, mert szvsz Mi-8/17 ből ment ez az utóbbi pár évben. Amúgy kis sebességnél pár ezer méteren nem lehetne belőle ugratni ernyőst? Nagyméretű terhet meg hova vinnének? A balti légtér ellenőrzéshez talán? Az sincs mindig. A griffek hajtóművét a svédek rendezik, afgánba passz hogy mit visznek, talán csak kaját, már minden van ott. Koszovóba meg kitalál a Waberers is, meg a baltikumba is. Személyszállításra jobban kell szerintem a gép.- Abból csak egy van
- Ergo minden feladatot azzal az egyetlen géppel repülnek, de az Airbus pl. alkalmatlan nagyméretű terhek szállítására, ejtőernyős ugratásra, ejtőernyős teherdobásra ...
Szeritem meg a probléma a te oldaladon van.Érdemes még Zordtól bármit elolvasni? A SZU Pravdája elbújhat mellette. Olyan ez mint a nyuszika sapkája, ha van akkor az a baj, ha nincs akkor meg az a baj.
Nem, mert pont amiatt, hogy csak egy van minden idejét leköti a katonai terherszállítás. Ha csúcsra van járatva egy technika, akkor nem fér minden bele az idejébe, ejésekkel történő ugrálhatás sem.Vajon csináltak ilyet ancsával az utóbbi pár évben? Mármint ernyősöket meg terhet dobálni, mert szvsz Mi-8/17 ből ment ez az utóbbi pár évben. Amúgy kis sebességnél pár ezer méteren nem lehetne belőle ugratni ernyőst? Nagyméretű terhet meg hova vinnének? A balti légtér ellenőrzéshez talán? Az sincs mindig. A griffek hajtóművét a svédek rendezik, afgánba passz hogy mit visznek, talán csak kaját, már minden van ott. Koszovóba meg kitalál a Waberers is, meg a baltikumba is. Személyszállításra jobban kell szerintem a gép.
Gondolom az IDF-nek meg Netanjahunak sincs még csak hasonló gépe se. Vadliba hátán repülnek ha valahova esetleg meghívják még.
megint nem érted, mit írtam, de sebaj.
Van. IAF Air Force One.
(Többek között elég nehéz lenne a műholdas adatátvitelt beleszorítani a nukleáris csapásmérő erőkhöz egy turistaosztály ülésbe...
http://www.jpost.com/Opinion/Israels-own-Air-Force-One-481640
(de azért van ott más gép is, úgy rémlik, nem csak ez az egy)
Gondolom hogy lekötötte + plusz az állandó szerelgetések szintén. Ezért kérdeztem hogy csináltak-e ilyet de akkor szerinted sem. Ha viszont nem csináltak eddig sem akkor nem is olyan fontos képesség az hiszen akkor csinálták volna. Hogyha mindenféle világvégi missziókba kell +100 főket reptetni akkor a politikusok repkedéseivel már inkább megéri először egy személyszállításra kihegyezett gépet rendszeresíteni. Az ancsa meg még itt lesz 2-3 évig, az el csühög a konzervekkel Kandahárba 2-3 nap alatt ha kell. A konzervnek nem sürgős odaérni, nem romlik meg. Ha meg lezuhan mert már annyira xar gép akkor is csak a pilóták vesznek oda nem egy komplett szakasz mint a szlovákokkal Hejcénél. Nem értem hol itt a rettenetes gond? Minden további nélkül vehetnek jövőre vagy az után rendes tehergépet, de akár bérelhetnek is egy ideig ha kell. Európán belül meg tényleg nem látom értelmét tehergépnek, pláne országon belül. Nem olyan sürgős az.Szeritem meg a probléma a te oldaladon van.
- Mi a francot kell titkolózni ahelyett, hogy inkább elmagyaráznák? Talán mert kiderülne, hogy mennyibe kerül a képesség és vitatható lenne a döntés?
- A cikk még finom volt, mert azt nem firtatta, hogy első körben miért nem valódi katonai szállítógépet szerzünk be mikor abból van égető hiány.
Nem, mert pont amiatt, hogy csak egy van minden idejét leköti a katonai terherszállítás. Ha csúcsra van járatva egy technika, akkor nem fér minden bele az idejébe, ejésekkel történő ugrálhatás sem.
A fenti két komment alapján javaslom, hogy a kommentek elküldése előtt azért számolj el húszig és picit törpengjél el. De tényleg...
Minek neki ekkora gép? Nem kerül sokba a fenntartása? Mármint nem neki, hanem a népnek.megint nem érted, mit írtam, de sebaj.
Van. IAF Air Force One.
(Többek között elég nehéz lenne a műholdas adatátvitelt beleszorítani a nukleáris csapásmérő erőkhöz egy turistaosztály ülésbe...
http://www.jpost.com/Opinion/Israels-own-Air-Force-One-481640
(de azért van ott más gép is, úgy rémlik, nem csak ez az egy)
nem két fillér.Minek neki ekkora gép? Nem kerül sokba a fenntartása? Mármint nem neki, hanem a népnek.
Ezeknek a gépeknek akkor lett volna helye... (átlátható közbeszerzéssel) amikor már megvan a harctéri légiszállító kapacitás---
Soha nem láttam semmiféle kimutatást arról, hogy az An-24-gyel mit és hogyan szállítanak. Első körben egy jó kiválasztáshoz a szállítási igényeket kellene ismerni... Még egy Zrínyit tartott konferencia szerű ülésen sem merült fel ez a kérdés sajnos... Az igények...Gondolom hogy lekötötte + plusz az állandó szerelgetések szintén. Ezért kérdeztem hogy csináltak-e ilyet de akkor szerinted sem. Ha viszont nem csináltak eddig sem akkor nem is olyan fontos képesség az hiszen akkor csinálták volna. Hogyha mindenféle világvégi missziókba kell +100 főket reptetni akkor a politikusok repkedéseivel már inkább megéri először egy személyszállításra kihegyezett gépet rendszeresíteni. Az ancsa meg még itt lesz 2-3 évig, az el csühög a konzervekkel Kandahárba 2-3 nap alatt ha kell. A konzervnek nem sürgős odaérni, nem romlik meg. Ha meg lezuhan mert már annyira xar gép akkor is csak a pilóták vesznek oda nem egy komplett szakasz mint a szlovákokkal Hejcénél. Nem értem hol itt a rettenetes gond? Minden további nélkül vehetnek jövőre vagy az után rendes tehergépet, de akár bérelhetnek is egy ideig ha kell. Európán belül meg tényleg nem látom értelmét tehergépnek, pláne országon belül. Nem olyan sürgős az.
A titkolózás meg, alig derült ki hogy vesznek valamit máris megy a hergelés minden szinten, ahelyett hogy örülne neki hogy lesz valami, meg hazahozzák a seggét aprajafalvából ha kitör a cunami, vagy Ahmed felrobbantja a tengerpartot. A MN cikkekből is mi ömlik? Így kormánygép úgy kormánygép, jah hogy szürke lesz, ék felségjellel, azt már kis betűvel írja vagy azzal sem a nagy szakértő. Hát jah, pénzért bármit bármikor, de akkor a másik az miért rossz amelyik szintén a pénzért él hal?
Azért az az 1 szem Ancsa elég sűrűn forgott mostanában! Járt Franciaországban, Spanyolországban, Svédországban, a Balti államokban, hogy csak a távolabbiakat említsem. Volt Mistral felújítás, Balti légtérrendészet, külföldi gyakorlat, repülőnap, és ha esetleg éleslövészetre kell menni, szintén egyszerűbb,gyorsabb bepakolni egy olyan gépbe, amin rámpa van. Amíg nem jöttek vissza a nagyjavított minyók, addig ejtőernyős ugratásra jóformán csak egy megmaradt mi17, és egy ex finn mi8 volt, az Ancsán kívül.Vajon csináltak ilyet ancsával az utóbbi pár évben? Mármint ernyősöket meg terhet dobálni, mert szvsz Mi-8/17 ből ment ez az utóbbi pár évben. Amúgy kis sebességnél pár ezer méteren nem lehetne belőle ugratni ernyőst? Nagyméretű terhet meg hova vinnének? A balti légtér ellenőrzéshez talán? Az sincs mindig. A griffek hajtóművét a svédek rendezik, afgánba passz hogy mit visznek, talán csak kaját, már minden van ott. Koszovóba meg kitalál a Waberers is, meg a baltikumba is. Személyszállításra jobban kell szerintem a gép.
Én is csak a hírekből tájékozódom, s mivel az ancsás szállításokról havonta jön valami hírmorzsa vagy kép nekem az alábbiak jönnek le:Soha nem láttam semmiféle kimutatást arról, hogy az An-24-gyel mit és hogyan szállítanak. Első körben egy jó kiválasztáshoz a szállítási igényeket kellene ismerni... Még egy Zrínyit tartott konferencia szerű ülésen sem merült fel ez a kérdés sajnos... Az igények...
Azért én megvizsgálnám mit lehetne kiváltani közúti szállítással pláne ha már ilyen kevés a hátra levő idő. 1-2 nap alatt Európa bármelyik pontja elérhető, pláne 4 kézben. Másrészt nem biztos hogy drágább mint kireptetni az öreg csühöst.Azért az az 1 szem Ancsa elég sűrűn forgott mostanában! Járt Franciaországban, Spanyolországban, Svédországban, a Balti államokban, hogy csak a távolabbiakat említsem. Volt Mistral felújítás, Balti légtérrendészet, külföldi gyakorlat, repülőnap, és ha esetleg éleslövészetre kell menni, szintén egyszerűbb,gyorsabb bepakolni egy olyan gépbe, amin rámpa van. Amíg nem jöttek vissza a nagyjavított minyók, addig ejtőernyős ugratásra jóformán csak egy megmaradt mi17, és egy ex finn mi8 volt, az Ancsán kívül.
Gondolom nem véletlen a karácsony előtti érkezés sem. Ilyenkor már a kutyát nem érdekli ez, mindenki az ünnepekre van hangolva. Egyébként többször mondták korábban hogy még idén lesz új gép.Te is tudod, hogy azert titkoloznak, mert a valasztasok elott minnel kevesebb dologba kothessen bele az ellenzek. Ott tartunk, hogy meg mindig a libsik a legnagyobb kerekkotoi a Honvedseg fejlesztesenek, de ma mar legalabb rombolni nem tudjak.
Szerintem vagy USA csinalta vagy tenyleg a lengyelek basztak el, amilyen laza sajnos a lengyelek tobbsege siman elhinnem. Amugy Lo-ban csak az oroszok voltak verzio merul fel, minden mas nemhogy kizarva, de eszebe sem jut senkinek.Én is csak a hírekből tájékozódom, s mivel az ancsás szállításokról havonta jön valami hírmorzsa vagy kép nekem az alábbiak jönnek le:
Afgánba repültek velük katonákkal.
Afgánba repültek velük ellátmánnyal.
Baltikumba felszereléssel. (illetve ha jól rémlik itt már volt egy kis bibi)
Főmuftikkal a szomszédba, kivéve Áderrel mert akkor épp nem indult be a masina.
Szóval elég vegyes mondhatnám 50-50% hogy épp teherrel vagy személlyel repülnek. Ha az egyiket most kiváltják akkor csak a másik 50% marad meg neki, ami elég lesz neki a hátralevő 2-3 évre. Ha a hálózsák meg a hajtómű két napot késik vagy épp lezuhannak vele az kisebb gond mint hogy egy Köztársasági elnök pofára esik a szomszédok előtt, netán lezuhan mint a Kasinszky a szmolenszki erdőben. Igaz az nem gép hiba volt de nagy vérvesztesége volt a lengyel politikának.
Olcsóbb lenne tán ha katonákat is vinne külföldi missziókba?nem két fillér.
de kb annyi minden bele van zsúfolva, mint az AF One-ba....
Szerintem vagy USA csinalta vagy tenyleg a lengyelek basztak el, amilyen laza sajnos a lengyelek tobbsege siman elhinnem. Amugy Lo-ban csak az oroszok voltak verzio merul fel, minden mas nemhogy kizarva, de eszebe sem jut senkinek.