Na vigyünk egy kis valódi infót is a dologba, mert molni megint hazudott, ti meg belélegeztétek, mintha valami isteni kinyilatkoztatás lenne.
- Tavaly biztosan, (és talán idén tavasszal is, de ezt nem mondanám 100%-ra) láttam
ejtőernyősöket ugrani Kecskeméten
An-26-osból. Szóval, ha nem is sűrűn, de csinálják.
- A teherdobásról nem tudok nyilatkozni, de talán még az is belefért.
- Iszonyú rég volt már az, amikor Irakba, meg Afganisztánba kellett An-26-ossal menni. Kb. Koszovó még reális cél, talán a Sínai (de az nem biztos), és persze Európa bármelyik szeglete.
- Amit mással nem tudunk megcsinálni, az az open sky. Elvileg évi 4, vagy 6 repülés van ilyen céllal, meg ha vannak bérmunkák, akkor még valamennyi.
- Ez a nagy leterheltség, azért néha megengedi az éjszakába nyúló iskolakörözést is. Például, mikor vitték az első kör Mi-24-est, akkor vagy 6-7-szer jött a 406-os, átstartolt, megint jött, és így tovább. De nem ez volt az egyetlen eset, hogy itt morgott a ház felett negyed óránként, sőt elég gyakori.
- A majd lezuhan dolog, azért nem ennyire egyszerű. Ez nem egy fos autó (az autók minimum harmada fos ilyen értelemben), amit valahogy kis jóindulattal átrugdosnak még ezen az utolsó műszakin. Időnként bizonyítania kell, hogy kapjon légialkalmassági bizonyítványt, azt meg állami légijármű esetén nem csak úgy puszira adják.
Honnét jön ez a dezinformáció a finn minyóról? Látott valaki az utóbbi másfél-két évben finn gépet repülni? ugye hogy nem.
Ellenben a három „orosz” minyolcas meg időről időre feltűnik itt-ott. Azok inkább életképesek még, mint a finn gépek.
Zárójelben: Nekem kissé furán hangzik, hogy a legutóbbi C-17-es ugrásra összesen 21 főt lehetett összetrombitálni. Ennek mi lehet az oka?
Mindenki más kivette a maradék szabiját decemberben?