Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 463
5 284
113
Két hete pl C-17-ből ugrottak.
A júliusi gyakorlat sem volt semmi, amikor Pápáról, egymás után 8 C-130, és 2 C-17-es szállt fel 550 ejtőernyőssel! Gondolom akkor ugrottak a mieink is! Jó lenne, ha pár év múlva már nekünk is lennének olyan gépeink, amik részt vehetnének ilyen gyakorlatokon! Akár ha lenne szabad kapacitás, és igény rá, a pápai ezred szállítási feladataiba is bekapcsolódhatnának!
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 463
5 284
113
Na vigyünk egy kis valódi infót is a dologba, mert molni megint hazudott, ti meg belélegeztétek, mintha valami isteni kinyilatkoztatás lenne. o_O
- Tavaly biztosan, (és talán idén tavasszal is, de ezt nem mondanám 100%-ra) láttam ejtőernyősöket ugrani Kecskeméten An-26-osból. Szóval, ha nem is sűrűn, de csinálják.
- A teherdobásról nem tudok nyilatkozni, de talán még az is belefért.
- Iszonyú rég volt már az, amikor Irakba, meg Afganisztánba kellett An-26-ossal menni. Kb. Koszovó még reális cél, talán a Sínai (de az nem biztos), és persze Európa bármelyik szeglete.
- Amit mással nem tudunk megcsinálni, az az open sky. Elvileg évi 4, vagy 6 repülés van ilyen céllal, meg ha vannak bérmunkák, akkor még valamennyi.
- Ez a nagy leterheltség, azért néha megengedi az éjszakába nyúló iskolakörözést is. Például, mikor vitték az első kör Mi-24-est, akkor vagy 6-7-szer jött a 406-os, átstartolt, megint jött, és így tovább. De nem ez volt az egyetlen eset, hogy itt morgott a ház felett negyed óránként, sőt elég gyakori.
- A majd lezuhan dolog, azért nem ennyire egyszerű. Ez nem egy fos autó (az autók minimum harmada fos ilyen értelemben), amit valahogy kis jóindulattal átrugdosnak még ezen az utolsó műszakin. Időnként bizonyítania kell, hogy kapjon légialkalmassági bizonyítványt, azt meg állami légijármű esetén nem csak úgy puszira adják.

Honnét jön ez a dezinformáció a finn minyóról? Látott valaki az utóbbi másfél-két évben finn gépet repülni? ugye hogy nem. :)
Ellenben a három „orosz” minyolcas meg időről időre feltűnik itt-ott. Azok inkább életképesek még, mint a finn gépek.


Zárójelben: Nekem kissé furán hangzik, hogy a legutóbbi C-17-es ugrásra összesen 21 főt lehetett összetrombitálni. Ennek mi lehet az oka?
Mindenki más kivette a maradék szabiját decemberben?
Ha nam láttad a finn gépet repülni, az elmúlt másfél-két évben, akkor ajánlom figyelmedbe a 2016-os szolnoki légiparádé videóját! You Tube-on megtalálod! Persze utána is repült még valameddig! Az orosz gépekből meg állítólag akkor volt működőképes egyszerre mindhárom, amikor meghozták őket! Kettő ezekből ugye kell készültségbe, a kutató-mentő szolgálatra Pápára, és Szolnokra!
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 463
5 284
113
Ez mondjuk igaz. Hamut szórok a fejemre, akkor csak kicsit több, mint egy év....

állítólag....bár „Azok inkább életképesek még, mint a finn gépek”
Azt nem írtam, hogy még mindig használjuk, a finn gépet, csak azt, hogy mielőtt megjöttek a mi-17ek a felújításról, jóformán az egy mi-17est, és az egyik finn minyót használtuk! Tiszta korom volt mind a kettő a sok használattól! Persze a 3 oroszból jött minyó több, mint az 1 finn, amit még használtunk, de azokat addig a kesziből kellett kivenni, amíg villogtak velük!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Azt nem írtam, hogy még mindig használjuk, a finn gépet, csak azt, hogy mielőtt megjöttek a mi-17ek a felújításról, jóformán az egy mi-17est, és az egyik finn minyót használtuk!
Ok, már el van ismerve az igazad... :)
Mondjuk a finn gép már tavaly letérdelhetett, nemsokkal a Mi-17 kiszállítás után, talán azért tűnt olyan messzinek. Csoda, hogy eddig húzta, legalábbis ez alapján (valami 3 év rémlett az akkori cikkekből 2012-ben):
http://lhsn.hu/a-finn-mi-8-as-helikopterek-hivatalos-atadasa/
itt 3-4 évet és 2500 órát ír. Az mondjuk kissé meglepőnek tűnik, hogy békeidőben évente 300 óra összejöjjön, persze ez csak elméleti felső határ. Gondolom végül ha 1000-1000 óra beléjük mehetett összesen.
de azokat addig a kesziből kellett kivenni, amíg villogtak velük!
mármint a Mi-17-est, meg a finn gépet? Ez biztos infó?
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 463
5 284
113
Ok, már el van ismerve az igazad... :)
Mondjuk a finn gép már tavaly letérdelhetett, nemsokkal a Mi-17 kiszállítás után, talán azért tűnt olyan messzinek. Csoda, hogy eddig húzta, legalábbis ez alapján (valami 3 év rémlett az akkori cikkekből 2012-ben):
http://lhsn.hu/a-finn-mi-8-as-helikopterek-hivatalos-atadasa/
itt 3-4 évet és 2500 órát ír. Az mondjuk kissé meglepőnek tűnik, hogy békeidőben évente 300 óra összejöjjön, persze ez csak elméleti felső határ. Gondolom végül ha 1000-1000 óra beléjük mehetett összesen.

mármint a Mi-17-est, meg a finn gépet? Ez biztos infó?
Nem, az Oroszországból hozottakat! De rémlik olyan is, amikor a finn gép is adott készültséget, mert nem volt más, de ez már nem most volt, nem hiszem, hogy megtalálom a hivatkozást! Az órák meg azért peregtek, mert nem volt más! Ezekkel kellett mindent megoldani!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Nem, az Oroszországból hozottakat! De rémlik olyan is, amikor a finn gép is adott készültséget, mert nem volt más, de ez már nem most volt, nem hiszem, hogy megtalálom a hivatkozást!
Ohh, félreértettem....
Mondjuk a finn keszi evidensnek tűnik. Elvégre abba is bele lehetett pakolni mindent, az is tudta a belső tartályt is vinni, meg annak fényszórója is volt.
Őőőőő, lehet eltértünk kissé a témától... :eek:
 
  • Tetszik
Reactions: ZRÍNYI 20!026

Chimera x

Member
2016. október 19.
36
11
8
Egy magát professzionálisnak gondoló hadseregnél az ejtőernyősöket fel kell készíteni ,kiképezni és gyakorlatban minden eshetőségre és géptípusra . Ugye senki sem gondolja hogy ugyanaz az ugrás technikája egy helikopternél és egy nagy sebességű szállítógépnél ! A géptípustól függetlenül léteznek "HAHO" "HALO" "LOLO" ugrások , amikre mindre fel kell készülni pl egy KMZ-nek.
A mostani C-17 ugrásban pedig , aki figyelmesen olvasta a cikkeket , észrevehette hogy csak az eje szolgálatok és a kutatómentők ugrottak.Nem összetévesztendő az egyéb ejtőernyős csapatokkal!
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Ohh, félreértettem....
Mondjuk a finn keszi evidensnek tűnik. Elvégre abba is bele lehetett pakolni mindent, az is tudta a belső tartályt is vinni, meg annak fényszórója is volt.
Őőőőő, lehet eltértünk kissé a témától... :eek:
A Finnektol kapott gepek mar nem repulnek, eleve csak addig szantak oket amig rendezodik a helyzet, mivel nagyjavitas nelkul jottek, keves ido vagy ora-val (mar nem emlekszem melyik volt a szuk keresztmetszet). Jelenleg a 3 db 2014-ben, az oroszoktol vett hasznalt, de nagyjavitott Mi-8-as van, meg a 4(5) nagyjavitott Mi-17 / 17N. Persze ha akarnak akkor a Finn/Iraki/ Nephadsereges Mi-8 asokat is felujithatnak, de ugy tunik marad ez a 8.
Update: ja, kozben latom, hogy lenyegeben te is ezt irtad...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A mostani C-17 ugrásban pedig , aki figyelmesen olvasta a cikkeket , észrevehette hogy csak az eje szolgálatok és a kutatómentők ugrottak.Nem összetévesztendő az egyéb ejtőernyős csapatokkal!
Van még az MH-nak "egyéb ejtőernyős" csapatai? Talán a KMZ felderítők, de azon kívül?
Szerintem klasszikus értelemben vett - ejtőernyővel célba juttatott - légideszant csaptokra Mo.nak semmi szüksége nincs.
A kisebb - 5-10 fős - ejtőernyős csoportok kirakására vannak a célnak sokkal jobban megfelelő kisebb gépek (pl.: PZL M28, Cessna Caravan vagy majd az új SkyCourier)

Talán ez - ejtőernyős ugratás - az utolsó szempont amit egy esetleges további katonai teherszállító kiválasztásánál figyelembe kell majd venni...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Mikortól nem repülnek? Én még a nyáron találkoztam velük a légtérben...
Biztos a Finnek voltak (3307 es 3309)? Bar a Finnek a legrondabbak :) eleg, nehez oket elteveszteni.
Amugy nem emlekszem, de valami szakmai helyen olvastam, nem sima hirben. Talan valaki hozzaertobbnek van frisebb infoja.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
365
1 711
93
Biztos a Finnek voltak (3307 es 3309)? Bar a Finnek a legrondabbak :) eleg, nehez oket elteveszteni.
Amugy nem emlekszem, de valami szakmai helyen olvastam, nem sima hirben. Talan valaki hozzaertobbnek van frisebb infoja.
https://c1.staticflickr.com/5/4729/27381228899_3628af7e84_o.jpg
27381228899_3628af7e84_o.jpg
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 366
113
Egyszer már fel lett vetve. Mivel mostanában a szállító helik elég felkapottak lettek. Így az áruk is emelkedett. Nekünk a maradék 5 db Mi 8 ast nem e érné meg felújítani? Én úgy tudom hogy a finn gépek rendelkeznek NVG képessêgel? Így legalább 6-8 évre lenne 10 db szállító helink. Közben hátha változnak a szellek globálisan. Tudom hogy a finn gépek öregek. De egy jelentős felújítással az üzemidejük kitolható 2025-2026 ig.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Egyszer már fel lett vetve. Mivel mostanában a szállító helik elég felkapottak lettek. Így az áruk is emelkedett. Nekünk a maradék 5 db Mi 8 ast nem e érné meg felújítani? Én úgy tudom hogy a finn gépek rendelkeznek NVG képessêgel? Így legalább 6-8 évre lenne 10 db szállító helink. Közben hátha változnak a szellek globálisan. Tudom hogy a finn gépek öregek. De egy jelentős felújítással az üzemidejük kitolható 2025-2026 ig.
Mi az a maradek 5 darab? Van ugye most 3 db Mi-8 (a 2014-esek) meg 5 Mi-17 (frissen nagyjavitva) ez 8 db. Ehhez johetne meg a 2 Finn meg az egy iraki (6200), ezeken kivul az utobbi 2 evben tudtommal nem volt egysem uzemben. De ezek egyutt meg ugye 11. Nekem ugy tunik, hogy marad a 8 Minyo meg a 2 Mokus modernizalva lesz (esetleg kesobb veszunk beloluk uj verziot, azert lesz az a 2 modernizalva?) meg ugye a 12 Mihu, oszt kesz egyelore. Majd ket-harom ev mulva johet szerintem csak a tobbi elorelepes a heli temaban, most talan a szarazfoldi erokon lesz a sor, nem hiszem hogy most meg par Minyot felujitananak, kb minek is most, amikor van surgosebb dolog is amire kell a penz.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 463
5 284
113
Mi az a maradek 5 darab? Van ugye most 3 db Mi-8 (a 2014-esek) meg 5 Mi-17 (frissen nagyjavitva) ez 8 db. Ehhez johetne meg a 2 Finn meg az egy iraki (6200), ezeken kivul az utobbi 2 evben tudtommal nem volt egysem uzemben. De ezek egyutt meg ugye 11. Nekem ugy tunik, hogy marad a 8 Minyo meg a 2 Mokus modernizalva lesz (esetleg kesobb veszunk beloluk uj verziot, azert lesz az a 2 modernizalva?) meg ugye a 12 Mihu, oszt kesz egyelore. Majd ket-harom ev mulva johet szerintem csak a tobbi elorelepes a heli temaban, most talan a szarazfoldi erokon lesz a sor, nem hiszem hogy most meg par Minyot felujitananak, kb minek is most, amikor van surgosebb dolog is amire kell a penz.
Az ötödik mi-17 még nem jött haza! Nem olyan régen vitték azt el!