Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 386
7 901
113
A kapott beszerzett nyolcasok vagy jövőre vagy 2020 ban nagyjavítva lesznek. Egyrészt újakra pénz nem lesz. Csak valamikor 2020 után ? Másrészt a felújított 17 be megyen kopik bele az üzemidő. Ebből is látszik hogy legalább 10 (8) db kellene felváltva.
Ha szereznek be bármí újat is az pár db ahogy ráéreztel új mókus lesz H 125 néven. Több célú ultra könnyű heli lesz. Mert a légierőre szánt maradék pénz (több) szállító gépekre fog kelleni. A kevesebb megy felújításra. A H 125 ök viszonylag az olcsóbb típusok közé tartozik. Ha kiképzésre is vesznek akkor több mint valószínű hogy a beszerzési költségek meg lesznek osztva. Mert máshova is kellenek pilóták.
Új szállító helikopter valamikor csak 2020-24 környékén jöhetnek szóba.
Egyébként a C 295 ös listaára alapára az opcióoktól függöen 35-50 millió euró között van. Van 75 ért is. Ebből következik számomra hogy a beígért 2 db helyet 1 ét fognak egyenlőre beszerezni. Nagyjából 15-20 milliárd Ft között.
Tehát a légierőre jövőre ha tendenciákat figyelembe vesszük 2 (4) évre lebontva. Nagyjából 20-35 milliárd Ft fog jutni. Esetleg 40?
Ebbe benne lesz egy szállító repülőgép. Mi 8 ok felújítása? Esetleg pár db mókus beszerzése. Valamint pár milliárdért pilóták képzése valahol?
A maradék 20-30 (40) meg megyen a szárazföldieknek. 2-4? Évre lebontva. Így elmondhatják hogy évente 20-30 milliárdot költöttek "fejlesztésekre". Ami valljuk be apró pénz.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 961
18 491
113
A kapott beszerzett nyolcasok vagy jövőre vagy 2020 ban nagyjavítva lesznek. Egyrészt újakra pénz nem lesz. Csak valamikor 2020 után ? Másrészt a felújított 17 be megyen kopik bele az üzemidő. Ebből is látszik hogy legalább 10 (8) db kellene felváltva.
Ha szereznek be bármí újat is az pár db ahogy ráéreztel új mókus lesz H 125 néven. Több célú ultra könnyű heli lesz. Mert a légierőre szánt maradék pénz (több) szállító gépekre fog kelleni. A kevesebb megy felújításra. A H 125 ök viszonylag az olcsóbb típusok közé tartozik. Ha kiképzésre is vesznek akkor több mint valószínű hogy a beszerzési költségek meg lesznek osztva. Mert máshova is kellenek pilóták.
Új szállító helikopter valamikor csak 2020-24 környékén jöhetnek szóba.
Egyébként a C 295 ös listaára alapára az opcióoktól függöen 35-50 millió euró között van. Van 75 ért is. Ebből következik számomra hogy a beígért 2 db helyet 1 ét fognak egyenlőre beszerezni. Nagyjából 15-20 milliárd Ft között.
Tehát a légierőre jövőre ha tendenciákat figyelembe vesszük 2 (4) évre lebontva. Nagyjából 20-35 milliárd Ft fog jutni. Esetleg 40?
Ebbe benne lesz egy szállító repülőgép. Mi 8 ok felújítása? Esetleg pár db mókus beszerzése. Valamint pár milliárdért pilóták képzése valahol?
A maradék 20-30 (40) meg megyen a szárazföldieknek. 2-4? Évre lebontva. Így elmondhatják hogy évente 20-30 milliárdot költöttek "fejlesztésekre". Ami valljuk be apró pénz.

Nem tudom lehet-e jól számolni. Mert az ország GDP-je évről évre nő. Nem beszélve arról, hogy ha jók a megérzéseim, akkor több katonai dolog, kormánybeszerzés lesz. Vagyis nem a HM büdzséből megy rá a pénz.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 386
7 901
113
Nem tudom lehet-e jól számolni. Mert az ország GDP-je évről évre nő. Nem beszélve arról, hogy ha jók a megérzéseim, akkor több katonai dolog, kormánybeszerzés lesz. Vagyis nem a HM büdzséből megy rá a pénz.
Honvéd. Maradjunk annyiban hogy Paks 2 itt lesz a nyakunkon. És ezek a számok még nagyon is optimista becslések.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Nem tudom lehet-e jól számolni. Mert az ország GDP-je évről évre nő. Nem beszélve arról, hogy ha jók a megérzéseim, akkor több katonai dolog, kormánybeszerzés lesz. Vagyis nem a HM büdzséből megy rá a pénz.
Ha az orszag GDP-je no evente ovatos becslessel 3%-ot, akkor az nem sokat szamit (annal az is tobbet szamit, hogy sokat javult az utobbi evekben az adok behajtasanak hatekonysaga). Inkabb szamit a GDP-bol honvedelemre forditott szazalek, ami viszont noni fog, az viszont jelentosen. Abban nem biznek, hogy majd mas miniszterium keretebol fizetik a Honvedelmet, a kormanygepeket is tuti a Honvedelem budget-jebol fizetik. Viszont a BM-hez kiszervezett eroket (uj hatarvadasz szazadok pl.) nyugodtan szamithatjuk ugy, hogy a Honvedelemre ment a penz, de megis a BM fizeti. De nem hiszem hogy ezek a "keresztbefinanszirozasok" jelentosek lennenek. Ami szamit, az az, hogy a Honvedelemre forditott GDP-szazalek lenyegeben duplazodni fog 2026-ra.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Honvéd. Maradjunk annyiban hogy Paks 2 itt lesz a nyakunkon. És ezek a számok még nagyon is optimista becslések.
En nem aggodnek Paks 2 miatt. 2010 ota kb. zsenialis a Mo-i gazdasagpolitika. Csak sokan nem emlekeznek mar ra mi volt 2008 oszen Mo-n, milyen volt a vilaggazdasagi valsag. Gorogo, Lettorszag,... el sem tud kepzelni, de meg az atlag Spanyol vagy Olasz sem, ilyen jo makrookonomiai index-szamokat amit Mo produkal. Igaz nem publikus hogy mi is pontosan Paks2, de az eddigiek alapjan en nem hiszen hogy hude rossz lenne Mo-nak.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 386
7 901
113
Ha az orszag GDP-je no evente ovatos becslessel 3%-ot, akkor az nem sokat szamit (annal az is tobbet szamit, hogy sokat javult az utobbi evekben az adok behajtasanak hatekonysaga). Inkabb szamit a GDP-bol honvedelemre forditott szazalek, ami viszont noni fog, az viszont jelentosen. Abban nem biznek, hogy majd mas miniszterium keretebol fizetik a Honvedelmet, a kormanygepeket is tuti a Honvedelem budget-jebol fizetik. Viszont a BM-hez kiszervezett eroket (uj hatarvadasz szazadok pl.) nyugodtan szamithatjuk ugy, hogy a Honvedelemre ment a penz, de megis a BM fizeti. De nem hiszem hogy ezek a "keresztbefinanszirozasok" jelentosek lennenek. Ami szamit, az az, hogy a Honvedelemre forditott GDP-szazalek lenyegeben duplazodni fog 2026-ra.
A duplázást a megemelkedett létszám fogja majd elvinni. Egyszer már leírtam hogy mekkora költséggel jár 1000 fő bérre. Baromi sokk. Attól függetlenül hogy állami cég.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
A duplázást a megemelkedett létszám fogja majd elvinni. Egyszer már leírtam hogy mekkora költséggel jár 1000 fő bérre. Baromi sokk. Attól függetlenül hogy állami cég.
Valoban a munkaero az egyik legdragabb koltsegtenyezo altalaban. De, az allamnak nem kell a szuperbruttoval szamolnia. Illetve ha van sajat valutad, es Mo-nak van, akkor szinten jobb a helyzet. Amig a magyar katona Mo-n kolti el a beret, addig nem olyan nagy gond az allamnak. Az allamnak inkabb nagyobb gond, hogy nem termel forintosithato erteket, amit pl. exportalni lehetne. De ez minden allamnak gond, biztos vagyok benne, hogy ha megmarad a terv, hogy 2%-lesz belathato idon belul a Honvedelemre koltve, akkor semmi okunk nem lesz panaszkodni, raadasul meretgazdasagossag szempontjabol jobbak is vagyunk mint sok Europai allam. Legjobb pelda Szlovakia, oket siman lehagyhatjuk, ha meglesz a 2%, megha ok nem is nullarol indultak mint mi. Bar Mo-nak az a gondja, hogy sose volt egy fix szovetsegesi rendszer tagja, igy nincs meretgazdasagos termeles, nincs munkamegosztas, hogy ki termel mit. Pl. Szlovakia kisebb, de biztos elosztottak egymas kozt a csehekkel, hogy te termelsz ezt en meg azt mindkettonk szamara. Talan csak a torok hodoltsag idejen, amikor a Nemet Birodalmi Gyules minden evben megszavazta a Mo-nak kuldendo nemkicsi haborus hozzajarulast, akkor volt hosszutavon kiszamithato, stabil szovetsegese Mo-nak (amit a szocializmusban ugy kellett tanulni, hogy a Habsburgok jol elnyomtak minket...).
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 375
74 252
113

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 386
7 901
113
Kis érdekesség, adat a C-27 üzemeltetéséről

A bolgárok 3 C-27-esének a gyári támogatása az első 5 évben 29 millió USD-be került. A következő 4 évet 20 millió USD lett volna, de nem bírják fizetni.

https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/jovore-leallhatnak-a-bolgar-spartanok

http://www.janes.com/article/76366/bulgaria-to-ground-c-27j-spartan-fleet-in-2018
A C-27 es nek én úgy tudom hogy az árra magasabb?? mint a C-295 é. Másrészt a lengyel C-295 ől mit lehet tudni? Üzemeltetési költségekben hol járhatnak?
Még az is megeshet hogy a bolgároktól veszünk át 1-2 gépet üzembetartói szerződéssel:D Ők is meg mi is jól járhatnánk. 4 évre 10-15 millió usd az annyi mint 3-5 mrd ft. Egy évre egy gép üzembetartói költsége 1-1.5 mrd ft lenne. (bérleti és üzembetartói díj)
 
  • Tetszik
Reactions: marton

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
apropó... ha megint jön karibi Vilma, a hurrikán... Ezzel hogy fognak onnan hazahozni embereket?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 205
10 985
113
Biztos a Finnek voltak (3307 es 3309)? Bar a Finnek a legrondabbak .

Te vagy a ronda... :D

A kapott beszerzett nyolcasok vagy jövőre vagy 2020 ban nagyjavítva lesznek. Egyrészt újakra pénz nem lesz. Csak valamikor 2020 után ? Másrészt a felújított 17 be megyen kopik bele az üzemidő. Ebből is látszik hogy legalább 10 (8) db kellene felváltva.
Ha szereznek be bármí újat is az pár db ahogy ráéreztel új mókus lesz H 125 néven. Több célú ultra könnyű heli lesz. Mert a légierőre szánt maradék pénz (több) szállító gépekre fog kelleni. A kevesebb megy felújításra. A H 125 ök viszonylag az olcsóbb típusok közé tartozik. Ha kiképzésre is vesznek akkor több mint valószínű hogy a beszerzési költségek meg lesznek osztva. Mert máshova is kellenek pilóták.
Új szállító helikopter valamikor csak 2020-24 környékén jöhetnek szóba.
Egyébként a C 295 ös listaára alapára az opcióoktól függöen 35-50 millió euró között van. Van 75 ért is. Ebből következik számomra hogy a beígért 2 db helyet 1 ét fognak egyenlőre beszerezni. Nagyjából 15-20 milliárd Ft között.
Tehát a légierőre jövőre ha tendenciákat figyelembe vesszük 2 (4) évre lebontva. Nagyjából 20-35 milliárd Ft fog jutni. Esetleg 40?
Ebbe benne lesz egy szállító repülőgép. Mi 8 ok felújítása? Esetleg pár db mókus beszerzése. Valamint pár milliárdért pilóták képzése valahol?
A maradék 20-30 (40) meg megyen a szárazföldieknek. 2-4? Évre lebontva. Így elmondhatják hogy évente 20-30 milliárdot költöttek "fejlesztésekre". Ami valljuk be apró pénz.

Egy gép nem gép. Azt a Mi-8 felújítást megnézném azért.
Bár azt sem értem, hogy ha lejártak a finnek, abból miért nem dobják át a radart mondjuk a 17-esekbe?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Te vagy a ronda... :D



Egy gép nem gép. Azt a Mi-8 felújítást megnézném azért.
Bár azt sem értem, hogy ha lejártak a finnek, abból miért nem dobják át a radart mondjuk a 17-esekbe?
- Lehet, hogy már nem üzemképesek a radarok vagy azoknak is lejárt az üzemidejük, élettartamuk, alkatrészünk meg soha nem is volt ilyenhez, hiszen csak a két ajándékba kapott finn gépen volt.
- Plusz radart beszerelni különben sem ilyen egyszerű, szét kell hozzá szedni a gépet rendesen, plusz kábelezést is beépíteni, lehet, hogy a radar betáphoz kellene egy plusz generátor vagy a hajtóműre vagy a főreduktorra - ezek a kihajtási pontok meg lehet, hogy a mi gépeinken nincsenek is kialakítva. Ja, és gyártói engedély kellene hozzá, mert ha anélkül belekotrunk a gépbe, megszűnik a garancia a frissen nagyjavított gépeken.
 

Chimera x

Member
2016. október 19.
36
11
8
Van még az MH-nak "egyéb ejtőernyős" csapatai? Talán a KMZ felderítők, de azon kívül?
Szerintem klasszikus értelemben vett - ejtőernyővel célba juttatott - légideszant csaptokra Mo.nak semmi szüksége nincs.
A kisebb - 5-10 fős - ejtőernyős csoportok kirakására vannak a célnak sokkal jobban megfelelő kisebb gépek (pl.: PZL M28, Cessna Caravan vagy majd az új SkyCourier)

Talán ez - ejtőernyős ugratás - az utolsó szempont amit egy esetleges további katonai teherszállító kiválasztásánál figyelembe kell majd venni...


Rudi igen vannak ! Mélységi felderítők,csapatfelderítők , KMZ, ezenkívül sok szakágnak szüksége lehet ejtőernyős képzésre.Ezeknél nem mondhatod azt hogy csak helikopterre vagy Ancsára képezed őket mert ez valós szituációban visszaüthet. Pl hadművelet a szövetségesek gépeivel. A véleményed miszerint nekünk nincs szükségünk "klasszikus" eje csapatokra csak a Te ( maximálisan tiszteletben tartott) véleményed.
A világ összes komolyan vehető nemzeténél vannak eje katonák ennek megfelelő képzéssel és szállítóeszközökkel.Nálunk ugyan nincsenek eje dandárok/hadosztályok de azért vannak még ejtőernyős egységek.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 205
10 985
113
- Lehet, hogy már nem üzemképesek a radarok vagy azoknak is lejárt az üzemidejük, élettartamuk, alkatrészünk meg soha nem is volt ilyenhez, hiszen csak a két ajándékba kapott finn gépen volt.
- Plusz radart beszerelni különben sem ilyen egyszerű, szét kell hozzá szedni a gépet rendesen, plusz kábelezést is beépíteni, lehet, hogy a radar betáphoz kellene egy plusz generátor vagy a hajtóműre vagy a főreduktorra - ezek a kihajtási pontok meg lehet, hogy a mi gépeinken nincsenek is kialakítva. Ja, és gyártói engedély kellene hozzá, mert ha anélkül belekotrunk a gépbe, megszűnik a garancia a frissen nagyjavított gépeken.

Most volt kint 4 darab és ment az ötödik.