Szállítógépek váltása a MH-nél

A kapott beszerzett nyolcasok vagy jövőre vagy 2020 ban nagyjavítva lesznek. Egyrészt újakra pénz nem lesz. Csak valamikor 2020 után ? Másrészt a felújított 17 be megyen kopik bele az üzemidő. Ebből is látszik hogy legalább 10 (8) db kellene felváltva.
Ha szereznek be bármí újat is az pár db ahogy ráéreztel új mókus lesz H 125 néven. Több célú ultra könnyű heli lesz. Mert a légierőre szánt maradék pénz (több) szállító gépekre fog kelleni. A kevesebb megy felújításra. A H 125 ök viszonylag az olcsóbb típusok közé tartozik. Ha kiképzésre is vesznek akkor több mint valószínű hogy a beszerzési költségek meg lesznek osztva. Mert máshova is kellenek pilóták.
Új szállító helikopter valamikor csak 2020-24 környékén jöhetnek szóba.
Egyébként a C 295 ös listaára alapára az opcióoktól függöen 35-50 millió euró között van. Van 75 ért is. Ebből következik számomra hogy a beígért 2 db helyet 1 ét fognak egyenlőre beszerezni. Nagyjából 15-20 milliárd Ft között.
Tehát a légierőre jövőre ha tendenciákat figyelembe vesszük 2 (4) évre lebontva. Nagyjából 20-35 milliárd Ft fog jutni. Esetleg 40?
Ebbe benne lesz egy szállító repülőgép. Mi 8 ok felújítása? Esetleg pár db mókus beszerzése. Valamint pár milliárdért pilóták képzése valahol?
A maradék 20-30 (40) meg megyen a szárazföldieknek. 2-4? Évre lebontva. Így elmondhatják hogy évente 20-30 milliárdot költöttek "fejlesztésekre". Ami valljuk be apró pénz.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
A kapott beszerzett nyolcasok vagy jövőre vagy 2020 ban nagyjavítva lesznek. Egyrészt újakra pénz nem lesz. Csak valamikor 2020 után ? Másrészt a felújított 17 be megyen kopik bele az üzemidő. Ebből is látszik hogy legalább 10 (8) db kellene felváltva.
Ha szereznek be bármí újat is az pár db ahogy ráéreztel új mókus lesz H 125 néven. Több célú ultra könnyű heli lesz. Mert a légierőre szánt maradék pénz (több) szállító gépekre fog kelleni. A kevesebb megy felújításra. A H 125 ök viszonylag az olcsóbb típusok közé tartozik. Ha kiképzésre is vesznek akkor több mint valószínű hogy a beszerzési költségek meg lesznek osztva. Mert máshova is kellenek pilóták.
Új szállító helikopter valamikor csak 2020-24 környékén jöhetnek szóba.
Egyébként a C 295 ös listaára alapára az opcióoktól függöen 35-50 millió euró között van. Van 75 ért is. Ebből következik számomra hogy a beígért 2 db helyet 1 ét fognak egyenlőre beszerezni. Nagyjából 15-20 milliárd Ft között.
Tehát a légierőre jövőre ha tendenciákat figyelembe vesszük 2 (4) évre lebontva. Nagyjából 20-35 milliárd Ft fog jutni. Esetleg 40?
Ebbe benne lesz egy szállító repülőgép. Mi 8 ok felújítása? Esetleg pár db mókus beszerzése. Valamint pár milliárdért pilóták képzése valahol?
A maradék 20-30 (40) meg megyen a szárazföldieknek. 2-4? Évre lebontva. Így elmondhatják hogy évente 20-30 milliárdot költöttek "fejlesztésekre". Ami valljuk be apró pénz.

Nem tudom lehet-e jól számolni. Mert az ország GDP-je évről évre nő. Nem beszélve arról, hogy ha jók a megérzéseim, akkor több katonai dolog, kormánybeszerzés lesz. Vagyis nem a HM büdzséből megy rá a pénz.
 
Nem tudom lehet-e jól számolni. Mert az ország GDP-je évről évre nő. Nem beszélve arról, hogy ha jók a megérzéseim, akkor több katonai dolog, kormánybeszerzés lesz. Vagyis nem a HM büdzséből megy rá a pénz.
Honvéd. Maradjunk annyiban hogy Paks 2 itt lesz a nyakunkon. És ezek a számok még nagyon is optimista becslések.
 
Nem tudom lehet-e jól számolni. Mert az ország GDP-je évről évre nő. Nem beszélve arról, hogy ha jók a megérzéseim, akkor több katonai dolog, kormánybeszerzés lesz. Vagyis nem a HM büdzséből megy rá a pénz.
Ha az orszag GDP-je no evente ovatos becslessel 3%-ot, akkor az nem sokat szamit (annal az is tobbet szamit, hogy sokat javult az utobbi evekben az adok behajtasanak hatekonysaga). Inkabb szamit a GDP-bol honvedelemre forditott szazalek, ami viszont noni fog, az viszont jelentosen. Abban nem biznek, hogy majd mas miniszterium keretebol fizetik a Honvedelmet, a kormanygepeket is tuti a Honvedelem budget-jebol fizetik. Viszont a BM-hez kiszervezett eroket (uj hatarvadasz szazadok pl.) nyugodtan szamithatjuk ugy, hogy a Honvedelemre ment a penz, de megis a BM fizeti. De nem hiszem hogy ezek a "keresztbefinanszirozasok" jelentosek lennenek. Ami szamit, az az, hogy a Honvedelemre forditott GDP-szazalek lenyegeben duplazodni fog 2026-ra.
 
Honvéd. Maradjunk annyiban hogy Paks 2 itt lesz a nyakunkon. És ezek a számok még nagyon is optimista becslések.
En nem aggodnek Paks 2 miatt. 2010 ota kb. zsenialis a Mo-i gazdasagpolitika. Csak sokan nem emlekeznek mar ra mi volt 2008 oszen Mo-n, milyen volt a vilaggazdasagi valsag. Gorogo, Lettorszag,... el sem tud kepzelni, de meg az atlag Spanyol vagy Olasz sem, ilyen jo makrookonomiai index-szamokat amit Mo produkal. Igaz nem publikus hogy mi is pontosan Paks2, de az eddigiek alapjan en nem hiszen hogy hude rossz lenne Mo-nak.
 
Ha az orszag GDP-je no evente ovatos becslessel 3%-ot, akkor az nem sokat szamit (annal az is tobbet szamit, hogy sokat javult az utobbi evekben az adok behajtasanak hatekonysaga). Inkabb szamit a GDP-bol honvedelemre forditott szazalek, ami viszont noni fog, az viszont jelentosen. Abban nem biznek, hogy majd mas miniszterium keretebol fizetik a Honvedelmet, a kormanygepeket is tuti a Honvedelem budget-jebol fizetik. Viszont a BM-hez kiszervezett eroket (uj hatarvadasz szazadok pl.) nyugodtan szamithatjuk ugy, hogy a Honvedelemre ment a penz, de megis a BM fizeti. De nem hiszem hogy ezek a "keresztbefinanszirozasok" jelentosek lennenek. Ami szamit, az az, hogy a Honvedelemre forditott GDP-szazalek lenyegeben duplazodni fog 2026-ra.
A duplázást a megemelkedett létszám fogja majd elvinni. Egyszer már leírtam hogy mekkora költséggel jár 1000 fő bérre. Baromi sokk. Attól függetlenül hogy állami cég.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
A duplázást a megemelkedett létszám fogja majd elvinni. Egyszer már leírtam hogy mekkora költséggel jár 1000 fő bérre. Baromi sokk. Attól függetlenül hogy állami cég.
Valoban a munkaero az egyik legdragabb koltsegtenyezo altalaban. De, az allamnak nem kell a szuperbruttoval szamolnia. Illetve ha van sajat valutad, es Mo-nak van, akkor szinten jobb a helyzet. Amig a magyar katona Mo-n kolti el a beret, addig nem olyan nagy gond az allamnak. Az allamnak inkabb nagyobb gond, hogy nem termel forintosithato erteket, amit pl. exportalni lehetne. De ez minden allamnak gond, biztos vagyok benne, hogy ha megmarad a terv, hogy 2%-lesz belathato idon belul a Honvedelemre koltve, akkor semmi okunk nem lesz panaszkodni, raadasul meretgazdasagossag szempontjabol jobbak is vagyunk mint sok Europai allam. Legjobb pelda Szlovakia, oket siman lehagyhatjuk, ha meglesz a 2%, megha ok nem is nullarol indultak mint mi. Bar Mo-nak az a gondja, hogy sose volt egy fix szovetsegesi rendszer tagja, igy nincs meretgazdasagos termeles, nincs munkamegosztas, hogy ki termel mit. Pl. Szlovakia kisebb, de biztos elosztottak egymas kozt a csehekkel, hogy te termelsz ezt en meg azt mindkettonk szamara. Talan csak a torok hodoltsag idejen, amikor a Nemet Birodalmi Gyules minden evben megszavazta a Mo-nak kuldendo nemkicsi haborus hozzajarulast, akkor volt hosszutavon kiszamithato, stabil szovetsegese Mo-nak (amit a szocializmusban ugy kellett tanulni, hogy a Habsburgok jol elnyomtak minket...).
 
Kis érdekesség, adat a C-27 üzemeltetéséről

A bolgárok 3 C-27-esének a gyári támogatása az első 5 évben 29 millió USD-be került. A következő 4 évet 20 millió USD lett volna, de nem bírják fizetni.

https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/jovore-leallhatnak-a-bolgar-spartanok

http://www.janes.com/article/76366/bulgaria-to-ground-c-27j-spartan-fleet-in-2018
A C-27 es nek én úgy tudom hogy az árra magasabb?? mint a C-295 é. Másrészt a lengyel C-295 ől mit lehet tudni? Üzemeltetési költségekben hol járhatnak?
Még az is megeshet hogy a bolgároktól veszünk át 1-2 gépet üzembetartói szerződéssel:D Ők is meg mi is jól járhatnánk. 4 évre 10-15 millió usd az annyi mint 3-5 mrd ft. Egy évre egy gép üzembetartói költsége 1-1.5 mrd ft lenne. (bérleti és üzembetartói díj)
 
  • Tetszik
Reactions: marton
apropó... ha megint jön karibi Vilma, a hurrikán... Ezzel hogy fognak onnan hazahozni embereket?
 
Biztos a Finnek voltak (3307 es 3309)? Bar a Finnek a legrondabbak .

Te vagy a ronda... :D

A kapott beszerzett nyolcasok vagy jövőre vagy 2020 ban nagyjavítva lesznek. Egyrészt újakra pénz nem lesz. Csak valamikor 2020 után ? Másrészt a felújított 17 be megyen kopik bele az üzemidő. Ebből is látszik hogy legalább 10 (8) db kellene felváltva.
Ha szereznek be bármí újat is az pár db ahogy ráéreztel új mókus lesz H 125 néven. Több célú ultra könnyű heli lesz. Mert a légierőre szánt maradék pénz (több) szállító gépekre fog kelleni. A kevesebb megy felújításra. A H 125 ök viszonylag az olcsóbb típusok közé tartozik. Ha kiképzésre is vesznek akkor több mint valószínű hogy a beszerzési költségek meg lesznek osztva. Mert máshova is kellenek pilóták.
Új szállító helikopter valamikor csak 2020-24 környékén jöhetnek szóba.
Egyébként a C 295 ös listaára alapára az opcióoktól függöen 35-50 millió euró között van. Van 75 ért is. Ebből következik számomra hogy a beígért 2 db helyet 1 ét fognak egyenlőre beszerezni. Nagyjából 15-20 milliárd Ft között.
Tehát a légierőre jövőre ha tendenciákat figyelembe vesszük 2 (4) évre lebontva. Nagyjából 20-35 milliárd Ft fog jutni. Esetleg 40?
Ebbe benne lesz egy szállító repülőgép. Mi 8 ok felújítása? Esetleg pár db mókus beszerzése. Valamint pár milliárdért pilóták képzése valahol?
A maradék 20-30 (40) meg megyen a szárazföldieknek. 2-4? Évre lebontva. Így elmondhatják hogy évente 20-30 milliárdot költöttek "fejlesztésekre". Ami valljuk be apró pénz.

Egy gép nem gép. Azt a Mi-8 felújítást megnézném azért.
Bár azt sem értem, hogy ha lejártak a finnek, abból miért nem dobják át a radart mondjuk a 17-esekbe?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Te vagy a ronda... :D



Egy gép nem gép. Azt a Mi-8 felújítást megnézném azért.
Bár azt sem értem, hogy ha lejártak a finnek, abból miért nem dobják át a radart mondjuk a 17-esekbe?
- Lehet, hogy már nem üzemképesek a radarok vagy azoknak is lejárt az üzemidejük, élettartamuk, alkatrészünk meg soha nem is volt ilyenhez, hiszen csak a két ajándékba kapott finn gépen volt.
- Plusz radart beszerelni különben sem ilyen egyszerű, szét kell hozzá szedni a gépet rendesen, plusz kábelezést is beépíteni, lehet, hogy a radar betáphoz kellene egy plusz generátor vagy a hajtóműre vagy a főreduktorra - ezek a kihajtási pontok meg lehet, hogy a mi gépeinken nincsenek is kialakítva. Ja, és gyártói engedély kellene hozzá, mert ha anélkül belekotrunk a gépbe, megszűnik a garancia a frissen nagyjavított gépeken.
 
Van még az MH-nak "egyéb ejtőernyős" csapatai? Talán a KMZ felderítők, de azon kívül?
Szerintem klasszikus értelemben vett - ejtőernyővel célba juttatott - légideszant csaptokra Mo.nak semmi szüksége nincs.
A kisebb - 5-10 fős - ejtőernyős csoportok kirakására vannak a célnak sokkal jobban megfelelő kisebb gépek (pl.: PZL M28, Cessna Caravan vagy majd az új SkyCourier)

Talán ez - ejtőernyős ugratás - az utolsó szempont amit egy esetleges további katonai teherszállító kiválasztásánál figyelembe kell majd venni...


Rudi igen vannak ! Mélységi felderítők,csapatfelderítők , KMZ, ezenkívül sok szakágnak szüksége lehet ejtőernyős képzésre.Ezeknél nem mondhatod azt hogy csak helikopterre vagy Ancsára képezed őket mert ez valós szituációban visszaüthet. Pl hadművelet a szövetségesek gépeivel. A véleményed miszerint nekünk nincs szükségünk "klasszikus" eje csapatokra csak a Te ( maximálisan tiszteletben tartott) véleményed.
A világ összes komolyan vehető nemzeténél vannak eje katonák ennek megfelelő képzéssel és szállítóeszközökkel.Nálunk ugyan nincsenek eje dandárok/hadosztályok de azért vannak még ejtőernyős egységek.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
- Lehet, hogy már nem üzemképesek a radarok vagy azoknak is lejárt az üzemidejük, élettartamuk, alkatrészünk meg soha nem is volt ilyenhez, hiszen csak a két ajándékba kapott finn gépen volt.
- Plusz radart beszerelni különben sem ilyen egyszerű, szét kell hozzá szedni a gépet rendesen, plusz kábelezést is beépíteni, lehet, hogy a radar betáphoz kellene egy plusz generátor vagy a hajtóműre vagy a főreduktorra - ezek a kihajtási pontok meg lehet, hogy a mi gépeinken nincsenek is kialakítva. Ja, és gyártói engedély kellene hozzá, mert ha anélkül belekotrunk a gépbe, megszűnik a garancia a frissen nagyjavított gépeken.

Most volt kint 4 darab és ment az ötödik.