https://mno.hu/belfold/az-airbusok-utan-igazi-katonai-szallitogepeket-is-vesznek-2435177
"Mivel az An–26-osok képességei és hadrafoghatósága az utóbbi időben rendkívül korlátozott volt, az idén 55 alkalommal kellett gépet bérelni a szállítási feladatokra."
Nem az volt a probléma hogy az An-26-os gyakrabban hibásodott meg, mint ahogy ez egy ilyen öreg géptől elvárható lenne, hanem az hogy csak egyetlen An-26-osunk volt/van. Mert amikor az az egy meghibásodott, akkor nem volt helyette másik.
>illetve a brazil Embraer fejlesztés alatt álló KC–390-ese.
Ezt valószínűleg csak a szerző vizionálja, mert a Embraer semmi erre utaló jelet nem adott eddig. 2016 nyárán itt repkedett körülöttünk az egyik a prototípus, de hozzánk nem hozták el bemutatni. És sehol sem említenek minket mint érdeklődők, lehetséges vevők.
https://mno.hu/belfold/itt-a-bejelentes-ket-airbust-vesz-a-magyar-honvedseg-2435139
"A szóhasználat körüli vita egyébként nem új keletű. Egy éve, amikor először írtunk hosszabb cikket a gépek beszerzéséről – már akkor a népszerű Airbus utasszállítógép-családot jelöltük meg valószínű lehetőségként –, a honvédség egyik vezetője arra kérte lapunkat, hogy kerüljük a kormánygép kifejezést. A döntéshozók Magyarországon ugyanis félnek ettől a szótól, és a tábornok attól tartott, ha emiatt elvesztik a politikusok támogatását, végül ismét meghiúsul a nemzeti légi szállítási képesség helyreállítása. "
... de ennek ellenére azért csak végig"kormánygépezte" az elmúlt egy évet az MNO, mert fontosabb volt a klikkszám, mint egy gépbeszerzés.