Szállítógépek váltása a MH-nél

Egyáltalán ki ellen kellene most megvédeni magunkat? Románok? A katonák fizetései csúsznak,a morálról annyit hogy román sajtó mármint az értelmesebje ki van akadva a korrupcion amit a hadsereget is jellemzi. Ja felvonultak Bukarestben. Egy dolog a felvonulás és a fejlesztés más dolog tésztaszűrő rendszer. Ahol a pénzek értelmetlenül elfolynak. A közkatonáknál meg felkötik a gatyamadzagot alig van pénz. Szerinted ilyen helyzetben bárkivel is hajlandóak lenének harcolni?
Ez másról nem szól politikáról és nem a védelemről. Hidd el bármikor feltörlik a lábukat bennünk. Köszönöm szépen de ilyen védelmet nem kérek és már egyszer leírtam anno annak idején a NATO ellen szavaztam mondjuk értelme nem volt. Mert már elegem volt abból hogy lassan 500 éve boldog boldogtalan nagyhatalom pincsié vagyunk. Ja nem lehetünk függetlenek részben befolyás mentesek. Dehogynem.
Ez semmi másról nem szól hogy mutassák felénk azt a látszatot hogy ne nagyon ugrálj. Te egy "gyarmat" vagy modernkori felfogásban. Amit bármikor készek vagyunk beáldozni ha érdekeink úgy kívánja. Semmit nem változott a világ a Római birodalom óta. Csak az eszközök és a kivitelezés lett "embereibb". A lehető legtöbb provinciát megszerezni gazdaságilag,katonailag (szerződésekkel). Ja ha baj van akkor az áldozatot és a költséget veled fogjuk elszámolni. A mi áldozat vállalásunk már csak végső esetben megengedhető.
En is NATO ellen szavaztam, de most azert nem lephetunk ki hirtelen amikor meg mindenki tag korulottunk. Elobb meg kell varni amig lesz helyette masik szov rendszer, a NATO amugy is bomlik, csak jol kell helyezkedni. Sajnos ha erosebb hadseregunk is lenne mint pl. a Romanoknak de ok tagok, akkor konnyeden tudnak haborut provokalni (nepirtassal) es akkor muszaj lesz tamadnunk, amire meg ugye nem csak Romania hanem az osszes NATO tag ugrana. Tehat elobb kell egy szerzodes Lo-val, USA-val (csak pelda) akarkivel mint a cseheknek es a szlovakoknbak is van, aztan kell kilepni.
 
https://mno.hu/belfold/az-airbusok-utan-igazi-katonai-szallitogepeket-is-vesznek-2435177

"Mivel az An–26-osok képességei és hadrafoghatósága az utóbbi időben rendkívül korlátozott volt, az idén 55 alkalommal kellett gépet bérelni a szállítási feladatokra."

Nem az volt a probléma hogy az An-26-os gyakrabban hibásodott meg, mint ahogy ez egy ilyen öreg géptől elvárható lenne, hanem az hogy csak egyetlen An-26-osunk volt/van. Mert amikor az az egy meghibásodott, akkor nem volt helyette másik.

>illetve a brazil Embraer fejlesztés alatt álló KC–390-ese.

Ezt valószínűleg csak a szerző vizionálja, mert a Embraer semmi erre utaló jelet nem adott eddig. 2016 nyárán itt repkedett körülöttünk az egyik a prototípus, de hozzánk nem hozták el bemutatni. És sehol sem említenek minket mint érdeklődők, lehetséges vevők.


https://mno.hu/belfold/itt-a-bejelentes-ket-airbust-vesz-a-magyar-honvedseg-2435139

"A szóhasználat körüli vita egyébként nem új keletű. Egy éve, amikor először írtunk hosszabb cikket a gépek beszerzéséről – már akkor a népszerű Airbus utasszállítógép-családot jelöltük meg valószínű lehetőségként –, a honvédség egyik vezetője arra kérte lapunkat, hogy kerüljük a kormánygép kifejezést. A döntéshozók Magyarországon ugyanis félnek ettől a szótól, és a tábornok attól tartott, ha emiatt elvesztik a politikusok támogatását, végül ismét meghiúsul a nemzeti légi szállítási képesség helyreállítása. "

... de ennek ellenére azért csak végig"kormánygépezte" az elmúlt egy évet az MNO, mert fontosabb volt a klikkszám, mint egy gépbeszerzés.
 
https://mno.hu/belfold/az-airbusok-utan-igazi-katonai-szallitogepeket-is-vesznek-2435177

"Mivel az An–26-osok képességei és hadrafoghatósága az utóbbi időben rendkívül korlátozott volt, az idén 55 alkalommal kellett gépet bérelni a szállítási feladatokra."

Nem az volt a probléma hogy az An-26-os gyakrabban hibásodott meg, mint ahogy ez egy ilyen öreg géptől elvárható lenne, hanem az hogy csak egyetlen An-26-osunk volt/van. Mert amikor az az egy meghibásodott, akkor nem volt helyette másik.

>illetve a brazil Embraer fejlesztés alatt álló KC–390-ese.

Ezt valószínűleg csak a szerző vizionálja, mert a Embraer semmi erre utaló jelet nem adott eddig. 2016 nyárán itt repkedett körülöttünk az egyik a prototípus, de hozzánk nem hozták el bemutatni. És sehol sem említenek minket mint érdeklődők, lehetséges vevők.


https://mno.hu/belfold/itt-a-bejelentes-ket-airbust-vesz-a-magyar-honvedseg-2435139

"A szóhasználat körüli vita egyébként nem új keletű. Egy éve, amikor először írtunk hosszabb cikket a gépek beszerzéséről – már akkor a népszerű Airbus utasszállítógép-családot jelöltük meg valószínű lehetőségként –, a honvédség egyik vezetője arra kérte lapunkat, hogy kerüljük a kormánygép kifejezést. A döntéshozók Magyarországon ugyanis félnek ettől a szótól, és a tábornok attól tartott, ha emiatt elvesztik a politikusok támogatását, végül ismét meghiúsul a nemzeti légi szállítási képesség helyreállítása. "

... de ennek ellenére azért csak végig"kormánygépezte" az elmúlt egy évet az MNO, mert fontosabb volt a klikkszám, mint egy gépbeszerzés.
Dehogy a klikkszam kell nekik, nekik a migrik kellenek. Amugy nekem is ez volt az elso ami szemet szurt. Undorito.
 
https://mno.hu/belfold/az-airbusok-utan-igazi-katonai-szallitogepeket-is-vesznek-2435177

"Mivel az An–26-osok képességei és hadrafoghatósága az utóbbi időben rendkívül korlátozott volt, az idén 55 alkalommal kellett gépet bérelni a szállítási feladatokra."

Nem az volt a probléma hogy az An-26-os gyakrabban hibásodott meg, mint ahogy ez egy ilyen öreg géptől elvárható lenne, hanem az hogy csak egyetlen An-26-osunk volt/van. Mert amikor az az egy meghibásodott, akkor nem volt helyette másik.

>illetve a brazil Embraer fejlesztés alatt álló KC–390-ese.

Ezt valószínűleg csak a szerző vizionálja, mert a Embraer semmi erre utaló jelet nem adott eddig. 2016 nyárán itt repkedett körülöttünk az egyik a prototípus, de hozzánk nem hozták el bemutatni. És sehol sem említenek minket mint érdeklődők, lehetséges vevők.

Hát én pedig egyáltalán nem bánnám, ha valamelyik karácsonyra hozna három-négy KC-390-est a Jézuska. Egyre szimpibb nekem ez a típus. Lehet vele légiutántölteni és még a Patria/Boxer(/BTR-80 :D ) is belefér. Az ára is állítólag (bár ez nyilván csak a "csupasz" ára DIRCM és egyéb huncutságok nélkül) 50-55 misi körül van, ami nem tűnik olyan rettenetesen soknak.
http://money.cnn.com/2017/07/20/new...sport-lockheed-c130-super-hercules/index.html

Az egyetlen fenntartásom a géppel kapcsolatban, hogy még nagyon új és ezért lehetnek gyermekbetegségei.
 
Az ott élő magyarokat biztosan nem tudnánk úgy védeni, mint most. És ha lennének konfliktusaink velük, akkor nekünk, és az ott élő magyaroknak lenne leginkább félnivalónk!

Ez nem attól függ. Az olaszok is tagok, az osztrákok nem. És ott a tiroli osztrák kisebbség.
De hogy visszatérjünk, most sem tudjuk hatásosan védeni őket a jelenlegi tagszomszédokkal szemben sem.
A szlovák, román kormányzat ugyanúgy elfogadta a kisebbségellenes törvényeiket és ehhez se a NATO-nak se az EU-nak nem volt érdemben hozzászólása.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and szpg9
Az egész szállítógépesdiben azt nem értem, miért nem lehetett hivatalosan lekommunikálni azt, hogy veszünk 2 db utasszállítót, ezek egyike VIP szállító lesz, míg a másikkal megoldható a missziós személyi váltások végzése. Ezzel szemben "katonai szállítógép beszerzést" emlegetett mindenki....Tisztább, átláthatóbb lett volna, és nem lett volna nagyobb felzúúdulás a neten, mint most van... Így meg minden blogger azon élcelődik, hogy milyen csapatokat szállít majd a VIP konfiguráció, meg milyen követelmények lennének egy katonai teherszállító géppel kapcsolatosan. Lássuk be, ezekre csak rá lehet mondani, hogy katonai szállítógépek. Ennyi erővel lehetnének közepes hatósugarú bombázók is...Mert azért lássuk be, ez egy ködösítéssel, mellébeszéléssel tarkított kormányzati kommunikáció volt. Sajnos igen nevetséges és elszomorító ez a nevezéktan, amit megismertünk, de jellemző az ország mai állapotára...
 
Egy igazán amatőr kérdésem lenne: Nem lehet azt tudni, hogy az Ancsáknak mi lesz a sorsuk miután most lejárt az utolsónak is lejárt az üzemideje? Mennek a vasba, vagy esetleg tartalékosként szolgálatba maradnak?
 
Egy igazán amatőr kérdésem lenne: Nem lehet azt tudni, hogy az Ancsáknak mi lesz a sorsuk miután most lejárt az utolsónak is lejárt az üzemideje? Mennek a vasba, vagy esetleg tartalékosként szolgálatba maradnak?
Ha egy repülőgépnek lejár a javításközi üzemideje vagy az élettartama, akkor jó sok dollárba kerülő nagyjavítás nélkül max drótkötélre kötve és darura akasztva, esetleg dinamittal lehet tovább repültetni!!
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and Pal
Ha egy repülőgépnek lejár a javításközi üzemideje vagy az élettartama, akkor jó sok dollárba kerülő nagyjavítás nélkül max drótkötélre kötve és darura akasztva, esetleg dinamittal lehet tovább repültetni!!
Vagy felelőtlnül és a pilótákat bizonyos dolgokat kényszerítve máshogy is. 2013-ban az árvíz idején tudommal lejárt reptechnikával repültek a pilóták önként (?) vállalva a dolgot.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
A rossznyelvek szerint az egyetlen megmaradt 406-os Ancsánk is úgy lett nagyjavítva, hogy belekukkantott az ukrán, látta minden a helyén és már nyomta is rá a mindenható körbélyegzőt. Hangzatos sztori, de a fene tudja... ha így volt, talán még jobb is volt.
 
Vagy felelőtlnül és a pilótákat bizonyos dolgokat kényszerítve máshogy is. 2013-ban az árvíz idején tudommal lejárt reptechnikával repültek a pilóták önként (?) vállalva a dolgot.
Nyilvan be kell tartani a rep. szabalyokat, nem viccbol vanank azok, de en siman elhiszem hogy ilyen helyzetben tobb pilota is onkent vallalna, ismerve hogy orosz technikarol van szo, ami nem a gari utan egy nappal romlik el, hanem boven tultervez-ik/tek az orosz mernokok.
 
A rossznyelvek szerint az egyetlen megmaradt 406-os Ancsánk is úgy lett nagyjavítva, hogy belekukkantott az ukrán, látta minden a helyén és már nyomta is rá a mindenható körbélyegzőt. Hangzatos sztori, de a fene tudja... ha így volt, talán még jobb is volt.

Hát igen a rossz nyelvek. Azok vannak itt nálunk bőven. Én azért vagy még kipofoznék használhatóra 2-3 db-ot, (mivel igénytelen jószágok és jól szolgáltak bennünket, illetve rövidebb távokra szintén alkalmasak szállítani, netalán kiképzőgépnek használni őket.) vagy múzeumokba küldenék belőlük hiszen mégis a Honvédség történetének egy szelete.

Persze nyilván nem ismerem a pontos számokat, nem tudom, hogy mennyire érné meg ár-érték arányba költeni rájuk.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Nyilvan be kell tartani a rep. szabalyokat, nem viccbol vanank azok, de en siman elhiszem hogy ilyen helyzetben tobb pilota is onkent vallalna, ismerve hogy orosz technikarol van szo, ami nem a gari utan egy nappal romlik el, hanem boven tultervez-ik/tek az orosz mernokok.
Ez 100%-ban sztereotíp komment... Szerinted minden más gép máshogy viselkedik? Az orosz technika köré épült megbízhatósági fétis úgy látom örökéletű...
 
Ez 100%-ban sztereotíp komment... Szerinted minden más gép máshogy viselkedik? Az orosz technika köré épült megbízhatósági fétis úgy látom örökéletű...
Pedig muszaj, hogy legyen benne valami, mar csak azert is mert ezek a gepek regebben epultek amikor meg nem lehetett pontosan tervezetten avultatni, tehat kellett bele a tartalek. (Ez nem orosz specialitas, a regi mercik is sokkal tovabb futottak mint az ujak, nem veletlen, hogy par eve mar a mercedes is levitte a gari-idot, ma mar Koreaiak hosszabb garit mint a nemetek autora). Amugy egyszeruen lehetetlen tagadni, hogy bizony nem csak az urban legend az oka, ha egyes orosz termekeket strapabironak tartanak a nyugatihoz kepest. A sztereotipiak sem veletlenul jonnek letre...
 
Egy igazán amatőr kérdésem lenne: Nem lehet azt tudni, hogy az Ancsáknak mi lesz a sorsuk miután most lejárt az utolsónak is lejárt az üzemideje? Mennek a vasba, vagy esetleg tartalékosként szolgálatba maradnak?
Majd megveszi egy kisebb teherszállításokra szakosodott cég, ami használja még vagy 10-15 évig. A Raf-Avia például elég sűrűn repül Budapestre. Van, hogy egyszerre 4 géppel.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Pal
Pedig muszaj, hogy legyen benne valami, mar csak azert is mert ezek a gepek regebben epultek amikor meg nem lehetett pontosan tervezetten avultatni, tehat kellett bele a tartalek. (Ez nem orosz specialitas, a regi mercik is sokkal tovabb futottak mint az ujak, nem veletlen, hogy par eve mar a mercedes is levitte a gari-idot, ma mar Koreaiak hosszabb garit mint a nemetek autora). Amugy egyszeruen lehetetlen tagadni, hogy bizony nem csak az urban legend az oka, ha egyes orosz termekeket strapabironak tartanak a nyugatihoz kepest. A sztereotipiak sem veletlenul jonnek letre...
Én azt tudom, hogy szovjet bringám annyiar igénytelen volt, hogy össze volt benne hajta a nagyobb gumibelső és emiatt döcögött a bringám...
 
Én azt tudom, hogy szovjet bringám annyiar igénytelen volt, hogy össze volt benne hajta a nagyobb gumibelső és emiatt döcögött a bringám...
Na latod, nincs is olyan sztereotipia, hogy az orosz bicikli az jo lenne... mig orosz karabelyrol vagy vadaszgeprol van.
 
Majd megveszi egy kisebb teherszállításokra szakosodott cég, ami használja még vagy 10-15 évig. A Raf-Avia például elég sűrűn repül Budapestre. Van, hogy egyszerre 4 géppel.

Kb egy hete láttam kettőt, egymás után, plusz ugyanabban az időben a 406-osunk is épp itt Pesten repkedett 800m-en :)
 
  • Tetszik
Reactions: Pal