Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 463
5 283
113
Kb egy hete láttam kettőt, egymás után, plusz ugyanabban az időben a 406-osunk is épp itt Pesten repkedett 800m-en :)
Ugye? Én négy Ancsájukat egyszerre is láttam már Magyarország felett. Ezek szerint nekik megérte őket nagyjavíttatniuk. Igaz, ők rövidebb, regionális utakra használják őket.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal and ms07

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 900
113
Hát igen a rossz nyelvek. Azok vannak itt nálunk bőven. Én azért vagy még kipofoznék használhatóra 2-3 db-ot, (mivel igénytelen jószágok és jól szolgáltak bennünket, illetve rövidebb távokra szintén alkalmasak szállítani, netalán kiképzőgépnek használni őket.) vagy múzeumokba küldenék belőlük hiszen mégis a Honvédség történetének egy szelete.

Persze nyilván nem ismerem a pontos számokat, nem tudom, hogy mennyire érné meg ár-érték arányba költeni rájuk.
2-3 db-ot? Honnét? Milyen anyagi forrásból? Hol pofoznád ki, hátul a garázsban? Ha ilyen egyszerű lenne nem kéne most újakat venni. Meg kell érteni, végük van. 40 éves gépek. Ilyen alapon tante JU-k repkednének mind a mai napig. 1 db gép üzemképes még úgy ahogy. és gondolom mindent kiműtöttek már a korábbiakból ehhez az egyhez hogy néha repkedjen még.
 
  • Tetszik
Reactions: marton

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 463
5 283
113
2-3 db-ot? Honnét? Milyen anyagi forrásból? Hol pofoznád ki, hátul a garázsban? Ha ilyen egyszerű lenne nem kéne most újakat venni. Meg kell érteni, végük van. 40 éves gépek. Ilyen alapon tante JU-k repkednének mind a mai napig. 1 db gép üzemképes még úgy ahogy. és gondolom mindent kiműtöttek már a korábbiakból ehhez az egyhez hogy néha repkedjen még.
Másfél-két éve repült utoljára 3 egyszerre. Az nem olyan régen volt még. A keletnémet mihuk mennyit is álltak. Milyen állapotban lehettek? De szerintem sem kellene már rájuk költeni. Olyan gépek kellenek helyettük, amik előrelépést jelentenek. Olcsóbban üzemeltethetőek, terhelhetőbbek, univerzálisabbak, nagyobb a hatótávjuk és a sebességük.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Ez 100%-ban sztereotíp komment... Szerinted minden más gép máshogy viselkedik? Az orosz technika köré épült megbízhatósági fétis úgy látom örökéletű...

Nem ugyan annyi időre kaptuk magunknak, mint amennyire Szergej magának csinálta. Ugyan az a vas, de ami VSZ országnak jött, az X%-al kevesebb repült órát és vagy naptári évet kapott. Főleg, amit oda kellett hozzájuk vinni. A MiG-23 élettartama is 17(?) évben volt megszabva először. Állítólag a PG háza táján egy darabig játszottaka gondolattal, hogy akkor majd ők kidolgozzák hozzá a technológiát, hogy tovább is mehessen, mert az nekik is valami kis pénz lett volna.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 463
5 283
113
Az ATR nagyobb, gazdaságosabb, és elég jól pakolható.
Az lehet, de a rámpa szerintem még mindig előny. Nem mindegy, hogy egyben, vagy szétszerelve, raklapon, vagy ömlesztve szállíthatsz. Gondolom majd a piaci elvárások, és a költségek eldöntik, hogy kellenek-e még nekik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 749
66 468
113
Nem ugyan annyi időre kaptuk magunknak, mint amennyire Szergej magának csinálta. Ugyan az a vas, de ami VSZ országnak jött, az X%-al kevesebb repült órát és vagy naptári évet kapott. Főleg, amit oda kellett hozzájuk vinni. A MiG-23 élettartama is 17(?) évben volt megszabva először. Állítólag a PG háza táján egy darabig játszottaka gondolattal, hogy akkor majd ők kidolgozzák hozzá a technológiát, hogy tovább is mehessen, mert az nekik is valami kis pénz lett volna.
Nem állítólag. Három típus jöhetett szóba, de a háromból csak egy nagyjavítására volt pénz. Az An-26-os, MiG-23-as és a Szuhoj. Végül az utóbbi nyert. De minek...
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Csak én nem látok rajta semmi önvédelmi rendszert, vagy tévedek....
Kabuli reptéren néha nem a keresztszél a legnagyobb gond....
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Rámpás katonai teherszállítók is lesznek.
Most mondta Simicskó.
Na lehet tippelni melyik lesz:
- lepusztult bolgár C-27J-k?
671409as.jpg

Kérdés, hogy egyáltalán eladják őket, és ha igen milyen műszaki állapotban vannak. Egyről tudjuk hogy csúnyán összetört, kettő meg áll mert nincs pénz karbantartásra (lehet hogy már részben kannibalizálták is őket hogy az utolsó gépet - ami végül összetört - a levegőben tartsák...).
Újonnan darabja 30 millió USD körül van.
- előny: jó kis gép, kellően széles törzzsel;
- hátrány:
- a bolgár gépeknél bizonytalan a műszaki állapot, rossz üzemeltetési előélet, emiatt sokat kellene rá költeni még a vételár fölött mielőtt szolgálatba áll.
- nem lehet utántöltőként használni
- állítólag elég drága az üzemeltetése. USA számítások szerint 25 éves életciklusra számítva egy gép fenntartása 300 millió USD, szemben egy C-130-al ami
210 millió USD.

- Airbus C-295?
C-295_Ghana_400x300-300x225.jpg

Használt gépekről nem nagyon vannak hírek. Újonnan az ára 22 millió USD-tól indul és az üzemeltetése is olcsóbb mint a C-27J tipusé.
- előny: bevált típus, rengeteg ország használja, több változatban is rendelkezésre áll (AEW+C, SIGINT)
- hátrány:
- alacsony a tehertér magassága, emiatt limitált a szállítható teher mérete. Egy HUMVEE pl. már nem fér be...
oRRDW.jpg

- ez sem alkalmas komolyabb repülőgépek légi utántöltésére, legfeljebb helikopterekére.
A hátrányai ellenére szerintem ezt fogjuk venni.

- Lockheed C-130J?
300px-C-130J_135th_AS_Maryland_ANG_in_flight.jpg

Abszolút jó lenne. Bőven tud mindent amire nekünk szükségünk lehet (alkalmas légi utántöltőnek is), de mivel újonnan 80 millió USD fölött van az ára, ezért szerintem kizárt. Legfeljebb ha az Angoloktól vagy a Svédektől veszünk ezeréves használtakat....

- Embraer KC-390?
thumb-350-804151.jpg
Nekem ez a kedvencem.​
- előny:​
- gyors és nagy hatótávolságú;​
- kellően nagy a tehertere és a teherbírása (23 tonna);​
- abszolút alkalmas vadászgépek légi utántöltésére​
- hátrány:​
- új típus. Jöhetnek elő gyermekbetegségek​
- 50 millió USD-os darabára túl magas és emiatt szerintem ki van zárva hogy ezt vegyük.​