Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Az orosznak egyáltalán nem fűződött érdeke hozzá, hogy a teljes lengyel vezetést beledöngölje a földbe. Ugyanúgy mint az MH 17-hez.
Ha a lengyelek nem hibáztak, akkor éppen más nagyhatalomnak, hogy ezzel is sározza a ruszkikat a világ közvéleményének szemében.
A hidegháború - a pénzért és a más ország fölötti uralomért folytatva - jelentős részben az információs térben zajlik, amellyel a köznépet lehet tematizálni, és aztán a döntő pillanatban meg lesz a haszna. Meg kell nézni, a sajtó+média Oo-t, Kínát meg pár országot kivéve nyugati kézben van, plusz még a net fősodra is.
Az biztos hogy ez USA -nak jott jol, tehat valoszinubb, hogy USA volt mint Oroszo, de az is lehet, hogy eddigre mar Oroszo feladta az evek ota tarto sikertelen udvarlast Varsonak es ugy gondolta, hogy jo, akkor leszedi a Varsoi vezetest, meg is lett az eredmenye: a part elvesztette a valasztast (pszichologia: ki szeret az epp meghaltak oldalan allni) es a kevesbe oroszellenes (de EU barat) oldal nyert. De ezt nem tartom valoszinunek. Ma ugye meg megint ugyanaz a part van hatalmon amelyiknek az elit-je meghalt es tovabbra is oroszellenes, bar kezd talan enyhulni, legalabbis az ukronacikat mar egyre kevesbe tamogatjak.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 003
113
Érdemes még Zordtól bármit elolvasni? A SZU Pravdája elbújhat mellette. Olyan ez mint a nyuszika sapkája, ha van akkor az a baj, ha nincs akkor meg az a baj.

Hát egyre inkább nem.

"Meggyőződésem, hogy az átláthatóság ilyen mérvű mellőzése – történjék az politikai kommunikációs megfontolásból, nem feltétlenül azért, mert tényleges korrupciót próbálnak vele álcázni – csak árthat a nemzet biztonságának."

Az átláthatóság, korrupció szövege marhajó passzol - a külföldi hírszerzők igényeihez. Ezt is tegye már hozzá. Ez az ami árthat a nemzet biztonságának. Meg főleg azt, hogy ránk mindenki dolgozik, még szövetségen belül is. Nem kicsit örülnének, ha kényelmesen kávézgatva a napi sajtóból olvasnák az általuk keresett nb-infókat, és plusszban Szél Bernike beolvasná a tévében a teljes paksi szerződést.....
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 003
113
Oroszo feladta az evek ota tarto sikertelen udvarlast Varsonak

Azt biztosan tudom, hogy a ruszkik nem akarnak lengyel területeket, hiába is mantrázzák, viszont nem fognak meghunyászkodni sem. Ha betámadják őket, lesz válasz az fix, ráadásul nem a megszállás verzió, hanem amit kipróbáltak Szíriában.

jo, akkor leszedi a Varsoi vezetest, meg is lett az eredmenye: a part elvesztette a valasztast (pszichologia: ki szeret az epp meghaltak oldalan allni) es a kevesbe oroszellenes (de EU barat) oldal nyert. De ezt nem tartom valoszinunek.

Pont emiatt lóg ki a lóláb. Cui prodest scelus is fecit.
Azt azért ne felejtsük, hogy Moszkvában nagyon jól ismerik pszichológiai hadviselés mellett a kelet-európai politikusokat és gondolkodásmódjukat is.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Azt biztosan tudom, hogy a ruszkik nem akarnak lengyel területeket, hiába is mantrázzák, viszont nem fognak meghunyászkodni sem. Ha betámadják őket, lesz válasz az fix, ráadásul nem a megszállás verzió, hanem amit kipróbáltak Szíriában.



Pont emiatt lóg ki a lóláb. Cui prodest scelus is fecit.
Azt azért ne felejtsük, hogy Moszkvában nagyon jól ismerik pszichológiai hadviselés mellett a kelet-európai politikusokat és gondolkodásmódjukat is.
Persze hogy nem akarnak lengyel teruleteket, epp adni akartak Lo-nak Ukrajnabol, ezert irtam, hogy evekig udvaroltak Lo-nak, de sajnos sikertelenul. (bar Mo-nak lenne ilyen problemaja...).
"Cui prodest scelus is fecit." -USA biztos jol jart, de ahogy irtad Oroszo is tudhatta elore, hogy ezzel megbuktatja a kormanyt, de ezzel csak rovid tavon jart jol, bar lehet hogy pont abban az idoben keleltt neki a haszon. Azt pl. ne felejtsuk el, hogy Kaczyński testvere is meghalt es o ott volt Gruziaban korabban szemelyesen reklamalva az orosz csapatosszevonasok miatt. Lehet megerte Moszkvanak megolni, de biztos, hogy az USA tobbet profitalt ebbol. Amugy szerintem a lengyel vezetes mar tudja mi tortent, nem veletlen lett titkositva. Az meg mas kerdes, hog yaz igazat mondjak-e el a nepnek. Mindenesetre nagyon kivancsi leszek ha egyszer feloldjak a titkositast. Amugy a lengyel tortenelemben ez nem uj dolog, Sikorski is repulobalesetben halt meg, az angolok oltek meg (nincs hivatalosan elismerve), mivel o nagyobb aranyban akarta a lengyel hadseregeket a SZU es kisebb aranyban No ellen bevetni a 2.vh soran. A halala miatt, noha Berlin bevetelenel ott voltak a lengyel hadseregek is, a szovjetek ellen mar csak minimalis eroket vetett be Lo. Szoval a repulogep a lengyel tortenelem vaddisznoja. De mig a magyar vaddisznokrol tudjuk, hogy tenyleg balesetek voltak, a repulokrol meg nem.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 129
4 168
113
Azért én megvizsgálnám mit lehetne kiváltani közúti szállítással pláne ha már ilyen kevés a hátra levő idő. 1-2 nap alatt Európa bármelyik pontja elérhető, pláne 4 kézben. Másrészt nem biztos hogy drágább mint kireptetni az öreg csühöst.
Lehet, hogy ki lehet váltani pár fuvart, de a sürgősebbeket, a drágább felszereléseket, és a fegyverszállításokat nem! Rakétákat, lőszereket közúton, vasúton szállítani nem biztos hogy olcsóbb, azokat védeni is kell, és sokszor nem is elég rájuk 1-2 nap! Ezekre gondolom külön útvonal engedélyek kellenek, biztosítás! Új katonai gépekről semmi konkrétum nincsen. Azok nem állnak halomra, mint a használatból kivont polgári gépek! Sokszor több hónapos, éves csúszással tudják teljesíteni, az élő szerződéseket is. Nekünk pedig nem valószínű, hogy van olyanunk! De ne legyen igazam! Pedig ha egyszer tényleg lesznek fegyverek(pct.rakéta, aknavető,gépfegyverek), és lőszerek is beszerezve, akkor még nagyobb szükség lenne rájuk. Nem is mindenre lehet felkészülni hónapokkal korábban. Meg ha közel és távol mindenkinek vannak katonai szállítógépeik, és komolyan gondolják a politikusaink, amit nap mint nap hangoztatnak a fejlesztésekről, a meghatározó, ütőképes haderőről, akkor egyre nagyobb szükség lesz rájuk, és egyre nagyobb blama a hiányuk!
 
  • Tetszik
Reactions: Pal and tonyo

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Vajon csináltak ilyet ancsával az utóbbi pár évben? Mármint ernyősöket meg terhet dobálni, mert szvsz Mi-8/17 ből ment ez az utóbbi pár évben. Amúgy kis sebességnél pár ezer méteren nem lehetne belőle ugratni ernyőst? Nagyméretű terhet meg hova vinnének? A balti légtér ellenőrzéshez talán? Az sincs mindig. A griffek hajtóművét a svédek rendezik, afgánba passz hogy mit visznek, talán csak kaját, már minden van ott. Koszovóba meg kitalál a Waberers is, meg a baltikumba is. Személyszállításra jobban kell szerintem a gép.
Az ernyősöket azért Mi-8-ból ugratták az utóbbi években, mert még az a pár darab helikopter is több volt mint az 1-2 Ancsa. Airbusból meg nem lehet ugratni, mert az első ajtók mögött ott a szárny meg a hajtómű, a hátsók mögött meg a vezérsík. Ja, és az ajtók kifelé nyílnak, szerinted akár csak 300-as sebességnél ki tudnák nyitni?!!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pal

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 425
7 987
113
Lehet, hogy ki lehet váltani pár fuvart, de a sürgősebbeket, a drágább felszereléseket, és a fegyverszállításokat nem! Rakétákat, lőszereket közúton, vasúton szállítani nem biztos hogy olcsóbb, azokat védeni is kell, és sokszor nem is elég rájuk 1-2 nap! Ezekre gondolom külön útvonal engedélyek kellenek, biztosítás! Új katonai gépekről semmi konkrétum nincsen. Azok nem állnak halomra, mint a használatból kivont polgári gépek! Sokszor több hónapos, éves csúszással tudják teljesíteni, az élő szerződéseket is. Nekünk pedig nem valószínű, hogy van olyanunk! De ne legyen igazam! Pedig ha egyszer tényleg lesznek fegyverek(pct.rakéta, aknavető,gépfegyverek), és lőszerek is beszerezve, akkor még nagyobb szükség lenne rájuk. Nem is mindenre lehet felkészülni hónapokkal korábban. Meg ha közel és távol mindenkinek vannak katonai szállítógépeik, és komolyan gondolják a politikusaink, amit nap mint nap hangoztatnak a fejlesztésekről, a meghatározó, ütőképes haderőről, akkor egyre nagyobb szükség lesz rájuk, és egyre nagyobb blama a hiányuk!
Svéd c130 ok lesznek azok a gépek. 2 hónapja ép eszmecseréltünk rajta. 4-5 évre le is tudják. Utánna majd vesz az új kormány.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 843
35 204
113
Mar a 2000 es evekbe se ugrottak merevszarnyubol /legalabbis hazaibol/ a ket ugras kozott hatalmas a kulombseg /a melysegijeink is helibol ugrottak/ ez nem csupan pentelenseg oka /an2 esek olcson uzemeltethetoek ma is/ hanem a koncepcio... Egyszeruen a merevszarnyas ugras olyan amire kozepeuropaba nincs szukseg. A nagyhatalmak mas teszta /de azok se ancsa kategoriabol teszik ezt hanem vagy kissebbol spec egysegeknel vagy joval nagyobbol
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and Pal

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 129
4 168
113
Svéd c130 ok lesznek azok a gépek. 2 hónapja ép eszmecseréltünk rajta. 4-5 évre le is tudják. Utánna majd vesz az új kormány.
Katonai szállítókból újakról beszéltek! Azok a svéd gépek, amik szóba kerültek, öregebbek mint az Ancsák! Remélem hozzáértőket is meghallgatnak a döntés előtt, mert nem csak a vételár, hanem az összköltség, a kihasználtság, és a bevethetőség is fontos! És ha már arra képezzük ki a személyzetet, vásárolunk kiszolgáló berendezéseket, alkatrészeket, akkor célszerű később is számolni a típus újabb variánsainak megvásárlásával!
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Ezeknek a gépeknek akkor lett volna helye... (átlátható közbeszerzéssel) amikor már megvan a harctéri légiszállító kapacitás---
Most ment csodbe az Air Berlin. Hiba lett volna ennyiert nem lecsapni a gepekre. Plusz-minusz egy-ket ev az altalad is idealisnak velt rendszeresites idejehez kepest mar olyan mindegy, nem?
(Az izraeli air force one-ra - idozitestol fuggetlenul - semmi mentseg nincs. :D)
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 425
7 987
113
Katonai szállítókból újakról beszéltek! Azok a svéd gépek, amik szóba kerültek, öregebbek mint az Ancsák! Remélem hozzáértőket is meghallgatnak a döntés előtt, mert nem csak a vételár, hanem az összköltség, a kihasználtság, és a bevethetőség is fontos! És ha már arra képezzük ki a személyzetet, vásárolunk kiszolgáló berendezéseket, alkatrészeket, akkor célszerű később is számolni a típus újabb variánsainak megvásárlásával!
Katonai szállítógép ha új lesz akkor igen jó eséllyel C-295 ös lesznek. Mondjuk árban jobban jönnék ki belőle mint a C-27 el. Nem volt olyan hónap mostanában mikor valamely kormányzati portálon ne hozták volna ilyen olyan módon hírbe.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 129
4 168
113
Katonai szállítógép ha új lesz akkor igen jó eséllyel C-295 ös lesznek. Mondjuk árban jobban jönnék ki belőle mint a C-27 el. Nem volt olyan hónap mostanában mikor valamely kormányzati portálon ne hozták volna ilyen olyan módon hírbe.
Ha nem akarunk nagyot ugrani a kategóriában, akkor ezek szóba jöhetnének, de gyanítom, hogy újonnan nem mostanában!
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 269
55 429
113
Persze hogy nem akarnak lengyel teruleteket, epp adni akartak Lo-nak Ukrajnabol, ezert irtam, hogy evekig udvaroltak Lo-nak, de sajnos sikertelenul. (bar Mo-nak lenne ilyen problemaja...).
"Cui prodest scelus is fecit." -USA biztos jol jart, de ahogy irtad Oroszo is tudhatta elore, hogy ezzel megbuktatja a kormanyt, de ezzel csak rovid tavon jart jol, bar lehet hogy pont abban az idoben keleltt neki a haszon. Azt pl. ne felejtsuk el, hogy Kaczyński testvere is meghalt es o ott volt Gruziaban korabban szemelyesen reklamalva az orosz csapatosszevonasok miatt. Lehet megerte Moszkvanak megolni, de biztos, hogy az USA tobbet profitalt ebbol. Amugy szerintem a lengyel vezetes mar tudja mi tortent, nem veletlen lett titkositva. Az meg mas kerdes, hog yaz igazat mondjak-e el a nepnek. Mindenesetre nagyon kivancsi leszek ha egyszer feloldjak a titkositast. Amugy a lengyel tortenelemben ez nem uj dolog, Sikorski is repulobalesetben halt meg, az angolok oltek meg (nincs hivatalosan elismerve), mivel o nagyobb aranyban akarta a lengyel hadseregeket a SZU es kisebb aranyban No ellen bevetni a 2.vh soran. A halala miatt, noha Berlin bevetelenel ott voltak a lengyel hadseregek is, a szovjetek ellen mar csak minimalis eroket vetett be Lo. Szoval a repulogep a lengyel tortenelem vaddisznoja. De mig a magyar vaddisznokrol tudjuk, hogy tenyleg balesetek voltak, a repulokrol meg nem.


Nem is akármilyen vaddisznók járták akkortájt az erdeinket,mind taljánul röfögött.:D
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 342
11 286
113
Az ernyősöket azért Mi-8-ból ugratták az utóbbi években, mert még az a pár darab helikopter is több volt mint az 1-2 Ancsa. Airbusból meg nem lehet ugratni, mert az első ajtók mögött ott a szárny meg a hajtómű, a hátsók mögött meg a vezérsík. Ja, és az ajtók kifelé nyílnak, szerinted akár csak 300-as sebességnél ki tudnák nyitni?!!
Merevszárnyúból nincs szükségünk ugratni.
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 627
5 493
113
Azért az az 1 szem Ancsa elég sűrűn forgott mostanában! Járt Franciaországban, Spanyolországban, Svédországban, a Balti államokban, hogy csak a távolabbiakat említsem. Volt Mistral felújítás, Balti légtérrendészet, külföldi gyakorlat, repülőnap, és ha esetleg éleslövészetre kell menni, szintén egyszerűbb,gyorsabb bepakolni egy olyan gépbe, amin rámpa van. Amíg nem jöttek vissza a nagyjavított minyók, addig ejtőernyős ugratásra jóformán csak egy megmaradt mi17, és egy ex finn mi8 volt, az Ancsán kívül.

Két hete pl C-17-ből ugrottak.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal and Panzerfaust

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 248
67 998
113
Az ernyősöket azért Mi-8-ból ugratták az utóbbi években, mert még az a pár darab helikopter is több volt mint az 1-2 Ancsa. Airbusból meg nem lehet ugratni, mert az első ajtók mögött ott a szárny meg a hajtómű, a hátsók mögött meg a vezérsík. Ja, és az ajtók kifelé nyílnak, szerinted akár csak 300-as sebességnél ki tudnák nyitni?!!
Kösz, én sem tartottam túl valószínűnek. Bár láttam valahol egy videót ahol egy csövet vagy mit lógattak ki és azon csúszott el az ernyős biztonságos pozícióba. Nem tudom mennyit ugranak a katonáink, de ha jól rémlik még bérelt civil gépekből is ugrottak pár éve.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 724
4 131
113
Gondolom hogy lekötötte + plusz az állandó szerelgetések szintén. Ezért kérdeztem hogy csináltak-e ilyet de akkor szerinted sem. Ha viszont nem csináltak eddig sem akkor nem is olyan fontos képesség az hiszen akkor csinálták volna. Hogyha mindenféle világvégi missziókba kell +100 főket reptetni akkor a politikusok repkedéseivel már inkább megéri először egy személyszállításra kihegyezett gépet rendszeresíteni. Az ancsa meg még itt lesz 2-3 évig, az el csühög a konzervekkel Kandahárba 2-3 nap alatt ha kell. A konzervnek nem sürgős odaérni, nem romlik meg. Ha meg lezuhan mert már annyira xar gép akkor is csak a pilóták vesznek oda nem egy komplett szakasz mint a szlovákokkal Hejcénél. Nem értem hol itt a rettenetes gond? Minden további nélkül vehetnek jövőre vagy az után rendes tehergépet, de akár bérelhetnek is egy ideig ha kell. Európán belül meg tényleg nem látom értelmét tehergépnek, pláne országon belül. Nem olyan sürgős az.
A titkolózás meg, alig derült ki hogy vesznek valamit máris megy a hergelés minden szinten, ahelyett hogy örülne neki hogy lesz valami, meg hazahozzák a seggét aprajafalvából ha kitör a cunami, vagy Ahmed felrobbantja a tengerpartot. A MN cikkekből is mi ömlik? Így kormánygép úgy kormánygép, jah hogy szürke lesz, ék felségjellel, azt már kis betűvel írja vagy azzal sem a nagy szakértő. Hát jah, pénzért bármit bármikor, de akkor a másik az miért rossz amelyik szintén a pénzért él hal?
Na vigyünk egy kis valódi infót is a dologba, mert molni megint hazudott, ti meg belélegeztétek, mintha valami isteni kinyilatkoztatás lenne. o_O
- Tavaly biztosan, (és talán idén tavasszal is, de ezt nem mondanám 100%-ra) láttam ejtőernyősöket ugrani Kecskeméten An-26-osból. Szóval, ha nem is sűrűn, de csinálják.
- A teherdobásról nem tudok nyilatkozni, de talán még az is belefért.
- Iszonyú rég volt már az, amikor Irakba, meg Afganisztánba kellett An-26-ossal menni. Kb. Koszovó még reális cél, talán a Sínai (de az nem biztos), és persze Európa bármelyik szeglete.
- Amit mással nem tudunk megcsinálni, az az open sky. Elvileg évi 4, vagy 6 repülés van ilyen céllal, meg ha vannak bérmunkák, akkor még valamennyi.
- Ez a nagy leterheltség, azért néha megengedi az éjszakába nyúló iskolakörözést is. Például, mikor vitték az első kör Mi-24-est, akkor vagy 6-7-szer jött a 406-os, átstartolt, megint jött, és így tovább. De nem ez volt az egyetlen eset, hogy itt morgott a ház felett negyed óránként, sőt elég gyakori.
- A majd lezuhan dolog, azért nem ennyire egyszerű. Ez nem egy fos autó (az autók minimum harmada fos ilyen értelemben), amit valahogy kis jóindulattal átrugdosnak még ezen az utolsó műszakin. Időnként bizonyítania kell, hogy kapjon légialkalmassági bizonyítványt, azt meg állami légijármű esetén nem csak úgy puszira adják.
Amíg nem jöttek vissza a nagyjavított minyók, addig ejtőernyős ugratásra jóformán csak egy megmaradt mi17, és egy ex finn mi8 volt, az Ancsán kívül.
Honnét jön ez a dezinformáció a finn minyóról? Látott valaki az utóbbi másfél-két évben finn gépet repülni? ugye hogy nem. :)
Ellenben a három „orosz” minyolcas meg időről időre feltűnik itt-ott. Azok inkább életképesek még, mint a finn gépek.


Zárójelben: Nekem kissé furán hangzik, hogy a legutóbbi C-17-es ugrásra összesen 21 főt lehetett összetrombitálni. Ennek mi lehet az oka?
Mindenki más kivette a maradék szabiját decemberben?