Gondolom hogy lekötötte + plusz az állandó szerelgetések szintén. Ezért kérdeztem hogy csináltak-e ilyet de akkor szerinted sem. Ha viszont nem csináltak eddig sem akkor nem is olyan fontos képesség az hiszen akkor csinálták volna. Hogyha mindenféle világvégi missziókba kell +100 főket reptetni akkor a politikusok repkedéseivel már inkább megéri először egy személyszállításra kihegyezett gépet rendszeresíteni. Az ancsa meg még itt lesz 2-3 évig, az el csühög a konzervekkel Kandahárba 2-3 nap alatt ha kell. A konzervnek nem sürgős odaérni, nem romlik meg. Ha meg lezuhan mert már annyira xar gép akkor is csak a pilóták vesznek oda nem egy komplett szakasz mint a szlovákokkal Hejcénél. Nem értem hol itt a rettenetes gond? Minden további nélkül vehetnek jövőre vagy az után rendes tehergépet, de akár bérelhetnek is egy ideig ha kell. Európán belül meg tényleg nem látom értelmét tehergépnek, pláne országon belül. Nem olyan sürgős az.
A titkolózás meg, alig derült ki hogy vesznek valamit máris megy a hergelés minden szinten, ahelyett hogy örülne neki hogy lesz valami, meg hazahozzák a seggét aprajafalvából ha kitör a cunami, vagy Ahmed felrobbantja a tengerpartot. A MN cikkekből is mi ömlik? Így kormánygép úgy kormánygép, jah hogy szürke lesz, ék felségjellel, azt már kis betűvel írja vagy azzal sem a nagy szakértő. Hát jah, pénzért bármit bármikor, de akkor a másik az miért rossz amelyik szintén a pénzért él hal?
Na vigyünk egy kis valódi infót is a dologba, mert molni megint hazudott, ti meg belélegeztétek, mintha valami isteni kinyilatkoztatás lenne.
- Tavaly biztosan, (és talán idén tavasszal is, de ezt nem mondanám 100%-ra) láttam
ejtőernyősöket ugrani Kecskeméten
An-26-osból. Szóval, ha nem is sűrűn, de csinálják.
- A teherdobásról nem tudok nyilatkozni, de talán még az is belefért.
- Iszonyú rég volt már az, amikor Irakba, meg Afganisztánba kellett An-26-ossal menni. Kb. Koszovó még reális cél, talán a Sínai (de az nem biztos), és persze Európa bármelyik szeglete.
- Amit mással nem tudunk megcsinálni, az az open sky. Elvileg évi 4, vagy 6 repülés van ilyen céllal, meg ha vannak bérmunkák, akkor még valamennyi.
- Ez a nagy leterheltség, azért néha megengedi az éjszakába nyúló iskolakörözést is. Például, mikor vitték az első kör Mi-24-est, akkor vagy 6-7-szer jött a 406-os, átstartolt, megint jött, és így tovább. De nem ez volt az egyetlen eset, hogy itt morgott a ház felett negyed óránként, sőt elég gyakori.
- A majd lezuhan dolog, azért nem ennyire egyszerű. Ez nem egy fos autó (az autók minimum harmada fos ilyen értelemben), amit valahogy kis jóindulattal átrugdosnak még ezen az utolsó műszakin. Időnként bizonyítania kell, hogy kapjon légialkalmassági bizonyítványt, azt meg állami légijármű esetén nem csak úgy puszira adják.
Amíg nem jöttek vissza a nagyjavított minyók, addig ejtőernyős ugratásra jóformán csak egy megmaradt mi17, és egy ex finn mi8 volt, az Ancsán kívül.
Honnét jön ez a dezinformáció a finn minyóról? Látott valaki az utóbbi másfél-két évben finn gépet repülni? ugye hogy nem.
Ellenben a három „orosz” minyolcas meg időről időre feltűnik itt-ott. Azok inkább életképesek még, mint a finn gépek.
Zárójelben: Nekem kissé furán hangzik, hogy a legutóbbi C-17-es ugrásra összesen 21 főt lehetett összetrombitálni. Ennek mi lehet az oka?
Mindenki más kivette a maradék szabiját decemberben?