Szállítógépek váltása a MH-nél

Koszi, de eddig arrol volt szo, hogy Olaszo-ban festik oket. Vagy ott csak az "alapozo" ment fel? :)
Ostravában van repülőgép-karbantartó cég is, és valószínű hogy szükség van némi belső átalakításra, főleg ha egészségügyi/orvosi felszereléseket is beépítenek. Ha így van akkor azért nem Ferihegyen az ACE-nál vagy a Lufthansa Technik-nél, mert nyilván ezt olyan cégre bízzák ahol már csináltak ilyet. Ha jól tippelek ...
 
Koszi, de eddig arrol volt szo, hogy Olaszo-ban festik oket. Vagy ott csak az "alapozo" ment fel? :)

Az MNO cikkben benne volt hogy:

"A szpotter úgy tudja, hogy a gépet Ostravában építik át az úgynevezett Corporate Jet, azaz vállalati gép konfigurációra, ami összecseng a várható magyar feladatrendszerrel. A cseh légierőben tíz éve repül két A319-es ilyen kialakítással, kiszolgálva mind a kormány, mind a hadsereg igényeit."
 
Az MNO cikkben benne volt hogy:

"A szpotter úgy tudja, hogy a gépet Ostravában építik át az úgynevezett Corporate Jet, azaz vállalati gép konfigurációra, ami összecseng a várható magyar feladatrendszerrel. A cseh légierőben tíz éve repül két A319-es ilyen kialakítással, kiszolgálva mind a kormány, mind a hadsereg igényeit."
Ah, oke, koszi.
 
Az MNO cikkben benne volt hogy:

"A szpotter úgy tudja, hogy a gépet Ostravában építik át az úgynevezett Corporate Jet, azaz vállalati gép konfigurációra, ami összecseng a várható magyar feladatrendszerrel. A cseh légierőben tíz éve repül két A319-es ilyen kialakítással, kiszolgálva mind a kormány, mind a hadsereg igényeit."

Az a legviccesebb a cikk végén, hogy Szíjjártó nem tud semmit, és nagyon meglepődne, ha az Air Berlintől vagy bárki mástól gépet vennénk :D
 
Az a legviccesebb a cikk végén, hogy Szíjjártó nem tud semmit, és nagyon meglepődne, ha az Air Berlintől vagy bárki mástól gépet vennénk :D

Az Air Berlin már nem létezik, akitől vesszük, az meg nem légitársaság... Szíjjártó meg... miniszter. Vagy tényleg nem tud semmit. :D
 
Az a legviccesebb a cikk végén, hogy Szíjjártó nem tud semmit, és nagyon meglepődne, ha az Air Berlintől vagy bárki mástól gépet vennénk :D
Erről tényleg nem Szíjjártót kellene kérdezni, a HM-hez tartozik az egész ügy, esetleg egy része a pénzügyminisztériumhoz, még ha hallott is róla nyilván nem ő fog erről interjút adni.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd and Pal
Erről tényleg nem Szíjjártót kellene kérdezni, a HM-hez tartozik az egész ügy, esetleg egy része a pénzügyminisztériumhoz, még ha hallott is róla nyilván nem ő fog erről interjút adni.

Az igaz hogy a beszerzés nem hozzá tartozik, de azért elég sokat fogja majd használni a gépeket szerintem.
 
Volt ez már linkelve többször a cseh gépekről...

http://airbase.blog.hu/2011/03/20/barkit_barhonnan_barmikor
http://www.army.cz/en/ministry-of-d...d-transport-even-the-seriously-injured-53180/



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



Viszont a cseheknél a másik gép így néz ki belülről....


https://www.planes.cz/cs/photo/1012303/a319-115-cj-2801-czech-air-force-cef-praha-kbely-lkkb

https://www.planes.cz/cs/photo/1012302/a319-115-cj-2801-czech-air-force-cef-praha-kbely-lkkb

https://www.planes.cz/cs/photo/1012362/a319-115-cj-2801-czech-air-force-cef-praha-kbely-lkkb


1012303.jpg



Ha szerencsénk lesz, nekünk sem lesz mindkettő ilyen.
 
http://hvg.hu/itthon/20171217_Tenyl...jJmATShwQ.0&utm_referrer=http://hvg.hu/itthon

a kormányszóvivő szerint:

nem kormánygépet vesznek, bár nem ártana, ha lenne ilyen, mert túl sokba kerülnek a repülőjegyek.

nanézzük:



Előéletek:)

https://www.planespotters.net/airframe/Airbus/A319/D-ABGM-Eurowings/bAGOT40P



https://www.planespotters.net/airframe/Airbus/A320/D-ABDS-Air-Berlin/dbr7cX64



Illetve:

http://aeromagazin.hu/index.php?opt...-a-honvédség-új-a319-es-airbus-ait&Itemid=116



Nos, egy kis infó a gépek átvizsgálási ciklusairól:


Heti. ell. - 120 repóra vagy 8 naptári nap, a továbbiakban / jel repóra -naptári
Havi ell.- 400 óra
A szintű ell. - 600 / 90
2A : - 1200 / 180
4A Check - 2400 / 360
C : - 18 hónap
2C - 36 hónap

A ciklusok szerinti igénybevételt kihagytam ( a normál polgári igénytől eltérő esetlege katonai szállító bevetések miatt), illetve a 3 éven túli ellenőrzéseket is, mert hát rövidtávú ideiglenes megoldás lesz :)

Hogy mennyire lesz gazdaságos a gépek üzemeltetése passz, mert gondolom más árképzési mech. lesz mint egy légitársaságnál, de a gépek repült órái is másként alakulnak majd, vélhetően nem lesz nyári idegenforgalmi roham Mallorca-ra:)

De egy C szintű ellenőrzést piaci áron ( mert nincs saját kapacitás) 250000 USD alatt nemigen fogják megúszni

https://www.youtube.com/watch?v=uxV4YpMNAsg
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
http://hvg.hu/itthon/20171217_Tenyleg_vesz_repulot_a_HM_csak_nem_kormanygepet?utm_expid=1324304-23.8USXuGWPRhWtdjJmATShwQ.0&utm_referrer=http://hvg.hu/itthon

a kormányszóvivő szerint:

nem kormánygépet vesznek, bár nem ártana, ha lenne ilyen, mert túl sokba kerülnek a repülőjegyek.

nanézzük:



Előéletek:)

https://www.planespotters.net/airframe/Airbus/A319/D-ABGM-Eurowings/bAGOT40P



https://www.planespotters.net/airframe/Airbus/A320/D-ABDS-Air-Berlin/dbr7cX64



Illetve:

http://aeromagazin.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1328:milánóban-festik-a-honvédség-új-a319-es-airbus-ait&Itemid=116



Nos, egy kis infó a gépek átvizsgálási ciklusairól:


Heti. ell. - 120 repóra vagy 8 naptári nap, a továbbiakban / jel repóra -naptári
Havi ell.- 400 óra
A szintű ell. - 600 / 90
2A : - 1200 / 180
4A Check - 2400 / 360
C : - 18 hónap
2C - 36 hónap

A ciklusok szerinti igénybevételt kihagytam ( a normál polgári igénytől eltérő esetlege katonai szállító bevetések miatt), illetve a 3 éven túli ellenőrzéseket is, mert hát rövidtávú ideiglenes megoldás lesz :)

Hogy mennyire lesz gazdaságos a gépek üzemeltetése passz, mert gondolom más árképzési mech. lesz mint egy légitársaságnál, de a gépek repült órái is másként alakulnak majd, vélhetően nem lesz nyári idegenforgalmi roham Mallorca-ra:)

De egy C szintű ellenőrzést piaci áron ( mert nincs saját kapacitás) 250000 USD alatt nemigen fogják megúszni

https://www.youtube.com/watch?v=uxV4YpMNAsg


A gép üzemeltetését majd a HM fizeti (mert katonai gép), a külügy pedig majd jól kimutatja, hogy hány milliót takarított meg ezzel havonta. Biztos hogy "sikersztori" lesz ez is. Én csak azért aggódom, hogy elég biztonságosan üzemeltessék őket.
 
Na, az Együtt már fel is kapta a dolgot facebookon, mennek a kommentek is ezerrel, tényleg nem egyszerű itthon beszerezni bármit is
Íme pár korszakváltó honvédelmi programuk :
-A tényleges állomány lakhatását a jelenlegi ingatlanbérleti programon felül is támogatjuk megfelelő követelmények teljesülése esetén. Segítjük az új településen, új szakmában történő életpálya-folytatást, együttműködve az önkormányzatokkal, piaci munkaadókkal.
-A magyar polgárok védelmének megerősítése érdekében új szervezetet hozunk létre a nemzetbiztonsági intézményrendszeren belül a külföldi hibrid-hadviselés és ennek részeként a kommunikációs-technológiai befolyásolás megelőzésére és kivédésére.
-Átalakítjuk az elmúlt években bevezetett tartalékos-rendszert, egységesítjük a honvédelmi feladatok, a természeti és humanitárius katasztrófák idején bevonható személyi tartalék képzésének és mozgósításának rendszerét.
-Átgondolt haderő-fejlesztési programot indítunk az esetleges beszerzések helyett.
Ki ki vonjon belőle le következtetés. Nekem elsőre ami beugrik belőle:
leépítés, beszerzések minimalizálása magyarán semmit. Tartalékos rendszer teljes megszüntetése átalakítása csak polgári feladatokra.
 
Íme pár korszakváltó honvédelmi programuk :
-A tényleges állomány lakhatását a jelenlegi ingatlanbérleti programon felül is támogatjuk megfelelő követelmények teljesülése esetén. Segítjük az új településen, új szakmában történő életpálya-folytatást, együttműködve az önkormányzatokkal, piaci munkaadókkal.
-A magyar polgárok védelmének megerősítése érdekében új szervezetet hozunk létre a nemzetbiztonsági intézményrendszeren belül a külföldi hibrid-hadviselés és ennek részeként a kommunikációs-technológiai befolyásolás megelőzésére és kivédésére.
-Átalakítjuk az elmúlt években bevezetett tartalékos-rendszert, egységesítjük a honvédelmi feladatok, a természeti és humanitárius katasztrófák idején bevonható személyi tartalék képzésének és mozgósításának rendszerét.
-Átgondolt haderő-fejlesztési programot indítunk az esetleges beszerzések helyett.
Ki ki vonjon belőle le következtetés. Nekem elsőre ami beugrik belőle:
leépítés, beszerzések minimalizálása magyarán semmit. Tartalékos rendszer teljes megszüntetése átalakítása csak polgári feladatokra.
Pontosan. Ezt a hulye is latja, ezert is szavaz rajuk.
 
A gép üzemeltetését majd a HM fizeti (mert katonai gép), a külügy pedig majd jól kimutatja, hogy hány milliót takarított meg ezzel havonta. Biztos hogy "sikersztori" lesz ez is. Én csak azért aggódom, hogy elég biztonságosan üzemeltessék őket.
Ha a kormány utaztatására is használják, biztos lehetsz benne, hogy odafigyelnek a biztonságos üzemeltetésre! Vagy szándékos rongálásra gondolsz? :rolleyes:
 
http://hvg.hu/itthon/20171217_Tenyleg_vesz_repulot_a_HM_csak_nem_kormanygepet?utm_expid=1324304-23.8USXuGWPRhWtdjJmATShwQ.0&utm_referrer=http://hvg.hu/itthon

a kormányszóvivő szerint:

nem kormánygépet vesznek, bár nem ártana, ha lenne ilyen, mert túl sokba kerülnek a repülőjegyek.

nanézzük:



Előéletek:)

https://www.planespotters.net/airframe/Airbus/A319/D-ABGM-Eurowings/bAGOT40P



https://www.planespotters.net/airframe/Airbus/A320/D-ABDS-Air-Berlin/dbr7cX64



Illetve:

http://aeromagazin.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1328:milánóban-festik-a-honvédség-új-a319-es-airbus-ait&Itemid=116



Nos, egy kis infó a gépek átvizsgálási ciklusairól:


Heti. ell. - 120 repóra vagy 8 naptári nap, a továbbiakban / jel repóra -naptári
Havi ell.- 400 óra
A szintű ell. - 600 / 90
2A : - 1200 / 180
4A Check - 2400 / 360
C : - 18 hónap
2C - 36 hónap

A ciklusok szerinti igénybevételt kihagytam ( a normál polgári igénytől eltérő esetlege katonai szállító bevetések miatt), illetve a 3 éven túli ellenőrzéseket is, mert hát rövidtávú ideiglenes megoldás lesz :)

Hogy mennyire lesz gazdaságos a gépek üzemeltetése passz, mert gondolom más árképzési mech. lesz mint egy légitársaságnál, de a gépek repült órái is másként alakulnak majd, vélhetően nem lesz nyári idegenforgalmi roham Mallorca-ra:)

De egy C szintű ellenőrzést piaci áron ( mert nincs saját kapacitás) 250000 USD alatt nemigen fogják megúszni

https://www.youtube.com/watch?v=uxV4YpMNAsg
Gondolod hogy egy 30-35 éves An-26 karbantartása ennél olcsóbban megúszható?!! És ha megúszható is, a rövidesen lejáró élettartammal akkor sem tudsz mit kezdeni.
 
Ha a kormány utaztatására is használják, biztos lehetsz benne, hogy odafigyelnek a biztonságos üzemeltetésre! Vagy szándékos rongálásra gondolsz? :rolleyes:

A pilóták repült idejére gondoltam. Hogy mindig legyen elég gyakorlatuk, repült órájuk. Ne csak addig, amíg segít a wizzair a képzésben, hogy meg legyen a "kapitányi" besorolás.
 
  • Tetszik
Reactions: ZRÍNYI 20!026