Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
ki az aki itt Wizz Air személyzettel repülő HuAF gépet javasolt?

pointosabban: onna bérelt személyzetet???
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 781
3 235
113
Amit lehetett benne, azt igyekeztek eddig a kor színvolának közelébe hozni. Kicsit idős már, de hát ez a korral jár. :)
Viszont még van benne kb. 3év. 750misi volt a javítása 2015-ben. Eddig lement ~2,5 év. A normál üzemeltetési költsége elhanyagolható egy C295 beszerzés első részletéhez képest is, és ezt már nem kell megvenni. És ezért kapsz teherdobást, ejtőernyős ugratást nagyobb magasságból is, open-sky „képességet”, teherszállítási „képességet” 1500-2000km-en belül és még füves reptérre is leszállhatsz vele, ha muszáj. Ugyanúgy van benne ILS, TCAS, minden szükséges navigáció, rádiók, amik nátókompatibilissé teszik. megfelelően el lehet vele boldogulni bárhol Európában.
Kicsit több kerót éget, mint amit manapság illene, de cserébe stabil konstrukció és elvan kenyéren és vízen is. A svédek herculesei is hasonlóan régi gépek (tán még régebbiek is), aztán szinten tartják azokat is és nem tekinthetők teljesen elavultnak.
Ahhoz szerintem nem vagyunk elég gazdagok, hogy úgy kidobjuk, hogy még van benne rengeteg idő.

A korábbi politikusi / katonai felsővezetői nyilatkozatok alapján azért igény volna a kinyírására, miközben alternatíva meg nincsen.
Tehát maradjanak az ancsák csak azért mert azok már megvannak? Korszerűsíteni kellene nem restaurálni!
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
ki az aki itt Wizz Air személyzettel repülő HuAF gépet javasolt?

pointosabban: onna bérelt személyzetet???
Senki, ezt te is tudod. Azt javasoltak, hogy amig epp nem kell Afganisztanba repulni, addig kolcson lehet adni a HM Airbus-pilotait, mint alkalmazottakat a Wizzairnek, hogy nojon a reporaszamuk.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
a Wizz Air személyzete fogja Afganisztánba vinni a cuccot?
katonai gépen...
óbazzz......
Mi a probléma a vele? Jelenleg (!!) olyan a helyzet hogy megy a polgári légiforgalom Afganisztán több repterére is.
Emiratestől kezdve a Turkis Airlinig jó néhány társaságnak van járata Afganisztán különböző reptereire (Kabul, Kandahar, Mazar-i-Sharif)
Ezek a társaságok is civil pilótákkal repülnek.
Akkor lenne probléma ha esetleg a "helyzet fokozódik" és leállnak a civil járatok. Ebben az esetben önvédelmi rendszer hiányában és civil pilótákkal valóban nem lehetne repülni.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 288
33 896
113
Egyebkent a specimpexes cucc nem integralhato keskenytorzsuekre? Ndm csucskytegoria de manpads ellen jo
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 279
74 002
113
Egyébként azóta már nekik is két 319-ük van, OM-BYA és BYK.

Értem én hogy a honvédelmet nem lehet a légitársaságok hatékonyságához hasonlítani, kell a tartalékgép és van olyan is hogy egy időben 2-3 helyre is kell menni, de egy szlovák kormánygép 0,8 órát repült naponta átlagosan 2015-ben. Azaz 5,6 órát hetente. Ez havonta kb. 6 oda-vissza út Brüsszelbe.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 704
3 953
113
Tehát maradjanak az ancsák csak azért mert azok már megvannak? Korszerűsíteni kellene nem restaurálni!
Igen.
Ez lenne a legokosabb és legköltséghatékonyabb is amíg nincs zokni, bakancs, egyenruha, tüzérség, PSzH, meg hasonlók.
Ráadásul korábban fizettél, hogy kapjál még időt... Azt ki kéne használni.
Egyebkent a specimpexes cucc nem integralhato keskenytorzsuekre? Ndm csucskytegoria de manpads ellen jo
Az egyelőre olyan,mint a Széles 1000 Ikarusa... Az se biztos, hogy lesz, vagy van.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
N

ncs A219 a wizznél...
A 219 sehol nincs, legfeljebb A 319!! :D És tudod mennyi a különbség az A 319 és a WizzAir-nél tömegével előforduló A 320 között?!! A 320-as kicsivel hosszabb hogy több utasülés férjen bele, vagyis reptechnikailag gyakorlatilag semmi különbség.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 191
10 952
113
A 219 sehol nincs, legfeljebb A 319!! :D És tudod mennyi a különbség az A 319 és a WizzAir-nél tömegével előforduló A 320 között?!! A 320-as kicsivel hosszabb hogy több utasülés férjen bele, vagyis reptechnikailag gyakorlatilag semmi különbség.

Teljesen fogalmatlan.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
Mi a probléma a vele? Jelenleg (!!) olyan a helyzet hogy megy a polgári légiforgalom Afganisztán több repterére is.
Emiratestől kezdve a Turkis Airlinig jó néhány társaságnak van járata Afganisztán különböző reptereire (Kabul, Kandahar, Mazar-i-Sharif)
Ezek a társaságok is civil pilótákkal repülnek.
Akkor lenne probléma ha esetleg a "helyzet fokozódik" és leállnak a civil járatok. Ebben az esetben önvédelmi rendszer hiányában és civil pilótákkal valóban nem lehetne repülni.

????

CIVIL légitársaság üzleti járatait repteti oda.
Azért mert neki üzlet.
Alatta meg leszögezed, hogy civil pilótákkal repülnek.


NEM kölcsönkéregetnek a hadseregektől.