Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Az elektromos motorbiciklikkel több baj is van. Elhiszem, hogy sok lovas nagy nyomatékos a videóban levő, de egy 1000-es sport vagy supernaked is hozza ezt a teljesítményt. Egy bizonyos erőn felűl le sem tudszt tenni az aszfaltra legyen akármilyen gumid, mert a motrot kiszedi alólad és hátravág. Ezenkívül van a hangélmény, ami a motorosok nagyrészének fontos, ebben meg csak valami nyivákolást hallasz, ráadásul nem is biztonságos a csendes motor, mert kicsi vagy, nagyon gyors és emiatt nehezen vesznek észre. Az enyémen is ott a (fél)sportdob, rá nem ülnék egy csendes motorra mert életveszélyes.
Mondjuk a "hangélményező" motorosokat sokszor tarkónbasznám, amikor a városban és/vagy lakott területen jazkariznak azok a nagyranőtt hülyegyerekek... Vagy a Mátrában a természet közepén, ahova pihenni megy az ember, de nekik kell húzni ezerrel (szintén lakott területen), mert a fene nagy szabadságban az jár...

A motorosok egy részének a kultúrája addig nem terjed, hogy versenypályára menjen élvezkedni...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 130
59 623
113
zeal

Ültem már gyors autóban , és 1000-s speed motoron is utasként. Utóbbi valami 3 másodperc körül tudta a 100-at, szóval tapasztaltam már hasonlót, mint amit a Tesla ígér. Tudod mi róla a véleményem?
Az, hogy életveszélyes, és én például nem engednék ki ilyen gépeket az utcára. Ezek a gépek messze meghaladják az átlag közlekedők reakció idejét, és a sofőrök képességeit is.
Szóval nem tudsz meggyőzni arról, hogy a Tesla autóskártya teljesítményének van létjogosultsága.

A Leaf e mellet nem csúnya, ugyanis a szépség relatív dolog. Nekem például bejön.
A hatótáv növelős i3-as BMW meg úgy kerül fele annyiba, mint egy Tesla, hogy szénszálas az egész karosszériája....

Engem nem az elektromos autózás zavar, én kifejezetten kedvelem a dolgot. Engem a Tesla féle patkány PR meg a fölöslegesen nagyzoló értelmetlenség irritál, meg a fizika és a közgazdaságtan teljes ignorálása. De ezek nagyon.
 

thomashewitt

Active Member
2015. március 21.
471
165
43
Pénzügyileg is elég ingatag a TESLA, helyzete, a 3-as modell "tömeg"gyártása az istennek nem akar beindulni, mindenféle eljövendő, illetve bemutatott modell határidejével csúszásban vannak, a cég pénztartaléka ég rohamosan, ezen dolgok miatt.
Bóvlikötvény kibocsátás sikeres volt, de nem, hogy a 3-as modell, hanem a kamionra is orrba/szájba veszik fölfelé az előlegeket, ami hitelfelvétel színtúgy, agyaglábakon áll ez a story, nem kicsit pilótajáték szaga van már most is.
A beharangozott modellek paraméterei technikai szemszögből kétségesek, a gigafactory akksi árait, a felfutás előtti konkurencia listaáraival vetik össze, amikor nagy volumennél, ők is olcsóbbak lesznek stb.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Az elektromos motorbiciklikkel több baj is van. Elhiszem, hogy sok lovas nagy nyomatékos a videóban levő, de egy 1000-es sport vagy supernaked is hozza ezt a teljesítményt. Egy bizonyos erőn felűl le sem tudszt tenni az aszfaltra legyen akármilyen gumid, mert a motrot kiszedi alólad és hátravág. Ezenkívül van a hangélmény, ami a motorosok nagyrészének fontos, ebben meg csak valami nyivákolást hallasz, ráadásul nem is biztonságos a csendes motor, mert kicsi vagy, nagyon gyors és emiatt nehezen vesznek észre. Az enyémen is ott a (fél)sportdob, rá nem ülnék egy csendes motorra mert életveszélyes.
Majd megszokja a tobbi kozlekedi is idovel, hogy mashogy kell figyelniuk a forgalmat. Azok a motorosok akik kiprobaltak az elektromosat pedig meg szoktak lepodni, hogy igazabol egyaltalan nem hianyzik nekik a regi hang, sot.
A nyomatek maximalis erteke lehet kozel azonos, de az elektromos motoroknal szinte nullarol rendelkezesre all, a benzineseknel azert egy kicsit varni kell ra.
Mondjuk a "hangélmlényező" motorosokat sokszor tarkónbasznám, amikor a városban jazkariznak azok a nagyranőtt hülyegyerekek... Vagy a Mátrában a természet közepén, ahova pihenni megy az ember.
A varosokban is sok ember szeretne pihenni. Oda is csendesebb jarmuvek kellenenek.
A motorosok egy részének a kultúrája addig nem terjed, hogy versenypályára menjen élvezkedni... Nem véletlenül hullanak, mint a legyek...
Mindezek ellenere csak a balesetek 50%-aban vetkesek a motorosok. A masik 50%-ban ok az aldozatok. Ahhoz kepest "ahogyan vezetnek" (a kozvelekedes szerint) igazan durva ez az arany. Figyelhetnenek rajuk jobban a kozlekedok, mert ciki ugy szidni a motorosokat, hogy masok sem kulonbek. Sot, egy motoros ritkan okoz masnak nagy kart vagy komolyabb serulest, de ok maguk igen serulekenyek.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 783
31 564
113
Mondjuk a "hangélményező" motorosokat sokszor tarkónbasznám, amikor a városban és/vagy lakott területen jazkariznak azok a nagyranőtt hülyegyerekek... Vagy a Mátrában a természet közepén, ahova pihenni megy az ember, de nekik kell húzni ezerrel (szintén lakott területen), mert a fene nagy szabadságban az jár...

A motorosok egy részének a kultúrája addig nem terjed, hogy versenypályára menjen élvezkedni...
A motorosoknak is ugyanúgy helyük van meg joguk van az úton lenni. Én egyes autósokat basznék tarkón, azért mert figyelmetlenek és életveszélyesek, ez sokkal nagyobb probléma, mint a "hangos motor". És már leírtam, a motor gyors és kicsi, biztonság szempontjából lényeges, hogy hangja legyen. Városban meg nem kell hajtani mint az állat, olyankor nem is üvölt, de most nem is fogok leborulni és elnézést kérni, mert neked se városon, se azon kívül nem tetszik, hogy mások így érzik jól magukat.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 783
31 564
113
Majd megszokja a tobbi kozlekedi is idovel, hogy mashogy kell figyelniuk a forgalmat. Azok a motorosok akik kiprobaltak az elektromosat pedig meg szoktak lepodni, hogy igazabol egyaltalan nem hianyzik nekik a regi hang, sot.
A nyomatek maximalis erteke lehet kozel azonos, de az elektromos motoroknal szinte nullarol rendelkezesre all, a benzineseknel azert egy kicsit varni kell ra.
Én szeretek fel-le váltogatni, nem probléma, hogy 8000-nél indul meg igazán. A sisakban amúgyis a legnagyobb zajforrás a szél és nem a motor, ha kiveszed a motorhangot akkor csak a süvítés marad. Nagy változás meg nem lesz a többiek hozzáállásán, motorok sem tavaly óta mennek az úton.

Mindezek ellenere csak a balesetek 50%-aban vetkesek a motorosok. A masik 50%-ban ok az aldozatok. Ahhoz kepest "ahogyan vezetnek" (a kozvelekedes szerint) igazan durva ez az arany. Figyelhetnenek rajuk jobban a kozlekedok, mert ciki ugy szidni a motorosokat, hogy masok sem kulonbek. Sot, egy motoros ritkan okoz masnak nagy kart vagy komolyabb serulest, de ok maguk igen serulekenyek.
Most nem tudom honnan jön az 50-50%-os adat, de az biztos, hogy egy motoros sokkal sokkal jobban figyel az úton mint egy autós. Kocsiban még bambulhatsz vezetés közben, de motoron nem. Balesetnél is sokkal jobban sérülsz, mert se váz se légzsák se öv se gyűrődési zóna se semmi nem véd, max a gerincvédő, a sisak és a bőr a csúszás ellen.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Mitől olcsóbb a fenntartása annak, aminek eleve a beszerzési költsége kb. 2-3-szorosa egy mezei személyautónak?
Igen, engem is ez tart vissza. Egyebkent atlag civilkent siman bevallalnam a vele jaro komromisszumokat.
Ültem már gyors autóban , és 1000-s speed motoron is utasként. Utóbbi valami 3 másodperc körül tudta a 100-at, szóval tapasztaltam már hasonlót, mint amit a Tesla ígér. Tudod mi róla a véleményem?
Az, hogy életveszélyes, és én például nem engednék ki ilyen gépeket az utcára. Ezek a gépek messze meghaladják az átlag közlekedők reakció idejét, és a sofőrök képességeit is.
Az ilyen "gyere, megmutatom, mit tud a gep"-turak csak arra jok, hogy megijesszek az utasokat. Azert egy par hetes gyakorlas, szoktatas utan altalaban teljesen mas a csajok reakcioja a dologra. :p
Engem nem az elektromos autózás zavar, én kifejezetten kedvelem a dolgot. Engem a Tesla féle patkány PR meg a fölöslegesen nagyzoló értelmetlenség irritál, meg a fizika és a közgazdaságtan teljes ignorálása. De ezek nagyon.
Na jo, azert ne essunk mar at a lo tuloldalara! Ne keverjuk ossze Muskot a sotetzold kornyezetvedokkel. A pasas csinalt egy e-auto gyarat a semmibol. Ennyi a bune. A termekei nem tokeletesek, de mar igy is bucira verik a nagy cegek elektromos autoit. Ha bele is fog bukni akkor is csak a kockazatot vallalo befektetoknek faj, de a teljes autoipar es a Fold nevu bolygo mar nyert vele. (A Mars egyelore kerdojeles. :))
A hamis PR pedig az egesz USA-ra jellemzo. Ott minden fel van fujva, fenyesre van nyalva. Nem a kozep-europai konzervativ tudomanyos akademiak tudosainak szolnak ezek a reklamok, hanem az atlag amerikai fogyasztonak.
Én szeretek fel-le váltogatni, nem probléma, hogy 8000-nél indul meg igazán. A sisakban amúgyis a legnagyobb zajforrás a szél és nem a motor, ha kiveszed a motorhangot akkor csak a süvítés marad. Nagy változás meg nem lesz a többiek hozzáállásán, motorok sem tavaly óta mennek az úton.
Van hangja az elektromos motoroknak is. Ha maxon huzzak neki akkor a relek(?) karcos hangja szerintem azert eleg meno. :)
(Brammo) Victory Empulse TT. Lehet vele valtogatni. (Sajnos nem frissitettek a gepet regota, de ez a technika lehet, hogy megmarad a cegnel a jovoben is.) Nekem is szimpatikusabb a hagyomanyos kuplungos valtogatas, mint a Zero SR egykezes-egylabas fekkezelese, valtokar es kuplung nelkul, de idovel kialakul majd ez.
Most nem tudom honnan jön az 50-50%-os adat...
A radioban hallottam. :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 550
12 388
113
zeal

Ültem már gyors autóban , és 1000-s speed motoron is utasként. Utóbbi valami 3 másodperc körül tudta a 100-at, szóval tapasztaltam már hasonlót, mint amit a Tesla ígér. Tudod mi róla a véleményem?
Az, hogy életveszélyes, és én például nem engednék ki ilyen gépeket az utcára. Ezek a gépek messze meghaladják az átlag közlekedők reakció idejét, és a sofőrök képességeit is.

Második szomszédom vett egy használt ilyen Mitsubishi Outlander Turbót, ilyet:
https://totalcar.hu/tesztek/2016/07/22/hasznaltauto_mitsubishi_outlander_-_2005/

Persze felhúzva 300+ lóerő fölé. Állítólag a Földön nincs már eredeti, gyárilag butított lóerővel...
Na, a konkrét példánynak sem a kopoltyú alatt van a töltőlevegő hűtője, hanem elől, s olyan "pici" - a turbóval együtt -, hogy inkább illene a Rába Steigerbe.
Kipróbáltam, valami öt másodperc alatt van százon, nem győzöl váltani, mert olyan gyorsan eljut a motor a leszabályozásig.
Szóval kipróbáltam vagy háromszor a gyorsulását; istencsászár volt, aztán ennyi. Szép vót', jó vót', két perc alatt kigyógyultam belőle.
Miért kéne ezek után hasra esnem a Tesla előtt?
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 644
1 563
113
@zeal
"A varosokban is sok ember szeretne pihenni. Oda is csendesebb jarmuvek kellenenek."

Marha nagy kulonbseg van a sportkipufogos jaszkarizo hulyegyerek meg a normal kozlekedes hangja kozott.
Az elobbitol latom, hogy egykerekezik a forgalomban a zoldre valtaskor, hajnal kettokor csutkaig huzza a haz elott, kb. kilovesi engedely kene rajuk.
Erdekes modon a motorosok intelligensebb resze elvan am varosban egy jobb robogoval, de naked bike-kal is tud kussban kozlekedni.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 130
59 623
113
misinator

Azért nagy különbség van a 2 és az 5 másodperces 100-ra gyorsulás között, de nem is kell hasra esni a Tesla-tól.
Ha jobban bele gondolsz a fent belinkelt autó is már túl erős a hétköznapi forgalomba. Ellenben nem annyira veszélyes, mint egy Tesla. 2 tonna fölött van a Tesla, és hangtalanul gyorsul 2 másodperc alatt 100-ra, ami azt jelenti, hogy brutális pusztításra képes a forgalom, úgy, hogy a forgalom többi résztvevője reagálni sem tud rá. Élet veszélyes egy ilyen autó a közúton...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 160
57 285
113
@zeal
"A varosokban is sok ember szeretne pihenni. Oda is csendesebb jarmuvek kellenenek."

Marha nagy kulonbseg van a sportkipufogos jaszkarizo hulyegyerek meg a normal kozlekedes hangja kozott.
Az elobbitol latom, hogy egykerekezik a forgalomban a zoldre valtaskor, hajnal kettokor csutkaig huzza a haz elott, kb. kilovesi engedely kene rajuk.
Erdekes modon a motorosok intelligensebb resze elvan am varosban egy jobb robogoval, de naked bike-kal is tud kussban kozlekedni.


A városiak csak ne pihengessenek,menjenek dolgozni a gyárakba,irodákba,szupermarketekbe,micsoda vircsaft ez itt kérem,méghogy pihenni.
:D
Pihenni ott a vidék,meg a bögrecsárdák.:rolleyes::D
 
  • Tetszik
Reactions: 2ndt
M

molnibalage

Guest
misinator

Azért nagy különbség van a 2 és az 5 másodperces 100-ra gyorsulás között, de nem is kell hasra esni a Tesla-tól.
Ha jobban bele gondolsz a fent belinkelt autó is már túl erős a hétköznapi forgalomba. Ellenben nem annyira veszélyes, mint egy Tesla. 2 tonna fölött van a Tesla, és hangtalanul gyorsul 2 másodperc alatt 100-ra, ami azt jelenti, hogy brutális pusztításra képes a forgalom, úgy, hogy a forgalom többi résztvevője reagálni sem tud rá. Élet veszélyes egy ilyen autó a közúton...
Csak annyira veszélyes, amennyire a vezetője teszi. A motorokkal is lehet értelmesen közlekedni, csak valahogy sokaknak ehhez kevés a mogyorónyi agya, hogy felfogja. Motorra van pénzre, de bunkó, mint a seggem. Ennyi...
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 702
4 947
113
Ez még ünnepek előtti hír, de nem gond mert a jövőről szól. Végül is 50 évvel ezelőtt még senki sem gondolta, hogy a számítástechnika ennyire a mindennapok részévé válik. Ki tudja lehet hogy ez lesz majd az elektromos/hibrid energiával hajtott járművekkel is. Egy biztos a hagyományos üzemanyagot használó járművek hanyatlása még a mi életünkben bekövetkezik. Elég egyszerű a képlet. Egyre több ember/fogyasztó, egyre több jármű, egyre kevesebb fosszilis energiahordozó. Ráadásul mivel egyre többen lesznek az utakon is már száguldozni sem könnyű...
http://kitekinto.hu/2017/12/21/vallalati-hirek/felporgeti-elektromos-autogyartasat-a-bmw/
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 783
31 564
113
Azért a számítástechnika a Moore-törvényét követte évtizedeken keresztűl, még ha mostanára nem is igaz az évente kétszereződő tranzisztorszám, de mindenképp egy exponennciális növekedésről volt szó. Ehez képest az akkutechnológia, a villanymotortechnológia, az erőműépítés, a hálózatbővítés legjobb esetben is csak lineáris.
 
M

molnibalage

Guest
Ez még ünnepek előtti hír, de nem gond mert a jövőről szól. Végül is 50 évvel ezelőtt még senki sem gondolta, hogy a számítástechnika ennyire a mindennapok részévé válik. Ki tudja lehet hogy ez lesz majd az elektromos/hibrid energiával hajtott járművekkel is. Egy biztos a hagyományos üzemanyagot használó járművek hanyatlása még a mi életünkben bekövetkezik. Elég egyszerű a képlet. Egyre több ember/fogyasztó, egyre több jármű, egyre kevesebb fosszilis energiahordozó. Ráadásul mivel egyre többen lesznek az utakon is már száguldozni sem könnyű...
http://kitekinto.hu/2017/12/21/vallalati-hirek/felporgeti-elektromos-autogyartasat-a-bmw/
Valahogy mindig előjön valaki, aki a mikroelektronika fejlődésével próbál extrapolálni a végtelene a hőerő és villamos gépeknél. Nem tűnik fel, hogy ez mennyire rossz analóga bármiféle érveléshez...? Szezon és fazon. Ez kb. annyira jó analógia, mint az antibiotikumok fejlődésével példálózni az űrrakéták teljesítménye is növekedhetne úgy, ahogy ezek használhatósága... Semmi közük nincs egymáshoz.

A kőolaj lehet, hogy kevesebb, de földgáz bizony jó sok van. És abból lehet hajtóanyagot csinálni bármihez, legfeljebb kicsit drágább. Vagy pl. gázüzemű lesz a jövőben a járművek egy részei. (Valamelyik skandiván ország fővárosában a buszok kb. 10 éve már 100%-ban biogázzal mennek.)

A kőolaj egyre kevesebb mantra meg 40 éve megy, de ehhez képes annyi új mezőt találtak és olyan mértékben lett olcsóbb fajlagosan a kitermelés a romló EROI mellett, hogy a növekvő igények mellett is annyira beszakadt olajár, hogy 40 USD alatt volt nem túl régen. Ez inflációval olcsóbb kőolaj vagy kb. azonos nagyságrend, mint az első olajválás után. Hoppá...

Pedig a kitermelés olyan volumenű, hogy a kezdetek és kb. 1984 és 1984 és 2014 tája között ugyanannyi olajat termeltek ki. Ilyen exponenciális a felfutás. Ehhez képest ma is képes lenne arra még jó darabig az arab világ, hogy annyit termeljen, hogy az ár beszakadjon... A kőolaj ára részben csak a hülye spekuláció miatt ilyen magas, nem azért, mert fizikailag ennyire drága kitermelni...

Inflációval korrigált ár itten.
http://www.macrotrends.net/1369/crude-oil-price-history-chart

A villanyautók elterjedésének a gátja maga a fizika. Az akksik kapacitásának a teljesíménysűrűség miatt van egy felső határa. Még azzal sem lennének különféle járművek univerzálisan használhatóak. Nehéz munkagépek pl. az életben nem fognak önállóan akksival bohóckodni. Ezért van az, hogy ahol villamos bányagép van, ott felsővezeték is van. Ez igaz lesz a távolsági buszokra, kaminokra és teherautókra is. A villanyautózás a sok zöldpropagandával ellentétben ma egy érdekes luxushóbort, a praktikumhoz és széleskörű használattól beláthatatlan távolságban vagyunk. A jelenlegi akkutechnika és más miatt is eleve nincs nyersanyag sem hozzá...
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 644
1 563
113
Valahogy mindig előjön valaki, aki a mikroelektronika fejlődésével próbál extrapolálni a végtelene a hőerő és villamos gépeknél. Nem tűnik fel, hogy ez mennyire rossz analóga bármiféle érveléshez...? Szezon és fazon. Ez kb. annyira jó analógia, mint az antibiotikumok fejlődésével példálózni az űrrakéták teljesítménye is növekedhetne úgy, ahogy ezek használhatósága... Semmi közük nincs egymáshoz.

A kőolaj lehet, hogy kevesebb, de földgáz bizony jó sok van. És abból lehet hajtóanyagot csinálni bármihez, legfeljebb kicsit drágább. Vagy pl. gázüzemű lesz a jövőben a járművek egy részei. (Valamelyik skandiván ország fővárosában a buszok kb. 10 éve már 100%-ban biogázzal mennek.)

A kőolaj egyre kevesebb mantra meg 40 éve megy, de ehhez képes annyi új mezőt találtak és olyan mértékben lett olcsóbb fajlagosan a kitermelés a romló EROI mellett, hogy a növekvő igények mellett is annyira beszakadt olajár, hogy 40 USD alatt volt nem túl régen. Ez inflációval olcsóbb kőolaj vagy kb. azonos nagyságrend, mint az első olajválás után. Hoppá...

Pedig a kitermelés olyan volumenű, hogy a kezdetek és kb. 1984 és 1984 és 2014 tája között ugyanannyi olajat termeltek ki. Ilyen exponenciális a felfutás. Ehhez képest ma is képes lenne arra még jó darabig az arab világ, hogy annyit termeljen, hogy az ár beszakadjon... A kőolaj ára részben csak a hülye spekuláció miatt ilyen magas, nem azért, mert fizikailag ennyire drága kitermelni...

Inflációval korrigált ár itten.
http://www.macrotrends.net/1369/crude-oil-price-history-chart

A villanyautók elterjedésének a gátja maga a fizika. Az akksik kapacitásának a teljesíménysűrűség miatt van egy felső határa. Még azzal sem lennének különféle járművek univerzálisan használhatóak. Nehéz munkagépek pl. az életben nem fognak önállóan akksival bohóckodni. Ezért van az, hogy ahol villamos bányagép van, ott felsővezeték is van. Ez igaz lesz a távolsági buszokra, kaminokra és teherautókra is. A villanyautózás a sok zöldpropagandával ellentétben ma egy érdekes luxushóbort, a praktikumhoz és széleskörű használattól beláthatatlan távolságban vagyunk. A jelenlegi akkutechnika és más miatt is eleve nincs nyersanyag sem hozzá...

Komolyan, peklapattal kene beleverni a fejekbe a matekot meg a fizikat.
 
M

molnibalage

Guest
Komolyan, peklapattal kene beleverni a fejekbe a matekot meg a fizikat.
Akit nem érdekel, azt nem erőltetném, csak onnantól fogva, aki hülye ezekhez, akkor kussoljon már a vérbe olyan témákál, ahol ez fontos lenne. Ne akarja már osztani az észt arról, hogy kell-e Paks II vagy arról, hogy akkor a villanyautózás korlátai műszaki és gazdasági oldalról mik, ha lövése sincs arról, hogy a műszakinak milyen költségvetülete lesz. Lásd a töltök 40 autót = 10MWe-s 20 kV-os trafó. Meg azt a fasza hálózati ingadozást, amik ezek csinálnak, amikor a forgalom elül és senki nem tankol.