Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen, ez a része hülyeség. De ettől a elektromos teherautó nem lesz életképes sem a Tesla autó...Elon Musk failing to deliver... the rocket launches.
Ténylég csak ezt az egyet emeltem ki, mert talán még neked is világos (nem vagy jó jövőlátásban), hogy mekkora baromságot mondott itt is.
SpaceX letarolja a commercial piacot. Fogadunk, hogy 2020ra commercial piac min 60%a SpaceXé lesz? Egy üveg jó sör, bor, csoki...?
(És csak azért nem több mert pl állami vállalatok.... nak sokszor nem számít a pénz, politika támogatás ULA és Ariane felé....)
Igen, ez a része hülyeség. De ettől a elektromos teherautó nem lesz életképes sem a Tesla autó...
Maximum az idióták. A Falcon 9 fajlagos teljesítményében semmi különleges nincs. Nem arról van szó, hogy nem lehet rakétát építeni XY teljesítménnyel. Abban kételkedtek sokan, hogy a szükséges vezérlőrendszer és más megcsinálható hozzá. Számomra a kérdés csak az volt, hogy lesz-e elég forrás és idő hozzá.10 nem is 5éve még uezt mondták SpaceXről is. Magáncég akar versenyezni ULA, Ariane, oroszokkal? Kucc kucc. Nincs semmilyük.
Mert a vannak olyan balfasz befektetők, akik finanszírozzák. Ettől még az akksi fizikája és határai nem változnak. Hoppácska... Ez nem érti meg a többség. A Falcon 9-ben semmi rendkívüli nincs, amit a fizika teljesítmény oldalon gátolna, ha nem visszatérő módban megy, akkor semmi különleges nincs az F9-ben műszakilag tudtommal.10éve ez megy Teslaról. Mostanra meg 70%ban késza gigafactory, kész a model 3, fut fel a termelés és van 400.000+dbnyi előrendelésük.
Kamion meg első körben az 500kmes távon belűl lesz jó. elvisz árut wal martba meg vissza. Fél óra töltés.Újra elvisz odavissza. Fél óra töltés. US kamion forgalom 40% tartozik ebbe a kategóriába. Mindezt csinálja fele akkora üzemanyag, szervizelési kötséggel
és akkor had említsük meg a legujabb projektjüket és had demonstráljam egy képpel mennyire nem versenyképes. Mindenki más Teslahoz képest.
Mégis, az elején egy rakás rakéta eldőlt és voltak problémák. Aztán az S fejlődési/előrhaladási görbe alapján egyre stabilabb lett. A rutinszerű szó már használható. A kérdőjel most már csak az újrahasznosítás során elérhető megbízhatóség és élettartam, hogy mennyire hat jól a költségekre, hogy meddig lehet az árral lemenni."abban kételkedtek sokan, hogy a szükséges vezérlőrendszer és más megcsinálható hozzá."
Az mondjuk felesleges volt, tizenot evvel korabban is megvolt a vezerlorendszer alapjaiban. Nem ez volt az elso ilyen.
Hátha folytatódik ez a tendencia.
NAGYON NÉPSZERŰEK A NAPELEMES KISERŐMŰVEK
Az első fél évben 2850 háztartási méretű kiserőmű (hmke) létesült, beépített teljesítményük több mint 22 megawatt, a berendezések szinte mindegyike napelemes – közölte honlapján a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH).
http://magyaridok.hu/gazdasag/nagyon-nepszeruek-napelemes-kiseromuvek-2586700/
"Az igen! Ennyi napelemes háztartási kiserőmű meg is termel vagy 20 GWh áramot évente, ami ugye a magyar fogyasztás 0,5 ezreléke. Micsoda világmegváltás! De persze szigorúan csak bruttó fogyasztói áron, kétirányú villanyórával, ingyen hitellel, illetve ha a családban van egy cég, akkor még beruházási támogatással is megspékelve működik a matek. A kiszámíthatatlan termelés problémáját pedig lenyeletik az áramszolgáltatóval.
Nem dupla, már háromszoros..."
Germánok ezen az úton járnak, már most dupla a villanyszámla mint itt, mi lesz, ha teljesen leállnak az atommal?
Ez annak üzlet, akitől 32 HUF kb. áron kötelező átvenni a szél/nap energiáját, meg gondolom Uniós támogatással megy a kivitelezés is, így már eleve bukni csak az üzemeltetésen lehetne, arra meg ott a fogyasztó. Paksnál 17 HUF-ra emlékszem amiből kijön 1 KW.Nem dupla, már háromszoros...
11 Ft/kWh áron adják fel a gridre.Ez annak üzlet, akitől 32 HUF kb. áron kötelező átvenni a szél/nap energiáját, meg gondolom Uniós támogatással megy a kivitelezés is, így már eleve bukni csak az üzemeltetésen lehetne, arra meg ott a fogyasztó. Paksnál 17 HUF-ra emlékszem amiből kijön 1 KW.
Akkor lehet a 17 HUF-ban a hitel törlesztője-kamata is benne van, azt tudom, hogy a "régi" Paks 8 HUF/KW áron termelt.11 Ft/kWh áron adják fel a gridre.
A 11 Ft/kWh a mostani Paks. Ez ne az mindenféle átlagolt ár. Ma ennyiből kijön az, hogy szétprofitolja magát az erőmű.Akkor lehet a 17 HUF-ban a hitel törlesztője-kamata is benne van, azt tudom, hogy a "régi" Paks 8 HUF/KW áron termelt.
A 8 HUF-ot egy EON üzemirányító mondta nekem 10-en valahány éve, a megújúlót baromságnak tartotta ős is.A 11 Ft/kWh a mostani Paks. Ez ne az mindenféle átlagolt ár. Ma ennyiből kijön az, hogy szétprofitolja magát az erőmű.
Maximum az idióták. A Falcon 9 fajlagos teljesítményében semmi különleges nincs. Nem arról van szó, hogy nem lehet rakétát építeni XY teljesítménnyel. Abban kételkedtek sokan, hogy a szükséges vezérlőrendszer és más megcsinálható hozzá. Számomra a kérdés csak az volt, hogy lesz-e elég forrás és idő hozzá.
Mert a vannak olyan balfasz befektetők, akik finanszírozzák. Ettől még az akksi fizikája és határai nem változnak. Hoppácska... Ez nem érti meg a többség. A Falcon 9-ben semmi rendkívüli nincs, amit a fizika teljesítmény oldalon gátolna, ha nem visszatérő módban megy, akkor semmi különleges nincs az F9-ben műszakilag tudtommal.
Viszont az akksi korlátai matt a Teslák drágák és n+1 esetben használhatatlanok és az átlagembernek megfizethetetlen nyugaton is, nemhogy itt...
A legnagyobb baj, hogy környezetvédőnek festik le azt a kocsit, pedig életciklisra nézve kurvára nem az.
Kicsit szomorú vagyok, hogy ilyen autóskrátyás hülyeségekkel próbálsz érvelni. Ráadásul akkora hülye példákka,, hogy sírok rajta.
- A jobboldali kocsi meg kb. egy gyűjtői sportautó, amiből 500 db szándékosan korlátozott mennnyiséget készítenek, totál mesterséges az ára
- A baloldali is, de nem 500 alatti mennyiség, hanem készült belőle cirka 3000 db. Jé, hát akkor szerinted mintől van árfidi?
- Ezektől mitől lesz életképes bármelyik tesla életképes, hogy két gyűjtői sportatuót hasonlítaszössze? Semennyire. Nincs logikai kapcsolat.
Összegezve. Jaj...
Mitől is idióta a Falcon 9 hülyeségét leszámítva? Középiskolás fizikával belátható, hogy az elektromos kamion egy vicc. Az "üzemanyaga" is csak azért olcsóbb, mert a benzin/gázolajon jövedéki adó van és még azon no.1. ÁFA a világon itthon. Ha nem lennne rajta, akkor adnál csak a szarnak egy igazán nagy pofont. Mert ne legyenek kétségeid, ha fogy az adó, akkor az áramot is fogják jobban adóztatni...khm nemhogy akkor még most is kételkednek benne és ilyen idiotak videoit linkelgeted.
Az aksikban meg semmi különleges nincs az egy amiben én kételkedtem, hogy lesz e töltőhálozat. Hát lett.
Hallod, te melyik részét nem végezted el a számításnak, amit mutattam? Egy 8 tonna akksival és 10 tonna teherel megrakott kamion kb. egy 500 méter magas hegyre nem tudna felmenni 4%-os emelkedővel számolva...Másrészt fizikával és határaival itt sincs semmi rendkivüli. Hoppácska.
Lásd fent. Úgy könnyű, hogy még most nem jövedéki termék az áram... Ezen felül 8 milliós kocsi úgy, hogy 7-8 év után az akksicsere alsó hangon lesz 2 misi? Röhögök, de nagyon...Modell 3 35.000$. Ez kint nem számít drágának. Ha meg beleveszed az üzemanyagon és fentartáson megsporolt pénzeket akkor a Teslak hirtelen rohadt olcsók lesznek. Ja és a 0-100 5.6 se rossz.
Középiskolás fizika könyvet kellene csak kinyitni...Erre bármi link?
Ki a tökömet érdekli, ha pl. egy Bp. München vagy csak simán egy Bp-Fényeslitke-Bp távot nem lehet vele megtenni? És akkor még hegyet sem kellett mászani vele... Egy személyautónál mióta szempont a gyorsulása 0-100 között? Mennyire mentek el otthonról..????Akkor ne legyen autoskártya. Kérnélek linkelj nekem autokat amik 1.9secen belűl vannak 100on és versenyképesek árban a linkelt Teslaval? Lehet akármekkora széria. Nemmegy?