Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 351
60 964
113
gergo55

Vannak ma már ilyen hatótáv növelős elektromos autók. De minél nagyobb a jármű, annál hatékonyabb lenne a megoldás valószínűleg.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113


Elon Musk failing to deliver... the rocket launches.

Ténylég csak ezt az egyet emeltem ki, mert talán még neked is világos (nem vagy jó jövőlátásban), hogy mekkora baromságot mondott itt is.

SpaceX letarolja a commercial piacot. Fogadunk, hogy 2020ra commercial piac min 60%a SpaceXé lesz? Egy üveg jó sör, bor, csoki...?
(És csak azért nem több mert pl állami vállalatok.... nak sokszor nem számít a pénz, politika támogatás ULA és Ariane felé....)
 
M

molnibalage

Guest
Elon Musk failing to deliver... the rocket launches.

Ténylég csak ezt az egyet emeltem ki, mert talán még neked is világos (nem vagy jó jövőlátásban), hogy mekkora baromságot mondott itt is.

SpaceX letarolja a commercial piacot. Fogadunk, hogy 2020ra commercial piac min 60%a SpaceXé lesz? Egy üveg jó sör, bor, csoki...?
(És csak azért nem több mert pl állami vállalatok.... nak sokszor nem számít a pénz, politika támogatás ULA és Ariane felé....)
Igen, ez a része hülyeség. De ettől a elektromos teherautó nem lesz életképes sem a Tesla autó...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Igen, ez a része hülyeség. De ettől a elektromos teherautó nem lesz életképes sem a Tesla autó...

10 nem is 5éve még uezt mondták SpaceXről is. Magáncég akar versenyezni ULA, Ariane, oroszokkal? Kucc kucc. Nincs semmilyük.

Addig ment a röhögés SpaceXen amíg ULAnak brutális állami segítség, állami megrendelések kellenek Spacexhez képest 3*os áron, hogy ne menjen csődben. Oroszok a Szovjet örökség ellenére is elbukták a commercial piacot (50-60% volt az övék).
Ariane meg talán életbe marad de ehez ha kissebb mértékben de ott is állami segítség kell. Addig ment a "nem életképes" röhögés amíg arcukra nem fagyott a mosoly.

10éve ez megy Teslaról. Mostanra meg 70%ban késza gigafactory, kész a model 3, fut fel a termelés és van 400.000+dbnyi előrendelésük.
Kamion meg első körben az 500kmes távon belűl lesz jó. elvisz árut wal martba meg vissza. Fél óra töltés.Újra elvisz odavissza. Fél óra töltés. US kamion forgalom 40% tartozik ebbe a kategóriába. Mindezt csinálja fele akkora üzemanyag, szervizelési kötséggel.

és akkor had említsük meg a legujabb projektjüket és had demonstráljam egy képpel mennyire nem versenyképes. Mindenki más Teslahoz képest.
image.aspx
 
M

molnibalage

Guest
10 nem is 5éve még uezt mondták SpaceXről is. Magáncég akar versenyezni ULA, Ariane, oroszokkal? Kucc kucc. Nincs semmilyük.
Maximum az idióták. A Falcon 9 fajlagos teljesítményében semmi különleges nincs. Nem arról van szó, hogy nem lehet rakétát építeni XY teljesítménnyel. Abban kételkedtek sokan, hogy a szükséges vezérlőrendszer és más megcsinálható hozzá. Számomra a kérdés csak az volt, hogy lesz-e elég forrás és idő hozzá.

10éve ez megy Teslaról. Mostanra meg 70%ban késza gigafactory, kész a model 3, fut fel a termelés és van 400.000+dbnyi előrendelésük.
Kamion meg első körben az 500kmes távon belűl lesz jó. elvisz árut wal martba meg vissza. Fél óra töltés.Újra elvisz odavissza. Fél óra töltés. US kamion forgalom 40% tartozik ebbe a kategóriába. Mindezt csinálja fele akkora üzemanyag, szervizelési kötséggel
Mert a vannak olyan balfasz befektetők, akik finanszírozzák. Ettől még az akksi fizikája és határai nem változnak. Hoppácska... Ez nem érti meg a többség. A Falcon 9-ben semmi rendkívüli nincs, amit a fizika teljesítmény oldalon gátolna, ha nem visszatérő módban megy, akkor semmi különleges nincs az F9-ben műszakilag tudtommal.

Viszont az akksi korlátai matt a Teslák drágák és n+1 esetben használhatatlanok és az átlagembernek megfizethetetlen nyugaton is, nemhogy itt...

A legnagyobb baj, hogy környezetvédőnek festik le azt a kocsit, pedig életciklisra nézve kurvára nem az.

és akkor had említsük meg a legujabb projektjüket és had demonstráljam egy képpel mennyire nem versenyképes. Mindenki más Teslahoz képest.
image.aspx

Kicsit szomorú vagyok, hogy ilyen autóskrátyás hülyeségekkel próbálsz érvelni. Ráadásul akkora hülye példákka,, hogy sírok rajta.

  1. A jobboldali kocsi meg kb. egy gyűjtői sportautó, amiből 500 db szándékosan korlátozott mennnyiséget készítenek, totál mesterséges az ára
  2. A baloldali is, de nem 500 alatti mennyiség, hanem készült belőle cirka 3000 db. Jé, hát akkor szerinted mintől van árfidi?
  3. Ezektől mitől lesz életképes bármelyik tesla életképes, hogy két gyűjtői sportatuót hasonlítaszössze? Semennyire. Nincs logikai kapcsolat.

Összegezve. Jaj... :(
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 644
1 563
113
"abban kételkedtek sokan, hogy a szükséges vezérlőrendszer és más megcsinálható hozzá."

Az mondjuk felesleges volt, tizenot evvel korabban is megvolt a vezerlorendszer alapjaiban. Nem ez volt az elso ilyen.
 
M

molnibalage

Guest
"abban kételkedtek sokan, hogy a szükséges vezérlőrendszer és más megcsinálható hozzá."

Az mondjuk felesleges volt, tizenot evvel korabban is megvolt a vezerlorendszer alapjaiban. Nem ez volt az elso ilyen.
Mégis, az elején egy rakás rakéta eldőlt és voltak problémák. Aztán az S fejlődési/előrhaladási görbe alapján egyre stabilabb lett. A rutinszerű szó már használható. A kérdőjel most már csak az újrahasznosítás során elérhető megbízhatóség és élettartam, hogy mennyire hat jól a költségekre, hogy meddig lehet az árral lemenni.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd and 2ndt

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. kérelmére 20 évvel meghosszabbította a paksi atomerőmű 4. blokkjának üzemeltetési engedélyét az Országos Atomenergia Hivatal (OAH).

Az OAH honlapján pénteken közzétett határozat szerint az atomerőmű 4. blokkja 2037. december 31-ig üzemelhet.

A határozat indoklása szerint nincs olyan körülmény és ismert kockázati tényező, amely kizárná a tervezett üzemidőn túli üzemeltetést és veszélyeztetné a hosszú távú biztonságot. Az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. rendelkezik a biztonságos üzemeltetéshez szükséges, jogszabályban előírt dokumentumokkal és folyamatosan fenntartotta a 4. blokk biztonságos üzemeltethetőségét a jogszabályokkal összhangban, a hatósági előírásoknak megfelelően - írták.

Az OAH megállapította, hogy az erőmű öregedéskezelési dokumentumai teljesítik a jogszabályi követelményeket, a biztonsági osztályba sorolt rendszerelemek állapota lehetővé teszi az üzemidő-hosszabbítás engedélyezését, az üzemidő-hosszabbítási program végrehajtásával pedig megvalósultak azok a feltételek, amelyek lehetővé teszik a 4. blokk biztonságos üzemeltethetőségét a meghosszabbított üzemidő végéig. Hozzátették: az öregedéskezelést és a megkövetelt műszaki állapot fenntartását szolgáló programok biztosítják, hogy a meghosszabbított üzemidő alatt a beépített, betervezett tartalékok csökkenése ne érhesse el a biztonsági tartalékok szintjét.
Az erőmű karbantartásának hatékonyságát, a biztonsági rendszerek és rendszerelemek állapotát a hivatal rendszeresen ellenőrzi, értékeli az erről készült beszámolókat és az erre irányuló tevékenységeket. (MTI)
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Hátha folytatódik ez a tendencia.

NAGYON NÉPSZERŰEK A NAPELEMES KISERŐMŰVEK

Az első fél évben 2850 háztartási méretű kiserőmű (hmke) létesült, beépített teljesítményük több mint 22 megawatt, a berendezések szinte mindegyike napelemes – közölte honlapján a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH).

http://magyaridok.hu/gazdasag/nagyon-nepszeruek-napelemes-kiseromuvek-2586700/

Az igen! Ennyi napelemes háztartási kiserőmű meg is termel vagy 20 GWh áramot évente, ami ugye a magyar fogyasztás 0,5 ezreléke. Micsoda világmegváltás! De persze szigorúan csak bruttó fogyasztói áron, kétirányú villanyórával, ingyen hitellel, illetve ha a családban van egy cég, akkor még beruházási támogatással is megspékelve működik a matek. A kiszámíthatatlan termelés problémáját pedig lenyeletik az áramszolgáltatóval.
 

thomashewitt

Active Member
2015. március 21.
471
165
43
Az igen! Ennyi napelemes háztartási kiserőmű meg is termel vagy 20 GWh áramot évente, ami ugye a magyar fogyasztás 0,5 ezreléke. Micsoda világmegváltás! De persze szigorúan csak bruttó fogyasztói áron, kétirányú villanyórával, ingyen hitellel, illetve ha a családban van egy cég, akkor még beruházási támogatással is megspékelve működik a matek. A kiszámíthatatlan termelés problémáját pedig lenyeletik az áramszolgáltatóval.
"
"A kiszámíthatatlan termelés problémáját pedig lenyeletik az áramszolgáltatóval."
Nem a szolgáltatóval, hanem a tisztelt fogyasztóval. A megújúló a legnagyobb merénylet a környezet ellen, mert párhuzamosan kell megépíteni mellé egy foszilist, ami hétágra sütő nap, orkán erejő széllel karöltve, akkor is fel van fűtve, álló turbinával várakozik. Lehet ingyen áram a megújúlóban, amikor optimálisak az üzemeltetés feltételei napközben, a felesleget nem akarják a földbe vezetni. Germánok ezen az úton járnak, már most dupla a villanyszámla mint itt, mi lesz, ha teljesen leállnak az atommal?
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Maximum az idióták. A Falcon 9 fajlagos teljesítményében semmi különleges nincs. Nem arról van szó, hogy nem lehet rakétát építeni XY teljesítménnyel. Abban kételkedtek sokan, hogy a szükséges vezérlőrendszer és más megcsinálható hozzá. Számomra a kérdés csak az volt, hogy lesz-e elég forrás és idő hozzá.

khm nemhogy akkor még most is kételkednek benne és ilyen idiotak videoit linkelgeted.
Az aksikban meg semmi különleges nincs az egy amiben én kételkedtem, hogy lesz e töltőhálozat. Hát lett.


Mert a vannak olyan balfasz befektetők, akik finanszírozzák. Ettől még az akksi fizikája és határai nem változnak. Hoppácska... Ez nem érti meg a többség. A Falcon 9-ben semmi rendkívüli nincs, amit a fizika teljesítmény oldalon gátolna, ha nem visszatérő módban megy, akkor semmi különleges nincs az F9-ben műszakilag tudtommal.

Viszont az akksi korlátai matt a Teslák drágák és n+1 esetben használhatatlanok és az átlagembernek megfizethetetlen nyugaton is, nemhogy itt...

Egyrészt a rv árakat pár évre visszamenőleg nézve aki finanszírozta az nem balfasz hanem zseni vagy szerencsés, hogy anno finanszírozta.
Másrészt fizikával és határaival itt sincs semmi rendkivüli. Hoppácska.

Modell 3 35.000$. Ez kint nem számít drágának. Ha meg beleveszed az üzemanyagon és fentartáson megsporolt pénzeket akkor a Teslak hirtelen rohadt olcsók lesznek. Ja és a 0-100 5.6 se rossz.

A legnagyobb baj, hogy környezetvédőnek festik le azt a kocsit, pedig életciklisra nézve kurvára nem az.

Erre bármi link?


Kicsit szomorú vagyok, hogy ilyen autóskrátyás hülyeségekkel próbálsz érvelni. Ráadásul akkora hülye példákka,, hogy sírok rajta.

  1. A jobboldali kocsi meg kb. egy gyűjtői sportautó, amiből 500 db szándékosan korlátozott mennnyiséget készítenek, totál mesterséges az ára
  2. A baloldali is, de nem 500 alatti mennyiség, hanem készült belőle cirka 3000 db. Jé, hát akkor szerinted mintől van árfidi?
  3. Ezektől mitől lesz életképes bármelyik tesla életképes, hogy két gyűjtői sportatuót hasonlítaszössze? Semennyire. Nincs logikai kapcsolat.

Összegezve. Jaj... :(

Akkor ne legyen autoskártya. Kérnélek linkelj nekem autokat amik 1.9secen belűl vannak 100on és versenyképesek árban a linkelt Teslaval? Lehet akármekkora széria. Nemmegy? Kucc kucc
 
M

molnibalage

Guest
khm nemhogy akkor még most is kételkednek benne és ilyen idiotak videoit linkelgeted.
Az aksikban meg semmi különleges nincs az egy amiben én kételkedtem, hogy lesz e töltőhálozat. Hát lett.
Mitől is idióta a Falcon 9 hülyeségét leszámítva? Középiskolás fizikával belátható, hogy az elektromos kamion egy vicc. Az "üzemanyaga" is csak azért olcsóbb, mert a benzin/gázolajon jövedéki adó van és még azon no.1. ÁFA a világon itthon. Ha nem lennne rajta, akkor adnál csak a szarnak egy igazán nagy pofont. Mert ne legyenek kétségeid, ha fogy az adó, akkor az áramot is fogják jobban adóztatni...

Másrészt fizikával és határaival itt sincs semmi rendkivüli. Hoppácska.
Hallod, te melyik részét nem végezted el a számításnak, amit mutattam? Egy 8 tonna akksival és 10 tonna teherel megrakott kamion kb. egy 500 méter magas hegyre nem tudna felmenni 4%-os emelkedővel számolva...

Egy 19 tonna hasznos terhes és 0,5 tonna gázolajat cipelő kamion meg igen és még jó messzire elmegy...

Modell 3 35.000$. Ez kint nem számít drágának. Ha meg beleveszed az üzemanyagon és fentartáson megsporolt pénzeket akkor a Teslak hirtelen rohadt olcsók lesznek. Ja és a 0-100 5.6 se rossz.
Lásd fent. Úgy könnyű, hogy még most nem jövedéki termék az áram... Ezen felül 8 milliós kocsi úgy, hogy 7-8 év után az akksicsere alsó hangon lesz 2 misi? Röhögök, de nagyon...

Erre bármi link?
Középiskolás fizika könyvet kellene csak kinyitni...

Akkor ne legyen autoskártya. Kérnélek linkelj nekem autokat amik 1.9secen belűl vannak 100on és versenyképesek árban a linkelt Teslaval? Lehet akármekkora széria. Nemmegy?
Ki a tökömet érdekli, ha pl. egy Bp. München vagy csak simán egy Bp-Fényeslitke-Bp távot nem lehet vele megtenni? És akkor még hegyet sem kellett mászani vele... Egy személyautónál mióta szempont a gyorsulása 0-100 között? Mennyire mentek el otthonról..????

Más fárassz a bullshitteléssel. A Tesla egyetlen terméke sem praktikus.