A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Hülyeséget beszélsz.
Nato országok folyamatosan rendelnek izraeli termékekből.
Ép ezért írtam hogy a felszerelést: tornyot,kommunikációt, még talán a kiegészítő védelem is mehet az elbi systemtől. Innentől kezdve nem olyan hülyeség lenne. Vajon hány NATO ország vásárol kínai eredetű cuccokat a felszereléseikhez. Kezdve az alapszintű rádió alkatrészeken kívül a kijelzőkig a csapágyakig,processzorokig. Ja helyi ipar. Közben meg a nagy gyár chinában gyártat.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999
A Currus szerintem nem sok mindent tudna megcsinálni. A Rába igen.
a Rába meg inkább ne csinálja...
Az utóbbi időben, amikor a Rába járműveket „épített”, annak vagy az ésszerűhöz képest 2-szeres árcetli (H-sorozat), vagy két szék közül pad alá esés (contact, meg a másik busz a 90-es években), vagy matricázás lett a vége (volvo busz, renault tűzoltó)
Tudom, hogy van ez a Rába istenítő fétised, de a futóművön kívül túl sok mindenben nem tudnak labdába rúgni.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
a Rába meg inkább ne csinálja...
Az utóbbi időben, amikor a Rába járműveket „épített”, annak vagy az ésszerűhöz képest 2-szeres árcetli (H-sorozat), vagy két szék közül pad alá esés (contact, meg a másik busz a 90-es években), vagy matricázás lett a vége (volvo busz, renault tűzoltó)
Tudom, hogy van ez a Rába istenítő fétised, de a futóművön kívül túl sok mindenben nem tudnak labdába rúgni.

Az iparral foglalkozó topikba azért linkeltem pár dolgot amit a Rába bérmunkába készít. Azokat az úthengereket, melyeken "Hamm" név van pl. ott gyártják , meg sok nyugati cuccot. Valam komoly gép vágja ki az acélt, abból hegesztik össze, igen precízen stb. Ezért írom mindig ha témába kerül a gyártás, hogy nem kell minket annyira lesajnálni.
 
Ép ezért írtam hogy a felszerelést: tornyot,kommunikációt, még talán a kiegészítő védelem is mehet az elbi systemtől. Innentől kezdve nem olyan hülyeség lenne. Vajon hány NATO ország vásárol kínai eredetű cuccokat a felszereléseikhez. Kezdve az alapszintű rádió alkatrészeken kívül a kijelzőkig a csapágyakig,processzorokig. Ja helyi ipar. Közben meg a nagy gyár chinában gyártat.
Rendszeresen Elbinek írod az Elbitet. Van annak egy t a végén.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Az iparral foglalkozó topikba azért linkeltem pár dolgot amit a Rába bérmunkába készít. Azokat az úthengereket, melyeken "Hamm" név van pl. ott gyártják , meg sok nyugati cuccot. Valam komoly gép vágja ki az acélt, abból hegesztik össze, igen precízen stb. Ezért írom mindig ha témába kerül a gyártás, hogy nem kell minket annyira lesajnálni.
Ezt vegyük bele a futóművön kívüli nem sokba :)
Az ott gyártják szerintem nem állja azért meg a helyét. Gyártanak hozzá hegesztett lemezszerkezeteket (ami esélyes, hogy már meglévő kapott tervek, technológiai utasítás alapján végzett lemezvágás és hegesztés), ami a komplett járműtervezéshez, gyártáshoz képest azért nem olyan.
Süket vagyok a témához, de szerintem vízzel, meg talán lézerrel, plazmával pár cm acélt azért lehet vágni. Ilyen vastagság meg az általános gépiparban elég szokott lenni, meg ezek elég elterjedt technikák. (pl. a lajosmizsei GD is elég combos vasakból csinál darukat, de a Ganz maradéka is bedolgozik a putzmeisternek, liebherr-nek, caterpillarnak meg a motorok forggattyúsházait is legyártják maguknak, stb, de a fentebbieken kívül is jópár olyan cég van itthon, amelyik acélszerkezet gyártással foglalkozik)
 
Miért akartok folyton elavult szarokat gányolni?


Szerintem azért, mert ügy látjuk, nem lesz fejlesztésre sok pénz és azt próbáljuk gazdaságosnak gondolt, olcsóbb módon elkölteni. Hogy minél érdekesebb dolog jöjjön ki belőle.. Szerintem nem baj ez a gondolkodás, csak MO-n ez nagyon idegen volt eddig. Nálunk azt hitték, majd lesz pénz, de amikor a majd-ból szimplán csak ma lett, rá kellett jönni, sem pénz nem lett annyi mint tenger, sem hajlandóság arra, hogy sok pénz legyen elköltve. De még azt is megkockáztatom, a jelen körülmények között talán nincs is szükség csúcstechnológiára...Azért a szegényebb országok (is) kitalálták már régen az átépítéseket. De nyugodj meg, ebből sem lesz semmi, majd lesz pár Rána-Man teherautó, de abból a legújabb... Az jó lenne?
 
Erre gondolnék: Nehézdandár, lövészzászlóalj...
Röngenes anyagvizsgálat. Ha megfelel még a páncél szerkezete jöhet.
T-55 látuk hogy jó fejlesztési alap ifv nek. A kínai,izraeli vonalban már van fantázia. Kilóra meg lehet venni a vasakat. Licencsz beszerzése. Vagy itthon vagy a lengyeleknél átalakítás. Nagyjábból 850 ezer 1 millió usa dollár vagy europában 600 ezer 1 millió euroból van egy értelmes ifv. Sajnos a rendszerek nem két fillérbe kerülnek. Viszont a tartályon kívül új lenne minden rajta. Új motor váltoval. Új védelmi rendszerek. Új fegyverzetek.
BMP ugyanez. Egyébként itt se jönnénk ki sokkal olcsóbban. Legfeljebb az alvázzon lehet tudunk sporolni. Ja nyugati használt is ennyiből kijönne. Ugyanúgy rá kellene még számolni még egy pár száz ezres költséget. Lehet gondolkodni hogy miért? Vajon a felújítás sorrán kapott e új motort vagy a régit újították fel. A felújítás sorrán a legfrissebb rendszereket építették e be? És így tovább. Ki van ez találva.
Én mégis egy T-55 ös vonalra szavaznék. Ha pedig már nem lenne alváz,tartály. Made in china. Type 59/69 tartály használtan. Felújítás meg a "nato igényeinek" megfelelően.
Ha a helikkel ezt eljátszották. Akkor ez simmán belefér. Sőt belegondolva:)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek and szpg9
a Rába meg inkább ne csinálja...
Az utóbbi időben, amikor a Rába járműveket „épített”, annak vagy az ésszerűhöz képest 2-szeres árcetli (H-sorozat), vagy két szék közül pad alá esés (contact, meg a másik busz a 90-es években), vagy matricázás lett a vége (volvo busz, renault tűzoltó)
Tudom, hogy van ez a Rába istenítő fétised, de a futóművön kívül túl sok mindenben nem tudnak labdába rúgni.
Ezt is megerősítem. :D
 
a Rába meg inkább ne csinálja...
Az utóbbi időben, amikor a Rába járműveket „épített”, annak vagy az ésszerűhöz képest 2-szeres árcetli (H-sorozat), vagy két szék közül pad alá esés (contact, meg a másik busz a 90-es években), vagy matricázás lett a vége (volvo busz, renault tűzoltó)
Tudom, hogy van ez a Rába istenítő fétised, de a futóművön kívül túl sok mindenben nem tudnak labdába rúgni.

Jelenleg hazánkban, egyedül a Rába képes, mennyiségben, azonos minőségben, nehéz járműveket készíteni a Honvédségnek, senki más. Mivel egy nagyvállalatról van szó, amely államilag is érdekelt, logikus hogy ha hazai páncélozott jármű összeszerelés szóba kerülhet, akkor ők lehetnek a befutók.
 
Ide írom mert ez az egyik legpörgősebb topik és ki tudja van talán egy vállalkozó szellemű szakember aki ért a műszaki rajzoló programokhoz.Ha magadra ismerték és lenne kedved segíteni nekem egy nyomtatható"műszaki rajz"* elkészítésében akkor légyszíves keress meg privát üzenetben.

*Igazából egy A/4-es méretű lapra szeretnék négyzethálót és rárajzolni egy üres karikát meg egy telit(a részletek privátban).

Köszönöm!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek
Jelenleg hazánkban, egyedül a Rába képes, mennyiségben, azonos minőségben, nehéz járműveket készíteni a Honvédségnek, senki más. Mivel egy nagyvállalatról van szó, amely államilag is érdekelt, logikus hogy ha hazai páncélozott jármű összeszerelés szóba kerülhet, akkor ők lehetnek a befutók.
Es a ganz is kepes lehetne... Ha az allam nagyobb mertekbe bevasarolna magat. Es egy kicsit tokesitene... /egyebkent ha kinatol csak licenszet vasarolnank az is fegyverbeszerzesnek !inosulne/vagy a ber terveztetes?/
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo, zeal and Pal
Igen, ez a kulonbseg a konzervativok es a szelsosegek (nacik, kommunistak, liberalisok, zold, mikor mi a nevuk) kozott. Mig a konzervativ ember inkabb sajnalja a megtevesztett masik embert, probalja felvilagositani (Klebersberg sem azt mondta, hogy oljuk le a sok hulye szoci cseledet, hanem iskolakat epittetett, bar neked gondolom o egy Horthysta fasiszta...) es kesz a megbocsajtasra (de legalabbis megprobalja) addig a te oldalad csak a gyuloletet ismeri es nem tekinti embernek az ellenfelet. Ez a mentalitas vezet a nepirtasokhoz. Ti mindig biztosak vagytok benne, hogy nalatok van a szent gral, de a tragarkodason kivul soha, semmit sem mutattatok fel a tortenelemben. Fogadok, hogy meg a biciklis-liberalis szubkulturaba is beletartozol, akik 300.000 HUF-os biciklin a piroson athajtva nezik le az 1 millio HUF-os Suzukiban ulo kisembert. Mert hat a 300k az tobb mint az 1M... (nem, nem Suzukim van).
Es lehet "turbomagyar"-olni, meg akarmi szlengel jonni amit 444-en tanultal (toled meg azt is kinezem, hogy azt olvasod, bocsi ha megsem), de azok bizony egy sem erv. Es igen, ha valodi kutatast vegeztel volna, akkor nem wikit linkelnel (bachelor diplomahoz keves!!) hanem azt amire hivatkozik, ha az van olyan. De te elore eldontotted mit akarsz irni, beleraktal mindent ami annak megfelel es figyelmen kivul hagytal mindent ami annak ellentmond. Nyilvan letagadhatod, te magadban te is tudod, hogy pont az lett az iras vegkovetkeztetese amit mar elore tudtal, hogy mi lesz. Ez igy nem kutatas, nem tudomanyos munka, csak propaganda-cikk. Es propagandabol mar volt eleg.
Hát ha elolvasnád a végzős tusztjelöltek diplomamunkáit, hasonló kedves végkövetkeztésekre lelnél bennük kB 5 évre visszamenőleg.
 
Es a ganz is kepes lehetne... Ha az allam nagyobb mertekbe bevasarolna magat. Es egy kicsit tokesitene... /egyebkent ha kinatol csak licenszet vasarolnank az is fegyverbeszerzesnek !inosulne/vagy a ber terveztetes?/
Bér terveztetés! A lényeg hogy jól kell megírni a szerződést. Tényleges harcászati eszközt vásárolsz? Pl élet kioltására is alkalmas eszközt! Nem. Addig amíg élet kioltására nem alkalmas bármit vehettel. Sőt annál is többeg de ezt már nagyon de nagyon nem néznék jó szemmel. Tehát még egy csupasz tank tartályt is. Nekünk elég csak az alvázatt, egyéb eszközöknek a licenszét megvásárolni. Utánna hogy mit építesz rá nyugati fegyverzetből az már a te igényed. A lényeg hogy mire kész terméket kapol az itteni "nato" szabványoknak feleljen meg.
Vajon hány nyugati cég használ ki ilyen olyan kiskapukat?