CV90 / Combat Vehicle 90 (Svédország)

A gumi lánctalppal egyáltalán nem hülyeség. Kiépített utakon nagyobb sebesség,kényelem (gumi miatt rezgéscsillapítás). Terepen viszont egy lánctalpnak jobb kapaszkodó képessége van (lehet).
 
A BAE Systems bemutatta a CV90 legújabb IV-es verzióját.
https://www.baesystems.com/en/artic...-infantry-fighting-vehicle-with-new-cv90-mkiv
1434608981637.jpg

Fejlesztették:
- a meghajtást (új 1 000 LE-s SCANIA motor, új X300 névre hallgató erőátvitel (megjegyzem, ez pont a Mo.i tapasztalatok alapján v.színűleg indokolt is volt)
- fejlettebb elektronika
A tömeg 35-ről 37 tonnára nőtt.
Ez a típus vesz részt a Cseh tenderen. Kíváncsi vagyok az eredményre...
 
A gumi lánctalppal egyáltalán nem hülyeség. Kiépített utakon nagyobb sebesség,kényelem (gumi miatt rezgéscsillapítás). Terepen viszont egy lánctalpnak jobb kapaszkodó képessége van (lehet).
Mint gumis mondom néked :D Egy gumi hevederrel is már meg lehet oldani terepen egy jobb kapaszkodó képességet.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Python
Bár én inkább "Pumapárti" vagyok, de ez vóóótmáár?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
A radarral felszerelt CV9040 AAV (LvKv = Luftvärnskanonvagn) elvben olyan verzió, ami használható normál IFV-ként és csapatlégvédelmi járműként is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: papi
Hát érdekes. Bár a töltési módszer kissé izé. Kézzel töltik és elég lassú módszerrel. Gondolom a könnyű megvalósítás miatt ilyen.
És nem tudom, hogy egy egy csövű, de dupla tűzsebességűvel szemben (akár kézi, akár automata) jobb-e ez.

Hát szerintem jobban jártak volna, ha inkább az AMOS tornyot választják (az is két csöves, a Lengyel Rozsomákokon az van), úgy tudom, hogy az teljesen automata töltős.
Azért is érthetetlen, mert a CV-90-es Svéd hajókon már használták (ha csak két példányban is) az AMOS-t.
De szerintem a legjobb az egy csöves NEMO torony (azt is használnak hajón is és IFV-n is).
 
Hát érdekes. Bár a töltési módszer kissé izé. Kézzel töltik és elég lassú módszerrel. Gondolom a könnyű megvalósítás miatt ilyen.

És nem tudom, hogy egy egy csövű, de dupla tűzsebességűvel szemben (akár kézi, akár automata) jobb-e ez.
Passz, talan igy uzembiztosabb es kevesbe akad el.
 

Érdekes koncepció. Úgy néz ki a torony, ami inkább tető is kézzel, manuálisan forgatható és csak 30-30 fokkal jobbra/balra. Nincs direct fire sem. Az AMOS torony olcsó és szuper egyszerű alternatívája... Gondolom az ára miatt választották ezt a megoldást. 40 meglévő cv90-est alakítanak át 68 millió dollárért.

C0Yw3vSXcAATY7T
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Az amerikai palyazat visszavonasa nem befolyasolja a ceg europai terveit es a CV90 fejleszteseket:
CV90 bids are safe reassures BAE Systems
https://www.shephardmedia.com/news/...australian-ifv-bids-safe-reassures-bae-syste/
Nem adták azért fel az amerikai piacot sem:
Elnyerték az Army tenderét a könnyűtank (MPF program) fejlesztésére.
Csak azt mondja meg nekem valaki, hogy ki volt az a pihent majom, aki ezt a tendert kiírta!
Elvileg a 82-esek fognak 12 tesztpéldányt kapni. Ezekre kaptak most lóvét.
Tulajdonképpen ez egy CV-90 csak egy 105mm-es toronnyal. Kiválló! 40t!!!
Ejtőernyősöknek? Vagy mi a csöcs? Mindenesetre rettenetesen vicces lesz, amikor ezeket fogják ernyővel utánuk - vagy előttük - dobálni.
Jah! Egy C-17-ből? Mert kisebb gép ezt el nem viszi!
Elbír annyit egyáltalán a C-17 nyitott rámpája repülés közben?
Nem lesz itt légideszant! Majd utánuk küldik.
Honnan ilyen ismerős a szitu? Jah a Market Garden hadművelet! Mekkora siker volt! Azóta is emlegetjük.... ;):p:D
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0