CV90 / Combat Vehicle 90 (Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 543
8 336
113
A gumi lánctalppal egyáltalán nem hülyeség. Kiépített utakon nagyobb sebesség,kényelem (gumi miatt rezgéscsillapítás). Terepen viszont egy lánctalpnak jobb kapaszkodó képessége van (lehet).
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A BAE Systems bemutatta a CV90 legújabb IV-es verzióját.
https://www.baesystems.com/en/artic...-infantry-fighting-vehicle-with-new-cv90-mkiv
1434608981637.jpg

Fejlesztették:
- a meghajtást (új 1 000 LE-s SCANIA motor, új X300 névre hallgató erőátvitel (megjegyzem, ez pont a Mo.i tapasztalatok alapján v.színűleg indokolt is volt)
- fejlettebb elektronika
A tömeg 35-ről 37 tonnára nőtt.
Ez a típus vesz részt a Cseh tenderen. Kíváncsi vagyok az eredményre...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 543
8 336
113
A gumi lánctalppal egyáltalán nem hülyeség. Kiépített utakon nagyobb sebesség,kényelem (gumi miatt rezgéscsillapítás). Terepen viszont egy lánctalpnak jobb kapaszkodó képessége van (lehet).
Mint gumis mondom néked :D Egy gumi hevederrel is már meg lehet oldani terepen egy jobb kapaszkodó képességet.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 802
28 913
113
A radarral felszerelt CV9040 AAV (LvKv = Luftvärnskanonvagn) elvben olyan verzió, ami használható normál IFV-ként és csapatlégvédelmi járműként is.

 
  • Tetszik
Reactions: papi

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 255
8 425
113
Hát érdekes. Bár a töltési módszer kissé izé. Kézzel töltik és elég lassú módszerrel. Gondolom a könnyű megvalósítás miatt ilyen.
És nem tudom, hogy egy egy csövű, de dupla tűzsebességűvel szemben (akár kézi, akár automata) jobb-e ez.

Hát szerintem jobban jártak volna, ha inkább az AMOS tornyot választják (az is két csöves, a Lengyel Rozsomákokon az van), úgy tudom, hogy az teljesen automata töltős.
Azért is érthetetlen, mert a CV-90-es Svéd hajókon már használták (ha csak két példányban is) az AMOS-t.
De szerintem a legjobb az egy csöves NEMO torony (azt is használnak hajón is és IFV-n is).
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 850
72 616
113
Hát érdekes. Bár a töltési módszer kissé izé. Kézzel töltik és elég lassú módszerrel. Gondolom a könnyű megvalósítás miatt ilyen.

És nem tudom, hogy egy egy csövű, de dupla tűzsebességűvel szemben (akár kézi, akár automata) jobb-e ez.
Passz, talan igy uzembiztosabb es kevesbe akad el.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113

Érdekes koncepció. Úgy néz ki a torony, ami inkább tető is kézzel, manuálisan forgatható és csak 30-30 fokkal jobbra/balra. Nincs direct fire sem. Az AMOS torony olcsó és szuper egyszerű alternatívája... Gondolom az ára miatt választották ezt a megoldást. 40 meglévő cv90-est alakítanak át 68 millió dollárért.

C0Yw3vSXcAATY7T
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az amerikai palyazat visszavonasa nem befolyasolja a ceg europai terveit es a CV90 fejleszteseket:
CV90 bids are safe reassures BAE Systems
https://www.shephardmedia.com/news/...australian-ifv-bids-safe-reassures-bae-syste/
Nem adták azért fel az amerikai piacot sem:
Elnyerték az Army tenderét a könnyűtank (MPF program) fejlesztésére.
Csak azt mondja meg nekem valaki, hogy ki volt az a pihent majom, aki ezt a tendert kiírta!
Elvileg a 82-esek fognak 12 tesztpéldányt kapni. Ezekre kaptak most lóvét.
Tulajdonképpen ez egy CV-90 csak egy 105mm-es toronnyal. Kiválló! 40t!!!
Ejtőernyősöknek? Vagy mi a csöcs? Mindenesetre rettenetesen vicces lesz, amikor ezeket fogják ernyővel utánuk - vagy előttük - dobálni.
Jah! Egy C-17-ből? Mert kisebb gép ezt el nem viszi!
Elbír annyit egyáltalán a C-17 nyitott rámpája repülés közben?
Nem lesz itt légideszant! Majd utánuk küldik.
Honnan ilyen ismerős a szitu? Jah a Market Garden hadművelet! Mekkora siker volt! Azóta is emlegetjük.... ;):p:D
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0