A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

https://www.bama.hu/orszag-vilag/si...es-peldaerteku-nyugat-europa-szamara-1235093/

ja ..közös a légvédelem, a szállítórep kapacitás a ...

ja nem.

más, ha igaz:
Benjamin Netanjahu izraeli és Andrej Plenkovic horvát miniszterelnök Davosban, a Világgazdasági Fórumon nagy üzletet kötöttek.

A megállapodás szerint Horvátország félmilliárd dollárért (125 milliárd forintért) vesz F-16-os harci repülőt Izraeltől. Hogy mennyit és milyen régieket, az nem derült ki. Az F-16-osokat Amerikában gyártják, és Izraelnek elég sok van belőlük.

A H. cikkének ilyen szerencsétlen fordítását nem én követtem el)


Az izraeli hadsereg 1981-ben vetett be először F-16-ost harci helyzetben, és utoljára 2000-ben vásároltak 102 darabot maguknak. (Haaretz)
 
sőt, Gábor Áton rézágyúja is nagy siker, hisz szinte semmiből azonnal felhúzta a hadiipari termlőegységet, és annak termékeit azonnal szállította egyenesen a frontra.

-ezt pedig a rajongói mondják:

TI gránátvető
A gránátot a fegyver csövével párhuzamos tromblonról lehet ellõni a gránátokat. Ez a magyar 7,62 mm-es AMD-65 gépkarabélyra erõsített, önálló elsütõ szerkezettel ellátott Lt jelû, 670 g össztömegû eszközrõl, amelyhez egy, a gránátlövéshez alkalmazott Lti jelû optikai irányzék is tartozik. Ennél az eszköznél a gránátba van –gyárilag – beszerelve az indításhoz szükséges vaktöltény. A tromblonra felhúzott éles fegyvergránát fölött a normál tölténnyel veszélytelenül lehet tüzelni. A lelövõ toldat elsütõszerkezete megfeszített, biztosított helyzetében a normál töltény lövése után a gránát indításához csak ki kell biztosítani, célozni és lehet lõni. Gyakorlatilag maga a fegyver "csak"egy tartószerkezetnek tekinthetõ a gránát lövésénél. Mivel a lelövõ toldat tengelye azonos magasságban van a válltámasz megtámasztási pontjával ezért jelentõs felfele mozgása nincs a fegyvernek gránát lövéskor sem.
Az AMP fegyvergránátjai mind célban kifejtett hatás (PGK-69 kb. 200 mm), mind
pedig célzott lõtávolság (PGR-69 450 méter, PGK-69 100÷150 méter) szempontjából
megfelelnek az elkövetkezõ idõszak a követelményeinek.
Az LTi gránátja az elsõ olyan modern, csapódó gyújtóval szerelt gránát konstrukció, amelynek repesz gránátja helyben (harchelyzetben is) védõ kézigránáttá szerelhetõ.
A tromblon súlya pedig messze van egy komplett 40-es gránátvetőjétől tehát nem lenne az egész fegyver orrnehéz. Fejleszteni kellene, hogy pl. adaptálva legyen a piccantilly rendszerhez (nem lenne rossz exportcikk) így bármilyen nyugati fegyverre rá lehetne rakni az esetleges típus váltásnál. Ha páncéltörő gránátot palástgyújtásúvá teszik akkor nem védenének ellene pl. a Strykerekre szerelt grillrácsok se. Ha kibírta lyukasztani a Merkava I. tetőpáncélját akkor elrendezné ezt is.

A magyar 7,62 mm-es AMD-65 gépkarabélyra szerelt Lt gránátvetõ,
Lti irányzék és felhúzott gránáttal 43 M töltény lövése közben
THM_0002380705.jpg



Erre mondat azt, akinek használnia kellett volna:
"kibaszott sz.r"
Pár kisérleti példány készült,sosem került csapatpróbára.Én nem löttem vele,de az elgondolást jónak tartom,AMP-vel löttem.Karabélyként használva engem zavart a rugozás.Gábor Áron hadiakadémiát végzet hadmérnök volt.A rendelkezésre álló eszköözökkel gyártott,különben nem túl jóminőségű,ágyukat.Amik akkor azért nagyon jol jöttek
 
öö. Tehát megalakul a MARHA.
ok.
Veszünk cseh licencet.
ok.
Felhúzzuk gyárat,
betonhoz kavics orbánapu bányájából, fővállalkozó egy volt gázszerelő, c est la vie.....
ok.
gyártogatunk fegyvert.
mindenki kap új puskát.
ok.
legyen monjuk 100 000 darab.
ok.

(Előre garantálom, hogy minősége, nem fogja elérni a cseh eredetit, valamivel alatta marad).

és utána?
betörünk vele a világpiacra?
1-2 éve még az is elképzelhetetlen volt, hogy bármi is lesz itt a Honvédséggel kapcsolatban, most fegyvergyárakat húzunk fel, minden szar beszerzéséről lehet hallani. Vetkőzzük már le ezt az örökös múltba tekintést pls.
 
1-2 éve még az is elképzelhetetlen volt, hogy bármi is lesz itt a Honvédséggel kapcsolatban, most fegyvergyárakat húzunk fel, minden szar beszerzéséről lehet hallani. Vetkőzzük már le ezt az örökös múltba tekintést pls.

Úgy néz ki az elmúlt időszak ténylegesen óvatos, helyzet felméréssel telt. Most meg jönnek a tényszerű dolgok, azoknak katonai, gazdasági és politikai vonzataival.
Pl szlovák-magyar keretmegállapodás katonai területen.
 
Ossian A rock katonái
Menő honvédséget reklámozó zene eddig is voltak!!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
KÁRPÁTIA - Menetel a század
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kárpátia:Ha majd a nyarunknak vége
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kárpátia-Valahol tőled távol
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kárpátia - Határvadász Induló
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kárpátia - Testünk feszülő íj
https://www.youtube.com/watch?v=klRtA32RZq8
Kárpátia - Hallottam nagy hírét
https://www.youtube.com/watch?v=G3agnNISyOc

Mennyi menő zene kell még ami a katonaságról szól?




 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
A ZLIN és a GRIPEN közé jön az L-39NG.
Aminek semmi értelme nincs. Lásd a Gripenről szóló írást. Számokkal van alátámasztva.
Hogy a pilótaképzés teljes mértékben Mo.-n valósuljon meg.
Aminek semmi értelme, mert költsévetési horror. A gépekre elbaszott pénz árából kis túlzással az idők végezetéig lehetne használni az NFTC-t.
 
Talán azért, mert olcsóbb mint a kanadai képzés?!
Mitől lenne olcsóbb? Az L-39 + MiG-29 korszak számait már linkeltem. Évi 40 órát sem repült egy Alba. Na, akkor most 10 misis nagyságrendért veszük gépeket? Minek? Hogy évi kb. 6-12 pilóta repüljön rajta? Mert évente ennél több pilütajelölt nincs is, aki eljut oda, hogy ezen a szinten legyen.

A NTFC befizetésből nem lehet lopni, mert szolgáltatás, de L-39 NG vételnél lehet kézen közön szerezett gépeken.

A hazai védelmi fejlesztések tanulsága nálam eddig kb. ez.
 
90ben azt hittük,most majd eljő az ésszerüség,a hatékonyság,a ráció kora.Majd most nem a sógorság,a seggnyalás fog számitani,hanem a hozzáértés és rátermettség.
NAIVAK VOLTUNK!
Itt bizony ha közberuházásrol van szó,biztos lehetsz a legfőbb szempontban.Minnél többet lehessen belöle lopni.Minnél több rokon,haver,elvbarátnak legyen joféle állása.A humánerőforrás adófizető fizeti.....
 
Hogy évi kb. 6-12 pilóta repüljön rajta? Mert évente ennél több pilütajelölt nincs is, aki eljut oda, hogy ezen a szinten legyen.

A pilótajelölteken kívül ne feledkezz meg a többi pilóta szinten tartó repüléséről, ez esetleg olcsóbb lehet egy modernizált Albával, mint egy Gripennel.
 
Az M4 gyártási jogát senkitől nem kéne megvenni! "Most" törik a "kis buksijukat" az USA-ban, hogy milyen nagyobb űrméretet vezessenek be a "forradalmian új/jó" 5.56 után.
Lazán tovább kéne ajándékozni, amit már nem akarnak használni, és "nekünk adják": :p
Dehogynem. El sem hiszed mennyi vicik-vacaknak van még jogdíja.
Az amcsik meg pont arról híresek hogy "csak úgy" megdobnak bármivel.

Azt ismered biztos, hogy :"Egyszer majd kérünk magától valamit, Pelikán."
 
A pilótajelölteken kívül ne feledkezz meg a többi pilóta szinten tartó repüléséről, ez esetleg olcsóbb lehet egy modernizált Albával, mint egy Gripennel.
Erről a marhaságról is volt szó. Egy Gripen vadászpilóta Gripen szimulátoron és Gripennel tarta magász szinten. Egy F1 pilóta sem gokarttal készül. Hagyjuk már ez a hülyeséget, mert komolyan modom felrobbanok ettől az egetvető marhaságtól.

Ezen felül egy 14 vadászgépes légierő mellé nem éri meg fenntartani egy ilyen flottát. Pont. Tényleg nehezen esik le a matek? Nézd már meg, hogy az USAF-nál mennyit repülnek, hány pilóta van és az, hogy mennyi Texan, T-38 van? Na, mi hol vagyunk hozzjáuk képest ? Ez alapjn mindek kell L-39 NG? Ha már ennyire nem akarjuk a NFTC-t akkor legfeljebb a visegrádi országokkal lehetne közös L-39NG flotta, de kb. ennyi.

Mikor jutunk már el oda, hogy legalább szorzunk és osztunk egy ilyen beszerzés kapcsán? De tényleg...

Mondom, az Albák anno 40 óra/év átlagot repültek ki. Ez volt a "szintentartás". Annyi új pilótára meg nincs szüskég, hogy 3-4 gépnél többet szerezz be, aminek iszonyatos fajagos költsége van.
 
A kiképző gépeknek ha megfigyeljük részben politikai is oldala van a dolognak. V4. Megmutassák kívülre hogy milyen "erőssek". Ha megfigyeljük a folyamatokat akkor az jön le hogy a v4 meg kívánja teremteni a független önálló hadiparát. Magyarán nem kíván senkitől se függeni. Igen biztos lesznek benne számunkra értelmetlen lépések is. Másrészt a hazai pilóta képzésen kívül "bér" pilóta kiképzést is már be tudnának vállalni. Legalább a fenntartási költségek szempontjábból. Szlovákia, horvátország, szlovénia, montenegro, stb.
 
  • Tetszik
Reactions: marton and tindalos
öö. Tehát megalakul a MARHA.
ok.
Veszünk cseh licencet.
ok.
Felhúzzuk gyárat,
betonhoz kavics orbánapu bányájából, fővállalkozó egy volt gázszerelő, c est la vie.....
ok.
gyártogatunk fegyvert.
mindenki kap új puskát.
ok.
legyen monjuk 100 000 darab.
ok.

(Előre garantálom, hogy minősége, nem fogja elérni a cseh eredetit, valamivel alatta marad).

és utána?
betörünk vele a világpiacra?
Semmivel se lesznek roszabbak mint a "gyáriak" Ugyanazt a minőséget fogják hozni. Ezt a máshol gyártott szarabb a minősége elvet már el kénne felejteni. A gyártástechnologia semmivel se lesz másabb mint az anyacégé. Ez nem a 3 ik világ hogy reszelővel meg kézi hajtógatógéppel/esztergával megcsináljuk az ak klont.