A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Tervek szerint a szovjet eredetű gépjárművek közül, legtovább az URAL-4320 és KrAZ-260-as marad hadrendben.
Bölcs gondolat :) A keleti vasaknak még most is alig van ellenfele a dagonyás terepen. Egyszerű bevált konstrukciójú gépek. Én legalábbis addig tartanám őket életben amíg lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Igen. Sőt lehet hogy egy H-225 öst H-215 öst olcsóban tudnál üzemeltetni. De egy Mi-17 es nek a max 5 tonna teherbírását és személy/deszant szállítását nem tudnád a nyugati kategoriában helyettesíteni. Számunkra viszont egy ilyen összeállítás a későbbiekben jó lenne. Airbus H-215M 8-10 db. Deszant és egyéb műveletekhez és 8-10 db Mi-17/171 es. Légi szállítás,polgárvédelem, utánpótlás/ csapatszállítás. A Mi-24 ek helyére a későbbiekben vagy Modernizált 35 ök jönnének vagy H-145 M könnyű több célú helik. Majd 26 ig eldöntik. Megj: Még 2010 körül a franciák illetve Nato is komolyan érdeklődött a Mi-26 os iránt. A brutál szállítókapacitása miatt.
Hm.Molnit rákéne uszitani,hogy végezze el az AH60/S92- Mi35/Mi7(1) komplex összehasonlitó elemzését.....Érdekes olvasmány lenne
 
???Buszok és Mihuk fognak határőrizeti járörszolgálatot ellátni???És ez csak szerintem baromság???:(
Szerinted van annyi embere a MH-nek és a Rendőrségnek, hogy a keleti és déli határszakaszon 7/24-ben folyamatos váltásokkal 150-200 méterenként mozogjon egy kétfős járőr?!! Ha meg nincs, akkor mi a megoldás: ritkább, de hőkamerás megfigyelés a határon, aztán ha valahol átlóg 10-15 vietnami és/vagy pakisztáni, bengáli "menekült", vagy megint berepül egy An-2 12-15 emberrel, akkor riasztás és 20 perc múlva hozhatja az erősítést a helikopter. De ehhez olyan helikopter kell, amivel éjszaka is tudnak repülni és navigálni!! A másik, a békebeli helyőrségekből (mivel egyik se a határtól 5km-re van, hanem 50-100-ra) szerinted mivel kellene a határhoz fuvarozni a létszámot, váltást, télen-nyáron esőben-hóban-kánikulában-mínuszban, talán teherautó-platón (hogy két napon belül negyede betegség miatt kidőljön?)?!! Vagy erre esetleg jobb és emberibb megoldás az autóbusz?!!
 
Bölcs gondolat :) A keleti vasaknak még most is alig van ellenfele a dagonyás terepen. Egyszerű bevált konstrukciójú gépek. Én legalábbis addig tartanám őket életben amíg lehet.
Hahaj!És az Szt-68 turbosKraz vontatolaval feltekert turbónomásal legorsulta az 1000öcsit(pk meg a haját tépte,hog otthon hallotta a turbó fütyülését)
 
Szerinted van annyi embere a MH-nek és a Rendőrségnek, hogy a keleti és déli határszakaszon 7/24-ben folyamatos váltásokkal 150-200 méterenként mozogjon egy kétfős járőr?!! Ha meg nincs, akkor mi a megoldás: ritkább, de hőkamerás megfigyelés a határon, aztán ha valahol átlóg 10-15 vietnami és/vagy pakisztáni, bengáli "menekült", vagy megint berepül egy An-2 12-15 emberrel, akkor riasztás és 20 perc múlva hozhatja az erősítést a helikopter. De ehhez olyan helikopter kell, amivel éjszaka is tudnak repülni és navigálni!! A másik, a békebeli helyőrségekből (mivel egyik se a határtól 5km-re van, hanem 50-100-ra) szerinted mivel kellene a határhoz fuvarozni a létszámot, váltást, télen-nyáron esőben-hóban-kánikulában-mínuszban, talán teherautó-platón (hogy két napon belül negyede betegség miatt kidőljön?)?!! Vagy erre esetleg jobb és emberibb megoldás az autóbusz?!!
Elárulom, hogy a Balkáni misszióba és a nemzetközi gyakorlatokra is busszal viszik az állományt. A legtöbb laktanyában van honvédségi munkásjárat és azok is bérelt buszok. Konkrétan Szeged Hódmezővásárhely között 3 buszra való ember ingázik.

A felszerelés meg külön utazik a teherautó Platón.
 
Elárulom, hogy a Balkáni misszióba és a nemzetközi gyakorlatokra is busszal viszik az állományt. A legtöbb laktanyában van honvédségi munkásjárat és azok is bérelt buszok. Konkrétan Szeged Hódmezővásárhely között 3 buszra való ember ingázik.

A felszerelés meg külön utazik a teherautó Platón.
Igen igen. Például szabolcsból szinte mindenki napi szinten hazajár a bocskaitól, a szolgálati buszokkal.
 
Elárulom, hogy a Balkáni misszióba és a nemzetközi gyakorlatokra is busszal viszik az állományt. A legtöbb laktanyában van honvédségi munkásjárat és azok is bérelt buszok. Konkrétan Szeged Hódmezővásárhely között 3 buszra való ember ingázik.

A felszerelés meg külön utazik a teherautó Platón.


Bocsi, de akkor kiket visznek majd az AIRBUS-ok, ha földi buszok viszik a missziós állományt is? Eddigi indoklás szerint azért (is) kellett a két új utasszállító gép, hogy a missziós szolgálatba lévő katonákat hozza-vigye. Akkor ez ha kiesik az indokok közül, akkor mi marad? A kormánytagok cipelése. Nagyon kíváncsi leszek, hogy az új "szállítógépek" egy év alatt kiket és merre fognak majd cipelni....
 
Az Airbusok és az új Ikarusok is a katonák kényelmét szolgálják, ne irigyeljétek tőlük.


Alig van katona egyrészt. Másrészt, ha a még missziósokat is busszal viszed, akkor tényleg nem tudom mivel, kivel fog repkedni a két repülő? Talán üresen? Nekem az indoklással van baj, mindkét beszerzés -legalábbis KRISS- hsz-a alapján ugyanarra a célra szolgál. Egyébként nem irigykedem....
 
Ez az tán a nyavalygás komolyan. Minek busz stb mikor kiderül, hogy ez olyan dolog amit eddig bérléssel oldottak meg vagyis eddig is volt létjoga de akkor is ez meg az.
Miközben 1, végre ezen nem túl látványos területen is van előre lépés!
2. Ezzel a beszerzéssel hazai ipar is támogatva van!
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and zeal
Alig van katona egyrészt. Másrészt, ha a még missziósokat is busszal viszed, akkor tényleg nem tudom mivel, kivel fog repkedni a két repülő? Talán üresen? Nekem az indoklással van baj, mindkét beszerzés -legalábbis KRISS- hsz-a alapján ugyanarra a célra szolgál. Egyébként nem irigykedem....

Mivel kellett volna vinni az embereket a Balkánra?Nem volt repülő!Most már van.
 
Ugyan úgy mint civil életben. Munkába járáshoz,gyakorlatokhoz,határhoz embert levinni stb. Mivel civilként látjuk a dolgokat így abszurdnak tűnik, pedig nem az.