Bölcs gondolatTervek szerint a szovjet eredetű gépjárművek közül, legtovább az URAL-4320 és KrAZ-260-as marad hadrendben.

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Bölcs gondolatTervek szerint a szovjet eredetű gépjárművek közül, legtovább az URAL-4320 és KrAZ-260-as marad hadrendben.
A mai háborúkban elég nagy szerep jut a zöld buszoknak!Nem is kétlem,hogy kell busz.Node 100?Nem sok az eg kicsit?15 busz,60 teherautó és 25 rajkocsi nem lenne egészségessebb arány?
Hm.Molnit rákéne uszitani,hogy végezze el az AH60/S92- Mi35/Mi7(1) komplex összehasonlitó elemzését.....Érdekes olvasmány lenneIgen. Sőt lehet hogy egy H-225 öst H-215 öst olcsóban tudnál üzemeltetni. De egy Mi-17 es nek a max 5 tonna teherbírását és személy/deszant szállítását nem tudnád a nyugati kategoriában helyettesíteni. Számunkra viszont egy ilyen összeállítás a későbbiekben jó lenne. Airbus H-215M 8-10 db. Deszant és egyéb műveletekhez és 8-10 db Mi-17/171 es. Légi szállítás,polgárvédelem, utánpótlás/ csapatszállítás. A Mi-24 ek helyére a későbbiekben vagy Modernizált 35 ök jönnének vagy H-145 M könnyű több célú helik. Majd 26 ig eldöntik. Megj: Még 2010 körül a franciák illetve Nato is komolyan érdeklődött a Mi-26 os iránt. A brutál szállítókapacitása miatt.
Anno 97 ben lőgyakorlatra sorosként minket is buszokkal vittek a lőtérre. Jó öreg IkarusA mai háborúkban elég nagy szerep jut a zöld buszoknak!
Isten őrízenHm.Molnit rákéne uszitani,hogy végezze el az AH60/S92- Mi35/Mi7(1) komplex összehasonlitó elemzését.....Érdekes olvasmány lenne
Szerinted van annyi embere a MH-nek és a Rendőrségnek, hogy a keleti és déli határszakaszon 7/24-ben folyamatos váltásokkal 150-200 méterenként mozogjon egy kétfős járőr?!! Ha meg nincs, akkor mi a megoldás: ritkább, de hőkamerás megfigyelés a határon, aztán ha valahol átlóg 10-15 vietnami és/vagy pakisztáni, bengáli "menekült", vagy megint berepül egy An-2 12-15 emberrel, akkor riasztás és 20 perc múlva hozhatja az erősítést a helikopter. De ehhez olyan helikopter kell, amivel éjszaka is tudnak repülni és navigálni!! A másik, a békebeli helyőrségekből (mivel egyik se a határtól 5km-re van, hanem 50-100-ra) szerinted mivel kellene a határhoz fuvarozni a létszámot, váltást, télen-nyáron esőben-hóban-kánikulában-mínuszban, talán teherautó-platón (hogy két napon belül negyede betegség miatt kidőljön?)?!! Vagy erre esetleg jobb és emberibb megoldás az autóbusz?!!???Buszok és Mihuk fognak határőrizeti járörszolgálatot ellátni???És ez csak szerintem baromság???![]()
Hahaj!És az Szt-68 turbosKraz vontatolaval feltekert turbónomásal legorsulta az 1000öcsit(pk meg a haját tépte,hog otthon hallotta a turbó fütyülését)Bölcs gondolatA keleti vasaknak még most is alig van ellenfele a dagonyás terepen. Egyszerű bevált konstrukciójú gépek. Én legalábbis addig tartanám őket életben amíg lehet.
Elárulom, hogy a Balkáni misszióba és a nemzetközi gyakorlatokra is busszal viszik az állományt. A legtöbb laktanyában van honvédségi munkásjárat és azok is bérelt buszok. Konkrétan Szeged Hódmezővásárhely között 3 buszra való ember ingázik.Szerinted van annyi embere a MH-nek és a Rendőrségnek, hogy a keleti és déli határszakaszon 7/24-ben folyamatos váltásokkal 150-200 méterenként mozogjon egy kétfős járőr?!! Ha meg nincs, akkor mi a megoldás: ritkább, de hőkamerás megfigyelés a határon, aztán ha valahol átlóg 10-15 vietnami és/vagy pakisztáni, bengáli "menekült", vagy megint berepül egy An-2 12-15 emberrel, akkor riasztás és 20 perc múlva hozhatja az erősítést a helikopter. De ehhez olyan helikopter kell, amivel éjszaka is tudnak repülni és navigálni!! A másik, a békebeli helyőrségekből (mivel egyik se a határtól 5km-re van, hanem 50-100-ra) szerinted mivel kellene a határhoz fuvarozni a létszámot, váltást, télen-nyáron esőben-hóban-kánikulában-mínuszban, talán teherautó-platón (hogy két napon belül negyede betegség miatt kidőljön?)?!! Vagy erre esetleg jobb és emberibb megoldás az autóbusz?!!
Hm.Kiváncsi lennék a lengyel/cseh/francia/angol haderők létszámarános gépjármű kategoria eloszlására.....
Igen igen. Például szabolcsból szinte mindenki napi szinten hazajár a bocskaitól, a szolgálati buszokkal.Elárulom, hogy a Balkáni misszióba és a nemzetközi gyakorlatokra is busszal viszik az állományt. A legtöbb laktanyában van honvédségi munkásjárat és azok is bérelt buszok. Konkrétan Szeged Hódmezővásárhely között 3 buszra való ember ingázik.
A felszerelés meg külön utazik a teherautó Platón.
Elárulom, hogy a Balkáni misszióba és a nemzetközi gyakorlatokra is busszal viszik az állományt. A legtöbb laktanyában van honvédségi munkásjárat és azok is bérelt buszok. Konkrétan Szeged Hódmezővásárhely között 3 buszra való ember ingázik.
A felszerelés meg külön utazik a teherautó Platón.
Az Airbusok és az új Ikarusok is a katonák kényelmét szolgálják, ne irigyeljétek tőlük.
Alig van katona egyrészt. Másrészt, ha a még missziósokat is busszal viszed, akkor tényleg nem tudom mivel, kivel fog repkedni a két repülő? Talán üresen? Nekem az indoklással van baj, mindkét beszerzés -legalábbis KRISS- hsz-a alapján ugyanarra a célra szolgál. Egyébként nem irigykedem....
Mivel kellett volna vinni az embereket a Balkánra?Nem volt repülő!Most már van.
Mivel kellett volna vinni az embereket a Balkánra?Nem volt repülő!Most már van.
Azért kell a 2 db Airbus, hogy 1 db állandóan üzemképes legyen (készenlétben legyen a váratlan helyzetekre).
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..